iemand die dit weet? heb al poging op google gedaan maar werd er niet veel wijzer, maar dat kan omdat het maandagochtend is
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
chipnummer vraag
Moderator: moderatorteam
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
chipnummer vraag
beginnen ALLE hondenchips in NL met 528 of alleen de rashondenchips?
iemand die dit weet? heb al poging op google gedaan maar werd er niet veel wijzer, maar dat kan omdat het maandagochtend is
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: chipnummer vraag
Podenji schreef:beginnen ALLE hondenchips in NL met 528 of alleen de rashondenchips?
528 is de landcode voor NL, maar er wordt ook met chips gechipt die geen landcode hebben (beginnen met 9 nogwat geloof ik)
voor de RvB beginnen ze met 528 14
stamboomloos met landcode met 528.....
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
- Aantal honden: 1
Het chipnummer van Kaiou begint met 945 en die is toch gewoon op de Veluwe gechipt 

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Kaiou schreef:Het chipnummer van Kaiou begint met 945 en die is toch gewoon op de Veluwe gechipt
yup, de "9" serie is niet land gebonden....
-
chrico
- Zeer actief
Nee niet alle chipnummers beginnen met 528 maar daar was je al achter gekomen met de vorige post.Podenji schreef:beginnen ALLE hondenchips in NL met 528 of alleen de rashondenchips?
Raad van beheer heeft eigen nummers net als DA, asiels enz. Geloof maar weet niet zeker, alle honden die buiten de RVB gechipt worden hebben een ander nummer dan de 528. Meeste beginnen met een 9. Heb hier in oude boekjes gekeken en heb oa 92 en 94
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
als ik het goed begrijp : als een hond een chip heeft met 528 betekent dat dus niet per definitie dat het een rashond is?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
chrico schreef:Nee niet alle chipnummers beginnen met 528 maar daar was je al achter gekomen met de vorige post.Podenji schreef:beginnen ALLE hondenchips in NL met 528 of alleen de rashondenchips?
Raad van beheer heeft eigen nummers net als DA, asiels enz. Geloof maar weet niet zeker, alle honden die buiten de RVB gechipt worden hebben een ander nummer dan de 528. Meeste beginnen met een 9. Heb hier in oude boekjes gekeken en heb oa 92 en 94
mar 528 is wel de NLse landcode, kan beide krijgen bij mijn DA als de kruisingen & roofdieren gechipt worden, maar wil altijd die met de juiste landcode hebben....vind ik prettiger
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
- Aantal honden: 1
Klopt volgens mij.Podenji schreef:als ik het goed begrijp : als een hond een chip heeft met 528 betekent dat dus niet per definitie dat het een rashond is?
Als het zou beginnen met 52814000 wel. Volgens de site van de RvB hebben alle rashonden hebben een chipnummer dat begint met 52814000.

- Es
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
http://www.raadvanbeheer.nl/rashonden/s ... hipnummer/
Rashonden in ned. geboren en na 1998 gechipt door RVB hebben dus een nr. met 528140000 plus 6 cijfers.
Rashonden in ned. geboren en na 1998 gechipt door RVB hebben dus een nr. met 528140000 plus 6 cijfers.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
-
Marion.
AiiiiiKaiou schreef:Klopt volgens mij.Podenji schreef:als ik het goed begrijp : als een hond een chip heeft met 528 betekent dat dus niet per definitie dat het een rashond is?
Als het zou beginnen met 52814000 wel. Volgens de site van de RvB hebben alle rashonden hebben een chipnummer dat begint met 52814000.
Miep's nummer begint daar inderdaad mee, maar Saar's nummer met 5281400100
-
Marion.
Met 4 nullen zelfs! Nou, dan zijn Saar en Miep beiden dus geen rashonden volgens de RvB. En toch hebben ze een keurige stamboom van diezelfde organisatie.Es schreef:http://www.raadvanbeheer.nl/rashonden/s ... hipnummer/
- Es
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ze chippen alleen rashonden (voorlopig nog) toch?
Op elke wandeling is
-
Marion.
Maar dus niet per definitie met 52814000, ik heb hier een voorbeeld rondlopen van 52814001 dus.Es schreef:Nou ze chippen alleen rashonden (voorlopig nog) toch?
(en ze is van augustus 2000)
-
chrico
- Zeer actief
nummers die beginnen met 528140 zijn afgegeven door de RvB dus er is niets mis met jouw hond Marion 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
oh ik dacht dat ik nog niet wakker was, het is fijn te weten dat het dus aan google zelf ligtInge O schreef:ja, op maandagochtend wisselt google al zijn data om, dan kan je nooit iets vindenPodenji schreef:beginnen ALLE hondenchips in NL met 528 of alleen de rashondenchips?
iemand die dit weet? heb al poging op google gedaan maar werd er niet veel wijzer, maar dat kan omdat het maandagochtend is![]()
.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Luca zijn chip begint ook met 528 en dat is geen rashond. Rashonden van de raad van beheer beginnen met 528140
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
Welnee, als je wilt kunnen alle honden (en katten enz.) gechipt worden, zolang je maar dokken wilt.Es schreef:Nou ze chippen alleen rashonden (voorlopig nog) toch?
Die in het asiel worden toch ook allemaal gechipt?
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Shima schreef:Welnee, als je wilt kunnen alle honden (en katten enz.) gechipt worden, zolang je maar dokken wilt.Es schreef:Nou ze chippen alleen rashonden (voorlopig nog) toch?Waarschijnlijk kun je er zelf ook wel eentje krijgen als je maar betaald
denk dat Es bedoeld door de RvB
& eindelijk is het er door, per 1-1-13 moeten alle honden gechipt & geregistreerd zijn.....
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
Weet ikcrutz schreef:Shima schreef:Welnee, als je wilt kunnen alle honden (en katten enz.) gechipt worden, zolang je maar dokken wilt.Es schreef:Nou ze chippen alleen rashonden (voorlopig nog) toch?Waarschijnlijk kun je er zelf ook wel eentje krijgen als je maar betaald
denk dat Es bedoeld door de RvB
& eindelijk is het er door, per 1-1-13 moeten alle honden gechipt & geregistreerd zijn.....
Ben ook blij met die regel, als mensen de hond tenminste overschrijven als hij van baasje veranderd.
- yukon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell
Teckel - Aantal honden: 2
- Contacteer:
52814000.... is raad van beheer
52821000.... gewoon nederlands nummmer
528246....... gewoon nederlands nummer vaak gebruikt bij asielen
945000..... veel gebruikt door asielen in Nederland al gaan deze tegenwoordig vaak ook over op 528 chips.
dacht wel dat die nieuwe chipmaatregelen alleen voor pups geld die dan geboren worden en niet voor de volwassen dieren?
945000..... veel gebruikt door asielen in Nederland al gaan deze tegenwoordig vaak ook over op 528 chips.
dacht wel dat die nieuwe chipmaatregelen alleen voor pups geld die dan geboren worden en niet voor de volwassen dieren?
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
yukon schreef:52814000.... is raad van beheer
zou het thuis na moeten kijken, maar Marion zegt het ook al,
ook bij de RvB zijn ze inmiddels met minder nullen bezig
528.... si een gewoon NLs nummer, heb bij de xHH nu al 52821/52822 en nog meer.....
- Es
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoho vermoedelijk wordt chippen voor alle honden dit voorjaar verplicht, het schiet maar niet op!
http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2012 ... licht.html
http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2012 ... licht.html
Op elke wandeling is