Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teckels
Moderator: moderatorteam
- Saskia241
- Zeer actief
Re: Teckels
Ja, Carel logeert voor een weekje bij mijn zus en Oscar bij mijn nichtje. Ik krijg een hoop foto's dus ze hebben het vast naar hun zin.
Jip gaat dinsdag naar mijn schoonouders.
Wij hebben getwijfeld over de ringen laten brengen door Oscar, maar we hadden een heel leuk ringkussen en hebben het laten doen door de twee dochters van schoonzus.
Jip gaat dinsdag naar mijn schoonouders.
Wij hebben getwijfeld over de ringen laten brengen door Oscar, maar we hadden een heel leuk ringkussen en hebben het laten doen door de twee dochters van schoonzus.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
ik zou het gewoon verbieden. ze mag snuffelen, en dan doorlopen. echt een vieze, ongewenste gewoonte. sommige mensen zeggen dat de hond dan een tekort aan kweniewat heeft en dat zo aanvult, maar dat is onzin. ze vindt het gewoon lekker: gewoon verbieden. nee, foei, en een rukje a/d lange lijn. even niet meer los laten lopen dus. dat zou ik doen.IvysToeter schreef: Eten jullie teckels ook zo graag poep?
of heb ik toevallig weer een uitzondering?
Dobby doet het al vanaf het nest.
soms zijn er dagen dat ze het niet/minder doet, maar soms trekt ze er echt naar toe zeg maar.
tuurlijk proberen we het te voorkomen, maar om je hond nou nergens meer te laten snuffelen is ook zo sneu toch?
bij ons geldt wel een opruimplicht voor hondenpoep (en anders een bekeuring) maar er word én weinig gecontroleerd én er word weinig opgeruimd.
volgens mij zijn wij bij ons in de straat/buurt bijna de enige die de drollen (hoe klein ze ook zijn) van dobby netjes opruimen.
je zou zeggen Negeren (want negatieve aandacht is ook aandacht) maar als we dat doen dan vreet ze gerust hele hopen met heel veel smaak op (om daarna haar bekkie af te likken)
mijn hond vreet alleen 's winters drollen: bevroren kattendrollen

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- tekkel
- Erelid
mooi stel, en dan met die hondjes erbijDanseMacabre schreef:

heel veel geluk

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Teckel/Dashond
Mooi trouwfoto!!
Erg leuk met de honden erbij.
Nolan eet duivenkak. Als we het zien zeggen we wel 'nee'. Maar ja, in onze tuin liggen er wel wat en vaak is hij alleen buiten.
Gisteren naar de zee geweest. Nolan los gelaten. Had wel wat schrik dat hij niet direct zou terug komen.
Maar ik was zooo fier!! Ik riep: en ja hoor, daar kwam ie aangelopen!!

Erg leuk met de honden erbij.
Nolan eet duivenkak. Als we het zien zeggen we wel 'nee'. Maar ja, in onze tuin liggen er wel wat en vaak is hij alleen buiten.
Gisteren naar de zee geweest. Nolan los gelaten. Had wel wat schrik dat hij niet direct zou terug komen.
Maar ik was zooo fier!! Ik riep: en ja hoor, daar kwam ie aangelopen!!

- Daniela
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergteckel
Och die kleine Nolan, wat een scheetje. Ik was/ben ook nog wat huiverig voor het los laten lopen. De ene keer luistert hij beter dan de andere keer. Uiteindelijk maak ik me vaak zorgen om niks, meestal komt hij wel terug ( en soms moeten we m achterna). Vandaag ook naar de duinen geweest, aantal andere teckeltjes tegen gekomen, altijd leuk. 
- Florabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige kaninchen Teckel
Wat een leuke trouwfoto DanseMacabre en inderdaad van harte en veel geluk!
Wat is Nolan schattig en al groot!
Tsja, poep eten, Sofie loves it. Ze eet paardenpoep onderweg. Ze weet dondersgoed dat het niet mag, maar vaak slaagt ze wel in een hapje te nemen voor wij corrigeren.. Bah! Ook konijnen- en vogelpoep vindt ze heerlijk, maar dat komen we gelukkig niet zo vaak tegen. Bij de oppas dook ze een tijdje de kattenbak in voor een hapje, maar dat hebben ze haar gelukkig af weten te leren.
Loslopen gewoon vaak oefenen (maar ik heb makkelijk praten met een held-op-sokjes-teckel zonder jachtinstinct...
)
Wat is Nolan schattig en al groot!
Tsja, poep eten, Sofie loves it. Ze eet paardenpoep onderweg. Ze weet dondersgoed dat het niet mag, maar vaak slaagt ze wel in een hapje te nemen voor wij corrigeren.. Bah! Ook konijnen- en vogelpoep vindt ze heerlijk, maar dat komen we gelukkig niet zo vaak tegen. Bij de oppas dook ze een tijdje de kattenbak in voor een hapje, maar dat hebben ze haar gelukkig af weten te leren.
Loslopen gewoon vaak oefenen (maar ik heb makkelijk praten met een held-op-sokjes-teckel zonder jachtinstinct...

Sofie!

-
- Actief
Ik heb het eens hier gevraagd op het forum ivm wanneer loslaten.
En ze zeiden: zo rap mogelijk.
Op de hondenweide (afgesloten stuk) al wel geoefend, en hij komt echt wel als ik hem roep.
Dus van het weekend op het strand geprobeerd, en ja hoor, het lukte! ikke blij!!!
Morgen vertrek ik op vakantie. Zonder hond.
Die reis lag al lang vast voor ik de hond had.
Mijn papa gaat er 's morgens en 's avonds voor zorgen.
En mijn mama rond de middag.
Mijn broer is thuis rond half 4.
Maar hij gaat wel wat alleen zitten :-s.
Hij kan wel binnen en buiten. En buiten genoeg plek om te spelen.
Maar ik zal toch maar met een klein hartje vertrekken hoor.
En ze zeiden: zo rap mogelijk.
Op de hondenweide (afgesloten stuk) al wel geoefend, en hij komt echt wel als ik hem roep.
Dus van het weekend op het strand geprobeerd, en ja hoor, het lukte! ikke blij!!!
Morgen vertrek ik op vakantie. Zonder hond.
Die reis lag al lang vast voor ik de hond had.
Mijn papa gaat er 's morgens en 's avonds voor zorgen.
En mijn mama rond de middag.
Mijn broer is thuis rond half 4.
Maar hij gaat wel wat alleen zitten :-s.
Hij kan wel binnen en buiten. En buiten genoeg plek om te spelen.
Maar ik zal toch maar met een klein hartje vertrekken hoor.
- Florabel
- Zeer actief
Dat snap ik heel goed! Maar..Nolan leert er ook van en dat is ook belangrijk!Nolan schreef: Maar ik zal toch maar met een klein hartje vertrekken hoor.
Fijne vakantie!
Aan iedereen: zullen we de teckelwandeling verplaatsen naar eind oktober?

Sofie!

- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
- Aantal honden: 2
Ja, dat is goed, volgens mij kunnen de meeste dan.Florabel schreef: Aan iedereen: zullen we de teckelwandeling verplaatsen naar eind oktober?

hier wat foto's
- Saskia241
- Zeer actief
Ik kijk zelf niet zo charmant hier, maar kijk Oscar!

- P-tt
- Zeer actief
- IvysToeter
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Saskia241
- Zeer actief
Hij vond het heerlijk! Hij heeft op de locatie zelf, boven liggen slapen en toen hij naar beneden mocht was hij helemaal enthousiast, allemaal mensen. Speciaal voor Oscar!P-tt schreef:Wat een heerlijk ventje om te zien !!
Hoe vond hij het om bruidsteckel te zijn?

Hij is zó lief.

-
- Actief
Oooh, Oscar is super!!
Erg leuke foto!!
Voor mij komt eind oktober ook beter ook voor de teckelwandeling.
Kunnen jullie in de week of best in het weekend?
Erg leuke foto!!
Voor mij komt eind oktober ook beter ook voor de teckelwandeling.
Kunnen jullie in de week of best in het weekend?
- tekkel
- Erelid
Ooooh lieve oscar, met een westenwind-oor!
Leuke foto!
Leuke foto!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel , Duitse staande x stabij en een raad wat ik ben ras
- Aantal honden: 3
Dat doet die Teckel van mij ook heerlijke bevroren drollentekkel schreef:ik zou het gewoon verbieden. ze mag snuffelen, en dan doorlopen. echt een vieze, ongewenste gewoonte. sommige mensen zeggen dat de hond dan een tekort aan kweniewat heeft en dat zo aanvult, maar dat is onzin. ze vindt het gewoon lekker: gewoon verbieden. nee, foei, en een rukje a/d lange lijn. even niet meer los laten lopen dus. dat zou ik doen.IvysToeter schreef: Eten jullie teckels ook zo graag poep?
of heb ik toevallig weer een uitzondering?
Dobby doet het al vanaf het nest.
soms zijn er dagen dat ze het niet/minder doet, maar soms trekt ze er echt naar toe zeg maar.
tuurlijk proberen we het te voorkomen, maar om je hond nou nergens meer te laten snuffelen is ook zo sneu toch?
bij ons geldt wel een opruimplicht voor hondenpoep (en anders een bekeuring) maar er word én weinig gecontroleerd én er word weinig opgeruimd.
volgens mij zijn wij bij ons in de straat/buurt bijna de enige die de drollen (hoe klein ze ook zijn) van dobby netjes opruimen.
je zou zeggen Negeren (want negatieve aandacht is ook aandacht) maar als we dat doen dan vreet ze gerust hele hopen met heel veel smaak op (om daarna haar bekkie af te likken)
mijn hond vreet alleen 's winters drollen: bevroren kattendrollen

groetjes Connie

Daantje,Faye,Pluk

Daantje,Faye,Pluk
- IvysToeter
- Zeer actief
wij werden net abrupt uit onze slaap gewekt door onze kleine dobby.
ik had haar nog niet gehoord dat ze eruit moest om te plassen o.i.d.
ineens janken & piepen.
wij vliegen allebei uit bed (want zo piept ze echt alleen als er hele erge paniek is en als ze pijn heeft.
zat ze met haar pootje bij het deurtje van de bench klem.
echt een spleetje van maar 1 of misschien zelfs een halve centimeter.
janken en piepen.... gelukkig konden we haar snel los krijgen door simpelweg het deurtje open te doen.
we hebben d'r even lekker geknuffelt, arm ding.
gelukkig heeft ze geen last van d'r pootje met lopen of als je er op drukt of knijpt.
ze was gelijk weer heeeeellll vrolijk aan het kwispelen toen de paniek en pijn voorbij was.
arme dobby heeft van de schrik in haar bench op de kleedjes geplast.
maar dat is logisch.
ik had haar nog niet gehoord dat ze eruit moest om te plassen o.i.d.
ineens janken & piepen.
wij vliegen allebei uit bed (want zo piept ze echt alleen als er hele erge paniek is en als ze pijn heeft.
zat ze met haar pootje bij het deurtje van de bench klem.
echt een spleetje van maar 1 of misschien zelfs een halve centimeter.
janken en piepen.... gelukkig konden we haar snel los krijgen door simpelweg het deurtje open te doen.
we hebben d'r even lekker geknuffelt, arm ding.
gelukkig heeft ze geen last van d'r pootje met lopen of als je er op drukt of knijpt.
ze was gelijk weer heeeeellll vrolijk aan het kwispelen toen de paniek en pijn voorbij was.
arme dobby heeft van de schrik in haar bench op de kleedjes geplast.
maar dat is logisch.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
ik zal hier ook eens mee komen kletsen want heb ook 3 teckels !!
Heerlijke foto's van jullie teckels komen voorbij..
Voor het bruidspaar nog van harte gefeliciteerd !! Lieve mooie foto's van jullie en de honden..
hier eten ze gelukkig geen poep, maar kunnen ze er wel vol overgave in liggen rollen ( mensenpoep en marter poep )
Heerlijke foto's van jullie teckels komen voorbij..
Voor het bruidspaar nog van harte gefeliciteerd !! Lieve mooie foto's van jullie en de honden..
hier eten ze gelukkig geen poep, maar kunnen ze er wel vol overgave in liggen rollen ( mensenpoep en marter poep )
-
- Actief
- tekkel
- Erelid
ja, nou kan je hem niet meer thuislaten!Nolan schreef: Nolan gaat mee op vakantie denk ik:
(foto)

arme dobby: ze ziet natuurlijk niet dat ze in een klein kiertje zit

gelukkig geen nare gevolgen

- Saskia241
- Zeer actief
Ik mis mijn teckel! 

- IvysToeter
- Zeer actief
aahhhhhh dikke knuffel voor jou van Dobby
(al is dat natuurlijk héééééél anders dan een knuffel van je eigen teckel.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Ik zag dat jullie je voorstelde een paar pagina's terug.. dus hier ook wat meer over mij .
ik ben Maria , 54 jaar jong of oud... en heb 5 honden waaronder dus 3 teckels.. Teun mijn oudste teckel van 12 jaar. een dwergteckel. hij begint oud te worden en doof of oost indisch daar ben ik nog niet helemaal uit.zijn grote hobbie is liggen. luieren. .slapen.. en eten..en snoepjes pikken..
Dan Zusje, zijn dochter, zij is 9 jaar..een heerlijk hondje.. altijd vrolijk ,eigenwijs en grote kindervriendin..haar grootste hobbie is muizen holen controleren
en dan Oscar, hij kwam vorig jaar als logee hier paar weken logeren. maar hij is nooit opgehaald.. dus nu is hij hier gelukkig. hij is een grote standaard teckel van 6 of 7 jaar.. zijn grootste hobbie is jagen en prooi opeten dus na het vermoorden van mijn 3 kippen en van de winter een gans op het ijs gaat hij bij het uitlaten alleen nog aan de lange lijn... in de tuin kan hij los want ik heb inmiddels geen kippen meer..
Verder heb ik nog Juno, een chinees naakthondje.. het kleinste hondje hier maar wel met de grootste mond.. de baas in huis vindt ze..haar hobbie is slapen.. regelen. bemoeien..
en sinds mei heb ik Wolle, een spaanse waterhond.. zij is als zwerver door mensen gered van straat en bij hen opgevangen en via een stichting bemiddelt en hier gekomen. Haar hobbie is de bal..
dit is zusje
teun
Oscar
Juno
en Wolle..
ik ben Maria , 54 jaar jong of oud... en heb 5 honden waaronder dus 3 teckels.. Teun mijn oudste teckel van 12 jaar. een dwergteckel. hij begint oud te worden en doof of oost indisch daar ben ik nog niet helemaal uit.zijn grote hobbie is liggen. luieren. .slapen.. en eten..en snoepjes pikken..
Dan Zusje, zijn dochter, zij is 9 jaar..een heerlijk hondje.. altijd vrolijk ,eigenwijs en grote kindervriendin..haar grootste hobbie is muizen holen controleren
en dan Oscar, hij kwam vorig jaar als logee hier paar weken logeren. maar hij is nooit opgehaald.. dus nu is hij hier gelukkig. hij is een grote standaard teckel van 6 of 7 jaar.. zijn grootste hobbie is jagen en prooi opeten dus na het vermoorden van mijn 3 kippen en van de winter een gans op het ijs gaat hij bij het uitlaten alleen nog aan de lange lijn... in de tuin kan hij los want ik heb inmiddels geen kippen meer..
Verder heb ik nog Juno, een chinees naakthondje.. het kleinste hondje hier maar wel met de grootste mond.. de baas in huis vindt ze..haar hobbie is slapen.. regelen. bemoeien..
en sinds mei heb ik Wolle, een spaanse waterhond.. zij is als zwerver door mensen gered van straat en bij hen opgevangen en via een stichting bemiddelt en hier gekomen. Haar hobbie is de bal..

- sas&Billy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige dwergteckel
Deze kwam ik net tegen op de pets site. Een poepie lijkt me .
http://www.pets.be/dierenasiel-dieren-z ... ior-105972
http://www.pets.be/dierenasiel-dieren-z ... ior-105972
- IvysToeter
- Zeer actief
aaahhh wat een koppie!
even een vraag:
Wij gaan morgen avond bij mijn zwager & schoonzusje op visite.
hun hebben een poes, dezelfde leeftijd als dobby.
Dobby heeft (ook niet toen ze nog kon zien) nog nooit van dichtbij kennis gemaakt met een kat.
de poes heeft nog nooit van dichtbij kennis gemaakt met een hond.
hoe kunnen we dit het beste aanpakken? we zijn dus in het huis van de kat.
we zijn van plan om Dobby in het begin aan de riem te houden, om te kijken hoe beide op elkaars lucht reageren.
en dan kan de kat even bij Dobby komen snuffelen o.i.d.
misschien gaat de kat wel hoog op een kast of tafel zitten om van veraf te kijken wat voor een wezen het is, misschien niet.
even een vraag:
Wij gaan morgen avond bij mijn zwager & schoonzusje op visite.
hun hebben een poes, dezelfde leeftijd als dobby.
Dobby heeft (ook niet toen ze nog kon zien) nog nooit van dichtbij kennis gemaakt met een kat.
de poes heeft nog nooit van dichtbij kennis gemaakt met een hond.
hoe kunnen we dit het beste aanpakken? we zijn dus in het huis van de kat.
we zijn van plan om Dobby in het begin aan de riem te houden, om te kijken hoe beide op elkaars lucht reageren.
en dan kan de kat even bij Dobby komen snuffelen o.i.d.
misschien gaat de kat wel hoog op een kast of tafel zitten om van veraf te kijken wat voor een wezen het is, misschien niet.

- Lynnepien
- Zeer actief
Pippa wil altijd spelen met onze katten. Ze rent er dan ook achteraan (wat eigenlijk niet mag) en de katten vinden het allemaal maar niks, natuurlijk. Soms snuffelen ze wel eens neus aan neus maar over het algemeen is Pippa veel te wild voor hen. In het begin was Pippa wat voorzichtiger, maar wel blij spelbuigingen maken en kleine sprongetjes.

- IvysToeter
- Zeer actief
- Florabel
- Zeer actief
@mariabel: Welkom, en leuke hondjes heb je! Vooral Zusje heeft echt een lief koppie!
@IvysToeter: Is het goed gegaan met Dobby en de kat?
Wij hebben vanochtend met Sofie meegedaan met de Teckelrennen, een evenement vanuit de Nederlandse Teckel Club. De rennen zelf zijn voor de fun, was vooral leuk om wel 100 teckels te zien!
Sofie deed het heel goed.. Alleen toen ze zag dat er naast haar nog een teckel rende, vond ze het leuker om daar achteraan te rennen..dus werden we tweede;-)
Paar foto's:
De start, Sofie vond het hokje niet zo leuk, maar de leverpastei op mijn vingers maakte veel goed..

Klaar....AF!

Hard rennen kan ze wel...

Trots baasje!

Sarah, de teckel van mijn schoonouders, en beste vriendinnetje van Sofie

@IvysToeter: Is het goed gegaan met Dobby en de kat?
Wij hebben vanochtend met Sofie meegedaan met de Teckelrennen, een evenement vanuit de Nederlandse Teckel Club. De rennen zelf zijn voor de fun, was vooral leuk om wel 100 teckels te zien!
Sofie deed het heel goed.. Alleen toen ze zag dat er naast haar nog een teckel rende, vond ze het leuker om daar achteraan te rennen..dus werden we tweede;-)
Paar foto's:
De start, Sofie vond het hokje niet zo leuk, maar de leverpastei op mijn vingers maakte veel goed..

Klaar....AF!

Hard rennen kan ze wel...

Trots baasje!

Sarah, de teckel van mijn schoonouders, en beste vriendinnetje van Sofie

Sofie!

- P-tt
- Zeer actief
- Florabel
- Zeer actief
Leuk hè, Sarah's smile? Ze heeft zelf ook meegedaan, maar bleef bij de hokjes dralen en rende toen ineens de hal uit. Sarah is heel lief, maar luistert niet zo goed... Eigenlijk is ze niet zo'n goed voorbeeld..P-tt schreef:Leuke foto's!
Volgens mij is Sarah heel blij voor Sofie, ze lacht en klapt
Zag leuke foto's van Goof in een ander topic. Wat speelde hij leuk met de grote honden!!

Sofie!