Inge schreef:Suske schreef:
Op wat ik met Cas heb meegemaakt en nu met Suske meemaak.
Fysiek was Cas werkelijk keihard, heb hem nog nooit horen gillen o.i.d. van pijn, wel van angst
Ook Suske zit zo inelkaar, gelukkig kent ze geen angst maar ze is wel heel gevoelig voor hoe onze stemming is.
Tijdens discussies hier wil ze of direct op schoot kruipen.
Bedoel alleen maar aan te geven dat het wel goede honden voor het werk kunnen zijn maar dat dat i.m.o. niet
direct gelijk staat aan het zijn van harde honden.
Heb er voor de rest natuurlijk ook de ballen verstand van

Het was een vraag, geen verwijt
Ik herken dit eigenlijk niet, dus wellicht zijn het meer individuele eigenschappen als raseigenschappen? Of afhankelijk van in welke "staat" ze zijn?
Numa kan krijsen als een mager speenvarken als Biène hem een knauw geeft die hem pijn doet, maar toen ik hem een tijdje geleden na het bijten in de auto wilde leggen en bleek dat hij door zijn lip heen had gebeten

en ik dus eerst die lip los moest maken gaf hij geen kik.
In het eerste geval was dat gewoon thuis, een knauw die tijdens spel verkeerd uitpakte (gaatje onder zijn oog), in het tweede geval zat hij natuurlijk hoog in zijn bijtdrift.
Biène heeft nog nooit gegild van pijn. Toen Marouck zich vorig jaar had vastgebeten in haar poot en die poot dus een grote gatenkaas was gaf Biène geen krimp.
Als ze schrikken reageren ze ook niet met gegil oid, ze zetten beide hun haren omhoog en blaffen dat waar ze van schrikken aan. Echte angst hebben ze nog nooit laten zien.
Qua stemmingen zijn ze ook niet echt gevoelig, behalve als ik écht kwaad word of chagrijnig ben, dan kunnen ze ineens heel goed luisteren.

Op verdriet reageren ze bv. niet (terwijl ik dan duidelijk anders dan anders ben). Woordenwisselingen heb ik nooit met mezelf, dus geen idee hoe ze daarop zouden reageren.
Marouck (Hollandse Herder met wel Mechel-voorouders) was bv. wel heel gevoelig, maar die was bv. ook enorm druk, dat zijn mijn beide Mechelaars niet.
Hard? Wat is hard?

Zag het ook niet als verwijt hoor, mijn "ik heb er de ballen verstand van" was ook niet cynisch bedoeld.
Gewoon, dat ik er zeker in vergelijking met jou de ballen verstand van heb.
Suske reageert op verdriet nog extremer dan op discussies, tranen kunnen echt de grond niet raken
want die heeft zij dan al weg gelikt.
Ik vind haar een heel gevoelig hondje.
Fysiek dus niet, één keer heeft ze heel kort gegild toen ze gebeten werd.
Maar als ze snoeihard haar hoofd tegen het tafelblad stoot zul je haar echt niet horen.