Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

TT en anti-jachttraining

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

laura22
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Boerenfox en Siberische husky
Aantal honden: 2

Re: TT en anti-jachttraining

Ongelezen bericht door laura22 »

Valerie schreef:Jeetje wat eng zeg :schrik: ik zou echt doodgaan van angst. Jigzy is op het langst 20 minuten weg geweest en toen hoorde ik haar wel maar zag ik haar niet (dichte bosjes). Dat kon ik psychisch al niet aan :ugh:
Maar goed ik vind een halve minuut weg al echt problematisch. Ze moet gewoon bij mij blijven.
Je wilt ook niet weten hoe ik door het bos liep toen, moet ook eerlijk zeggen vind het nu ook doodeng om hem weer los te laten.
Straks doet hij het weer en wordt hij wel overreden.

Stomme is als hij aan de lange lijn zit kan ik hem na 2 a 3 keer (soms wat vaker) roepen wel overtuigen dat hij echt naar me toe moet komen als hij wat ziet.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

laura22 schreef:
Valerie schreef:Jeetje wat eng zeg :schrik: ik zou echt doodgaan van angst. Jigzy is op het langst 20 minuten weg geweest en toen hoorde ik haar wel maar zag ik haar niet (dichte bosjes). Dat kon ik psychisch al niet aan :ugh:
Maar goed ik vind een halve minuut weg al echt problematisch. Ze moet gewoon bij mij blijven.
Je wilt ook niet weten hoe ik door het bos liep toen, moet ook eerlijk zeggen vind het nu ook doodeng om hem weer los te laten.
Straks doet hij het weer en wordt hij wel overreden.

Stomme is als hij aan de lange lijn zit kan ik hem na 2 a 3 keer (soms wat vaker) roepen wel overtuigen dat hij echt naar me toe moet komen als hij wat ziet.
Ik vind dat je nog wel vaak moet roepen dan.. misschien eens een jachtfluit proberen?
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Jion schreef:
Wat mijn 'intelectuele' capaciteiten betreft: Ik loop er normaal niet mee te koop maar ik heb twee Msc titels, en twee artikelen op mijn naam in gerenommeerde tijdschriften op het gebied van diergedrag, die na 16 jaar nog steeds hoog staan in de SCI.
Ik zie afkortingen die mij totaal niets zeggen maar call me blondie :blont:

Dan nog vind ik het prima dat jij je mening hebt over bepaalde manieren van trainen Jion, maar hoe jij het hier af en toe neertikt zonder dat je écht weet waar je het over hebt als het om trainen met een tt of e-collar hoe je het noemen wilt gaat. Dan vind ik jouw mening tégen gebruik niet veel waard.
Ondanks Msc titels, en collums of artikelen in gerenommeerde tijdschriften.
Je kunt tegen zijn en blijven schoppen. Prima. Maar leer ook lezen dat sommige honden én mensen wél baat hebben bij het inzetten van tt op een goede manier.
Als jouw honden toch gaan ondanks dat ze aan de flex zitten en je krijgt ze niet tot bedaren lopen ze volgens mij ook best rap in de lijn stel ik mij zo voor. Levert ook een fixe knal op de nek op :wink: weet niet wat fijner is voor de hond, in een lijn knallen of een prikkel krijgen die ze kan doen stoppen en een hele fijne beloning bij de baas halen. Het is immers niet alleen straffen met die band, het wenselijke gedrag wordt ook weer beloont als het goed is.
blondie
Zeer actief

Nanna schreef:
Jion schreef:
Nanna schreef:
Jion schreef:
Wat mijn 'intelectuele' capaciteiten betreft: Ik loop er normaal niet mee te koop maar ik heb twee Msc titels, en twee artikelen op mijn naam in gerenommeerde tijdschriften op het gebied van diergedrag, die na 16 jaar nog steeds hoog staan in de SCI.
intellectueel
:mrgreen:
Nice try. :wink:

Miranda schreef 'intelectuele', zie de quote. :F:
Wie de schoen past ;-)
Die schuift hem door, geef mijn portie maar aan fikkie :cheer:
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Veenmug »

En met al die intelligentie kies jij een zichtjagende hond die in onze samenleving in mijn ogen niet past. Zielig voor hond en eigenaar die zich op alle manieren verdedigt en bij een niet gelijk krijgen steun zoekt bij een type als Loek.
Laatst gewijzigd door Veenmug op 16 sep 2012 21:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
blondie
Zeer actief

Jion schreef:
blondie schreef:
Jion schreef:
Ik zie afkortingen die mij totaal niets zeggen maar call me blondie :blont:

Dan nog vind ik het prima dat jij je mening hebt over bepaalde manieren van trainen Jion, maar hoe jij het hier af en toe neertikt zonder dat je écht weet waar je het over hebt als het om trainen met een tt of e-collar hoe je het noemen wilt gaat. Dan vind ik jouw mening tégen gebruik niet veel waard.
Ondanks Msc titels, en collums of artikelen in gerenommeerde tijdschriften.
Je kunt tegen zijn en blijven schoppen. Prima. Maar leer ook lezen dat sommige honden én mensen wél baat hebben bij het inzetten van tt op een goede manier.
Als jouw honden toch gaan ondanks dat ze aan de flex zitten en je krijgt ze niet tot bedaren lopen ze volgens mij ook best rap in de lijn stel ik mij zo voor. Levert ook een fixe knal op de nek op :wink: weet niet wat fijner is voor de hond, in een lijn knallen of een prikkel krijgen die ze kan doen stoppen en een hele fijne beloning bij de baas halen. Het is immers niet alleen straffen met die band, het wenselijke gedrag wordt ook weer beloont als het goed is.
Lieverd, lees nou gewoon nog eens mijn eerste post op p.1 van dit topic, waarin ik slechts vertel hoe ik het jachtgedrag van mijn honden heb aangepakt, zonder oordeel over de TT, maar gewoon om aan te geven dat er ook alternatieven zijn.
Schat, zonder succes blijkbaar.
Als je e.e.a. van mij had gelezen lees je ook dat ik het anders heb op kunnen lossen, maar ik heb ook een ander type hond, neemt niet weg dat ik nóg erg allert moet zijn en blijven want het gedrag zit erin gesleten. Wél makkelijker om om te kunnen buigen bij een herder achtige dan bij een echte jachthond, al dan niet een zichtjager.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
blondie
Zeer actief

Kells schreef:
Jion schreef:
blondie schreef: Schat, zonder succes blijkbaar.
Wat zou voor jou dan succes zijn?
Dat ze helemaal niet meer jagen, tenzij ik een jachtvergunning en een geweer aanschaf? :D

En belangrijker: Wat zou het mij nou kunnen bommen of ik en mijn honden voldoen aan jouw maat voor succes? Ik heb er een jaar over getraind om twee honden tegelijk los te kunnen laten lopen in wildarm natuurgebied, waarbij ze bij me in de buurt blijven en hoogstens 3 minuten uit zicht blijven. Daar ben ik zelf voorlopig dik tevreden mee. :ok:
:denken: Nou, daar zou ik niet tevreden mee zijn! Fluiten is komen en wel direct!
Jion, eerder in dit topic heb ik geloof ik ook gezegd dat je trots mag zijn met wat je hebt bereikt binnen jouw standaarden en met hoe je honden waren.
Niets meer niet minder. Zelf kan een ander tegen mij wel eens zeggen, verwacht je nu niet te veel van je hond, of oeh wat ben je streng. Zelf ben ik dus wel van de hier is hier, en ja daar heb ik veel voor moeten oefenen. Want die ene was niet zo en dan kon ik een dikke, weet ik wat ze me gaf maar ik kreeg het, krijgen. En ik vond het niet fijn haar meer dan 1 minuut niet in zicht te hebben. Niet omdat het zo'n aggressieve hond is, maar toch veel mensen of dieren vinden het niet fijn om dit type hond los te treffen al dan niet achter iets aanjagend. Dan is het voor mij de keus, altijd vast, of de hond leren luisteren en los laten als ik weet dat de basis principes erin zitten. En die zaten erin, maar niet als er een trigger was, rondrennende katten of konijnen hazen etc., heb daar best aan moeten werken.
Mijn eigen standaard is dat er niet opgejaagd of nagejaagd wordt. Vergde bij de ene die dat in haar patroon had zitten wat inventiviteit, aanleren en lichaamstaal leren herkennen.
Mijn maat van succes? Ik ben blij dat ik heb bereikt dat ik veelal haar los kan laten lopen, dat ik zelf beslis aan te lijnen en te kunnen aanlijnen als ik twijfel (commando hier, voor er gekke dingen kunnen gebeuren) dat weeg ik zeker niet af tegen de dingen waar een ander tegenaan loopt. Ben zelf blij wat ik bereikt heb, net zoals jij dat bent. Ben zelf wat drastischer geweest, geen tt maar wel een fixe correctie gebruikt een tweetal keer, en het had effect. Dus kan er wat sneller losgelopen worden op plekken waar ik dat voorheen niet had gedaan.
Zachte heelmeesters kunnen soms stinkende wonden maken, dan tref ik liever iemand die lik op stuk geeft zodat het duidelijk is, en als ik naar mijn honden kijk denk ik dat ze daar ook meer aan hebben.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

blondie schreef:Zachte heelmeesters kunnen soms stinkende wonden maken, dan tref ik liever iemand die lik op stuk geeft zodat het duidelijk is, en als ik naar mijn honden kijk denk ik dat ze daar ook meer aan hebben.
Oh! Dierenbeul!

:mann:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Jion schreef: Dit meiske zou het met een herder helemáál makkelijk vinden.
Spuit 11 komt ook even langs :wink:
Ik kan niet oordelen over de jachtpassie van podenco's maar wél over die van herders en ik denk dat je die zwaar onderschat gezien deze opmerking. :oeps:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Veenmug
Zeer actief

Jion schreef: Als ze een grotere prooi hebben gespot, wat dus maar sporadisch voorkomt, dan gaan ze gillen. Dus dan is het een kwestie van naar het gegil lopen en aanlijnen.
Vreemd de keren dat ik een hond heb horen gillen(luid geven) was wanneer een prooi/dier werd nagezeten: haas, ree. Knap dat jij er dan naar toe kunt lopen.
Verder riskeer je een flinke douw in het kader van de F&F-wet en eigenlijk gun ik je die van harte:

Paragraaf 1. Bepalingen betreffende planten op hun groeiplaats

Artikel 8

Het is verboden planten, behorende tot een beschermde inheemse plantensoort, te plukken, te verzamelen, af te snijden, uit te steken, te vernielen, te beschadigen, te ontwortelen of op enigerlei andere wijze van hun groeiplaats te verwijderen.

Paragraaf 2. Bepalingen betreffende dieren in hun natuurlijke leefomgeving

Artikel 9

Het is verboden dieren, behorende tot een beschermde inheemse diersoort, te doden, te verwonden, te vangen, te bemachtigen of met het oog daarop op te sporen.

Artikel 10

Het is verboden dieren, behorende tot een beschermde inheemse diersoort, opzettelijk te verontrusten .

Artikel 11

Het is verboden nesten, holen of andere voortplantings- of vaste rust- of verblijfplaatsen van dieren, behorende tot een beschermde inheemse diersoort, te beschadigen, te vernielen, uit te halen, weg te nemen of te verstoren.

Artikel 12

Het is verboden eieren van dieren, behorende tot een beschermde inheemse diersoort, te zoeken, te rapen, uit het nest te nemen, te beschadigen of te vernielen.

Ga er maar vanuit dat praktisch alle dieren in Nederland beschermd zijn.
laura22
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Boerenfox en Siberische husky

Ongelezen bericht door laura22 »

@ Valerie ja is ook nog te vaak, maar dat is alleen als hij wat ruikt/ziet. Roep hem ook wel eens voor niks en dan is het 1x roepen of fluiten en dan komt hij meteen.
@ Jion het is een kruising boerenfox jack russel
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

OK... topic helemaal gelezen en het is weer eens het zoveelste voorbeeld van voorstanders tegen tegenstanders.
Tegenstanders die ogenschijnlijk weinig kaas gegeten hebben van wat een TT is en hoe het gebruikt kan worden en voorstanders die niet echt de moeite nemen om één en ander uit te leggen. Wat ik ook wel weer begrijp want het is volgens mij niet goed uit te leggen aan iemand die nooit gezien heeft wat een TT doet. Men hoort "stroom" en gaat er dus vanuit dat er een fiks voltage door de hond heen gaat, dat de hond daarna overloopt van stress en dat het zielig is.
Ik wás ooit een echte tegenstander van een TT. :wink: Maar ik heb inmiddels heel wat honden gezien en meegemaakt die een TT dragen en waarbij die soms ook gebruikt wordt. Dat heeft mijn beeld verandert.
Ik zou inmiddels gerust een TT gebruiken als het nodig zou zijn, maar wel samen met mensen die weten wat ze doen omdat timing enorm belangrijk is. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Veenmug
Zeer actief

Jion schreef:
Veenmug schreef:
Jion schreef: Als ze een grotere prooi hebben gespot, wat dus maar sporadisch voorkomt, dan gaan ze gillen. Dus dan is het een kwestie van naar het gegil lopen en aanlijnen.
Vreemd de keren dat ik een hond heb horen gillen(luid geven) was wanneer een prooi/dier werd nagezeten: haas, ree. Knap dat jij er dan naar toe kunt lopen.
Knap dat jij met je ogen dicht mijn berichten blijft lezen. :goeie:
Waar ik loop zitten geen hazen en reeën.

En verder: Doe maar aangifte voor die paar muisjes, zou ik zeggen. :ok:
Ben nu toch wel benieuwd waar zoals jezelf schreef die grotere prooien uit bestaan.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Jion schreef:
Veenmug schreef:
Jion schreef:
Veenmug schreef: Vreemd de keren dat ik een hond heb horen gillen(luid geven) was wanneer een prooi/dier werd nagezeten: haas, ree. Knap dat jij er dan naar toe kunt lopen.

Ben nu toch wel benieuwd waar zoals jezelf schreef die grotere prooien uit bestaan.
Stap 1: Span de spieren van je oogleden aan.
Stap 2: Open je ogen en doe je best om ze even open te houden.
Stap 3: Focus je ogen op het beeldscherm.
Stap 4: LEES wat er op het beeldscherm staat.

:19:
Je stappenplan staat wel leuk, maar je geeft geen antwoord op zijn vraag.
En ik ben ook wel nieuwsgierig wat dan die grotere prooi is.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Veenmug
Zeer actief

Jion schreef:
Veenmug schreef:
Jion schreef:
Veenmug schreef: Vreemd de keren dat ik een hond heb horen gillen(luid geven) was wanneer een prooi/dier werd nagezeten: haas, ree. Knap dat jij er dan naar toe kunt lopen.

Stap 4: LEES wat er op het beeldscherm staat.

Gewoon een nietszeggend, ontwijkend antwoord op een simpele vraag
ranetje
Zeer actief

Jion schreef:
Veenmug schreef:
Jion schreef:

Stap 4: LEES wat er op het beeldscherm staat
.

Als mijn hond gaat gillen heb ik geen enkele mogelijkheid om naar haar toe te lopen.
Dan ligt ze op een snelheid waar geen mens het bij kan houden.
In ieder geval zou die ervaring van jou bij jouw honden je toch duidelijk moeten maken dat een passievolle jachthond risico's loopt?

Wat voor jou voldoende is in wildarm gebied (en het is mooi dat je dat voor elkaar hebt) is niet voldoende voor iemand die met de hond mee gaat op jacht.
Daar zit een enorm verschil tussen.

Honden die voortreffelijk onder controle zijn op trainingen en proeven, kunnen tijdens de jacht na verloop van tijd helemaal op gaan in hun passie en "vergeten" wat bepaalde commando's betekenen.
Daarbij kunnen ze op de weg terecht komen en dan is de kans groot dat ze dood gereden worden.

Dat heeft veenmug je al een paar keer proberen uit te leggen.
Zijn keuze is om de TT te gebruiken om die ellende te voorkomen.

Dan zit hij toch in een totaal andere situatie dan jij met je honden?

Toch vind je het idioot dat hij een TT gebruikt om die ellende te voorkomen.
Een echte "noodrem" dus want verder heeft hij die band nooit gebruikt zoals hij uitlegde.
En dat snap ik niet.
Pas zelf je eigen advies eens toe :wink:

Ben ook wel benieuwd welke grotere prooi je bedoelt
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Veenmug
Zeer actief

Veenmug blijft niet doorzeuren over jouw honden maar zal blijven doorzeuren over alle niet onder appel staande honden waarvan de eigenaar een minutenlang uit zicht blijven dus niet weten wat de hond uitspookt al geweldig vindt omdat het "maar" 3 minuten is.
ranetje
Zeer actief

Jion
Het was mij niet duidelijk dat je met "groter wild" die eekhoorns bedoelde :8):
Je hebt het steeds over mogen jagen op muizen en eekhoorns, en bij groter wild gaan ze gillen :U:
Je volgende opmerking over die boom is dus gewoon flauw.

Fijn dat je erkent dat er een groot verschil is tussen honden uitlaten in wildarm gebied en een hond die mee gaat op jacht.
Je hebt enorm veel kritiek op de TT.
Vind ik niet eens zo beroerd hoor, maar je bleef wel doorzeuren over het feit dat veenmug en anderen die band wel gebruiken als de hond aan het werk is.
Jion schreef:Dat de honden van Veenmug zogenaamd orgastisch staan te juichen als ze worden gezapt wil niet zeggen dat het voor jouw hond zo'n goed idee is
Wilde je zeggen dat deze tekst helemaal geen onberip/afkeer/afwijzing/ laat zien voor het feit dat veenmug een TT gebruikt als noodrem?
Het is dus niet idioot?
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Jion, heb je ooit een goed TT gebruik gezien?
Of bazeer je jouw mening op "horen zeggen"?
Groetjes Inge
Afbeelding

Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Veenmug schreef:Veenmug blijft niet doorzeuren over jouw honden maar zal blijven doorzeuren over alle niet onder appel staande honden waarvan de eigenaar een minutenlang uit zicht blijven dus niet weten wat de hond uitspookt al geweldig vindt omdat het "maar" 3 minuten is.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Honden horen niet eens de kans te krijgen om rottigheid uit te halen (lees de fauna te verstoren). En daarom denk ik ook dat bepaalde hondenrassen eigenlijk niet zo geschikt zijn voor de Nederlandse samenleving.
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
Jion schreef:
ranetje schreef:
Jion schreef: Stap 1: Span de spieren van je oogleden aan.
Stap 4: LEES wat er op het beeldscherm staat
.

Als mijn hond gaat gillen heb ik geen enkele mogelijkheid om naar haar toe te lopen.
Dan ligt ze op een snelheid waar geen mens het bij kan houden.
Dat lijkt me erg vervelend ja, reden voor mij om gebieden met hazen en reeën te mijden. Hier staan ze dan rechtop tegen een boom naar een eekhoorn te gillen.

En je punt is?
ik denk dat haar punt oa. is dat het een beetje lastig praktijkjagen wordt in wildarm gebied dus dat jij appelen met peren blijft vergelijken.
Dank u :ok:
Afbeelding
Muk

Jion schreef:
Muk schreef: Daar ben ik het helemaal mee eens. Honden horen niet eens de kans te krijgen om rottigheid uit te halen (lees de fauna te verstoren). En daarom denk ik ook dat bepaalde hondenrassen eigenlijk niet zo geschikt zijn voor de Nederlandse samenleving.
Gisteren heeft Duende een motje uit de lucht gegrepen en opgegeten. Bel de gestapo!!! Ausweis!!! :O:

(Lekker hè Muk, weer zo'n relletje :ok: )
Ik snap werkelijk niet dat jij je honden (na flinke training) nog "slechts" 3 minuten kunt laten jagen. Dat betekent 3 minuten ellende voor het wild en het interesseert jou geen biet. Zolang jouw honden maar niets overkomen, dan is het prima. Met zo'n instelling verbaast het mij niets dat er steeds meer tegenstanders zijn van honden.

Ik heb niks tegen jachthonden, maar als je deze in Nederland niet onder controle kan houden, dan moet je je afvragen wat zo'n hond hier doet.

En dat jij gelijk aan rellen denkt, kan. Als ik hier zou willen rellen, begin ik wel over de TT, maar dat doe ik niet. Ik verbaas mij dat er mensen zijn die het niet erg vinden dat hun hond(en) hier lekker het wild laten verstoren. Zoveel natuur en wild heb je hier nu ook weer niet. En nu kun je je honden in dat gebied nog los laten lopen, maar door mensen zoals jij worden die losloopgebieden dus gesloten. Jammer.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Waarom wordt Nanna daar geen pagina's lang over aangevallen?
Niet dat dat hoeft voor mij hoor, maar een zekere selectiviteit in het aanvallen van mensen over bepaalde zaken valt mij wel eens op.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge schreef:
Jion schreef: Dit meiske zou het met een herder helemáál makkelijk vinden.
Spuit 11 komt ook even langs :wink:
Ik kan niet oordelen over de jachtpassie van podenco's maar wél over die van herders en ik denk dat je die zwaar onderschat gezien deze opmerking. :oeps:
dat weet ik wel zeker :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Muk

Jaap* schreef:Waarom wordt Nanna daar geen pagina's lang over aangevallen?
Niet dat dat hoeft voor mij hoor, maar een zekere selectiviteit in het aanvallen van mensen over bepaalde zaken valt mij wel eens op.
Als Nanna hier zou reageren zou ik dezelfde reactie hebben gegeven. :wink:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Hetzende honden zijn overigens de voornaamste oorzaak van reeën en ander wild die onder auto's lopen, zich verwonden aan draad en dergelijke en daarna gewond soms urenlang liggen te sterven. Vraag er maar eens een boswachter naar. Kijken of die jagende honden ook zo onschuldig vindt.

Héél diervriendelijk allemaal. Nou ja. Voor de hónd dan toch. Die mag 'lekker' jagen. Zonder onder appèl te staan. En dat gewonde en stervende wild zie je toch niet, dus daar heeft het tere zieltje dan geen last van.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Muk

Nanna schreef:
Muk schreef:
Jaap* schreef:Waarom wordt Nanna daar geen pagina's lang over aangevallen?
Als Nanna hier zou reageren zou ik dezelfde reactie hebben gegeven. :wink:
:mrgreen: Ik weet het schat, en je krijgt er ook een dikke kus voor :lief:
Ik hou ook van jou Nanna :lief:

:mrgreen:
Muk

Jion schreef: Ach pleur toch een end op zeg, jij duikt elk topic waarin wordt gereld binnen als Dagobert Duck die in zijn pakhuis vol met goudstukken duikt.. :LOL:

Echt... alsof die jagers met hun meutes en geweren het wild niet verstoren. En dat is dan in een bos, niet in een park. :19:

De parkwachter hier loopt regelmatig met mij en mijn honden een eindje op, zit vol met complimentjes over hoe braaf en lief ze zijn, kijkt vertederd mee hoe ze muisjes graven, en heeft diverse malen aangekondigd mijn honden te willen stelen. :ok:
Ik heb net zoals jij een mening die ik mag verkondigen. En als ik al had willen rellen, dan had ik dat wel meteen aan het begin van dit topic gedaan.

Jij krijgt kritiek op jouw, niet onder appèl staande honden die nog slechts 3 minuten het wild mogen verstoren en dat kun je niet hebben. Jammer voor je, er zijn nu eenmaal mensen met een andere mening dan jij. Ik ben gewoon geen voorstander van mensen zoals jij die hun hond(en) lekker het wild laten verstoren. Dat jij daar geen moeite mee hebt kan, wij verschillen hierover dan gewoon van mening.
Muk

Miranda schreef:Hetzende honden zijn overigens de voornaamste oorzaak van reeën en ander wild die onder auto's lopen, zich verwonden aan draad en dergelijke en daarna gewond soms urenlang liggen te sterven. Vraag er maar eens een boswachter naar. Kijken of die jagende honden ook zo onschuldig vindt.

Héél diervriendelijk allemaal. Nou ja. Voor de hónd dan toch. Die mag 'lekker' jagen. Zonder onder appèl te staan. En dat gewonde en stervende wild zie je toch niet, dus daar heeft het tere zieltje dan geen last van.
Dat bedoel ik dus. En mede daarom worden hier steeds meer natuurgebieden (en zoveel zijn er helaas niet) verboden voor loslopende honden.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”