moeilijk te zien Selene omdat hij iets van houdt wat jij in je handen hebt. daardoor komt ie hoger op de voorhand en lager op de achterhand.Selene schreef:Ben ik benieuwd wat jullie van deze vinden, helaas telefoonkwaliteit:
(let niet op mij, zie er niet uit maar sta in eigen tuin)
Even voor de volledigheid de kop, zelfde telefoon helaas:
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Owczarek Wschodnioeuropejski
Moderator: moderatorteam
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Re: Owczarek Wschodnioeuropejski
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
- Aantal honden: 2
Ik ga nog even opzoek naar andere foto's diana maar die staan niet op deze computer, ben eigenlijk wel benieuwd.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
nee Inge ik heb het niet over de dravers zoals je hedendaags ziet onder de kynologen. dus niet de extremiteiten. De honden die ik prettig vind zijn niet overhoekt maar kunnen met gemak 18 km per uur halen in draf waarbij ze gewoon goed rekken en strekken. Dat noem ik een draver bij uitstek.Inge O schreef:nog even los van het feit of een hond alleen zou kunnen draven met vouwmeters als achterpoten : wat voor functie oefent de hedendaagse dh uit waarbij hij zo extréém overgrijpend zou moeten kunnen draven?Dianavdberkt schreef: Het moet wel een draver bij uitstek blijven.
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 3
De hond in dit topic is een Russische of Poolse herdershond en deze zal heus wel zijn eigen standaard hebben. Deze hond vergelijken met een DH is dan ook onzin.
Net zoiets als goudrenetten en granaatappels. Het zijn allebei appels en daar houdt het vergelijk ook mee op.
Net zoiets als goudrenetten en granaatappels. Het zijn allebei appels en daar houdt het vergelijk ook mee op.
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
CharlesvdBerkt schreef:De hond in dit topic is een Russische of Poolse herdershond en deze zal heus wel zijn eigen standaard hebben. Deze hond vergelijken met een DH is dan ook onzin.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)

-
Dianavdberkt
- Zeer actief
nee de noodzaak is niet aanwezig maar dat geld voor elk ras. de enige reden dat de herder nog steeds moet draven is alleen voor het UV. 20 km naast de fiets met een gemiddelde van 15 km per uur.Inge O schreef:maar draafden de ouderwetse, herderfunctie beoefenende dh's dan niet goed? en hoe vaak heeft een moderne dh het nog nodig om lange afstanden te draven? stellen jouw honden de pw op een drafje?Dianavdberkt schreef:nee Inge ik heb het niet over de dravers zoals je hedendaags ziet onder de kynologen. dus niet de extremiteiten. De honden die ik prettig vind zijn niet overhoekt maar kunnen met gemak 18 km per uur halen in draf waarbij ze gewoon goed rekken en strekken. Dat noem ik een draver bij uitstek.Inge O schreef:nog even los van het feit of een hond alleen zou kunnen draven met vouwmeters als achterpoten : wat voor functie oefent de hedendaagse dh uit waarbij hij zo extréém overgrijpend zou moeten kunnen draven?Dianavdberkt schreef: Het moet wel een draver bij uitstek blijven.
als mijn honden een pw op een drafje gaan stellen stop ik met deze bloedlijn ha ha ha ha
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Dat draven is toch oorspronkelijk vanwege het werk bij de kudde? In Duitsland werd/wordt anders gewerkt dan de proeven die we met de border collies zien. Er wordt vooral plaatsgehouden en de grote kudde langs een bepaalde route gedirigeerd door langs de kudde te draven.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Het zijn hele prima hoekingen voor een normaal gebouwde hond.Dianavdberkt schreef:mag ik zelf zeggen wat ik er van vind of niet? ze hoeven echt niet "overhoekt" te zijn maar dit zijn geen hoekingen meer.sirene schreef:Dianavdberkt schreef:Finn vind ik een heel mooie hond. De anderen op de foto's van TS vind ik afgrijselijk. geen enkele hoeking, doorgezakte rug en ga maar door.
Huh ?!
Over smaak valt niet te twisten dus dat je ze afgrijselijk vindt kan prima. Maar verder praat je nu echt onzin. Geen enkele hoeking![]()
Dit zijn gewoon normaal tot prima gehoekte honden. Zelfs voor een DH. Geen overhoekte honden met een lichamelijke uitdaging.
Ik vind Amai niet zo extreem als sommige DH's qua hoekingen maar ik vind haar nog steeds overhoekt. Vooral in de hakken. Ik geloof nooit dat de hakken functioneel kunnen strekken in draf of galop.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Voor Sirene, het rekken en strekken van Amai .
... ature=plcp
... ature=plcp
Laatst gewijzigd door Dianavdberkt op 15 sep 2012 20:42, 3 keer totaal gewijzigd.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Laatst gewijzigd door Dianavdberkt op 15 sep 2012 20:45, 2 keer totaal gewijzigd.
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik bedoel dat daardoor in de raspunten stond dat een DH goed moest kunnen draven en goede (wat men dan ook daaronder verstond in die tijd) hoekingen moest hebben. Maar ik bedoel daarmee niet dat men dit gewenste punt zo enorm moest uitvergroten.Inge O schreef:wat je zegt : oorspronkelijk.Elly* schreef:Dat draven is toch oorspronkelijk vanwege het werk bij de kudde? In Duitsland werd/wordt anders gewerkt dan de proeven die we met de border collies zien. Er wordt vooral plaatsgehouden en de grote kudde langs een bepaalde route gedirigeerd door langs de kudde te draven.
daarbij heb ik dan twee bedenkingen : 1. oorspronkelijk waren ze nooit zo gehoekt en 2. hoeveel dh's ken jij nog die ingezet worden bij de kudde?
Er zijn inderdaad weinig Duitse herders die nog het oorspronkelijke werk doen, maar hun werkgebied is verlegd. Daarvoor hoefde het type niet te veranderen, maar ja ik heb er niets over te zeggen
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik had het filmpje al gevonden.
Ze strekt haar hakken nergens
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
haar hakken strekken terwijl ze alleen maar aanzet en aanzet om zo hard mogelijk te gaan. dat kan geen enkele hond.sirene schreef:Ik had het filmpje al gevonden.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Inge O schreef:ik snap niet wat je hier zegt maar ik zie wel dat ze bij het revieren (aanblaffen) letterlijk als een kangoeroe op haar hakken zitDianavdberkt schreef:haar hakken strekken terwijl ze alleen maar aanzet en aanzet om zo hard mogelijk te gaan. dat kan geen enkele hond.sirene schreef:Ik had het filmpje al gevonden.
Ze strekt haar hakken nergens.
nou idd, echt hoor, als men dat een normaal beeld vind van hoe een hond zijn achterhand eruit moet zien
die hond staat echt serieus zo op haar poten :

doe nou toch normaal
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
dat vind ik toch wel heel ver gezocht hoor. laat je eigen hond dit zelfde spelletje eens doen en zie wat er gebeurt. pffffffffffffffffffffffInge O schreef:ik snap niet wat je hier zegt maar ik zie wel dat ze bij het revieren (aanblaffen) letterlijk als een kangoeroe op haar hakken zitDianavdberkt schreef:haar hakken strekken terwijl ze alleen maar aanzet en aanzet om zo hard mogelijk te gaan. dat kan geen enkele hond.sirene schreef:Ik had het filmpje al gevonden.
Ze strekt haar hakken nergens.
buiten dat moeten ze "zittend" aanblaffen zodat ze de pakwerker niet gaan belasten. vanuit die zithouding springt ze toch nog omhoog. Ooit een hond gezien die daar geen hakken voor gebruikt. bekijk nog maar eens duizend filmpjes op you tube van duitsers die zitten aan te blaffen. wel of geen hoekingen, allemaal gelijkwaardig.
Laatst gewijzigd door Dianavdberkt op 15 sep 2012 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar dat doet deze mechelaar ook. (vanaf 55 sec ongeveer) http://youtu.be/DxNQX3ebZWI
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
je ziet het fout. jammer dat ik geen slow motion heb. maarre waar blijft nu het commentaar op de mechel die ook op zn hakken zit aan te blaffen. deze mechel heeft geen enkele hoeking.Inge O schreef:ik zie nog een zéér behoorlijk verschil maar dat moet je ook willen zien natuurlijk.Elly* schreef:Maar dat doet deze mechelaar ook. (vanaf 55 sec ongeveer) http://youtu.be/DxNQX3ebZWI
los daarvan ga ik met sonja mee : ik zie de hakken nergens strekken dus dan is ze voor mij overhoekt.
misschien heb ik het fout en zou het er bij een vertraagde opname anders uitzien maar aan deze snelheid zie ik totaal geen strekking van de achterpoten.
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Zeker is er een verschil in hoeking, dat zie ik ook. Een matig gehoekte hond zoals deze Mechelaar kan ook hopsen als een kangoeroe als de drive te groot is om te blijven zitten.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
de efficientste manier van bewegen ??. ik zou er van balen als ze deze oefening in een draf tempo zou doen. ha ha ha ha . eerst naar de sport kijken en verdiepen voor je deze opmerking plaatst. ( als je het bedoelt zoals ik denk dat je het bedoelt)Tara schreef:Ze galoppeert, en met deze achterhand is dat ook de efficiëntste manier van bewegen.Dianavdberkt schreef:haar hakken strekken terwijl ze alleen maar aanzet en aanzet om zo hard mogelijk te gaan. dat kan geen enkele hond.sirene schreef:Ik had het filmpje al gevonden.
Ze strekt haar hakken nergens![]()
Een sterk gehoekte hond kan de poten goed onder het achterlijf zetten, en zich afzetten voor een galopsprong.
Een gemiddeld of normaal gehoekte achterhand kan die achterhand veel makkelijker strekken om zich in draf te kunnen bewegen.
Als je een sterk gehoekte hand wegzet zonder de poten zo ver naar achteren te zetten, zul je zien dat ze vaak ondergeschoven gaan staan.
Een gemiddeld gehoekte hond zal dat veel minder snel doen, omdat hij die poten beter kwijt kan.
Dít is een draver, en in stand staan die achterpoten maar minimaal achter het lichaam, noch zal hij ondergeschoven staan.
Zie je het verschil?
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
we hoeven hier echt niet mee op te houden. dat verschil tussen die mechel en duitser is er inderdaad. Je zult mij niet horen zeggen dat de duitsers oke zijn. helemaal niet zelfs. ik probeer ze zo te fokken dat de achterhand wel gehoekt is maar niet overdreven. ze draven niet op hun hakken. Er zit ook een verschil in training in. mijn hond bv is geleerd op haar kont te zitten. dit commando voert ze uit maar kan het niet laten toch op te wippen. dat doet ze dus vanuit de zithouding. de mechel zit niet tijdens het aanblaffen maar wipt continu op. daar zit het verschil in tussen de twee filmpjes.Inge O schreef:ik bedoel niet dat ik een verschil in hoeking zie maar een verschil in de mate waarop hij op zijn hakken zou zitten. dat zit hij namelijk niet : hij steunt op zijn tenen en veert bij elke sprong terug naar de zithouding terwijl de duitser gewoon constant plat óp de hakken zit.Elly* schreef:Zeker is er een verschil in hoeking, dat zie ik ook. Een matig gehoekte hond zoals deze Mechelaar kan ook hopsen als een kangoeroe als de drive te groot is om te blijven zitten.
maar ik hou erover op hoor, jullie hebben gelijk, duitsers zijn ideaal gehoekt, alle andere rassen/honden zijn verkeerd gebouwd en die russische herders hebben stokken in de achterpoten, zo'n gebrek aan hoeking hebben ze.
jij kunt er over op houden maar wij duitser liefhebbers zijn het zat te horen dat het ras naar de kloten is. nee dat is niet zo. niet alle fokkers fokken extreem.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ik vind die mechel trouwens niet matig gehoekt, maar ala.Elly* schreef:Zeker is er een verschil in hoeking, dat zie ik ook. Een matig gehoekte hond zoals deze Mechelaar kan ook hopsen als een kangoeroe als de drive te groot is om te blijven zitten.
ik zie ook wel degelijk een verschil hoor, de mechel komt wel degelijk sneller weer op de tenen als hij rechter komt, de DH niet

-
blondie
- Zeer actief
Voor het begrijpen dit is Bluf in draf gewoon voorbij dravend tijdens een vakantie.

Wat zou anders moeten om het een goed gebouwde hond te moeten zijn, of hoe anders zou het draven moeten zijn? Oprechte vraag, ik snap het begrip hoekingen volgens mij niet helemaal
2de foto weggehaald niet duidelijk genoeg

Wat zou anders moeten om het een goed gebouwde hond te moeten zijn, of hoe anders zou het draven moeten zijn? Oprechte vraag, ik snap het begrip hoekingen volgens mij niet helemaal
2de foto weggehaald niet duidelijk genoeg
Laatst gewijzigd door blondie op 15 sep 2012 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
dan wordt het heel hard tijd dat je eens langskomt om deze honden in het echt te komen bekijken Inge.Inge O schreef:een fokker die zegt dat deze russen 'geen enkele hoeking hebben' en daar ook naar fokt, fokt volgens mij wel extreem, ja.Dianavdberkt schreef: jij kunt er over op houden maar wij duitser liefhebbers zijn het zat te horen dat het ras naar de kloten is. nee dat is niet zo. niet alle fokkers fokken extreem.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
en vergeet niet dat de mechel in het filmpje ook geen enkele hoeking heeft... volgens Diana dan dus..Inge O schreef:een fokker die zegt dat deze russen 'geen enkele hoeking hebben' en daar ook naar fokt, fokt volgens mij wel extreem, ja.Dianavdberkt schreef: jij kunt er over op houden maar wij duitser liefhebbers zijn het zat te horen dat het ras naar de kloten is. nee dat is niet zo. niet alle fokkers fokken extreem.
echt hoor, als men het serieus zo ziet, dan zit er echt wel een behoorlijke blinde vlek ergens, ik snap dat echt echt echt niet
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
afzeiken kun je overal Yamie. hou het effe serieus wil je.yamie schreef:en vergeet niet dat de mechel in het filmpje ook geen enkele hoeking heeft... volgens Diana dan dus..Inge O schreef:een fokker die zegt dat deze russen 'geen enkele hoeking hebben' en daar ook naar fokt, fokt volgens mij wel extreem, ja.Dianavdberkt schreef: jij kunt er over op houden maar wij duitser liefhebbers zijn het zat te horen dat het ras naar de kloten is. nee dat is niet zo. niet alle fokkers fokken extreem.
echt hoor, als men het serieus zo ziet, dan zit er echt wel een behoorlijke blinde vlek ergens, ik snap dat echt echt echt niet
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ik reageer gewoon op wat jij zegt hoor, noem het afzeiken, ik vind dat gewoon serieus erg, dat iemand dus schijnbaar de extremen als juiste hoeking ziet en een normaal gehoekte hond, gewoon bestempeld als een hond zonder hoekingen, over doe even serieus gesproken 
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Jij zegt tot 3x toe dat een heel normale hond geen hoeking heeft. 2x over de honden van TS en later ook nog over die mechel.Dianavdberkt schreef:
jij kunt er over op houden maar wij duitser liefhebbers zijn het zat te horen dat het ras naar de kloten is. nee dat is niet zo. niet alle fokkers fokken extreem.
Als jij dat zo ziet vind ik dat tamelijk extreem. Ik geloof best dat jij probeert minder extreem te fokken dan sommige andere fokkers, dat zie ik trouwens ook wel maar er wordt nu door ons gereageerd op jouw reactie dat goed gebouwde honden geen hoeking zouden hebben. Volgens mij is dat rasblindheid. Dat is net zo iets als dat ik zou gaan beweren dat naakthonden prima gebitten hebben hoor. Wel iets minder dan andere honden, maar toch wel geweldig.
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Contacteer:
Persoonlijk vind ik Varghoss echt een mooie bouw en kleur hebben. De foto is iets schuin achter gemaakt en daarom lijkt ie misschien wat lang, maar ik zal vandaag weleens een foto van m maken van de zijkant.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.