Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

westie dood na aanval rottweiler

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

herejede
Zeer actief

westie dood na aanval rottweiler

Ongelezen bericht door herejede »

http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... m?pagenr=1

Triest weer, ik weet niet prs hoe en wat, maar blijkt dat de rottie de riem kapotgetrokken heeft.
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Aantal honden: 2

Re: westie dood na aanval rottweiler

Ongelezen bericht door Nerazi »

He, wat rot. Maar vind het wel weer overdreven dat er dan gezegd wordt 'vandaag is het een hond, morgen misschien een kind'. Maar het is en blijft triest, hoop zoiets nooit mee te mogen maken.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Meghan schreef:He, wat rot. Maar vind het wel weer overdreven dat er dan gezegd wordt 'vandaag is het een hond, morgen misschien een kind'. Maar het is en blijft triest, hoop zoiets nooit mee te mogen maken.
Waarom overdreven? Zo is het wel hoe 99% van de mensen er tegen aankijkt.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Wat erg. Wel denk ik weer, laat hem nou niet binnen bijt-bereik komen van zo'n klein hondje. Zou ik nooit doen. En anders maar een muilkorf. Nou kan het ook zo zijn dat de hond dit soort gedrag niet eerder heeft laten zien, dat moet je wel in je achterhoofd houden. De hele achtergrond mis je nu. Wat ook kan, is dat de rottweiler zich al een tijd ergerde aan de westie en zijn kans afwachtte tot ie toe kon slaan. En dat de eigenaar dat niet doorhad.

De riem blijft altijd de zwakke plek, lijkt me. Een halsband kun je altijd kopen die onverwoestbaar zijn. Maar de riem heeft altijd bevestigingspunten die het zwakker maken. De haak bijvoorbeeld, kan door metaalmoeheid ook breken. Dus als wij aangelijnd in de buurt komen van andere honden, pakken we Bruno vaak even bij de halsband vast als we passeren, of bij het handvat van zijn k9 tuig. Het uitvallen doet ie al veel minder, maar better safe than sorry.
Yosh
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Yosh »

Hmm ik vraag me alleen iets af over dit stukje van het artikel,

De vrouw ging met de hond naar de dierenarts, maar het mocht niet meer baten. De volgende ochtend lag het dier dood in zijn mandje.

dus een gebeten, gehecht , en weer naar huis niks aan de hand of zie ik nu iets over het hoofd?

Hoe dan ook sterkte voor de eigenaar van het doodgebeten hondje :roos:
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Neeltje schreef:
Meghan schreef:He, wat rot. Maar vind het wel weer overdreven dat er dan gezegd wordt 'vandaag is het een hond, morgen misschien een kind'. Maar het is en blijft triest, hoop zoiets nooit mee te mogen maken.
Ja dat kan best kloppen dat 99% van de mensen er zo tegen aan kijkt. Maar ik vind het overdreven omdat er maar beperkte info is, as usual. En vind zeker dat er maatregelen getroffen moeten worden maar het lijkt mij gewoon erg onwaarschijnlijk dat als een hond een andere hond bijt, hij die dag erop (bij wijze van) een kind bij z'n lurven grijpt.
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

Vreselijk :(:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Wat erg voor de eigenaren van het kleine hondje, en natuurlijk ook het hondje zelf.

Dat was ook het eerste waardoor mijn nekharen weer recht overeind stonden!
Ik kan er ZO slecht tegen als men dit roept. Nog altijd kan ik er pissig over worden. Onze Romeo was ook hond-agressief, maar hij heeft nooit ook maar een beetje de neiging gehad om een kind iets aan te doen, het was een schat voor kinderen.
Dat domme gezwets ook altijd van mensen. Ik weet dat ik het niet moet doen, maar toch wind ik me er telkens weer over op als ik iemand dit hoor zeggen of zie schrijven. :devil:
:zweep:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

herejede schreef:http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... m?pagenr=1

Triest weer, ik weet niet prs hoe en wat, maar blijkt dat de rottie de riem kapotgetrokken heeft.

Dit is hier niet ver vandaan gebeurd en ik heb van de eigenares van de Westie gehoord dat de Rottweiler aan een heel dun en helemaal uitgerold Flexlijntje vast zat.
Verder weet ik iets meer dan in het bericht vermeld wordt maar dat zet ik hier niet neer uit veiligheidsoverwegingen.De bazin van de Rottie was nou niet bepaald erg sociaal zeg maar.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

marian* schreef: Dit is hier niet ver vandaan gebeurd en ik heb van de eigenares van de Westie gehoord dat de Rottweiler aan een heel dun en helemaal uitgerold Flexlijntje vast zat.
Verder weet ik iets meer dan in het bericht vermeld wordt maar dat zet ik hier niet neer uit veiligheidsoverwegingen.De bazin van de Rottie was nou niet bepaald erg sociaal zeg maar.
Dan hoop ik dat de hond bij de eigenaar weggehaald wordt en herplaatst wordt bij mensen die wel zorgvuldig met hun hond omgaan.

Triest dat dit heeft moeten gebeuren.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ja met een versleten flexilijn hou je nog geen chihuahua als ie even goed trekt. Die zijn er ook in verschillende maten, wij hebben er eentje voor Bruno voor honden van boven de 50 kilo. Toch moet je de flexi nooit vertrouwen als ie maximaal uitgerekt is, nooit de hond eraan laten trekken dan. Dan gaat op den duur de bevestiging ook van zo'n zware flexi stuk.

Ik snap dat de eigenaresse niet op de PC hooftstraat shopt qua type mens, maar zij zal het toch ook een probleem vinden dat haar hond een hond dood bijt. Want dan krijg je gezeik, dan komen ze je hond misschien wel meenemen oid. Vindt niemand toch fijn? Dus ik denk dat die mevrouw op een dag zelf wel besluit dat een hond niks voor haar is, want je moet ook de rekeningen betalen als ie schade maakt.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Fizgig schreef: Ik snap dat de eigenaresse niet op de PC hooftstraat shopt qua type mens, maar zij zal het toch ook een probleem vinden dat haar hond een hond dood bijt. Want dan krijg je gezeik, dan komen ze je hond misschien wel meenemen oid. Vindt niemand toch fijn? Dus ik denk dat die mevrouw op een dag zelf wel besluit dat een hond niks voor haar is, want je moet ook de rekeningen betalen als ie schade maakt.
Ik ken meerdere mensen met hondagressieve honden die er onverantwoord mee omgaan.
Hier in de wijk woont een politie-agent met een Ridgebackreu. Die loopt altijd los (mag niet) en heeft al andere honden gebeten. De hond is ook al aangereden door een auto (want de hond luistert niet), maar dat is volgens de agent zijn eigen schuld. Zo leert de hond immers dat die niet zomaar mag oversteken. En dan hebben wij het dus over een agent. Uiteraard wordt die niet aangesproken door zijn collega's en kan hij gewoon doorgaan. Het is dus wachten op ergere ongelukken.
Zijn vrouw, die de hond ook uitlaat, is overigens geen haar beter.

Echt, als de politie zelf al dit soort overlast veroorzaakt (als agent heb je toch een voorbeeldfunctie, ook buiten diensttijd), wat moet je dan nog. De aso-eigenaren worden nooit aangesproken (dat durven agenten blijkbaar niet) en de mensen die eenmaal in de fout gaan zijn de pineut.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Neeltje schreef:
En dus is het een goed idee dat een journalist dat er nog even stevig in wrijft?

Die journalist schrijft dus iets wat op zich larie is.
Dus even de "algemene mening voederen"
Ik weet dat het vaak onmogelijk lijkt (is?), maar van een journalist zou je wat meer moeten kunnen verwachten qua kennis.
En van een wijkagent ook als die inderdaad letterlijk geciteerd is. :8):
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lola96
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Lola96 »

Muk schreef:
Fizgig schreef: Ik snap dat de eigenaresse niet op de PC hooftstraat shopt qua type mens, maar zij zal het toch ook een probleem vinden dat haar hond een hond dood bijt. Want dan krijg je gezeik, dan komen ze je hond misschien wel meenemen oid. Vindt niemand toch fijn? Dus ik denk dat die mevrouw op een dag zelf wel besluit dat een hond niks voor haar is, want je moet ook de rekeningen betalen als ie schade maakt.
Ik ken meerdere mensen met hondagressieve honden die er onverantwoord mee omgaan.
Hier in de wijk woont een politie-agent met een Ridgebackreu. Die loopt altijd los (mag niet) en heeft al andere honden gebeten. De hond is ook al aangereden door een auto (want de hond luistert niet), maar dat is volgens de agent zijn eigen schuld. Zo leert de hond immers dat die niet zomaar mag oversteken. En dan hebben wij het dus over een agent. Uiteraard wordt die niet aangesproken door zijn collega's en kan hij gewoon doorgaan. Het is dus wachten op ergere ongelukken.
Zijn vrouw, die de hond ook uitlaat, is overigens geen haar beter.

Echt, als de politie zelf al dit soort overlast veroorzaakt (als agent heb je toch een voorbeeldfunctie, ook buiten diensttijd), wat moet je dan nog. De aso-eigenaren worden nooit aangesproken (dat durven agenten blijkbaar niet) en de mensen die eenmaal in de fout gaan zijn de pineut.
Dat vind ik helemaal schandalig!
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Triest verhaal weer :ugh:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Plaats reactie