Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

maximaal aantal cursisten in een les?

Moderator: moderatorteam

macho-hayley
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herders
Aantal honden: 2
Contacteer:

maximaal aantal cursisten in een les?

Ongelezen bericht door macho-hayley »

Ik ben benieuwd wat bij jullie de gemiddelde of maximale groepsgrootte is?
Of er dan een of twee instructeurs zijn?
En of je dan tijdens het lopen van andere cursisten zelf met bijvoorbeeld een raakvlak of sprong mag trainen, of in het geval van twee instructeurs dat er dan twee mensen tegelijk een oefening doen?
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Re: maximaal aantal cursisten in een les?

Ongelezen bericht door Renske »

Onze groep bestond tot begin dit jaar uit 6, of en toe 7 hondjes. Twee hondjes, waaronder die van mij, zijn van ouderdom overleden. We zijn momenteel nog met 5 hondjes.
We krijgen individueel les, soms trainen we met 2 personen tegelijk. De anderen drinken koffie, kletsen en brainstormen over nieuwe ideeën. Er is een vanaf tijd dat de les begint, geen eindtijd :engel:.
Dogdance, gehoorzaamheid, sport en spel zoals denk spelletjes, treibball, skateboarden, etc. er wordt getraind wat op dat moment van belang is om te trainen en je wilt trainen. Ben zeer tevreden over de hondenschool ( http://www.behavetraining.nl/ ) en als ik hier niet kon trainen, weet ik ook niet of ik ergens anders zou willen trainen!
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Bij behendigheid zit ik in een groepje van 10 met één instructeur, en wordt niets geoefend terwijl anderen bezig zijn. Het is dus heel veel wachten en voor mij een reden om vanaf januari ergens anders behendigheid te gaan doen.
Bij Teamwork (combi van van alles) een klein groepje van 5 (of 6?) en één instructeur. We zijn ook veel tegelijkertijd bezig; dat bevalt veel beter! :ok:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Bij behendigheid vind ik dat in de basis nog zo slecht niet dat je niet op eigen houtje aan de gang mag als de anderen bezig zijn. Soms kan het wel, met heel gerichte instructie maar veilig trainen moet voorop staan denk ik. Dus heb je toezicht nodig.

Suzanne
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Ik train op twee plaatsen waar het maximum 6 is, met 1 instructeur. Meestal zijn we met minder.
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Suzanne123 schreef:Bij behendigheid vind ik dat in de basis nog zo slecht niet dat je niet op eigen houtje aan de gang mag als de anderen bezig zijn. Soms kan het wel, met heel gerichte instructie maar veilig trainen moet voorop staan denk ik. Dus heb je toezicht nodig.

Suzanne
mee eens
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
macho-hayley
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herders
Contacteer:

Ongelezen bericht door macho-hayley »

Oke en hoe doen jullie dat met raakvlakken en palen bijvoorbeeld dan?Dat zijn dingen die nogal veel herhaling behoeven en ook vaak kleine stapjes die dan weer per hond verschillen.
Met gemiddeld zo'n 6 personen in een uurtje les, lijkt me dat haast niet haalbaar?
Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Wij begonnen als beginners met een stuk of 10 mensen. Nu een jaar later zijn er heel veel afgehaakt of naar een ander uur gegaan. Ik train nu met mijn ene hond met zijn 3e en met de andere met zijn 4e en soms 5e.

In het begin deden wij ook niet zelf bezig zijn, maar later hebben we inderdaad de groepjes door 2en gedeeld en ging de ene helft de wip oefenen of de paaltjes en de andere deden een klein parcour.
Afbeelding
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Wij trainen met groepjes van maximaal 4 honden. Echt heerlijk :E: :E:

Op zaterdag is het groepje iets groter, maar dan ook max 6 of 7 en vaak 2 trainers.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Met Dumas zit ik in een groepje van 6. Alle 6 de honden sluiten qua niveau redelijk aan op elkaar. Met Luca in een groepje van 5 honden. Allemaal beginners. Hier ligt het tempo lager maar doen we nog best wel wat :) Allemaal op 1 trainer trouwens.
Joera
Zeer actief

Wat ik me afvraag, zijn de groepen bij jullie ingedeeld op hoogte?

Wij hebben in ons groep medium en large honden en moeten dus vaak de hindernissen verstellen, dit kost tijd en is af en toe best vervelend.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Wij hebben ook medium en large door elkaar. We helpen altijd allemaal even met verstellen dus zo veel tijd kost het niet.
Toen we ook nog 1 small hondje hadden koste het allemaal wel veel tijd vond ik.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Meestal rond de 6. Dat is goed te doen. Wij trainen twee keer een half uur met één trainer.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Joera
Zeer actief

Machie schreef:Wij hebben ook medium en large door elkaar. We helpen altijd allemaal even met verstellen dus zo veel tijd kost het niet.
Toen we ook nog 1 small hondje hadden koste het allemaal wel veel tijd vond ik.
Ja dat doen wij ook wel altijd. Maar toch is het niet altijd handig. Want we doen nu vaak dat eerst large 2 x loopt en dan 2 x medium, anders blijf je verstellen. We hebben soms ook een small hondje erbij en dan is het idd erg veel verstellen :ugh:
We hebben wel eens gedaan dat we de sprongen tussen medium en large in zette, maar dat is eigenlijk niet slim omdat er een paar (waaronder ikzelf) wedstrijdlopers tussen zitten.
Afbeelding
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Wij hebben meestal 2 instructeurs per les en een groot veld waarop in 2 delen wordt getraind. Halverwege de les gaan we naar de andere kant. Hoe groot de maximumgroepsgrootte is weet ik niet, maar we lopen meestal met 3 tot 5 personen per instructeur.
Bij het delen van de groep worden zoveel mogelijk de passende hoogtes bij elkaar geplaatst, waardoor we bij small en medium vaak boven de 50% seniorhonden uitkomen. Ik ben dus alvast behoorlijk op de hoogte van de uitdaging om je enthousiaste oudje van de schutting af te houden ;)

Er zijn een aantal toestellen die vrij getraind mogen worden en de instructeur geeft aan welke dat zijn. Voor de selectie zijn dit de palen, tafel en 'shute': een simpele rij lage hindernissen waarmee lopen op afstand getraind kan worden. Raakvlaktoestellen trainen we alleen met begeleiding. Ik denk dat een ervaren combinatie ook vrij op deze hindernissen kan trainen als daar een aanleiding toe is, maar zoiets moet wel vooraf even aangegeven worden en is niet gebruikelijk in onze lessen.
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

We trainen gemiddeld met zo'n 5 tot 10 cursisten en 1 trainer.
Momenteel zit ik in een groep van 7 (inclusief ikzelf) cursisten.

Over het algemeen wacht je op elkaar maar je mag wel altijd de paaltjes oefenen.
Andere hindernissen niet.

We hebben trouwens ook alle maten gewoon door elkaar.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Wij trainen ook met alle maten in één groep en verstellen dus continu alle hindernissen. We hebben momenteel 6 honden in de groep maar ik hoorde dat er wel iemand bij komt nog, altijd met één trainer.
Het wachten vind ik wel vervelend maar eigenlijk alleen als het onnodig is omdat er iemand niet op staat te letten of gewoon traag van begrip is.
Tussendoor mogen we niks zelf oefenen.
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”