Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaringen met een Engelse basset gezocht

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

DirkD

Ervaringen met een Engelse basset gezocht

Ongelezen bericht door DirkD »

Hallo allemaal, wij overwegen de aanschaf van een hond en kwamen bij de Engelse basset terecht omdat die hoog scoren op de lijst van over het algemeen weinig agressieve honden en ze door hun vriendelijke/vertederende uiterlijk op plaatsen welkom zijn (kantoor) waar men over een andere hond wat moeilijker zou doen.

Enfin, nu kom ik in de beschrijvingen op websites erg verschillende beschrijvingen tegen dus vroeg mij af of iemand hier er wellicht eentje heeft of heeft gehad en mij kan vertellen hoe sportief ze nou echt zijn...

Dus een volwassen basset in goede conditie, kan ik daar drie kwartier in redelijk rustig tempo mee joggen? dat is zo'n 6 km en dat twee a drie keer per week.

Doe je ze daar veelal een plezier mee?

Een ander ras dat wij als alternatief in gedachten hebben is een beagle maar het zou ook kunnen dat wij de aanschaf van een hond op de lange baan schuiven, nog niks is in die zin zeker... het is geen moetje om het zo te stellen.

Bedankt voor het lezen :wink:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Re: Ervaringen met een Engelse basset gezocht

Ongelezen bericht door Hutsje »

als je voor een basset hound gaat moet je een grote dosis humor hebben. het zijn echt clowns en ze zijn supermakkelijk in alles, alleen ze hebben 3 grote maren. ze kunnen heel slecht alleen zijn (vaak wel weer makkelijk met een andere hond erbij), ze jatten als raven en als ze een vers spoor vinden zijn ze gewoon weg als ze los lopen. ze komen altijd weer terug, dat wel maar je moet daar wel rekening mee houden.
mijn basset loopt met gemak uren maar dat is wel opgebouwd. met mijn vorige heb ik ook wel gefietst, kleine stukjes maar hij vond het geweldig. dus dat joggen in rustig tempo moet kunnen, mits volwassen en goed opgebouwd. kijk dan wel goed uit waar je hem koopt, er zijn fokkers die ze zo zwaar mogelijk willen zien maar die moet je dan juist niet hebben.

met andere honden zijn ze doorgaans erg leuk, uitzonderingen daargelaten.
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Ik weet nog 2 hele leuke Beagle teefjes die een huisje zoeken!! :cheer: :cheer: :mrgreen:
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Is het uiterlijk de doorslaggevende factor of de omgang met andere honden want anders kan een Grand Basset Griffon Vendeen of een andere meutehond ook heel goed, zoald een Basset Fauve de Bretagne, Petit Basset Griffon Vendéen, Beagle enzovoort.....
Wel allemaal rassen die niet uitblinken in gehoorzaamheid bij loslopen !!
Grand Basset-pup van 12 weken
Afbeelding

Volwassen teef (onze Katell)
Afbeelding
Sandra
Afbeelding
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Nanna schreef:
DirkD schreef:Hallo allemaal, wij overwegen de aanschaf van een hond en kwamen bij de Engelse basset terecht omdat die hoog scoren op de lijst van over het algemeen weinig agressieve honden en ze door hun vriendelijke/vertederende uiterlijk op plaatsen welkom zijn (kantoor) waar men over een andere hond wat moeilijker zou doen.
Vergis je niet. Een Bassethound is een bèste lap hond. Die beur je maar niet effe achteloos op.
En op een kantoor kun je er op wachten dat mensen hem lekkers gaan toestoppen en dan zit je met gekwijl.
Ik geloof trouwens niet dat er kantoren zijn die het ene ras wèl en het andere ras niet toestaan ;-)
En daarbij verharen ze continu als gekken... Net als Beagles trouwens. Ik denk dat dat samen met het kwijlen best een puntje is als je hem mee wilt nemen naar kantoor.
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Hutsje
Zeer actief

YvetteJ schreef:
Nanna schreef:
DirkD schreef:Hallo allemaal, wij overwegen de aanschaf van een hond en kwamen bij de Engelse basset terecht omdat die hoog scoren op de lijst van over het algemeen weinig agressieve honden en ze door hun vriendelijke/vertederende uiterlijk op plaatsen welkom zijn (kantoor) waar men over een andere hond wat moeilijker zou doen.
Vergis je niet. Een Bassethound is een bèste lap hond. Die beur je maar niet effe achteloos op.
En op een kantoor kun je er op wachten dat mensen hem lekkers gaan toestoppen en dan zit je met gekwijl.
Ik geloof trouwens niet dat er kantoren zijn die het ene ras wèl en het andere ras niet toestaan ;-)
En daarbij verharen ze continu als gekken... Net als Beagles trouwens. Ik denk dat dat samen met het kwijlen best een puntje is als je hem mee wilt nemen naar kantoor.
nou, hier niet hoor, niet continu verharen en ook niet kwijlen :19: .
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Kit schreef:Ik weet nog 2 hele leuke Beagle teefjes die een huisje zoeken!! :cheer: :cheer: :mrgreen:
Wat een toeval! Ik ken er ook 2 :mrgreen:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Geen ervaring met basset, wel met beagle. Wat mij betreft ontzettend leuke, sportieve honden die altijd overal zin in hebben :D
Afbeelding
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Als ik de ogen zie van sommige bassets word ik niet blij van..

En niet alleen dat.
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

Tara schreef:Als je hier dan toch voor kiest, doe dan inderdaad wat Hutsje zegt: zoek naar een niet te zwaar type!
Je zou ook nog kunnen kijken of de Franse Basset iets voor je zou zijn. :wink:

Afbeelding

Oh ja, ik vind die Fransjes veel leuker (uiteraard op Lijfje na :mann: ) heb het altijd vreemd gevonden dat je die veel minder ziet dan de engelse. Of zou dat lokaal bepaald zijn? Hier zie ik ze iig nooit.

(en aanvulling op Empyree: twee fauven in mijn onderschrift)
Afbeelding
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Hutsje schreef:
YvetteJ schreef:En daarbij verharen ze continu als gekken... Net als Beagles trouwens. Ik denk dat dat samen met het kwijlen best een puntje is als je hem mee wilt nemen naar kantoor.
nou, hier niet hoor, niet continu verharen en ook niet kwijlen :19: .
Dat kwijlen is denk ik ook gewoon binnen de perken te houden maar dat ze niet verharen is echt niet standaard. Goede voeding kan een hele hoop doen maar ik zie en hoor toch een hele hoop baasjes die echt gek worden van de haren.
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Pientje van de buren luisterde voor geen meter. En ze was te lui dat ze liep. Werd met wandelen altijd met één voet vooruit geschoven. Verder liep ze veel weg maar je zag aan de overkant toch wel waar ze was: de witte punt van de staart stak net boven de halmen uit. Ze mankeerde nogal eens vaak iets, maakten veel veterinaire kosten.

Ze zijn eigenwijs, en kunnen zoals typische brakken inderdaad slecht tegen alleen zijn.
En het is geen sterk ras. Kijk maar naar die botten, lange rug, korte dikke grove poten. Die worden niet oud. Hernia is een veelvoorkomend probleem. Ze hebben aanleg om dik te worden maar mogen het juist niet.
Als je dan zo'n hond wil, dan zou ik inderdaad voor een licht gebouwde hond gaan, liefst ook nog met wat kortere rug.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Hutsje
Zeer actief

iones schreef:Pientje van de buren luisterde voor geen meter. En ze was te lui dat ze liep. Werd met wandelen altijd met één voet vooruit geschoven. Verder liep ze veel weg maar je zag aan de overkant toch wel waar ze was: de witte punt van de staart stak net boven de halmen uit. Ze mankeerde nogal eens vaak iets, maakten veel veterinaire kosten.

Ze zijn eigenwijs, en kunnen zoals typische brakken inderdaad slecht tegen alleen zijn.
En het is geen sterk ras. Kijk maar naar die botten, lange rug, korte dikke grove poten. Die worden niet oud. Hernia is een veelvoorkomend probleem. Ze hebben aanleg om dik te worden maar mogen het juist niet.
Als je dan zo'n hond wil, dan zou ik inderdaad voor een licht gebouwde hond gaan, liefst ook nog met wat kortere rug.
nou, deze klinkt als een onopgevoed type. ze zijn juist gefokt om veel te bewegen, alleen geven de meeste eigenaren ze dat niet. dan worden ze wel dik en lui idd.
en het ras wordt gemiddeld 12 jaar, das best oud voor een groot ras. dus dat niet oud worden klopt niet.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Sas schreef:
Tara schreef:Als je hier dan toch voor kiest, doe dan inderdaad wat Hutsje zegt: zoek naar een niet te zwaar type!
Je zou ook nog kunnen kijken of de Franse Basset iets voor je zou zijn. :wink:

Afbeelding

Oh ja, ik vind die Fransjes veel leuker (uiteraard op Lijfje na :mann: ) heb het altijd vreemd gevonden dat je die veel minder ziet dan de engelse. Of zou dat lokaal bepaald zijn? Hier zie ik ze iig nooit.

(en aanvulling op Empyree: twee fauven in mijn onderschrift)

Ehm puur persoonlijk, ik vind er ook geen donder aan. De Franse Basset. Vlees nog vis en ik vind hun karakters ook niet zo bijzonder leuk. Dat zullen wel meer mensen vinden want je ziet ze inderdaad niet veel.
De bassethound daarentegen. :I:
Gr. Aniek

Afbeelding
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

We hebben net een Bassethoundpupje op les, behalve dat ze er megaschattig uitziet kan ik je nog weining zinnigs vertellen dus. Ben heel nieuwsgierig hoe ze alles op gaat pakken!!
Deze mensen hebben voor het ras gekozen omdat ze jonge kinderen hebben.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik vind de Bassethound zonder specifieke overdrijving gewoon mooier om te zien. Adelijker ook. Ik vind de Franse veel meer een brak en daar val ik niet op, over het algemeen. Ik vind ze bloot. En dat kun je van de Bassethound iig niet zeggen. Ik houd van bone. Al dat vel hoeft van mij niet maar ik houd van grof gebouwde honden. Met uitdrukking. En dat heeft de Bassethound. netals de bloedhond, ook prachtig. Adel en uitstraling.
Ik wil niemand beledigen maar ik vind een beagle ook lelijk. De Franse Basset vind ik net een uitgerekte beagle op korte dunne kromme poten.
En qua karakter vind ik de Franse druk, vinnig tot kattig en eigenwijs. De Bassethound vind ik ook eigenwijs maar laid back eigenwijs en daar houd ik van.
Gr. Aniek

Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Die ruwharige bassets, daar val ik voor als een BLOK!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Lijfje is wel heel leuk en lief :U:
Verder gaat mijn kennis niet echt :W:
En de groeten van de mannen :zwaai
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”