Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stropers met lange honden aangehouden bij Tull en 't Waal

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

yukon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell
Teckel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Stropers met lange honden aangehouden bij Tull en 't Waal

Ongelezen bericht door yukon »

Tull En 't Waal, 14-09-2012 • De politie houdt dinsdagavond 11 september bij de Lekdijk twee mannen aan op verdenking van het ongeoorloofd jagen op hazen. Het gaat daarbij om stroperij met zogenaamde 'lange honden'.

Het Politie Milieuteam van de regio Utrecht ontving in de afgelopen weken meerdere meldingen over mannen, die met zogenaamde ‘lange honden’ waren gezien in de velden rondom Tull en ’t Waal. Voor deze verboden vorm van jagen op hazen worden vrijwel altijd windhonden gebruikt. Dit type hond is in staat een haas in te halen, wat andere typen honden meestal niet lukt.
Bovendien kreeg de politie vorige maand diverse meldingen uit de regio Zuid-Holland-Zuid over het stropen van wild met honden. Bij vrijwel alle meldingen kwamen de gegevens van de gebruikte motorvoertuigen en honden overeen.

Naar aanleiding van de meldingen werkten agenten van het wijkteam Houten en het Politie Milieuteam samen met de Dierenpolitie en hielden extra toezicht in de velden waar de stropers met hun honden waren gezien.

Honden doden haas, agenten houden verdachten aan
Op dinsdag 11 september rond 20.00 uur zien de agenten twee mannen twee honden uit de auto loslaten in een weiland langs de Lekdijk. De honden sporen een haas op, achtervolgen de haas en weten die te vangen en te doden. De agenten houden de twee mannen hierop aan en nemen de twee honden in beslag. De verdachten moeten mee naar het politiebureau voor verhoor. Het gaat om mannen van 22 jaar met de Engelse nationaliteit, die tijdelijk in Houten verblijven. De agenten vinden de gedode haas in het weiland en nemen die ook in beslag.

De politie maakt een compleet proces-verbaal op en biedt dat aan het Openbaar Ministerie aan voor verdere behandeling van de zaak.

Bah wat walg ik hiervan :kotz:
Zeker omdat ik weet welke mensen en honden dit zijn, en ik er onderlaatst (zie ander topic) voor gezorgd heb dat zij hun vermiste honden weer terug hebben. :kotz: :kotz:
Saba
Zeer actief

Re: Stropers met lange honden aangehouden bij Tull en 't Waa

Ongelezen bericht door Saba »

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 9&t=251693

Met het oog op dit topic toch even vragen; weet je toevallig of er ook een whippet bij zat?

Ik hoop trouwens niet dat de honden vernietigd zullen worden, die beesten kunnen er ook niets aan doen dat ze daarvoor gebruikt worden. :(
yukon
Zeer actief
Teckel
Contacteer:

Nee, waren lurchers. (Greyhound x Saluki).
Mocht ik een whippet tegenkomen zal ik het laten weten.
caira
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door caira »

travellers zeker?
yukon
Zeer actief
Teckel
Contacteer:

niet echt. meer mensen die het 'gewoon'' leuk vinden om te jagen.
Saba
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saba »

Ja, ik herinner ze me inderdaad nog van je andere topic, toen werd er nog getwijfeld of het misschien chart polskis waren. Meestal worden dit soort kruisingen puur en alleen voor dit soort activiteiten gehouden helaas, de greyhound voor de snelheid en de saluki voor het uithoudingsvermogen en wendbaarheid.

Hartstikke lief dat je wil uitkijken naar Ike!
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Saba schreef:http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 9&t=251693

Met het oog op dit topic toch even vragen; weet je toevallig of er ook een whippet bij zat?

Ik hoop trouwens niet dat de honden vernietigd zullen worden, die beesten kunnen er ook niets aan doen dat ze daarvoor gebruikt worden. :(

Ik moest er meteen aan denken!!!

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”