Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

van Vader volgens stamboom is niet de vader?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

silvester

Re: van Vader volgens stamboom is niet de vader?

Ongelezen bericht door silvester »

Ik zie het probleem niet, de hond heeft volgens de RvB bepaalde ouders, met stamboom, dus met je hond kan je gewoon fokken, tenslotte heeft het door de FCI/RvB officiele papieren, shows kan je ook gewoon lopen (oke, een kans op een show is dan wat anders, maar niemand kan je tegenhouden om niet naar een show te gaan).
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Misschien kun je hem bij de kapper wel laten ontkroesen, kun je toch naar de shows met hem. :wink:

Nee, even zonder gekheid. Ik sluit me aan bij de mensen die geschreven hebben dat je gewoon blij moet zijn met je hondje, zo te lezen is hij gewoon gezond en dat is al vrij uitzonderlijk voor een exemplaar van zijn ras.
Het is onmogelijk om nu alsnog te achterhalen wie de vader is geweest, en je kunt het de fokker ook niet vragen dus ik zou het lekker laten rusten verder.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

silvester schreef:Ik zie het probleem niet, de hond heeft volgens de RvB bepaalde ouders, met stamboom, dus met je hond kan je gewoon fokken, tenslotte heeft het door de FCI/RvB officiele papieren, shows kan je ook gewoon lopen (oke, een kans op een show is dan wat anders, maar niemand kan je tegenhouden om niet naar een show te gaan).
nou ja... even buiten het feit, of dat ook de intentie van de ts was, wanneer je echt grote twijfels hebt, of het zeker weet, dat wat op papier staat niet klopt, dan is het fokken niet zo'n slim plan.
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

yamie schreef:
silvester schreef:Ik zie het probleem niet, de hond heeft volgens de RvB bepaalde ouders, met stamboom, dus met je hond kan je gewoon fokken, tenslotte heeft het door de FCI/RvB officiele papieren, shows kan je ook gewoon lopen (oke, een kans op een show is dan wat anders, maar niemand kan je tegenhouden om niet naar een show te gaan).
nou ja... even buiten het feit, of dat ook de intentie van de ts was, wanneer je echt grote twijfels hebt, of het zeker weet, dat wat op papier staat niet klopt, dan is het fokken niet zo'n slim plan.
Ja, dat is helemaal waar, doch, als je idd kan achterhalen wie de vader was en die blijkt ook in goede gezondheid te zijn, dan is de mogelijkheid er wel weer, op de stambomen komt alleen zijn naam dan niet voor.

Maarja, het is denk ik idd beter om het gewoon te laten zitten, scheelt een berg werk.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”