Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verschil open klasse en A klasse
Moderator: moderatorteam
- pebbles08
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): jackrussel
- Aantal honden: 3
Verschil open klasse en A klasse
We doen zondag mee aan de debutanten wedstrijd in nieuwegein.
Nou lopen we normaal in de A klasse. Maar staan nu in de open klasse in gedeelt.
Ik vroeg me af of iemand mij kan vertellen wat het verschil is tussen de open en de A klasse.
Nou lopen we normaal in de A klasse. Maar staan nu in de open klasse in gedeelt.
Ik vroeg me af of iemand mij kan vertellen wat het verschil is tussen de open en de A klasse.

- amorus
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): 2 schapendoezen
Re: Verschil open klasse en A klasse
Open klasse zijn alle andere klasses, behalve de A !
dus B en C
dus B en C

groetjes van Joke, Echo en Zizo.
- macho-hayley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herders
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dat klopt niet helemaal. Een open klasse telt niet mee als een officiële klasse(meestal op debutanten/benefiet wedstrijden). Op dit soort wedstrijden hebben ze vaak een aparte debutantenklasse, alle overige klasses(waaronder soms ook de A) strijden dan tegen elkaar in de open klasse. Het niveau van het parcours in de open klasse ligt dan vaak op een gemiddeld b niveau.amorus schreef:Open klasse zijn alle andere klasses, behalve de A !
dus B en C

- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Stuur anders je aanmeldmailtje nog even naar de vereniging met het verzoek om je te verplaatsen naar de goede klasse. Het is het leukst om in je eigen klasse mee te doenpebbles08 schreef:We doen zondag mee aan de debutanten wedstrijd in nieuwegein.

Zelf doe ik trouwens 2x mee onder A small. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan, want ik heb nog nooit hoger dan debutanten gelopen... Maar op eigen terrein moeten de meiden het inmiddels wel aan kunnen!
- jenn90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador x dalmatier
Peruaanse naakthond x working kelpie 2x
Jack russel - Aantal honden: 4
Op een open wedstrijd heb je meestal maar keuze tussen 3 "klassen" debutanten voor diegene die nog nooit wedstrijden hebben gelopen of zeer weinig. Dan heb je de veteranen klasse voor de oudere honden (ik dacht 7 jaar) en de laatste de open klasse voor de rest van de honden. Dus als het bij die wedstrijd in Nieuwegein ook zo is heeft het geen zin om te mailen om je naar de A-klasse te zetten.Plumeau schreef:Stuur anders je aanmeldmailtje nog even naar de vereniging met het verzoek om je te verplaatsen naar de goede klasse. Het is het leukst om in je eigen klasse mee te doenpebbles08 schreef:We doen zondag mee aan de debutanten wedstrijd in nieuwegein.
Ik vroeg me af of iemand mij kan vertellen wat het verschil is tussen de open en de A klasse.![]()
Zelf doe ik trouwens 2x mee onder A small. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan, want ik heb nog nooit hoger dan debutanten gelopen... Maar op eigen terrein moeten de meiden het inmiddels wel aan kunnen!
- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
We hebben een A, daar doe ik zelf in meejenn90 schreef:Op een open wedstrijd heb je meestal maar keuze tussen 3 "klassen" debutanten voor diegene die nog nooit wedstrijden hebben gelopen of zeer weinig. Dan heb je de veteranen klasse voor de oudere honden (ik dacht 7 jaar) en de laatste de open klasse voor de rest van de honden. Dus als het bij die wedstrijd in Nieuwegein ook zo is heeft het geen zin om te mailen om je naar de A-klasse te zetten.Plumeau schreef:Stuur anders je aanmeldmailtje nog even naar de vereniging met het verzoek om je te verplaatsen naar de goede klasse. Het is het leukst om in je eigen klasse mee te doenpebbles08 schreef:We doen zondag mee aan de debutanten wedstrijd in nieuwegein.
Ik vroeg me af of iemand mij kan vertellen wat het verschil is tussen de open en de A klasse.![]()

- jenn90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador x dalmatier
Peruaanse naakthond x working kelpie 2x
Jack russel - Aantal honden: 4
- pebbles08
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): jackrussel
- Aantal honden: 3
iedereen bedankt voor de reacties .ik loop met pebbles zondag in de a small
tot zondag