Machie schreef:Wat vinden jullie van Luca dan?
qua hoeking, zeker achter gewoon mooi en correct, voor het compleet mooie plaatje , had ik liever iets meer nek gezien
Moderator: moderatorteam
Machie schreef:Wat vinden jullie van Luca dan?
klopt volgens mij wel.LongFields schreef:Voor mijn gevoel is de voorhandshoeking van Luca wat steil, of zie ik dat niet goed?

Aah had ik dat van dat bekken toch goed gezien!Tara schreef:Die achterhand is vreemd, omdat hij zo steil is.Samantha! schreef:
Ten 1e vind ik die achterhand al een beetje vreemd uitzien, maar dat kan aan mij liggen.
Maar wat precies??
Die middenvoet staat wel zo goed als recht en die staat ongeveer op gelijke lijn met de de achterkant van het bekken van wat ik zo zie, dus dat is goed?
Maar verder, het bekken is niet genoeg hellend?
En verder zie ik iets bij de knie, weinig hoeking daar?
Je hebt gelijk dat de middenvoet wel recht staat en op gelijke lijn met het bekken, maar dat is niet het enige waar je naar moet kijken.
Het bekken is vrij vlak, en de hond staat ondergeschoven.
Als de hond beter gehoekt zou zijn, dan had je dat zeker in deze stand moeten kunnen zien.
Het kan de foto zijn, maar het is net of deze hond met haar kont langs de vleessnijmachine van Albert Heijn is geweest.

Zeg jullie de labjes weer neerzetten dan ik de herders weerblondie schreef:Was even aan het zoeken van 1 van Finn, inderdaad ook in ontspannen toestand maar hierbij de vraag dus in hoeverre het verschil in bouw met bijvoorbeeld Bluf, van haar doe ik er een ander bij waar ze dus wat meer haast heeft. Nogmaals, niet om de honden te tonen maar omdat ik graag de verbeterpunten zou willen leren kennen. Mijn da vind de poten van Finn bijvoorbeeld platvoeten, en vind dat hij zwakke polsen heeft, over Bluf was zij meer te spreken omdat die wat beter op de poten stond/staat aldus de da.
Finn
Bluf

Heeft Nanna gedaanMarjoleine schreef: Machie, wat jij hebt gedaan met die foto van Luca is het kenmerkende verbergen van een te steile schouder.
Je hebt de overgang hals-rug vloeiend gemaakt.
Maar die overgang is dus niet vloeiend, die is abrupt en dat komt door de steile schouder.
Daaraan herken je op het oog ook die verkeerde schouderligging: dan is de bovenbelijning in het front niet vloeiend.
Owczarek Wschodnioeuropejski (knippen plakken) natuurlijkInge O schreef:huhh, wiens naamJaap* schreef:Die rug zal wel goed zijn, maar ik zou hem laten staan vanwege de naam.
Jezus Christus, wie bedenkt dat.?
ik zal me al uitleggen op straat... Owczarek Wschodnioeuropejski . Peruaanse naakthond is al moeilijk voor sommige mensen. Je kan veel van me zeggen maar niet dat ik onduidelijk praat, en wat mensen er van maken: tot aan Pyromaanse Waakhond aan toe (die is onze favoriet geblevenInge O schreef:aahhhJaap* schreef:Owczarek Wschodnioeuropejski (knippen plakken) natuurlijkInge O schreef:huhh, wiens naamJaap* schreef:Die rug zal wel goed zijn, maar ik zou hem laten staan vanwege de naam.
Jezus Christus, wie bedenkt dat.?
!!
eens hoor, en dan heb je meteen meer nek/hals en een vloeiende(r) overgang van hals naar rugLongFields schreef:Voor mijn gevoel is de voorhandshoeking van Luca wat steil, of zie ik dat niet goed?

Voor mijn lekenoog is hij steil maar minder steil dan twee jaar geleden. Of kan dat niet? Ik kijk soms naar hem en dan vind ik zijn hoeking best goed, ik krijg het alleen niet op foto. Ik heb ook foto's waar hij bijna kaarsrechte poten heeft.Inge O schreef:nee, hij is ook wel steilsTefaniA schreef:Niemand wat te zeggen over Diesel? Is hij nou heel steil of heeft het te maken met zijn knieën?. van patellaproblemen verandert de bouw overigens ook niet, hooguit de houding (bij teveel last).
Dat is dan ook weer zo'n begrip wat ik niet voor me zie, dat van dat bekken.. un je dat toelichten met een plaatje ofzo?Tara schreef:
Ik vind het geen verkeerd gehoekte hond, maar minder zou het ook niet meer moeten zijn.
Verder vind ik zijn bekken vrij steil.
Dat het bekken waarschijnlijk steil is.Tara schreef:Als je naar die tweede foto kijkt, die je plaatste.
Dan zie je dat de staart niet in een vloeiende lijn met de rug loopt, daaruit kun je al opmaken dat het bekken steil is.

Ik vind het echt ingewikkelde materie hoor. Net als voorhandhoeking, dat begrijp ik ook nooit helemaal, en al helemaal niet vanaf foto's geloof ikMarjoleine schreef:Dat het bekken waarschijnlijk steil is.Tara schreef:Als je naar die tweede foto kijkt, die je plaatste.
Dan zie je dat de staart niet in een vloeiende lijn met de rug loopt, daaruit kun je al opmaken dat het bekken steil is.
Want in dit geval is de staart ook wat laag aangezet, wat het beeld vertekent.
En soms lijkt de staart laag maar is dat alleen het bekken.
Aan de ronding van de croupe (kont dus) zie je hoe het bekken ligt, maar vooral aan wat er gebeurt tijdens het gaan.
Die hond van Blondie bv, die strekt de rug niet als hij stuwt. Dát komt dus door dat te steile bekken.
Maar die rug is nooit volstrekt recht.blondie schreef:Ze kan best wel strekken hoor![]()
Dat kan een indicatie zijn dat het bekken te steil is.Maar dit is dus in rust, en dan is haar rug niet gestrekt wat betekent dat haar bekken te steil is?
Beter, maar het kan wat mij betreft nog iets vlakker, zo te zien.En deze hond? Geen echt goede foto
Het is ook ingewikkeld en niet voor niets een behoorlijk pittige opleidinggrover schreef:Ik vind het echt ingewikkelde materie hoor. Net als voorhandhoeking, dat begrijp ik ook nooit helemaal, en al helemaal niet vanaf foto's geloof ik![]()
Tara schreef:Dit is een goed voorbeeld van een steile achterhand.
[img]foto[/img]