Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welk ras
Moderator: moderatorteam
-
laura93
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising
Welk ras
Goedenavond,
Een tijdje geleden heb ik al eens een topic geopend met de vraag: welk ras past bij mij?
Destijds had ik nog geen vriend en heb ik dus enkel mijn eigen wensen opgeschreven, maar nu ik een vriend heb en de plannen er ook zijn om te gaan samenwonen, zou ik er dan na verloop van tijd graag een hond bij willen.
dus, wat ik zoek in een hond:
middelmaatje, mijn vriend houd niet van grote honden, dus laten we zeggen maatje labrador ongeveer.
(half)lange of ruwharige vacht
actief, maar niet hyper
sociaal naar andere honden en mensen
moet een paar uurtjes alleen kunnen zijn
liefst een redelijk gezond ras
wat kunnen wij de hond bieden:
de hond zal niet langer dan 6 uur alleen zijn (dit 1 of 2 dagen in de week)
beweging in de vorm van minimaal 3 wandelingen op een dag waarvan 1 minimaal een uur in het bos (ik hoop een baan te vinden waarbij hij met me mee kan)
en ik zou graag behendigheid willen doen met de hond of misschien iets van speurwerk/jacht
groetjes, laura
Een tijdje geleden heb ik al eens een topic geopend met de vraag: welk ras past bij mij?
Destijds had ik nog geen vriend en heb ik dus enkel mijn eigen wensen opgeschreven, maar nu ik een vriend heb en de plannen er ook zijn om te gaan samenwonen, zou ik er dan na verloop van tijd graag een hond bij willen.
dus, wat ik zoek in een hond:
middelmaatje, mijn vriend houd niet van grote honden, dus laten we zeggen maatje labrador ongeveer.
(half)lange of ruwharige vacht
actief, maar niet hyper
sociaal naar andere honden en mensen
moet een paar uurtjes alleen kunnen zijn
liefst een redelijk gezond ras
wat kunnen wij de hond bieden:
de hond zal niet langer dan 6 uur alleen zijn (dit 1 of 2 dagen in de week)
beweging in de vorm van minimaal 3 wandelingen op een dag waarvan 1 minimaal een uur in het bos (ik hoop een baan te vinden waarbij hij met me mee kan)
en ik zou graag behendigheid willen doen met de hond of misschien iets van speurwerk/jacht
groetjes, laura
-
laura93
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising
Re: Welk ras
hihi, ja Sita, ik had dr al zien staan, lijkt me een fantastische hond! Als ik per direct een hond had gezocht had ik dr zo gaan halen 
Duitse staander had ik nog niet aan gedacht.. Het zijn wel prachtige honden, ga ik me zeker verder in verdiepen.
Duitse staander had ik nog niet aan gedacht.. Het zijn wel prachtige honden, ga ik me zeker verder in verdiepen.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Duitse Staande heb je ook in ruwhaar. En kijk dan direct bij de griffon korthals en Cesky Fousek.
Of een Drentse Patrijs misschien?
Of een Drentse Patrijs misschien?
Laatst gewijzigd door Renske op 17 sep 2012 08:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
Een Heidewachtel. Leuk middelmaatje jachthond.
Heel sociaal en actief, en volgens mij zit het met de gezondheid ook wel goed.

Spinone Italiano. Qua karakter zijn deze honden de zachtaardigheid zelve.
Er kan wel een redelijk jachtinstinct inzitten. Ideaal om mee te speuren of jachttraining mee te doen.

Engelse Springer Spaniel & Welsh Springer Spaniel. Ook erg leuke actieve jachthonden, met een vrij sterke eigen wil maar desondanks leergierig en goed te trainen.

En natuurlijk de Setters. Ierse Setter, Engelse Setter, Gordon Setter. Héérlijke sociale honden.
Net als de Flat Coated Retriever trouwens.
Als je daar meer over wil weten kan ik je er alles over vertellen.

Kortom, bij die beschrijving denk ik aan een jachthond.
Heel sociaal en actief, en volgens mij zit het met de gezondheid ook wel goed.

Spinone Italiano. Qua karakter zijn deze honden de zachtaardigheid zelve.
Er kan wel een redelijk jachtinstinct inzitten. Ideaal om mee te speuren of jachttraining mee te doen.

Engelse Springer Spaniel & Welsh Springer Spaniel. Ook erg leuke actieve jachthonden, met een vrij sterke eigen wil maar desondanks leergierig en goed te trainen.

En natuurlijk de Setters. Ierse Setter, Engelse Setter, Gordon Setter. Héérlijke sociale honden.
Net als de Flat Coated Retriever trouwens.
Als je daar meer over wil weten kan ik je er alles over vertellen.
Kortom, bij die beschrijving denk ik aan een jachthond.
- silversomali
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Podenco Andaluz + Whippet
Ik denk dat de flatcoat het leukst is voor jullie. Die is wel actief maar is over het algemeen een vrij makkelijke hond. Een duitse staander is echt wel heel wat anders en kunnen heel erg druk zijn hoor! Denk er goed over na

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ruwhaar Hollandse Herder?

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
29996D
Ik denk dat een collie ook prima zou passen.
- Marlieke met Boris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 1
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
ik heb sinds mei een spaanse waterhond en vind het een geweldige hond... ..niet groot.. ideale vacht, actief buiten. baas gericht...etc
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Als je een relatief gezond ras zoekt moet je dus geen flatcoated nemen. En ze zijn makkelijk als je er voldoende mee onderneemt.silversomali schreef:Ik denk dat de flatcoat het leukst is voor jullie. Die is wel actief maar is over het algemeen een vrij makkelijke hond. Een duitse staander is echt wel heel wat anders en kunnen heel erg druk zijn hoor! Denk er goed over na
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Border Terrier?
- silversomali
- Vaste gebruiker
Dat is inderdaad wel weer zo van de flatcoat. Ik ken iemand die er 1 heeft van de werklijn en die krijgt echt wel voldoende beweging en aandacht, gaat ook naar de jachtcursus, maar die is écht niet makkelijk hoor??flatcoat schreef:Als je een relatief gezond ras zoekt moet je dus geen flatcoated nemen. En ze zijn makkelijk als je er voldoende mee onderneemt.silversomali schreef:Ik denk dat de flatcoat het leukst is voor jullie. Die is wel actief maar is over het algemeen een vrij makkelijke hond. Een duitse staander is echt wel heel wat anders en kunnen heel erg druk zijn hoor! Denk er goed over na

- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
En zelf zit je eerst te verkondigen dat het een vrij makkelijke hond is. Wanneer flatcoat dan toevoegt dat je er wel genoeg mee moet ondernemen begin je ineens dat een hond uit werklijn waar genoeg mee wordt ondernomen toch echt niet makkelijk is. Begrijp je het zelf nog?silversomali schreef:Dat is inderdaad wel weer zo van de flatcoat. Ik ken iemand die er 1 heeft van de werklijn en die krijgt echt wel voldoende beweging en aandacht, gaat ook naar de jachtcursus, maar die is écht niet makkelijk hoor??flatcoat schreef:Als je een relatief gezond ras zoekt moet je dus geen flatcoated nemen. En ze zijn makkelijk als je er voldoende mee onderneemt.silversomali schreef:Ik denk dat de flatcoat het leukst is voor jullie. Die is wel actief maar is over het algemeen een vrij makkelijke hond. Een duitse staander is echt wel heel wat anders en kunnen heel erg druk zijn hoor! Denk er goed over na
- silversomali
- Vaste gebruiker
Die 2e zin ging over de Duitse Staande! Had het niet helemaal duidelijk neergezet en dacht dat die 2e zin daarvoor dus ook over de duitse staande ging.. ExcuusLin-C schreef:En zelf zit je eerst te verkondigen dat het een vrij makkelijke hond is. Wanneer flatcoat dan toevoegt dat je er wel genoeg mee moet ondernemen begin je ineens dat een hond uit werklijn waar genoeg mee wordt ondernomen toch echt niet makkelijk is. Begrijp je het zelf nog?silversomali schreef:Dat is inderdaad wel weer zo van de flatcoat. Ik ken iemand die er 1 heeft van de werklijn en die krijgt echt wel voldoende beweging en aandacht, gaat ook naar de jachtcursus, maar die is écht niet makkelijk hoor??flatcoat schreef:Als je een relatief gezond ras zoekt moet je dus geen flatcoated nemen. En ze zijn makkelijk als je er voldoende mee onderneemt.silversomali schreef:Ik denk dat de flatcoat het leukst is voor jullie. Die is wel actief maar is over het algemeen een vrij makkelijke hond. Een duitse staander is echt wel heel wat anders en kunnen heel erg druk zijn hoor! Denk er goed over na

- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
Bij een Flatcoated Retriever is het inderdaad wel van cruciaal belang dat er naar een goede fokker gezocht wordt en kritisch naar de voorouders gekeken wordt. Uiteraard kan het misgaan, zo komt kanker regelmatig voor, maar dat zou niet hoeven betekenen dat het ras automatisch afgeschreven zou moeten worden, naar mijn bescheiden mening.
Onze Flatjes zijn allemaal 10+ geworden, en onze huidige (10 jaar) is nog zo fit als een hoentje, nog nooit naar de dierenarts geweest afgezien van de jaarlijkse entingen.
Het is zeker geen ras dat bij voorbaat al van ellende uit elkaar valt of een ras met allerlei enge anatomische tekortkomingen.
En ja, vind maar eens een ras die én aan de wensen voldoet qua karakter én als heel gezond te boek staat. Dat valt zeker niet mee.
Onze Flatjes zijn allemaal 10+ geworden, en onze huidige (10 jaar) is nog zo fit als een hoentje, nog nooit naar de dierenarts geweest afgezien van de jaarlijkse entingen.
En ja, vind maar eens een ras die én aan de wensen voldoet qua karakter én als heel gezond te boek staat. Dat valt zeker niet mee.
- silversomali
- Vaste gebruiker
Dapper schreef:Bij een Flatcoated Retriever is het inderdaad wel van cruciaal belang dat er naar een goede fokker gezocht wordt en kritisch naar de voorouders gekeken wordt. Uiteraard kan het misgaan, zo komt kanker regelmatig voor, maar dat zou niet hoeven betekenen dat het ras automatisch afgeschreven zou moeten worden, naar mijn bescheiden mening.
Onze Flatjes zijn allemaal 10+ geworden, en onze huidige (10 jaar) is nog zo fit als een hoentje, nog nooit naar de dierenarts geweest afgezien van de jaarlijkse entingen.Het is zeker geen ras dat bij voorbaat al van ellende uit elkaar valt of een ras met allerlei enge anatomische tekortkomingen.

- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
De flatcoated retriever staat inmiddels bekend om zijn tumorgevoeligheid. Dit verzin ik niet .... het is een feit. Ook de FRC is zich hiervan bewust en bekijk ook de onderzoeken gedaan door Rutteman. En natuurlijk zijn er die gewoon lekker oud worden maar er overlijden jammergenoeg toch veel (relatief) jonge flatcoateds aan kanker. Buiten dat is het een heerlijk ras.Dapper schreef:Bij een Flatcoated Retriever is het inderdaad wel van cruciaal belang dat er naar een goede fokker gezocht wordt en kritisch naar de voorouders gekeken wordt. Uiteraard kan het misgaan, zo komt kanker regelmatig voor, maar dat zou niet hoeven betekenen dat het ras automatisch afgeschreven zou moeten worden, naar mijn bescheiden mening.
Onze Flatjes zijn allemaal 10+ geworden, en onze huidige (10 jaar) is nog zo fit als een hoentje, nog nooit naar de dierenarts geweest afgezien van de jaarlijkse entingen.Het is zeker geen ras dat bij voorbaat al van ellende uit elkaar valt of een ras met allerlei enge anatomische tekortkomingen.
-
Melanie 74
Ik denk aan de korthaarcollie, ik zelf vind ze net even stabieler als de langhaar.
Een dagje iets minder tijd is geen probleem maar je kan er vele kanten mee op qua trainen.
Gezond zijn ze ook redelijk, wel uiteraard bij een goede fokker.
Een dagje iets minder tijd is geen probleem maar je kan er vele kanten mee op qua trainen.
Gezond zijn ze ook redelijk, wel uiteraard bij een goede fokker.
-
joeyophof
- Zeer actief
Weimaraner
! Hij vult alle wensen in, misschien iets meer activiteiten nodig naarmate ze grote worden, maar zeker een prachtig ras!
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."