Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
In hoever ga je mee in angst van andere mensen voor de hond
Moderator: moderatorteam
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Re: In hoever ga je mee in angst van andere mensen voor de h
Ik gooi Dol ook in de tuin als mensen bang voor haar zijn,of ze moet op haar plaats blijven.Ik neem haar niet mee als ik op visite ga 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Hier blijven ze ook lekker thuis als ik op visite ga of een restaurantje pik of terrasje of winkelen/boodschappen.
Snap dat hele gezeul met die honden niet zo.
Snap dat hele gezeul met die honden niet zo.

Wat je zegt ben je zelfffff 

- baldur
- Zeer actief
ik houd er ook wel rekening mee.
wolf gaat als het kan overal mee.
maar bij sommige dingen en mensen kan dat niet.
dus dan blijft hij thuis bij de coons.
wolf gaat als het kan overal mee.
maar bij sommige dingen en mensen kan dat niet.
dus dan blijft hij thuis bij de coons.
-
- Zeer actief
Dat kan jij niet bepalen voor een anderFin schreef:Het is soms ook wel eens aanstellerij hoor.bouvierpoedel schreef:Angst is angst ook al is het voor de andere partij aanstellerij.
Kleine moeite om je hond/en aan te lijnen toch.?
Vooral als iemand het zo duidelijk aangeeft.

Gewoon rekening mee houden en netjes je hond aanlijnen of bij je houden

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Ik steek standaard over hier in de buurt. Ik weet dat de meeste mensen bang zijn voor onze herder, dus ik steek over, of ik laat haar zitten en ga ertussenin staan, als ik niet kan oversteken. Mensen die bang zijn kunnen 'rare' dingen doen en dat vindt onze hond heel leuk. We nemen haar ook nooit mee op visite, tenzij we naar mijn schoonzus gaan en we de enige zijn die dag. Haar man, dochtertje en zij zijn helemaal gek op Tessa en ze hebben een grote tuin om te ravotten. Maar met verjaardagen mag ze thuis blijven.
Maar zoals in de openingspost, tja... Moeilijk, als er een grote afstand tussen zit en je gooit al de andere kant op?
Maar zoals in de openingspost, tja... Moeilijk, als er een grote afstand tussen zit en je gooit al de andere kant op?
- Yvet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
- Aantal honden: 1
Ik ben aantal maanden in die persoon meegegaan die als de dood voor honden is, die toen bij mij op bezoek kwam moest Pepper opgesloten worden in een slaapkamer. Maar het omgekeerde was bij die figuur niet bij om rekening mee te houden waar jezelf doodsbang bent.
Ik heb nu iets van wie bij mij binnen wilt komen op visite moet je Pepper ook tolereren. En hij begroet de meeste mensen niet eens. Anders kom je maar niet.
Ik heb nu iets van wie bij mij binnen wilt komen op visite moet je Pepper ook tolereren. En hij begroet de meeste mensen niet eens. Anders kom je maar niet.
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden
Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

- iones
- Zeer actief
Als mensen bang zijn voor honden, dan hou ik mijn honden bij ze weg.
Maar als ze hier thuis willen komen hebben ze een probleem, en daar hadden we gisteren nog een gevalletje van aan de hand.
Op vrijdag over een paar weken zou de fractie waar mijn man lid van is, hier bij ons thuis een soort van feest hebben (is elk jaar bij een ander lid). Gisteren was hij dus op een vergadering van de fractie en daar vroeg de voorzitter naar onze honden en of die bij ons los lopen, waarop mijn man zei "ja, die lopen gewoon rond bij ons thuis". En of die honden dan niet zo lang ergens opgesloten konden worden, in een stal of zo. "nee," zei mijn man "want die honden wonen daar en die worden nooit opgesloten. Maar ze bijten niet". Er was dus iemand (maar er is niet kenbaar gemaakt wie) bang voor honden en die durft dan dus niet te komen. De voorzitter vroeg of mijn man een idee had. Hij gaf aan om het feest dan bij iemand anders te houden.
Voor mensen die dit niet snappen, heb ik de volgende tekst even gecopieerd, want dan zien ze hoe het hier zit:
To non- pet owners who visit our houses and complain about our pets:
1. They live here, you DON’T.
2. If you don’t want their hair on your clothes, stay of the furniture. That’s why they call it “fur”niture.
3. Chances are I love my pets more than I like you.
4. To you, they are animals. To me, they are family, my babies, and kids who don’t talk back.
5. You don’t like it? Than walk out the same door you came in!
Maar als ze hier thuis willen komen hebben ze een probleem, en daar hadden we gisteren nog een gevalletje van aan de hand.
Op vrijdag over een paar weken zou de fractie waar mijn man lid van is, hier bij ons thuis een soort van feest hebben (is elk jaar bij een ander lid). Gisteren was hij dus op een vergadering van de fractie en daar vroeg de voorzitter naar onze honden en of die bij ons los lopen, waarop mijn man zei "ja, die lopen gewoon rond bij ons thuis". En of die honden dan niet zo lang ergens opgesloten konden worden, in een stal of zo. "nee," zei mijn man "want die honden wonen daar en die worden nooit opgesloten. Maar ze bijten niet". Er was dus iemand (maar er is niet kenbaar gemaakt wie) bang voor honden en die durft dan dus niet te komen. De voorzitter vroeg of mijn man een idee had. Hij gaf aan om het feest dan bij iemand anders te houden.
Voor mensen die dit niet snappen, heb ik de volgende tekst even gecopieerd, want dan zien ze hoe het hier zit:
To non- pet owners who visit our houses and complain about our pets:
1. They live here, you DON’T.
2. If you don’t want their hair on your clothes, stay of the furniture. That’s why they call it “fur”niture.
3. Chances are I love my pets more than I like you.
4. To you, they are animals. To me, they are family, my babies, and kids who don’t talk back.
5. You don’t like it? Than walk out the same door you came in!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik zou de taalfouten even uit je laatste stukje halen, dan staat het iets minder dom 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Het is een kleine moeite om je honden even weg te sluiten en een groot plezier. Mijn moeder is ook bang voor honden en ja, dan hou ik mij hond weg van haar, als zij langskomt. Een beetje rekening houden met een ander is het minste dat je kunt doen. En de honden lopen er echt geen trauma's van op.Nanna schreef:Bij mij strijden de woorden krijsend overdreven, pathetisch en apenliefde om voorrangiones schreef: Op vrijdag over een paar weken zou de fractie waar mijn man lid van is, hier bij ons thuis een soort van feest hebben (is elk jaar bij een ander lid). Gisteren was hij dus op een vergadering van de fractie en daar vroeg de voorzitter naar onze honden en of die bij ons los lopen, waarop mijn man zei "ja, die lopen gewoon rond bij ons thuis". En of die honden dan niet zo lang ergens opgesloten konden worden, in een stal of zo. "nee," zei mijn man "want die honden wonen daar en die worden nooit opgesloten. Maar ze bijten niet". Er was dus iemand (maar er is niet kenbaar gemaakt wie) bang voor honden en die durft dan dus niet te komen. De voorzitter vroeg of mijn man een idee had. Hij gaf aan om het feest dan bij iemand anders te houden.
Iemand die er zulke rare denkbeelden op nahoudt en zo weinig emphatisch is zou ik de fractie uitdonderen
Ga maar met je hondjes spelen.
- iones
- Zeer actief
Nee.
Kan het niet meer opbrengen.
Overal moeten honden aangelijnd ALS ze al ergens mogen komen. Ben zoveel intolerante zeurpieten tegengekomen die door mij en mijn honden helemaal niet lastig gevallen zijn, en tóch zeuren.....
Er is op aarde één plek waar niemand het recht heeft om mijn honden OOK al kan verbieden om er te zijn. En dat is MIJN EIGEN huis!
Overal moeten honden aangelijnd ALS ze al ergens mogen komen. Ben zoveel intolerante zeurpieten tegengekomen die door mij en mijn honden helemaal niet lastig gevallen zijn, en tóch zeuren.....
Er is op aarde één plek waar niemand het recht heeft om mijn honden OOK al kan verbieden om er te zijn. En dat is MIJN EIGEN huis!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
Heel verfrissend om zo'n tolerante, -niet-zeurpiet- als jij tegen te komen!iones schreef:Nee.

- Sanne&Bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
Ik zou mn hond wel bij die persoon weghouden, door haar bv op haar kussen te laten liggen en blijven. Maar zou haar niet bv buiten of in de gang leggen.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
-
- Zeer actief
Vreemd hoor zelf van alles en iedereen verwachten dat alles om jouw honden drraaidt en geen reet inleving naar je omgeving of enigsinds begrip of aanpassing.TomCee schreef:Heel verfrissend om zo'n tolerante, -niet-zeurpiet- als jij tegen te komen!iones schreef:Nee.

- iones
- Zeer actief
voor mij draait alles om mijn honden, voor anderen niet en dat hoeft ook niet voor anderen. Het is namelijk mijn keuze, mijn verantwoordelijkheid. Ik zorg er voor dat ze andere mensen niet lastig vallen.
Toch heb ik in het verleden wel eens intolerant gezeur gehad en dat heeft mij blijvend wantrouwend gemaakt. Steeds als ik mensen in het bos tegen kom van 'o jee, wat zullen we gaan krijgen". Toch is het alweer jaren geleden dat mensen negatief reageerden. Meestal krijg ik leuke of vertederde reacties op mijn honden, of gewoon geen.
Maar het verleden heeft wel iets in mij doen knappen. Zoals ik al zei ben ik voorzichtig geworden. Hou buitenshuis al rekening met anderen om maar geen gezeur te krijgen. Maar binnenshuis trek ik gewoon mijn grens.
Dit maakt mij niet ongastvrij. Niemand heeft zich hier ongastvrij gevoeld. En je kunt van allerlei verzoeken doen aan mij die ik waarschijnlijk wel bereid ben om in te willigen.
Alleen niet dit verzoek.
Je kunt toch ook niet stellen dat iemand ongastvrij is als hij in jouw huis wil roken maar jij wilt dat niet hebben?
Toch heb ik in het verleden wel eens intolerant gezeur gehad en dat heeft mij blijvend wantrouwend gemaakt. Steeds als ik mensen in het bos tegen kom van 'o jee, wat zullen we gaan krijgen". Toch is het alweer jaren geleden dat mensen negatief reageerden. Meestal krijg ik leuke of vertederde reacties op mijn honden, of gewoon geen.
Maar het verleden heeft wel iets in mij doen knappen. Zoals ik al zei ben ik voorzichtig geworden. Hou buitenshuis al rekening met anderen om maar geen gezeur te krijgen. Maar binnenshuis trek ik gewoon mijn grens.
Dit maakt mij niet ongastvrij. Niemand heeft zich hier ongastvrij gevoeld. En je kunt van allerlei verzoeken doen aan mij die ik waarschijnlijk wel bereid ben om in te willigen.
Alleen niet dit verzoek.
Je kunt toch ook niet stellen dat iemand ongastvrij is als hij in jouw huis wil roken maar jij wilt dat niet hebben?
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Maltezer x Terriër
Klikootje - Aantal honden: 2
Mijn rakkert neemt een erg belangrijke plaats in voor mij.
De meeste mensen die hem zien vinden Rakker geweldig. Erg weinig mensen kom ik tegen die bang zijn voor mijn hond, voornamelijk mensen uit Noord Afrika (die geloven dat een hond onrein is) oferg jonge kinderen.
In principe respecteer ik altijd de angst van de mens voor de hond (hondje in mijn geval) alhoewel ik bij erg overdreven reacties weleens een tel langer dan noodzakelijk wacht voor ik mijn hondje terug roep (die een dergelijke reactie natuurlijk wel een onderzoekje waard vindt).
Een vriend van mij is schichtig voor honden en die moedig ik aan om mijn hond of een hond die we tegenkomen toch even te laten snuffelen en een aai over de bol te geven.
Een klein kind dat bang is voor mijn hondje die nodig ik uit om mijn hondje te aaien terwijl ik bij mijn hondje neerhurk. Ik geloof er heilig in dat je angst voor dieren bij kleuters en peuters nooit moet bevestigen. Als zo'n kind desondanks toch niet durft, ja... dan niet he.
De meeste mensen die hem zien vinden Rakker geweldig. Erg weinig mensen kom ik tegen die bang zijn voor mijn hond, voornamelijk mensen uit Noord Afrika (die geloven dat een hond onrein is) oferg jonge kinderen.
In principe respecteer ik altijd de angst van de mens voor de hond (hondje in mijn geval) alhoewel ik bij erg overdreven reacties weleens een tel langer dan noodzakelijk wacht voor ik mijn hondje terug roep (die een dergelijke reactie natuurlijk wel een onderzoekje waard vindt).
Een vriend van mij is schichtig voor honden en die moedig ik aan om mijn hond of een hond die we tegenkomen toch even te laten snuffelen en een aai over de bol te geven.
Een klein kind dat bang is voor mijn hondje die nodig ik uit om mijn hondje te aaien terwijl ik bij mijn hondje neerhurk. Ik geloof er heilig in dat je angst voor dieren bij kleuters en peuters nooit moet bevestigen. Als zo'n kind desondanks toch niet durft, ja... dan niet he.
-
- Zeer actief
Nou pas had ik bezoek en die vroeg of ik niet wilde roken even omdat ze zwaar longproblemen had.iones schreef:voor mij draait alles om mijn honden, voor anderen niet en dat hoeft ook niet voor anderen. Het is namelijk mijn keuze, mijn verantwoordelijkheid. Ik zorg er voor dat ze andere mensen niet lastig vallen.
Alleen niet dit verzoek.
Dus ik heb even mijn peuken aan de kant gelegt.
Ik leef niet alleen voor mijn honden ,maar ook voor andere om mij heen en voor mijzelf.
Dus af en toe een beetje inschikken is niets mis mee maar maakt het leven alleen maar wat makkelijker en leuker en maakt dat andere mensen dat ook voor jou doen.

- iones
- Zeer actief
Doe ik al op andere vlakken. Alleen niet met mijn honden. En dat heb ik uitgelegd.bouvierpoedel schreef: Dus af en toe een beetje inschikken is niets mis mee maar maakt het leven alleen maar wat makkelijker en leuker en maakt dat andere mensen dat ook voor jou doen.
Maar het is niet zo dat als iemand aan één ding niet wil voldoen, dat hij dan gelijk nergens aan wil voldoen.
- Yvet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
Nanna schreef:Nou ben ik daar toch nieuwsgierig naarYvet schreef:Ik ben aantal maanden in die persoon meegegaan die als de dood voor honden is, die toen bij mij op bezoek kwam moest Pepper opgesloten worden in een slaapkamer. Maar het omgekeerde was bij die figuur niet bij om rekening mee te houden waar jezelf doodsbang bent.Wat was dat dan?
Hij vond het belachelijk dat ik niet wil vliegen vanuit vliegangst komt hij aanzetten van dat vliegen meest veiligste manier van reizen is. En zo heb ik nog vele angsten zoals: pijnangsten kan ik extreem op reageren door te gaan flauwvallen en voor de roltrap durf ik niet meer erop te staan vooral als ik naar beneden moet dan gaat het gebouw in de rondte draaien en bepaalde medische onderzoeken vooral als het inwending moet ook als het plaatselijk verdoofd moet worden.
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Buiten hou ik altijd rekening met anderen, misschien zelfs wel een beetje te veel. Maar dat doe ik sowieso met alles.
Wij hebben met onze vorige hond beduidend minder mensen over de vloer gehad, dat vond ik best vervelend.
Toen Figo in beeld kwam heb ik in ieder geval mijn schoonmoeder er heel erg bij betrokken, die is bang voor honden.
Heb haar net zo betrokken bij de dekking van Figo's moeder en het hele verloop als ik kon. Meegevraagd naar het kraambezoek, wat een trotse 'Oma' was ze! Heel veel uitgelegd over lichaamstaal van hond en mens.
En nu, nu wil ze met alle liefde oppassen als het nodig is ( daar ben ik wat terughouden mee ). Maar ben blij dat het zou kunnen.
Hier thuis wil ik ook nog wel rekening houden met mensen, maar vooralsnog gaat Figo voor in mijn ogen.
Ik wil hem best in z'n riante bench doen als mensen bang zijn bijvoorbeeld, mits ik weet dat dat voor Figo ook okay is.
Nu hij inmiddels een jaar is probeer ik daar wel iets makkelijker in te worden, ik stel de grenzen, niet hij. Maar met mensen ben ik daar iets makkelijk in als met dieren.
Wij hebben met onze vorige hond beduidend minder mensen over de vloer gehad, dat vond ik best vervelend.
Toen Figo in beeld kwam heb ik in ieder geval mijn schoonmoeder er heel erg bij betrokken, die is bang voor honden.
Heb haar net zo betrokken bij de dekking van Figo's moeder en het hele verloop als ik kon. Meegevraagd naar het kraambezoek, wat een trotse 'Oma' was ze! Heel veel uitgelegd over lichaamstaal van hond en mens.
En nu, nu wil ze met alle liefde oppassen als het nodig is ( daar ben ik wat terughouden mee ). Maar ben blij dat het zou kunnen.
Hier thuis wil ik ook nog wel rekening houden met mensen, maar vooralsnog gaat Figo voor in mijn ogen.
Ik wil hem best in z'n riante bench doen als mensen bang zijn bijvoorbeeld, mits ik weet dat dat voor Figo ook okay is.
Nu hij inmiddels een jaar is probeer ik daar wel iets makkelijker in te worden, ik stel de grenzen, niet hij. Maar met mensen ben ik daar iets makkelijk in als met dieren.
-
- Zeer actief
Bij mij was ma overigens na een eerste kennismaking met Bluf behoorlijk angstig voor haar. Ontmoeting verliep niet vlekkeloos en Bluf was behoorlijk druk. Ook met mijn neefje die wel mijn andere hond had leren te accepteren en zelfs leerde waarderen liep het met Bluf fout door het onstuimige gedrag. Iets wat overigens ook zeer rap gebeurde, had ik het aan zien komen had ik daar allerter op geweest. Maar die meid kan heel relaxed lopen, en ineens helemaal opgewonden raken van het feit dat iemand een tak van de grond opraapt of zo
(nu stukken minder, maar nog steeds erg snel geprikkeld). Ben nu wel allert op het feit dat ze zo snel geprikkeld kan raken, dus zeker bij vreemde mensen buiten dus zorg ik dat ik de aandacht heb, tenzij mensen zelf aangeven contact te willen maken en ik het ok vind.
In huis hou ik er bij vreemden rekening mee, geven mensen aan bang te zijn dan hou ik de honden weg. Geven ze aan mij erin te vertrouwen dat ze niets doen, let ik op. Dat zijn vaak mensen die zich toch niet helemaal op hun gemak voelen bij de honden. En soms zie ik dat er in ieder geval 1 heel duidelijk er plezier in schept om dan juist even druk te gaan doen. 3x raden wie
.
Dan grijp ik ook in, mensen die er geen problemen mee hebben mogen zelf hun grens aangeven, tenzij ik vind dat de honden iets doen wat bij mij ook niet mag.
Overigens kom ik de vrouw weer dagelijks tegen. Vandeweek bleef ze weer staan om te kijken. Ze geeft rare signalen af. Ik mijd zelf maar oogcontact en doe of ik haar niet zie en speel en loop verder met de honden.

In huis hou ik er bij vreemden rekening mee, geven mensen aan bang te zijn dan hou ik de honden weg. Geven ze aan mij erin te vertrouwen dat ze niets doen, let ik op. Dat zijn vaak mensen die zich toch niet helemaal op hun gemak voelen bij de honden. En soms zie ik dat er in ieder geval 1 heel duidelijk er plezier in schept om dan juist even druk te gaan doen. 3x raden wie

Dan grijp ik ook in, mensen die er geen problemen mee hebben mogen zelf hun grens aangeven, tenzij ik vind dat de honden iets doen wat bij mij ook niet mag.
Overigens kom ik de vrouw weer dagelijks tegen. Vandeweek bleef ze weer staan om te kijken. Ze geeft rare signalen af. Ik mijd zelf maar oogcontact en doe of ik haar niet zie en speel en loop verder met de honden.
-
- Zeer actief
Als er dan ooit in de tig jaar iemand op bezoek komt met een hekel aan honden of angst voor honden dan sluit ik ze probleemloos even elders voor die paar uur, mits mij dat GEVRAAGD wordt en niet opgedragen 
De rest van mijn bezoek vind het wel prima zo maar jongens kom op, het is het eind van de wereld niet als de honden er 's een keer niet bij mogen zijn! Als er een grote groep komt is dat nog wel zo rustig ook voor alle partijen
Suzanne

De rest van mijn bezoek vind het wel prima zo maar jongens kom op, het is het eind van de wereld niet als de honden er 's een keer niet bij mogen zijn! Als er een grote groep komt is dat nog wel zo rustig ook voor alle partijen

Suzanne