Ik deed mee met Ditch in de beginners klasse en Kenji in de wedstrijdgroep.
Bedoeling bij de beginners was dat ze 3x vanaf de bak over 4 hordes naar de baas liepen , en de andere ronde moesten ze over 2 hordes naar de bak gaan, de bal pakken die daar lag en over 2 hordes weer terug. Dit ook 3x
Dit alles werd geklokt en t ging natuurlijk om de snelste tijd.
Kenji moest eerst 3x over de gehele baan en daar werd dan de snelste tijd uit gepakt.
Deze tijd telde mee voor het clubkampioenschap
Daarna een gokkers race , hierbij moesten de honden terug over de baan naar de baas, en daar aangekomen moesten we ze weer meteen doorsturen naar de bak , op de bak springen, bal vangen en weer terug.
Hierbij moesten we dus gokken welke tijd onze hond ging lopen.
Daarna nog een afvalrace met steeds 2 teams
Kenji had duidelijk haar dag niet vandaag.
Bij het eerste onderdeel ging ze een paar keer langs de baan terug
Bij de gokkersrace ging ze ineens haar flos zoeken , terwijl ze tijdens trainingen en wedstrijden nooit naar dat ding omkijkt

En bij de afvalrace ging ze eigenlijk harstikke goed, maar maakte ik 2x een valse start en ja dan heb je pech
De afvalrace eindigden we dan ook als laatste , de gokkersrace helaas ook en bij de strijd om het clubkampioenschap werden we 6e vd 9 ( vorig jaar liep ze nog 2x een 3e plaats )
Nja shit happens, we hebben lol gehad en daar gaat het om toch ?
Van Ditch had ik helemaal niets verwacht , ik had zoiets van hij zal wel de langzaamste zijn , en het zal vast niet goed gaan dus we doen mee voor de poedelprijs.
Nou...... dat bleek toch wel een beetje anders.
Ditch was echt dé verrassing van de dag.
Wat nou langzaam , wat nou dom en afgeleid ????
Van de 6 honden die meededen werd hij bij het eerste onderdeel 2e en het laatste onderdeel 3e

Mijn veel te grote , lange , lompe Duitse herder was gewoon veel sneller dan de Australian shepherd, border collie & ausie doodle

Dit had echt nooit iemand verwacht , en natuurlijk ben ik dan ook ontzettend trots op mijn kleine mannetje.
En natuurlijk ook op Kenji , want ze heeft zich weer voor 200% gegeven.
We kunnen iig terugkijken op een zeer geslaagde en gezellige dag.
De bekers van Ditch staan inmiddels al op de kast , zijn eerste bekers... Nog ff en de baas moet een prijzenkast gaan bouwen voor ons haha

Ik met Kenji en de troostprijs

Ik met Ditch met zijn bekers