Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Apporteerblok
Moderator: moderatorteam
- pinguin20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): leonberger
- Aantal honden: 1
Apporteerblok
Voor EG examen moet Ayla 10 seconden een apporteerblok vast kunnen houden, maar zodra ze het ding al ziet verschijnen heeft ze zoiets van NEEEE.
Ik oefen met haar door als ze zelf aanraakt al meteen iets lekkers te geven en door hem zelf in de bek te stoppen en dan uitbundig te prijzen. Maar dit maakt het blok dus nog steeds niet leuk.
De blokken van andere honden pakt ze trouwens zo vast, maar ook maar 1 keer en dan is het niet meer interessant.
Iemand tips hoe ik haar dit kan leren?
Ik oefen met haar door als ze zelf aanraakt al meteen iets lekkers te geven en door hem zelf in de bek te stoppen en dan uitbundig te prijzen. Maar dit maakt het blok dus nog steeds niet leuk.
De blokken van andere honden pakt ze trouwens zo vast, maar ook maar 1 keer en dan is het niet meer interessant.
Iemand tips hoe ik haar dit kan leren?
Laatst gewijzigd door pinguin20 op 26 sep 2012 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- pinguin20
- Zeer actief
Re: Apporteerblok
Wij werken niet met clicker maar met beloningswoord, zelfde idee, en tot nu toe heeft dat ook geen effect.Rosita Compagner schreef:ja, met een clicker.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- **Nancy**
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie's
- Aantal honden: 3
Ik heb het met Candy nooit voor mekaar gekregen,
Ik heb 1tje van hout en 1tje van hard plastic geprobeerd.
Belonen met snoepjes,geclickerd....niks werkte.
Zelfs dat ding insmeren met smeerkaas enzo...maar echt niet.
Andere dingen,als bijv. een pluche beestje,wateraportje enzo deed ze wel.
Ik denk dat het lag aan hard materiaal,dat ze dat niet in haar bek wil hebben.
Wij zijn op een gegeven moment gestopt met G&G omdat er bij onze andere hondenclub een leukere cursus begon voor mij en Candy,
met veel meer uitdaging en plezier.
Ik heb 1tje van hout en 1tje van hard plastic geprobeerd.
Belonen met snoepjes,geclickerd....niks werkte.
Zelfs dat ding insmeren met smeerkaas enzo...maar echt niet.
Andere dingen,als bijv. een pluche beestje,wateraportje enzo deed ze wel.
Ik denk dat het lag aan hard materiaal,dat ze dat niet in haar bek wil hebben.
Wij zijn op een gegeven moment gestopt met G&G omdat er bij onze andere hondenclub een leukere cursus begon voor mij en Candy,
met veel meer uitdaging en plezier.

- pinguin20
- Zeer actief
Dan ga ik toch maar leren clickeren en kijken of dat helpt. Bedankt voor het meedenken 

-
- Zeer actief
Inderdaad clickeren. Door het blok in de bek van een hond te duwen, gaat het nooit een leuk iets worden. Het blok moet speciaal zijn. Laat het blok zien aan je hond, omhoog gooien en doen alsof het het mooiste is wat je ooit gezien hebt, heb je de aandacht van je hond leg het dan zichtbaar op een kast waar de hond niet bij kan. Het blok moet zo speciaal zijn dat je hond het eigenlijk ook wel wilt hebben. Maar ja, dat blok is van jou en jij bepaald wanneer je hond het voorrecht heeft om het blok even te mogen hebben. Als het blok die speciale status heeft, dan leg je het op de grond en click je voor elke beweging richting het blok. Mocht hij het blok oppakken, clicken en hele grote beloning. Dat het blok op de grond wordt gegooid na de click is niet erg, dat komt in volgende stappen wel. Zo ga je dus steeds verder, blok langer vast houden, blok in je handen afgeven en uiteindelijk zittend afgeven. En het blok is nog steeds van jou, dus af en toe er zelf mee spelen en dan weer wegleggen zonder dat de hond het blok krijgt. Hou de trainingssessies kort en leuk.
Succes!
Succes!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- pinguin20
- Zeer actief
Bedankt voor de stap voor stap uitleg, we gaan er morgen meteen mee aan de slag. En ik ga daarna met een dummy of zo oefenen aangezien dat ook mag zodat het negatieve gevoel er niet aan zit. Als de commando's er dan echt in zitten kan ik altijd kijken of ze dan het blok wel wil vasthouden.
- pinguin20
- Zeer actief
Ik moet haar sowieso eerst leren clickeren dus kleine stapjes gaat wel lukken. En we hebben nog een paar maanden voordat ze het zou moeten kennen dus ik denk dat dat wel moet lukken, en anders gaan we gewoon later op examen. Ik wil dat het leuk voor haar blijft en dat is het nu zeker niet.
- mito
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
- Aantal honden: 3
Vooral kleine stapjes en heel veel geduld. Met Barra had ik ook het idee dat het nooit zou gebeuren, maar inmiddels houdt ze hem al een tijd vast. Eerst het aantikken, daarna tandjes ertegenaan, daarna tandjes er even omheen, daarna 1 seconde vastpakken. Elke keer belonen. En het blok ergens in huis, bij de hand neerleggen, en een keer of 5 per dag even een aantal keer doen. Uiteindelijk heeft het gewerkt. Ik ben nu bezig langsaam naar de grond aanbieden, steeds 1 cm lager. Als ik een stap van 2 cm maak, gaat het fout....
Maar vooral geduld en veel oefenen. Wel even wennen, met Misty ging het apporteren vanzelf, Barra moet het echt leren. Maar door het vele belonen vindt ze het wel een hele leuke oefening
Maar vooral geduld en veel oefenen. Wel even wennen, met Misty ging het apporteren vanzelf, Barra moet het echt leren. Maar door het vele belonen vindt ze het wel een hele leuke oefening