Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

TT en anti-jachttraining

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS
Aantal honden: 1

Re: TT en anti-jachttraining

Ongelezen bericht door Veenmug »

Jaap* schreef:Nouja, ik vind er gewoon niks aan. Dat is mijn argument. Het is niet des mij's.
Maarja, ik hoef ook geen hond die zo hysterisch in de raseigenschappen zit. Ik vind het veel gemakkelijker met een hond met gewoon voldoende passie. Meer hoeft het niet te zijn.
Ik jut liever een beetje op dan steeds op de rem te moeten trappen.
En ik heb liever een eerlijk 1 op 1 contact met mijn hond om hem te vertellen wat wel en wat niet de bedoeling is.
Ik heb mijn bedenkingen bij honden waarbij dat voor een eigenaar met een beetje kennis onmogelijk is.
Nu wordt er al snel gegrepen naar een tt, terwijl ze voorheen uit de annalen verwijderd werden vanwege onbruikbaar.
Mag ik je eens uitnodigen bij mij of bij jou om eens kennis te maken met mij en mijn hondje om je oordeel over een tt-gecorrigeerde jachtpraktijkhond als onafhankelijk deskundige hier op het forum weer te geven.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
Veenmug
Zeer actief

Cleva schreef:
Veenmug schreef:
Cleva schreef:Je hebt vast ook zat meningen zonder verstand van zaken te hebben.
Ik moet je nageven dat je ze voor je houdt maar dat stugge gebeuren dat je altijd maar gehoorzaamheid verwacht omdat jij weet hoe het zit en de ander niet bewaar je maar voor je hond.
Juist dat voor me houden en niet meekakelen beschouw ik als een kostbaar goed.

Nou, dat hou je consequent vol. Dat moet ik je meegeven.

Veel plezier met jezelf.
Vrouw( binnenkort 40 jaar), zoon, grote familie en vriendenkring dus plezier genoeg buiten dit forum.
Veenmug
Zeer actief

Cleva schreef:Nou, lekker gaan doen dan.
Had een betere reactie verwacht. Teleurstellend.
Veenmug
Zeer actief

Cleva schreef:Jammer dat je teleurgesteld bent.
Dat zijn we allemaal wel eens.
Zelf voel ik het vooral bij mensen die zeggen van alles te weten maar het voor zich houden omdat ze zich niet kunnen buigen om het met het gepeupel te delen.

Dag.
Lees het topic eens door en kijk naar mijn reacties. Toch niet echt voor mij houden maar wel vaak niet eens zijn .
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Veenmug schreef:
Jaap* schreef:Nouja, ik vind er gewoon niks aan. Dat is mijn argument. Het is niet des mij's.
Maarja, ik hoef ook geen hond die zo hysterisch in de raseigenschappen zit. Ik vind het veel gemakkelijker met een hond met gewoon voldoende passie. Meer hoeft het niet te zijn.
En ik heb liever een eerlijk 1 op 1 contact met mijn hond om hem te vertellen wat wel en wat niet de bedoeling is.
Ik heb mijn bedenkingen bij honden waarbij dat voor een eigenaar met een beetje kennis onmogelijk is.
Nu wordt er al snel gegrepen naar een tt, terwijl ze voorheen uit de annalen verwijderd werden vanwege onbruikbaar.
Mag ik je eens uitnodigen bij mij of bij jou om eens kennis te maken met mij en mijn hondje om je oordeel over een tt-gecorrigeerde jachtpraktijkhond als onafhankelijk deskundige hier op het forum weer te geven.
Je bent bij de verkeerde. Ik kén die honden wel, en ik zie jou niet als één of andere hondenmepper :wink:
Ik ben, zoals ik al zo vaak heb gezegt, niet mordicus tegen het gebruik van een stroomband. Ik ben tegen vanalles er omheen, net zoals de mensen die integer gebruik maken van zo'n band dat zijn.
Ik ben ook op de hoogte met de verschillende correcte wijzen van inzet én de risico's. Want het zijn niet louter succesverhalen natuurlijk. De mislukkingen moet je net zo goed meewegen als de successen. Maar de meeste mensen vinden het niet zo leuk om te vertellen over hun vernielde hond, of hun hond die ondanks inzet van een stroomband nog steeds najaagt.

Maar afijn, ik vind er ook iets van dat de noodzaak om stroombanden in te zetten blijkbaar steeds groter wordt. Ik weet niet precies wát ik daar van vind, maar het is in ieder geval opmerkelijk genoeg om er over na te denken vind ik.
Hoe dan ook, het is om ándere reden dat ik er nooit een voorstander van zal worden. Dat zijn simpelweg persoonlijke redenen (ik wil niet op die manier met een hond omgaan omdat het een te groot artificieel karakter heeft voor mij) waar een kwispelende hond met een stroomband om geen invloed op heeft. En ik hóóp daarom dat ik nooit een hond zal krijgen die ik alleen door inzet van een stroomband in toom kan houden :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Jaap* schreef:
Veenmug schreef:
Je bent bij de verkeerde. Ik kén die honden wel, en ik zie jou niet als één of andere hondenmepper :wink:
Ik ben, zoals ik al zo vaak heb gezegt, niet mordicus tegen het gebruik van een stroomband. Ik ben tegen vanalles er omheen, net zoals de mensen die integer gebruik maken van zo'n band dat zijn.
Ik ben ook op de hoogte met de verschillende correcte wijzen van inzet én de risico's. Want het zijn niet louter succesverhalen natuurlijk. De mislukkingen moet je net zo goed meewegen als de successen. Maar de meeste mensen vinden het niet zo leuk om te vertellen over hun vernielde hond, of hun hond die ondanks inzet van een stroomband nog steeds najaagt.

Maar afijn, ik vind er ook iets van dat de noodzaak om stroombanden in te zetten blijkbaar steeds groter wordt. Ik weet niet precies wát ik daar van vind, maar het is in ieder geval opmerkelijk genoeg om er over na te denken vind ik.
Hoe dan ook, het is om ándere reden dat ik er nooit een voorstander van zal worden. Dat zijn simpelweg persoonlijke redenen (ik wil niet op die manier met een hond omgaan omdat het een te groot artificieel karakter heeft voor mij) waar een kwispelende hond met een stroomband om geen invloed op heeft. En ik hóóp daarom dat ik nooit een hond zal krijgen die ik alleen door inzet van een stroomband in toom kan houden :wink:
Misschien lees jij dit topic anders dan ik. Zelf lees ik hier juist van de gebruikers én niet gebruikers maar mensen die het gebruik wel kennen enige terughoudendheid als sommige mensen denken aan een tt om in te zetten.
Lees hier eigenlijk niet iemand die zegt :ok: doen joh, en alle issues zijn verleden tijd als je die tt maar gebruikt.
Dan heb ik persoonlijk liever dat iemand die denkt aan een tt omdat ze tegen dingen aan lopen dat kunnen en willen bespreken om daar de voors en tegens over te lezen, de adviezen daar in te krijgen, wellicht ook dus tips die nog niet gebruikt zijn om zonder tt datgene te bereiken waarvan ze dachten dat het alleen te bereiken is met gebruik van tt.
Jaap*
Zeer actief

blondie schreef:Misschien lees jij dit topic anders dan ik. Zelf lees ik hier juist van de gebruikers én niet gebruikers maar mensen die het gebruik wel kennen enige terughoudendheid als sommige mensen denken aan een tt om in te zetten.
Lees hier eigenlijk niet iemand die zegt :ok: doen joh, en alle issues zijn verleden tijd als je die tt maar gebruikt.
Dan heb ik persoonlijk liever dat iemand die denkt aan een tt omdat ze tegen dingen aan lopen dat kunnen en willen bespreken om daar de voors en tegens over te lezen, de adviezen daar in te krijgen, wellicht ook dus tips die nog niet gebruikt zijn om zonder tt datgene te bereiken waarvan ze dachten dat het alleen te bereiken is met gebruik van tt.
Wat probeer je precies te zeggen? :scratch:
Jaap*
Zeer actief

Kells schreef:Een tt wordt zeker niet lichtzinnig ingezet. Zo'n ding kan zeer bruikbaar zijn bij het hazenrein maken en achter ander wild aan jakkeren. Als de hond na 3 of 4 keer foei! het nog niet snapt is een tt goed bruikbaar.
Ik zie het. Bepaald niet lichtzinnig.
blondie
Zeer actief

Jaap* schreef:
blondie schreef:Misschien lees jij dit topic anders dan ik. Zelf lees ik hier juist van de gebruikers én niet gebruikers maar mensen die het gebruik wel kennen enige terughoudendheid als sommige mensen denken aan een tt om in te zetten.
Wat probeer je precies te zeggen? :scratch:
Ik reageerde op jouw schrijven "Maar afijn, ik vind er ook iets van dat de noodzaak om stroombanden in te zetten blijkbaar steeds groter wordt. Ik weet niet precies wát ik daar van vind, maar het is in ieder geval opmerkelijk genoeg om er over na te denken vind ik.
Hoe dan ook, het is om ándere reden dat ik er nooit een voorstander van zal worden. Dat zijn simpelweg persoonlijke redenen (ik wil niet op die manier met een hond omgaan omdat het een te groot artificieel karakter heeft voor mij) waar een kwispelende hond met een stroomband om geen invloed op heeft. En ik hóóp daarom dat ik nooit een hond zal krijgen die ik alleen door inzet van een stroomband in toom kan houden :wink:[/quote]"
Binnen dit topic omdat je daarin reageert reageer ik met wat ik in dit topic over het gebruik lees.
Jaap*
Zeer actief

Ik doe echt mijn best, maar ik begrijp niet hoe of waarop ik moet reageren :ugh:
Jaap*
Zeer actief

Het is allemaal waar, maar zo ben ik niet :mrgreen:
blondie
Zeer actief

Jaap* schreef:Ik doe echt mijn best, maar ik begrijp niet hoe of waarop ik moet reageren :ugh:
Ik ga toch nergens tegen je in of vraag om een weerwoord? Jij geeft aan dat je er iets van vindt dat de noodzaak om stroombanden in te zetten steeds groter wordt.
Ik dacht dat je daarmee mede doelde op vragen/twijfelf om gebruik van tt in te zetten, die hier in dit topic opgeworpen werden.
Ik zeg alleen dat in dit topic er nogal genuanceerd gereageerd wordt door mensen die het gebruiken, gebruikt hebben e.d., als mensen over tt beginnnen om in te zetten.
Jij spreekt uit dat je het naar vind dat je ziet dat tt sneller in de mond wordt genomen als mensen tegen bepaalde dingen aan lopen die niet zo 1,2, 3 af te leren of om te buigen zijn.
Hier lees ik genoeg mensen die dan ook niet adviseren om dan maar een tt in te zetten. Dat bedoel ik. Ik hoop dat ik nu weet te zeggen wat ik bedoel. Niet iedereen juigt tt toe ook al gebruiken ze het zelf. Zo bedoel ik het, en er is geloof ik genoeg gezegd in dit topic over tt, of over hoe anders soms dingen te benaderen met de hond e.d. hoop dat het nu wel begrijpelijk is? Ik weet het niet anders te formuleren.
Jaap*
Zeer actief

blondie schreef:
Jaap* schreef:Ik doe echt mijn best, maar ik begrijp niet hoe of waarop ik moet reageren :ugh:
Ik ga toch nergens tegen je in of vraag om een weerwoord? Jij geeft aan dat je er iets van vindt dat de noodzaak om stroombanden in te zetten steeds groter wordt.
Ik dacht dat je daarmee mede doelde op vragen/twijfelf om gebruik van tt in te zetten, die hier in dit topic opgeworpen werden.
Ik zeg alleen dat in dit topic er nogal genuanceerd gereageerd wordt door mensen die het gebruiken, gebruikt hebben e.d., als mensen over tt beginnnen om in te zetten.
Jij spreekt uit dat je het naar vind dat je ziet dat tt sneller in de mond wordt genomen als mensen tegen bepaalde dingen aan lopen die niet zo 1,2, 3 af te leren of om te buigen zijn.
Hier lees ik genoeg mensen die dan ook niet adviseren om dan maar een tt in te zetten. Dat bedoel ik. Ik hoop dat ik nu weet te zeggen wat ik bedoel. Niet iedereen juigt tt toe ook al gebruiken ze het zelf. Zo bedoel ik het, en er is geloof ik genoeg gezegd in dit topic over tt, of over hoe anders soms dingen te benaderen met de hond e.d. hoop dat het nu wel begrijpelijk is? Ik weet het niet anders te formuleren.
Ik geef ook aan dat ik niet weet wát ik daar precies van moet denken.
Misschien heeft het er iets mee te maken dat mensen minder werk maken van de algemene opvoeding van honden, of is het een foktechnisch gebeuren. De zucht naar altijd meer drift of passie. Of worden er steeds hogere, onrealistische, eisen gesteld aan honden.
Ik weet het niet. Daarom zeg ik dat het verstandig is om erover na te denken waarom stroombanden steeds algemener moeten worden ingezet, blijkbaar.
Ergens op pagina 3 heb ik al inhoudelijk naar ts gereageerd volgens mij.
blondie
Zeer actief

Jaap* schreef:
blondie schreef:
Ik geef ook aan dat ik niet weet wát ik daar precies van moet denken.
Misschien heeft het er iets mee te maken dat mensen minder werk maken van de algemene opvoeding van honden, of is het een foktechnisch gebeuren. De zucht naar altijd meer drift of passie. Of worden er steeds hogere, onrealistische, eisen gesteld aan honden.
Ik weet het niet. Daarom zeg ik dat het verstandig is om erover na te denken waarom stroombanden steeds algemener moeten worden ingezet, blijkbaar.Ergens op pagina 3 heb ik al inhoudelijk naar ts gereageerd volgens mij.
Duidelijk.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Jaap* schreef: Daarom zeg ik dat het verstandig is om erover na te denken waarom stroombanden steeds algemener moeten worden ingezet, blijkbaar.
Is het zo dat het steeds algemener ingezet wordt? :wink: Ik vraag me dat af. Ik zie juist meer terughoudendheid bij het gebruik.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

Tara schreef:Dit is allemaal theoretische kennis, voor een groot deel op basis van labonderzoeken.
De praktijk laat een heel ander beeld zien. Je kunt bijvoorbeeld echt niet meten of het stresslevel van een jachthond zo hoog is vanwege die TT, of vanwege het feit dat er meneren met geweren lopen, en er zo ontzettend veel om hem heen gebeurt.
Yip, de praktijk laat maar al te vaak zien dat mensen honden willen die ze vervolgens niet kunnen mannen en dan moet er maar een tt-tje om, dat is de praktijk die je helaas maar al te vaak ziet :ugh:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Jaap* schreef:
Kells schreef:Een tt wordt zeker niet lichtzinnig ingezet. Zo'n ding kan zeer bruikbaar zijn bij het hazenrein maken en achter ander wild aan jakkeren. Als de hond na 3 of 4 keer foei! het nog niet snapt is een tt goed bruikbaar.
Ik zie het. Bepaald niet lichtzinnig.
Ik heb er totaal geen verstand van hoor,en het zal ook wel geen vergelijking zijn,maar Dol rende achter konijnen aan en was niet meer terug te roepen,na een paar maanden daar op inzetten is een krachtige Hee,genoeg om haar te doen omkeren. :lol1: Als ik hier dan lees drie of vier keer foei zeggen en dan een tt om,dat vind ik wel snel hoor.
Afbeelding
Veenmug
Zeer actief

Cleva schreef:
Dan doe je net als Veenmug en mopper je "Nou! Jullie weten het niet en ik wel want ik heb een echte! Ik práát niet meer met jullie! Omdat ik een vgrouw heb! Daarom!" :safe:
Zou het woord kretologie nog niet uitgevonden zijn zou dit een mooi moment zijn. Wat bedoel je nu eigenlijk?
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Inge schreef:
Jaap* schreef: Daarom zeg ik dat het verstandig is om erover na te denken waarom stroombanden steeds algemener moeten worden ingezet, blijkbaar.
Is het zo dat het steeds algemener ingezet wordt? :wink: Ik vraag me dat af. Ik zie juist meer terughoudendheid bij het gebruik.
Ik helaas niet. Als ik al zie dat men zelfs bij puberende newfs een TT omhangt omdat hij anders niet luistert (en dat heb ik de afgelopen paar jaar bij meerdere newfs gezien), dan vind ik dat verontrustend. Als je een perfect luisterende hond wilt, dan moet je geen newf nemen.
En met meer geduld en training heb je bij een newf geen TT nodig. Zeker niet bij die newfs die ik met een TT heb gezien.

Hier kun je de TT gewoon in de dierenwinkel kopen, helaas.
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

toen kenji 1.5 kjaar oud was heb ik ook paar maanden een tt gebuikt om jachtinstinkt beetje beter te controleren

hij joeg op alles en dode wat hij kon pakken, dat jagen tot daar toe maar dat doden vond ik niet leuk

heb het paar maanden gebruikt, erg intensief, niet alleen op jagen maar ook op gehoorzaamheid

na 3 a 4 tal maanden tt uitgedaan en verder zonder getraint, nu is hij al 7 en kan wel zeggen dat hij al een aantal jaar het goed doet, op sommige plaatsen mag
hij jagen op andere niet, en als ik bv een haasje zie maar niet wil dat hij erachter gaat kan ik hem met stem tegenhouden, zelfs bij een hertje gaat dit, moet wel streng klinken en echt bevel herhalen maar het lukt toch

heel af en toe pakt hij nog wel eens een eend uit de struiken, en bijt deze op 1 sec dood, maar tja, blijft een hond hee, ben heel tevreden hoe hij het de laatste jaren doet, heb met hem echt heel erg afgezien en nooit gedacht dat dit zou lukken
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

schelsey schreef:
heel af en toe pakt hij nog wel eens een eend uit de struiken, en bijt deze op 1 sec dood, maar tja, blijft een hond hee, ben heel tevreden hoe hij het de laatste jaren doet, heb met hem echt heel erg afgezien en nooit gedacht dat dit zou lukken
Mijn honden pakken nooit eenden uit de struiken, en het zijn toch echt honden :LOL:
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Tommy komt ze levend brengen.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler

Ongelezen bericht door vania »

Inge schreef:
Jion schreef:
Ik zie een hond die bang is om dingen verkeerd of niet goed genoeg te doen, dus ja.
Apart, ik zie een gedreven hond die heel graag werkt met zijn baas en helemaal geen angst vertoont. Oren staan naar voren, staart omhoog.
Ik ben klaar hier. :roll:

Ik zie net hetzelfde als jij
zowel Guapa als Jänta zijn ook zo gedreven (of toch heel gedreven voor een mollosser) en die hebben nog nooit een TT gezien of omgehad
Ik heb er zelfs geen eens een

ik ben wel "jaloers" op de reactie tijd van de hond :LOL: hier zijn ze net iets trager :LOL: :engel:

ff quote gefixt
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Inge schreef:
Ik heb die indruk ook - misschien omdat mensen in het algemeen steeds meer leunen op technologische snufjes en hulpmiddelen?
Bij mij in de buurt woont een mevrouw met een DH-reu van 10 maanden. Die luistert voor geen meter. Eerst heeft ze geprobeerd of schreeuwen hielp. En heel hard aan de lijn sjorren bij ieder commando dat ze gaf. Ze snapte er niks van dat hij nog steeds niet luisterde :denken: Nu gaat er een TT omheen. En ze heeft 'deskundige begeleiding' van iemand hier in de buurt die jachthonden traint met TT - je hoort ze al van verre gillen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

DeDiana schreef: Ik heb die indruk ook - misschien omdat mensen in het algemeen steeds meer leunen op technologische snufjes en hulpmiddelen?
Bij mij in de buurt woont een mevrouw met een DH-reu van 10 maanden. Die luistert voor geen meter. Eerst heeft ze geprobeerd of schreeuwen hielp. En heel hard aan de lijn sjorren bij ieder commando dat ze gaf. Ze snapte er niks van dat hij nog steeds niet luisterde :denken: Nu gaat er een TT omheen. En ze heeft 'deskundige begeleiding' van iemand hier in de buurt die jachthonden traint met TT - je hoort ze al van verre gillen.
Dat is dus de trainer van diezelfde trainingsgroep die Jion zo hoort :?
Nou klaar ben je met zo'n deskundige :(:

Jouw verhaal over die herder doet me denken aan wat een van mijn trainers een keer vertelde.
Iemand met een herder van ongeveer een jaar oud kwam bij hem aan de deur voor hulp omdat zijn hond niet luisterde.
En dat terwijl de vader en de moeder van die hond zo ongelofelijk gehoorzaam waren .............. :8):
Toen mijn trainer vroeg wat ze zoal aan training hadden gedaan keken ze hem verbijsterd aan.
Moest je zo'n hond dan trainen????????? :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Blijkbaar zien mensen een toename, maar dan vooral in particulier gebruik?
De plek waar ik de TT vooral gebruikt zie worden is bij de africhting. En bij mijn club wordt er juist minder snel naar een TT gegrepen als toen ik daar 9 jaar geleden voor het eerst kwam.
Nu wordt er eerst gekeken of een "probleem" op een andere manier kan worden opgelost en áls de TT gebruikt wordt is dat heel terughoudend bij een enkele oefening. De betreffende hond draagt de TT dan wel bij meerdere oefeningen maar daar wordt ie dan niet gebruikt. Vandaar mijn idee dat het wel meevalt.

Als ik zie dat er hier ook links geplaatst worden naar de goedkope TT vind ik dat geen goede ontwikkeling. Een goede en betrouwbare TT kost toch enkele honderden euro's, daar begin je niet zomaar aan.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
DeDiana
Zeer actief

ranetje schreef:Jouw verhaal over die herder doet me denken aan wat een van mijn trainers een keer vertelde.
Iemand met een herder van ongeveer een jaar oud kwam bij hem aan de deur voor hulp omdat zijn hond niet luisterde.
En dat terwijl de vader en de moeder van die hond zo ongelofelijk gehoorzaam waren .............. :8):
Toen mijn trainer vroeg wat ze zoal aan training hadden gedaan keken ze hem verbijsterd aan.
Ja, zo'n verhaal is het. Die hond snapt gewoon totaal niet wat er van hem wordt verwacht en raakt bovendien gestrest en hyper van al dat geschreeuw en gesjor. En daar hangen mensen dus zonder pardon op een leeftijd van 10 maanden een TT omheen :80:
DeDiana
Zeer actief

Inge schreef:Blijkbaar zien mensen een toename, maar dan vooral in particulier gebruik?
De plek waar ik de TT vooral gebruikt zie worden is bij de africhting. En bij mijn club wordt er juist minder snel naar een TT gegrepen als toen ik daar 9 jaar geleden voor het eerst kwam.
Nu wordt er eerst gekeken of een "probleem" op een andere manier kan worden opgelost en áls de TT gebruikt wordt is dat heel terughoudend bij een enkele oefening. De betreffende hond draagt de TT dan wel bij meerdere oefeningen maar daar wordt ie dan niet gebruikt. Vandaar mijn idee dat het wel meevalt.

Als ik zie dat er hier ook links geplaatst worden naar de goedkope TT vind ik dat geen goede ontwikkeling. Een goede en betrouwbare TT kost toch enkele honderden euro's, daar begin je niet zomaar aan.
Dat denk ik ook; dat de TT overgewaaid is van de africhting naar de particulieren die denken dat het een soort makkelijke, snelle oplossing voor ieder probleem is. Vandaar inderdaad die goedkope uitvoeringen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

DeDiana schreef:
ranetje schreef:Jouw verhaal over die herder doet me denken aan wat een van mijn trainers een keer vertelde.
Ja, zo'n verhaal is het. Die hond snapt gewoon totaal niet wat er van hem wordt verwacht en raakt bovendien gestrest en hyper van al dat geschreeuw en gesjor. En daar hangen mensen dus zonder pardon op een leeftijd van 10 maanden een TT omheen :80:
Dat zegt wel iets over de deskundigheid van hun "deskundige begeleider" :(:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
DeDiana
Zeer actief

ranetje schreef:Dat zegt wel iets over de deskundigheid van hun "deskundige begeleider" :(:
Nou - breek me de bek niet open :roll: Hij 'begeleidt' meer honden op deze manier ...
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”