Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tarieven Raad van Beheer
Moderator: moderatorteam
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
Tarieven Raad van Beheer
Op de site van de Raad staat het volgende:
Tarieven per 1 januari lopend jaar
De tarieven worden jaarlijks aangepast en bepaald door de Algemene Vergadering. Jaarlijks vanaf 1 januari vindt u hier de tarieven die geldig zijn tot en met 31 december van het lopend kalenderjaar.
Voorzover van toepassing zijn de bedragen inclusief omzetbelasting.
Inschrijfkosten per hond (= stamboom) inclusief (nest)controle en chip 72.75
vandaag krijg ik de rekening voor mijn nest en ik moet dus nu 28.98 + 44.99 = 73.97 per pup betalen.
Oftewel de raad rekent de BTW verhoging door, mag dat???
Tarieven per 1 januari lopend jaar
De tarieven worden jaarlijks aangepast en bepaald door de Algemene Vergadering. Jaarlijks vanaf 1 januari vindt u hier de tarieven die geldig zijn tot en met 31 december van het lopend kalenderjaar.
Voorzover van toepassing zijn de bedragen inclusief omzetbelasting.
Inschrijfkosten per hond (= stamboom) inclusief (nest)controle en chip 72.75
vandaag krijg ik de rekening voor mijn nest en ik moet dus nu 28.98 + 44.99 = 73.97 per pup betalen.
Oftewel de raad rekent de BTW verhoging door, mag dat???
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Tarieven Raad van Beheer
Is dat niet juist heel logisch? Of begrijp ik het nou verkeerd? 
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
- Aantal honden: 2
Ja natuurlijk mag dat.
Ze moeten vanaf 1 oktober toch ook 21% afdragen, dus moeten ze dat ook rekenen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ze moeten de btw wel afdragen maar hoeven het natuurlijk niet door te berekenen...Anja schreef:Ja natuurlijk mag dat.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Maar het is wel vrij logisch toch? Dat gebeurde bij 19% ook gewoon..dat is gewoon voor de consument om te betalen.malinois schreef:Ze moeten de btw wel afdragen maar hoeven het natuurlijk niet door te berekenen...Anja schreef:Ja natuurlijk mag dat.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ze moeten 21% afdragen en zouden dus filantropisch bezig zijn als ze het niet door zouden berekenen.
Danielle, is die tekst gekopieerd? Vanwege die kanjer van een taalfout?
Danielle, is die tekst gekopieerd? Vanwege die kanjer van een taalfout?
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Nee dat moeten ze niet, maar het is wel logisch dat ze dat doen. BTW wijzigingen mag je altijd doorberekenen, en dat doen 99,9% van de bedrijven ook. Zakelijk gezien wel slim.malinois schreef:Ze moeten de btw wel afdragen maar hoeven het natuurlijk niet door te berekenen...Anja schreef:Ja natuurlijk mag dat.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat zeg ik niet, al zijn er ook genoeg artikelen waarbij het niet gedaan is, ik heb het eens in de gaten gehouden vorige week, artikelen die bijv. 14.99 waren zijn dit nog steeds...Maeve schreef:Maar het is wel vrij logisch toch? Dat gebeurde bij 19% ook gewoon..dat is gewoon voor de consument om te betalen.malinois schreef:Ze moeten de btw wel afdragen maar hoeven het natuurlijk niet door te berekenen...Anja schreef:Ja natuurlijk mag dat.
Telefoonabonnement waar ik interesse in had maar dus speciaal even mee gewacht heb is nog steeds 42,50 incl. btw en dat was voor 1 oktober ook zo, wel is de prijs van een telefoon erbij verhoogd. Overigens wel exact met die 2%
Mijn huidige telefoonabonnement is daarentegen wel meeverhoogd.
Dus er zit nogal verschil in qua meeberekenen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou is het dus wel zo dat alles wat is ingekocht voor 19%, berekend kan/mag worden met die 19%.
Dus niet alles gaat direct omhoog.
Ik heb bv facturen uitgestuurd vandaag met 19% BTW, domweg omdat het over diensten gaat die van vóór 1 oktober zijn.
Die verhoging komt nog wel, hoor. Maar niet alles gaat direct omhoog, dat vertekent het beeld
Ik heb bv facturen uitgestuurd vandaag met 19% BTW, domweg omdat het over diensten gaat die van vóór 1 oktober zijn.
Die verhoging komt nog wel, hoor. Maar niet alles gaat direct omhoog, dat vertekent het beeld
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat geloof ik ook zeker wel.Marjoleine schreef:Nou is het dus wel zo dat alles wat is ingekocht voor 19%, berekend kan/mag worden met die 19%.

- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Jij kan het toch ook weer gewoon terug krijgen bij je BTW aangifte? Tenminste, ik neem aan dat je een KvK inschrijving hebt.
Staat er op de site niets over de BTW verhoging?
Staat er op de site niets over de BTW verhoging?

Iedere dag feest!
- viccie
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Landseer
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dat is niet waar. Of je 19% of 21% BTW moet rekenen is afhankelijk van de factuurdatum. Zoals je zelf al aangaf is alles wat voor 1 oktober gefactureerd werd nog met 19% belast en alles wat vanaf 1 oktober gefactureerd wordt moet met 21% belast worden. De datum waarop je iets ingekocht hebt is daarin niet van belang.Marjoleine schreef:Nou is het dus wel zo dat alles wat is ingekocht voor 19%, berekend kan/mag worden met die 19%.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Nee hoor, het gaat om waneer je het hebt ingekocht of diensten hebt geleverd, alles van September mag nog op 19% ook al is de factuurdatum Oktober.viccie schreef:Dat is niet waar. Of je 19% of 21% BTW moet rekenen is afhankelijk van de factuurdatum. Zoals je zelf al aangaf is alles wat voor 1 oktober gefactureerd werd nog met 19% belast en alles wat vanaf 1 oktober gefactureerd wordt moet met 21% belast worden. De datum waarop je iets ingekocht hebt is daarin niet van belang.Marjoleine schreef:Nou is het dus wel zo dat alles wat is ingekocht voor 19%, berekend kan/mag worden met die 19%.
U gebruikt het nieuwe btw-tarief van 21% voor goederen en diensten die u levert vanaf 1 oktober 2012. Hierbij is de leveringsdatum bepalend. En dus niet de factuurdatum. U gebruikt het oude btw-tarief van 19% btw als u de goederen of diensten levert voor 1 oktober 2012. Ook als u factureert na 30 september 2012.
- viccie
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Landseer
- Contacteer:
Je hebt gelijk, ik haal leverdatum en factuurdatum door elkaar.billy schreef:Nee hoor, het gaat om waneer je het hebt ingekocht of diensten hebt geleverd, alles van September mag nog op 19% ook al is de factuurdatum Oktober.viccie schreef:Dat is niet waar. Of je 19% of 21% BTW moet rekenen is afhankelijk van de factuurdatum. Zoals je zelf al aangaf is alles wat voor 1 oktober gefactureerd werd nog met 19% belast en alles wat vanaf 1 oktober gefactureerd wordt moet met 21% belast worden. De datum waarop je iets ingekocht hebt is daarin niet van belang.Marjoleine schreef:Nou is het dus wel zo dat alles wat is ingekocht voor 19%, berekend kan/mag worden met die 19%.
U gebruikt het nieuwe btw-tarief van 21% voor goederen en diensten die u levert vanaf 1 oktober 2012. Hierbij is de leveringsdatum bepalend. En dus niet de factuurdatum. U gebruikt het oude btw-tarief van 19% btw als u de goederen of diensten levert voor 1 oktober 2012. Ook als u factureert na 30 september 2012.
-
Pets_Passion
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Marjoleine schreef:Nou is het dus wel zo dat alles wat is ingekocht voor 19%, berekend kan/mag worden met die 19%.
Zoals hierboven al gezegd is, is de datum waarop het product/dienst geleverd wordt bepalend.
Dus je inkoop staat hier compleet los van.
Ookal heb je iets vorig jaar al ingekocht, zodra je het op 1 oktober 2012 of later verkoopt/levert dan is dat belast met 21% btw (mits uiteraard het hoge tarief geld).
Mijn inziens gaat dus wel degelijk alles per 1 oktober omhoog, of in elk geval de af te dragen btw, tenzij je producten/diensten hebt geleverd voor 1 oktober. Alleen dan mag je nu nog facturen met 19% sturen.
Zo heb ik bestellingen die in de laatste week van september zijn geplaatst, maar die pas na 1 oktober zijn geleverd. Die zijn dus wel degelijk belast met 21% btw.
Om bij Danielle haar vraag te blijven, ja ze mogen verhogen.
De keuze om dat ook te doen is aan hen.
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
-
Josee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): weimaraners
- Contacteer:
Sowieso verhogen ze überhaupt flink de prijzen. Maar ja wat doe je er tegen, niks want de raad heeft een hele mooie monopolie positie
Ik moet voor mijn nest puppen wat ik nu heb liggen ruim 200 euro meer dan voor nest met zelfde aantal pups 18 maanden geleden
Ik moet voor mijn nest puppen wat ik nu heb liggen ruim 200 euro meer dan voor nest met zelfde aantal pups 18 maanden geleden
- Es
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
- Contacteer:
Wij 'mogen' in de bieb niet onze tarieven (voor producten en voor diensten) per 1 okt. verhogen ondanks hogere BTW. In de winkel mag dat blijkbaar wel, het is ook voor ons technisch niet handig en zeer publieksonvriendelijk. Op alles staat een prijs of prijzen staan in folders e.d. Ook kiezen wij er voor om volgend jaar geen verhoging van contributie en boetes te doen.
De RVB staat er financieel ZEER rooskleurig voor, beter dan de bibliotheken in ons land...
De RVB staat er financieel ZEER rooskleurig voor, beter dan de bibliotheken in ons land...
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Er eentje die ik mis.....
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Tarieven Raad van Beheer
Zag t vd week ook toen de acceptgiro binnen kwam. Dacht alleen maar bij mezelf "domme doos" had je de geboorte aangifte maar direct (24-9 geboren) op moeten sturen, dam was de factuur ook van voor 1-10 geweest;-)
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
iedereen bedankt voor de reacties. Het ging mij erom dat ze zelf zeggen dat de tarieven vastgesteld worden tijdens de vergadering en dan vast staan voor een jaar en dat blijkt nu dus niet zo te zijn. En inderdaad, ik hhad hem dus ook voor 1 oktober moeten insturen...
Danielle Boshouwers
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, ik zei het niet duidelijk.Pets_Passion schreef:Zoals hierboven al gezegd is, is de datum waarop het product/dienst geleverd wordt bepalend.
Dus je inkoop staat hier compleet los van.
Ookal heb je iets vorig jaar al ingekocht, zodra je het op 1 oktober 2012 of later verkoopt/levert dan is dat belast met 21% btw (mits uiteraard het hoge tarief geld).
Wat ik bedoel is: als een winkel spullen inkoopt mogen ze vanaf 1 oktober de prijzen verhogen over de aanwezige voorraad, maar dat moet niet.
Natuurlijk betalen zij meer BTW, maar niet over wat op voorraad is; dat is al voldaan immers? Dus dat hoeven ze niet door te berekenen.
Als ze hun klanten tegemoet willen komen verhogen ze dus in etappes en pas als er nieuwe voorraad binnen is, waarover dus wél die 21% is betaald.
Verder klopt het inderdaad: diensten die na 1 oktober worden verricht worden met 21% belast.
Diensten van voor 1 oktober worden met 19% belast, ongeacht de factuurdatum.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar dat is ook zo, Danielle.Danielle schreef:iedereen bedankt voor de reacties. Het ging mij erom dat ze zelf zeggen dat de tarieven vastgesteld worden tijdens de vergadering en dan vast staan voor een jaar en dat blijkt nu dus niet zo te zijn. En inderdaad, ik had hem dus ook voor 1 oktober moeten insturen...
Alleen, de Raad gaat niet over de hoogte van de BTW.
Volgens mij zijn de tarieven dus niet verhoogd, alleen de BTW. Toch?
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
maar mensen die geen BTW hoeven af te dragen horen er dan ook geen last van te hebben???
By the way, mensen kijk je factuur een goed na want rekenen kunnen ze ook al niet, bij mij scheelde het 5 cent maar toch....
By the way, mensen kijk je factuur een goed na want rekenen kunnen ze ook al niet, bij mij scheelde het 5 cent maar toch....
Danielle Boshouwers
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Wie denk je dat er uiteindelijk moet zorgen voor hogere inkomsten van de overheid?Danielle schreef:maar mensen die geen BTW hoeven af te dragen horen er dan ook geen last van te hebben???
Ik bedoel: ik draag geen BTW af over de boodschappen die ik doe, hoor. Maar die worden wel duurder vanwege de hogere BTW.
Uiteindelijk is er maar één die de hogere kosten op moet hoesten en dat is de consument.