Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hilly45 schreef:Een bulldog had al een kleine aanvaring gehad met een oude Beagle en daarna pakte opnieuw de bulldog de beagle en liet niet meer los, absoluut niet meer. Er was echt even chaos en paniek. Ik hoorde wel iemand roepen/schreeuwen; niet trekken.......... Ik zag hoe de bull de beagle echt vast had in de bek en pfffffffff. Ik stond er wel een stukje af, dus hoe het exact tot stand kwam, dat weet ik niet. Wel dat er veel mensen overstuur waren en sommigen zelfs naar huis gingen. De beagle is idd met spoed afgevoerd door de dierenambulance, omdat het oor zover er af leek te hangen, dat dit niet ter plekke behandeld kon worden.
Ik was er zelf echt misselijk van. Nu bloed een oor altijd onwijs, maar gewoon alles met alles, het was gewoon in 1 woord heel akelig.
En ja Marjolein, dat is wat ik bedoel, dat mensen geen rekening houden met andere honden, laten de lijnen soms op z'n langst hangen of kijken uberhaupt niet naar hun hond, omdat ze met de mobiel spelen of met anderen kletsen. Of denken dat iedereen het leuk vind, om maar hond-hond, neus-neus contact te hebben. Dat vind ik dus wel eens lastig.
Jullie workshop was een groot succes Marjolein, dat was wel duidelijk, dat is alleen maar mooi. Ik vond het er ook leuk uit zien. Sam heeft dat zelf tijdens de revalidatie ook veel gedaan, om zo de hersenen te activeren alles weer te gebruiken.........
Ik ben blij dat ik het niet gezien heb dan, bah.
Onze workshop was zeker een succes, hadden we zelf niet eens verwacht. We dachten dat er af en toe eens iemand zou binnenlopen, maar we hebben vanaf 11 uur aan een stuk door steeds minimaal drie mensen tegelijk binnen gehad. Aan de reacties te merken vond iedereen die mee had gedaan het ook leuk. Ik heb in ieder geval een heel leuke dag gehad, veel leuke honden gezien, wat mensen enthousiast kunnen maken voor balans & coördinatie en genoten van het heerlijke weer.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42) Catootje 12-05-05 - 17-09-09 Chiva ? - ? -91 - 08-01-10 Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Ik heb de workshop niet gedaan, want was 5 minuten te laat.. tenmiste jullie hadden volgens mij ook massage erbij toch? Ik heb wel een poos staan praten met een vrouw.
Super leuke dag gehad en gelukkig niets meegemaakt van het incident. Het viel mij wel op dat bij het water de honden allemaal los werden gelaten en dat sommigen zich daar ook aardig.. ja aanwezig gedroegen.. toen ik een keer met Kay naar het water liep kwam er een hond aangerend al grommend om op 1 cm voor Kay weg te duiken, maar ja dan heb ik ineens een dolle herder aan de lijn, jammer. Ik weet niet hoor, misschien was het daar wel losloopgebied..
Goed, verder weinig situaties gehad, hondjes die naast hem stonden zochten soms wel toenadering, prima dat vond Kay best en soms zelf leuk en interessant.
Ik vond het in het begin dat wij er waren, van 1 tot 3 zo'n beetje wel jammer dat alle 'refresh' bakken voor de honden geen water bevatten of heel vies water... want was dus ook nog eens vergeten water mee te nemen voor Kay... toen we uiteindelijk rond 4 uur een volle bak tegenkwamen heeft Kay hem half leeg gedronken
Voor de rest vond ik het een leuk, goed georganiseerd festival, zeker voor een eerste keer. Niet al te druk, geen enorme wachtrijen voor eten/drinken, leuke workshops... wel voor verbetering vatbaar uiteraard, neem aan als het vaker wordt georganiseerd dat het wellicht wat groter kan worden, meer uit elkaar zou fijn zijn.. en bepaalde standjes vond ik ... nogal nutteloos. Maar goed daar waren vast ook liefhebbers voor...
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Belle schreef:
Nee, wij waren niet van de TTouch, maar de balans en coördinatie, met de balanseieren. Was je bij ons geweest?
toevallig bij paws voor fun?
zo ja dan vonden die 2 van mijn vonden die eieren geweldig, toen ze snapte dat ze er ook op konden.
en tom vond die platte balans dingen ook leuk, toen we weg liepen moest en zou hij er ff over heen
speuren vonden ze bij mijn ook wel erg geslaagd, voor tom. die was echt door het dolle heen.
Hilly45 schreef:
En ja Marjolein, dat is wat ik bedoel, dat mensen geen rekening houden met andere honden, laten de lijnen soms op z'n langst hangen of kijken uberhaupt niet naar hun hond, omdat ze met de mobiel spelen of met anderen kletsen. Of denken dat iedereen het leuk vind, om maar hond-hond, neus-neus contact te hebben. Dat vind ik dus wel eens lastig.
dat viel mijn ook wel op, en ze de hond niet konden houden.
maar ook mensen die echt op hun honden lette.
nog iemand die bij die dierentolk geweesd is?
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben, moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Hmm ja, Marije en ik lieten Narda en Manga even los, konden ze even het water in wat drinken en even rauzen...
Maar dat dacht iedereen, en binnen 5 minuten waren er wel 20 honden los. Tsja Narda en Manga luisterden wel, maar merkte inderdaad dat er ook veel honden waren die van hot naar her gingen en de oren dicht hadden zitten. Dat was wel jammer, wij werden erop aangesproken dat we de honden vast moesten doen en het niet meer mocht gebeuren.
Jammer, ze hadden van mij ook wel een stukje af mogen zetten waar de honden even lekker konden spelen, was genoeg water om wat af te zetetn.
ik vond het eerlijk gezegt allemaal erg tegenvallen.
1 grote geldklopperij vond ik het.
de entree was al aardig prijzig. en dan mocht je nog niet eens eten/drinken voor jezelf meebrengen.
dat is ook de rede waarom het eten dat er te koop was, vreselijk duur was. en er was trouwens erg weinig te koop qua eten voor de baas.
je kon enkel minimaal 4 munten kopen, voor 10 euro!!!!
voor de 17,50 entree, 5 euro parkeergeld, en 10 voor iets eten/drinken.
vind ik dit echt niet waard.
ik vergelijk het dan maar even met animal event en vind dat een veel groter evenement, maar toch ben je daar goedkoper uit.
veel meer grote demonstraties.
ik zou hier niet nog een keer heen gaan, of ze zouden dingen echt anders moeten gaan doen
Ben ik even blij dat ik niets heb gemerkt van het incident!
Ik heb wel de dierenambu weg zien rijden, toen stond ik vlakbij Balans..
Maar het klinkt behoorlijk heftig, bah!
Ja het klopt, veel mensen lieten hun honden maar gewoon snuffelen aan anderen terwijl hun honden te opdringerig waren.
Nu is mijn hond erg braaf en hield ik hem dichtbij me, heb ik hem regelmatig naar de andere kant van mij moeten leiden om een mogelijke beet te vermijden. Dat vond ik echt een minpunt.
Ook Terre is heel even in het water geweest voordat die hele menigte kwam, vond ie wel even lekker.
Maar al met al een geslaagde dag vond ik.
In de organistatie kan nog iets verbeterd worden en dat zullen ze nu ook vast zelf wel hebben gemerkt.
Volgend jaar dan ga ik gewoon weer, vond het wel voor herhaling vatbaar in ieder geval
Oh ja, ik had wel gewoon eten mee genomen en drinken voor Terre, niemand die wat zei hoor. Dus de volgende keer doe ik het gewoon weer.
Laatst gewijzigd door Terre op 23 sep 2012 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Belle schreef:
Nee, wij waren niet van de TTouch, maar de balans en coördinatie, met de balanseieren. Was je bij ons geweest?
zo ja dan vonden die 2 van mijn vonden die eieren geweldig, toen ze snapte dat ze er ook op konden.
en tom vond die platte balans dingen ook leuk, toen we weg liepen moest en zou hij er ff over heen
speuren vonden ze bij mijn ook wel erg geslaagd, voor tom. die was echt door het dolle heen.
Hilly45 schreef:
Ja ik!
Als scepticus wilde ik het toch wel eens meemaken, dus ik had een mooie strategie: alleen maar open vragen stellen. Dacht dat ze dan wel door de mand zou vallen.
Mijn vraag aan haar was 'wat zou mijn hond het allerliefste willen doen, waar zou ik haar nog gelukkiger mee kunnen maken?'
Waarop zij even aan een oortje ging zitten voelen en zei "Ze wil jachttraining. Dat hebben jullie laatst gedaan en dat vond ze fantastisch."
Nou hebben we dat inderdaad een paar weken geleden een keer voor de lol gedaan, en ze vond het inderdaad schitterend, dus het was wel het plan om daar mee door te gaan. Maar dat was een 'privéles', gegeven door mijn vader.
Dat kan dat mens toch helemaal niet weten!
En ik loop dus godnondeju met een langharige labradoodle met een sjaaltje. Niet bepaald een jachthond op het oog. De meesten brengen net een balletje terug, maar enige jachtpassie zit er doorgaans niet in. Dus ze kan het ook niet op 'raseigenschappen' gegokt hebben.
Ik vond het erg bijzonder en weet niet wat ik er van moet denken...maar ik heb maar wel een eigen dummy gekocht
Belle schreef:
Hilly45 schreef:
Ja ik!
Als scepticus wilde ik het toch wel eens meemaken, dus ik had een mooie strategie: alleen maar open vragen stellen. Dacht dat ze dan wel door de mand zou vallen.
Mijn vraag aan haar was 'wat zou mijn hond het allerliefste willen doen, waar zou ik haar nog gelukkiger mee kunnen maken?'
Waarop zij even aan een oortje ging zitten voelen en zei "Ze wil jachttraining. Dat hebben jullie laatst gedaan en dat vond ze fantastisch."
Nou hebben we dat inderdaad een paar weken geleden een keer voor de lol gedaan, en ze vond het inderdaad schitterend, dus het was wel het plan om daar mee door te gaan. Maar dat was een 'privéles', gegeven door mijn vader.
Dat kan dat mens toch helemaal niet weten!
En ik loop dus godnondeju met een langharige labradoodle met een sjaaltje. Niet bepaald een jachthond op het oog. De meesten brengen net een balletje terug, maar enige jachtpassie zit er doorgaans niet in. Dus ze kan het ook niet op 'raseigenschappen' gegokt hebben.
Ik vond het erg bijzonder en weet niet wat ik er van moet denken...maar ik heb maar wel een eigen dummy gekocht
Haha, wel leuk om te lezen.............. ik heb de dierentolk niet gezien, ook niet aan gedacht, had ook wel binnen willen lopen dan even...... Zou ook wel benieuwd zijn wat er in het koppie van Sam om gaat. Maar ik ben ook wel scepisch t.a.v. dierentolken. Maar dat zal ook wat over mij zeggen, omdat ik houd van dingen die 'aanwijsbaar/wetenschappelijk aangetoond' ofzo zijn........... Ik denk dat er toch ook echt wel hele goede dierentolken zijn.
Belle schreef:
Ja, was bij Paws4Fun, veel honden vonden de eieren leuk.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42) Catootje 12-05-05 - 17-09-09 Chiva ? - ? -91 - 08-01-10 Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Dat incident heb ik ook ff gemist en ben er toch echt de hele dag geweest. Was medewerker dus moest ook wel.
Was toch hoop ik niet die 10 jaar oude Beagle van die lieve oudere mevrouw hoop ik? Dat vond ik toch wel zo'n prachtdier en de band tussen die 2, fantastisch!
Zij hebben nog prijzen gewonnen bij onze Husbandry wedstrijd.
Heb idd wel de ambulance die vlak naast ons stond op een gegeven moment weg zien rijden maar ik dacht dat het een demo was ofzo... Had gekund.
Ik heb vreselijk leuke en mooie dingen gezien, helaas ook minder leuke dingen. Zo meldde iemand zich bij ons aan voor een wedstrijd met een hond die het binnen 10 tellen al compleet bij ons verbruid had qua zijn eigen gedrag naar de hond toe, nog niet te spreken over de teletac die meneer de hond ook nog eens om deed die al stond te trillen op zijn pootjes. Hebben hem direct uitgesloten van de wedstrijd en verzocht de teletac per direct te verwijderen. Dat deed ie wel, maar hij vertelde iets vaags over dat 'De Hondenfluisteraar' (wie dat in deze dan ook wezen mag) had gezegd dat hij die om moest laten en altijd gebruiken...???
Wow... Wat waren wij ontzettend boos en hebben wij ons enorm moeten inhouden... En dan nog niet eens zozeer op die man maar die zal ook denk ik niet voor niets een (zelfbenoemde waarschijnlijk) 'professional' om hulp hebben gevraagd en dan krijgt ie DAT advies terwijl je aan het hele doen en laten van die hond kon zien dat de hond niet het probleem was... Echt wow... Wij als instructeurs en gt's hebben ons echt verbaasd...
Maar ook hele mooie dingen gezien, een Franse Bull die een border collie verslaat met apporteren zie je ook niet elke dag natuurlijk
Ook heel veel mensen kunnen helpen en adviseren over hoe zij hun hondjes kunnen helpen een dierenartsbehandeling te ondergaan zonder angst en zo min mogelijk spanning en stress. En wat zijn die waterwerkers toch ook altijd mooi om te zien. Heb ook enorm gelachen met de heren en dames van het geleidehonden team.
De toegangsprijs vond ik idd wel een groot punt van aandacht. Vond het nogal wat! Ondanks de gratis workshops, alles bij elkaar ben je toch een flinke smak geld kwijt om een paar uurtjes rond te lopen. Maar zeker wel voor herhaling vatbaar. Dit was een eerste keer dus dan hoeft het allemaal niet perfect. Vind dat de organisatie het heel netjes heeft gedaan voor een eerste keer. Volgend jaar de puntjes op de i. Ik ben er zeker weer bij.
juudjepuudje schreef:Wij hebben trouwens ook meegedaan aan de balance workshop. dat was erg leuk om te doen!!
en je werd ook goed begeleid vond ik!!
Grappig, je hebt mij op de foto
En dank voor je compliment over de begeleiding.
NOGAL een incident dus met de oude beagle als ik dat zo lees...
Hoe is dat afgelopen?
Mevrouw de organisator zat gisteren op 3FM te vertellen dat er maar 1 kleinnnnnn incidentje was ...
ene hondje at een koekje, andere hondje snuffelde daaraan en tja, dat vinden sommige honden niet leuk dus dat werd even duidelijk gemaakt, maar het was zooooo weer opgelost...
hmmmmmm...bovenstaande klinkt toch wel heel anders dan wat zij erover verteld.
Tja/....700 honden op 1 plek....dat was ergens te verwachten, maar bagatiliseer het niet...
Dat is namelijk niet zo netjes - zoniet ronduit onbeschoft - naar het baasje van de Beagle en de Beagle zelf...
En ja, op een mensen festijn met duizenden mensen heb je ook akkefietjes...maar mensen kiezen zelf of ze ergens naartoe gaan...
Ik denk niet dat ik bij een vervolg editie kom...
Ik kon er deze keer niet zijn ivm vakantie maar ik ben ook wel blij dat ik niet geweest ben als ik dat zo lees...
17.50 euro, 10 euro voor munten, geen eigen eten en drinken mee...
Een soort van paranormaal of beaty beurs waar je na 3 uur wel klaar bent zeg maar...
Mnou dat vind ik wat overdreven. Als je kijkt op de Erkemeder Hondendag waar het afgelopen jaar overigens flink druk was, daar lopen ook enorm veel honden rond, meer dan afgelopen zaterdag in Zwolle en die mogen ook gewoon los. Gebeurt eigenlijk niets. Althans, ik heb niets gehoord over ook maar een enkel incidentje daar. En dat had heeeeeel makkelijk gekund. Een incident kan overal gebeuren, ook hier in het park. Dus dat er nu 1 incident is geweest op Woefstok, tja... Daar hoeft de organisatie wat mij betreft niet direct op afgeschoten te worden.
Het fijne ervan weten we niet, maar de regels waren heel duidelijk: alle honden aan de lijn! Dat werd zelfs nog enkele keren extra omgeroepen toen het opviel dat mensen hun honden toch los lieten. Ik snap dat je je hond ff wil laten rennen en spelen, maar je kunt je ook bedenken dat dit daar misschien op dat moment niet de beste plek voor was, naast het feit dat het gewoon via de gemeente verboden is om daar je hond los te hebben tot 1 oktober. Voor loslopende honden was het terrein gewoon net te klein in die hoeveelheden. En hoeveel honden die normaal perfect luisteren hebben niet spontaan bananen in hun oren op festiviteiten zoals deze waar de bakken hondenvoer op de grond staan om de zoveel meter, botten begraven in het zand en bij iedere kraam wel iets lekkers te halen? Het aanlijngebod was niet voor niets van kracht.
Of dat incident nou te maken had met 1 (of beide) honden die losliep(en) of niet, het blijft verschrikkelijk en je hoopt dat het nooit gebeurt, maar als ik dan hoor dat die Bull de Beagle al eerder heeft proberen te grijpen wat niet lukte en er daarna alsnog bovenop dook, dan heeft sowieso 1 persoon niet heel goed op zitten letten. Als je ziet dat je hond bedreigd wordt door een andere hond, of jouw hond is de bedreiger, dan grijp je in en neem je afstand. Veel afstand. Dan ga je niet wachten tot het mis gaat en ondertussen gezellig verder beppen.
Als je je hond meeneemt naar zo'n festival hou je je hond en zijn omgeving in de gaten en hou je er rekening mee dat niet iedere aanwezige hond zo'n fantastische hond is als die van jou en bewaar je gepaste afstand.
Er stond trouwens een kraam waar je gratis die gele lintjes kon halen. Ik heb er direct een stapel meegenomen en ter plekke nog een aantal mensen geadviseerd deze aan hun lijn te bevestigen omdat hun honden duidelijk aangaven niet gediend te zijn van bezoekjes van andere honden. Helaas zagen velen die signalen niet en lieten hun honden veel te dichtbij komen. Maar is dat de schuld van het festival of de organisatie? Nee, zeker niet! Zij hebben alles gedaan wat ze konden om de veiligheid te waarborgen. Dat is een gebrek aan educatie van de eigenaren. Je zou de discussie kunnen aanwakkeren of de organisatie geen losloopveldje had moeten maken, heb ik zelf ook aan gedacht, maar dan zit je met 2 problemen.
1. De gemeente die daar geen toestemming voor geeft omdat het nog binnen het seizoen valt.
2. En dan? Wie zegt dat die onoplettende eigenaar die niks van hondentaal snapt zijn angstige of valse hond niet loslaat op datzelfde veld?
Dus tja, het maar op de organisatie afschuiven dat er iets gebeurt tussen 2 aanwezige honden vind ik te makkelijk.
Ik schuif ook niks af op de organisatie, dan lees je het verkeerd denk ik...
Ik denk dat de organisatie juist heel goed voor elkaar was als ik het zo lees en hoor...
Je kunt aan dat soort incidenten idd niets doen, maar bagataliseer het op de radio niet weg door te doen alsof er even een grommetje viel om een brokje...dat is wat ik zeg
mercedes2803 schreef:
Een soort van paranormaal of beaty beurs waar je na 3 uur wel klaar bent zeg maar...
Je kon een kaartje hebben voor onder de 15, als je digitaal bestelde (nog steeds duur overigens).
Muntjes waren € 2,50 per stuk. Daar kon je dus een drankje voor halen bijvoorbeeld,of voor 1,5 muntje een tosti. Dat vind ik op zich normale festival prijzen.
Idd na 3 uur zo'n beetje was je wel uitgekeken, dus ik hoop wel dat de opzet in de toekomst groter wordt, dus meer te doen, of anders idd de prijs van entree omlaag.
mercedes2803 schreef:
Je kon een kaartje hebben voor onder de 15, als je digitaal bestelde (nog steeds duur overigens).
Muntjes waren € 2,50 per stuk. Daar kon je dus een drankje voor halen bijvoorbeeld,of voor 1,5 muntje een tosti. Dat vind ik op zich normale festival prijzen.
Idd na 3 uur zo'n beetje was je wel uitgekeken, dus ik hoop wel dat de opzet in de toekomst groter wordt, dus meer te doen, of anders idd de prijs van entree omlaag.
2,50 normale prijs voor een drankje?
vind ik echt niet hoor.. en aparte munten waren er niet te koop, moest je er gelijk 4 kopen voor 10 euro!!
die prijzen mogen wel drastisch veranderen. want vind het niet waard voor wat je krijgt. ga volgende keer weer gewoon naar animal event
mercedes2803 schreef:
2,50 normale prijs voor een drankje?
vind ik echt niet hoor.. en aparte munten waren er niet te koop, moest je er gelijk 4 kopen voor 10 euro!!
die prijzen mogen wel drastisch veranderen. want vind het niet waard voor wat je krijgt. ga volgende keer weer gewoon naar animal event
Als je naar een festival gaat, een groot festival, is 2,50 voor een muntje en daarmee een frisdrankje kunnen krijgen, een hele normale prijs.
Ik vergelijk het nu dus niet met animal events, want dit was mijn eerste animal event, maar met festivals. En dan is het idd ook vaak minimum voor 10 euro...
vond je dit een groot festival dan??? ik vond het nogal klein voor een honden evenement.. voor diegene die ik gewend ben tenminste.
alle andere honden evenementen zijn vele malen goedkoper. en mag je gewoon je eigen eten en drinken meenemen (wat ik nog steeds belachelijk vind dat dit niet mocht)
Wij hadden ook een woefstock in Belgie en dat was net zoiets.
Ik loop ook altijd met mijn honden en vooral ook de pups, de zomerevenementen af: om mij op de hoogte te houden van wat er om en met honden gaande is, om de pups te socialiseren, en de volwassen honden van mij zijn al sociaal: ze moeten in de meute jagen, en dat voor terriers- door als pup naar zulke drukke bijeenkomsten te gaan, geloof ik wel dat ze aan een hoop herrie en drukte wennen, en verder is hun karakter een aangeboren stabiel karakter, hier is op geselecteerd. Dus op evenementen ben ik eigenlijk nooit bang dat er wat gebeurt tussen mijn (nb. praktijkjacht) terriers en andere honden, omdat mijn honden ten ene geen ruzie zoeken, en ten andere ook nog kalmerende signalen geven aan honden die wel ruzie zoeken en/ of van dergelijke drukte, of door rasinteelt, en verkeerde selectie, en dan ook vaak inconsequente of vberkeerde opvoeding, wel doordraaien.
Dus voor mij zijn dergelijke dagen nuttig en leuk, maar ook duur helaas, erheen reizen en dan nog entree en consumpties. Maar ja, dat geldt voor jachtbeurzen die wij eveneens bezoeken, ook.
Wij hebben deze zomer een hele rits leuke evenementen gehad. De Belgische Woefstock vond helaas plaats op een dag waar het boven de 25 graden was, en er was op de parking geen schaduw voor de auto's. Om die reden had ik voor mijn auto een schaduwplek afgedwongen, en mijn kennels met de honden die ik niet meenam naast de auto in de schaduw van bomen gezet, kreeg daar allerlei belachelijk kommentaar op, werd er niet goed van, en merkte ook aan de honden die ik bij me had, dat ze het echt, ondanks steeds zwemmen, te warm vonden, dus ging ik voortijdig weg.
De opzet van de Belgische woefstock vond ik wel leuk, maar kort daarvoor hadden wij in Hasselt een honden evenement gehad wat groter, goedkoper was, en op een beter geschikt (groter) terrein.
Als er op een evenement wordt gezegd dat ik maar 1 hond mag meenemen, kom ik uit protest niet.
Ik kan mijn hele meute onder controle houden, (op 1 druk honden evenement liep ik met 6 volwassen jachtterriers aan 3 koppelriemen zonder enig incident! En mijn honden gaan dus echt van dichtbij (contact) met elke andere hond om.) en ik wil het recht hebben om, desnoods om de beurt, die honden aan de mensen te laten zien, en laten meedoen aan dingen die ze leuk vinden, waarvan ik denk dat het goed is.
Belachelijk: honden dag en je mag maar 1 hond meenemen! Of, even later kan het dan wel ineens, maar dan per hond bijbetalen. Er zijn zoveel hondenmensen die een groep honden hebben, ook in de sport!
Dit riekt wel naar commercie.
En ik zal ook eens naar dat honden medium gaan met 1 van mijn merle terriers, die er helemaal niet rastypisch uitziet door zijn kleur, en vragen wat mijn hond het liefste wil.
Dan moet dat mens wel zeggen: jagen op everzwijnen. Anders valt ze/ hij door de mand. Maar daarvoor laten mijn honden hun eten nog staan. Vergeten moe te zijn als ze moe waren. Vergeten zelfs ziek of gewond te zijn! Sommigen beven van jachtpassie/ jachtkoorts als we op een jacht arriveren. Dat komt omdat ze het zo enorm willen, ze zijn er zelfs aan verslaafd.
Maar de zomer evenementen en sommige spelletjes, vinden ze ook leuk, op een meer ontspannen en ongedwongen manier, zonder hevige passie. Al willen ze op de terrier of windhonden renbaan, ook weleens flippen van hevigheid.
Op een evenement moest de hond een stel tennisballen van hangende touwtjes aftrekken, die zaten met een wasknijper vast. Dus ik liet Pickles meedoen en zij trok, nadat ze het commando van me kreeg, en wat aanmoediging, en snapte wat er moest gebeuren, alle ballen los, een stuk of 10, binnen 20 of 30 sekonden ofzo. Bleek zij later de enige hond te zijn, en dat met al die border collies, die alle ballen eraf had gehaald???? En dus gewonnen. Nou ja, grappig.
juudjepuudje schreef:vond je dit een groot festival dan??? ik vond het nogal klein voor een honden evenement.. voor diegene die ik gewend ben tenminste.
alle andere honden evenementen zijn vele malen goedkoper. en mag je gewoon je eigen eten en drinken meenemen (wat ik nog steeds belachelijk vind dat dit niet mocht)
Ik geef toch niet aan dat ik dit een groot festival vond? Ik zeg in vergelijking met grote festivals waar ik ben geweest (en GEEN animal events, want dit was mijn eerste)
Op bv muziekfestivals is dit heel normaal voor een muntje en dan is de entree nog vele malen duurder
Als andere hondenevenementen vele malen goedkoper zijn, dan was dit idd duur dan waarschijnlijk...
Hebben jullie ook je hond op de foto laten zetten op Woefstok?
En hebben jullie deze foto al ontvangen?
Ik heb namelijk na dat mailtje dat het iets langer ging duren niks meer gehoord. Ik vind 6,5 week na dato ook wel 'iets langer'...daarom vroeg ik het me even af
Ja, zeker omdat ik geld gedoneerd had aan een of andere stichting voor Spaanse zwerfhonden die hij steunde, zodat ik de foto op groot formaat toegestuurd zou krijgen. Er moest minimaal €5 gedoneerd worden daarvoor, dus ik betwijfel ten zeerste of dat dan ook echt een grote groep mensen is geweest. Je zou denken dat die foto's dan toch wel binnen twee weken verzonden hadden kunnen worden.
Ik ga die vent maar even rechtstreeks benaderen denk ik...
Ik nog steeds niet...
Inmiddels heeft hij na mijn 3e mail wel gereageerd en zou hij de foto direct voor me opzoeken. Maar dat is ook alweer 4 dagen geleden. Ik denk dat ik hem morgen maar weer ga mailen. Ik vind dit op zijn zachtst gezegd een beetje jammer.