Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welk ras past bij mij?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

viccie
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Landseer
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Welk ras past bij mij?

Ongelezen bericht door viccie »

Dapper schreef:Denken jullie dat een Landseer zou passen?
Dit spreekt ons qua vacht net even meer aan dan de Newf. :mrgreen:
Maar ze zijn natuurlijk ook net weer een tandje pittiger (en actiever). :denken:
Ik denk dat pittig en actief redelijk subjectief zijn. Ik heb hier een schat van een landseerpup liggen waarvan de fokker zegt dat hij pittig is. Ik vind het dan wel weer meevallen, je moet alleen duidelijk zijn en grenzen stellen. Ga anders eens een keertje bij een fokker kijken en kijk eens naar de honden die hij/zij heeft liggen.

Persoonlijk vind ik een Landseer een zeer goede keuze, maar ik ben bevooroordeel natuurlijk ;)
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Een wetterhoun?
Afbeelding
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

viccie schreef:
Maar ze zijn natuurlijk ook net weer een tandje pittiger (en actiever). :denken:
Ik denk dat pittig en actief redelijk subjectief zijn. Ik heb hier een schat van een landseerpup liggen waarvan de fokker zegt dat hij pittig is. Ik vind het dan wel weer meevallen, je moet alleen duidelijk zijn en grenzen stellen. Ga anders eens een keertje bij een fokker kijken en kijk eens naar de honden die hij/zij heeft liggen.

Persoonlijk vind ik een Landseer een zeer goede keuze, maar ik ben bevooroordeel natuurlijk ;)
Ik vind ze absoluut leuk, ik ken er drie (teven), alledrie prettige honden.
En in vergelijking met een Newfoundlander is bijna alles pittig natuurlijk. :lol1:

Aanstaande zondag maar naar de show in Maastricht, onze ogen uitkijken.
klaproos
Zeer actief

Lothian schreef:Een wetterhoun?
Vind ik leuk, ik houd wel van die lekkere brede koppen.
Alleen heb ik het idee dat deze honden toch behoorlijk waaks zijn.
We hebben een vrij levendig huishouden met veel in- en uitloop (inclusief kinderen), ik weet niet of een erfhond dan handig is (al is de wetter natuurlijk geen boerboel).
Framboise
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradoodle

Ongelezen bericht door Framboise »

Cesky Fousek.
Heerlijke honden, passen goed in het door jou beschreven plaatje. Ze hebben wel ruw haar, maar dat vergt ook weinig onderhoud :)
klaproos
Zeer actief

Framboise schreef:Cesky Fousek.
Heerlijke honden, passen goed in het door jou beschreven plaatje. Ze hebben wel ruw haar, maar dat vergt ook weinig onderhoud :)
Ik vind het mooie honden van de plaatjes, maar ik heb ze nog nooit in het echt mogen ontmoeten.
Heb je zelf ervaring met dit ras?
In hoeverre verschilt het karakter bijvoorbeeld van de Weimaraner, Vizsla, Duitse Staande?
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Qua vacht doen ze niet veel onder voor een newf. Iets minder dichte ondervacht, maar bij een newf hangt het heel erg van de lijnen af of de honden een dikke vacht hebben of niet.

Je zou ook een zwart/witte newf kunnen kiezen. Die zijn temperamentvoller dan de zwarte en bruine newfs, zonder blafferig en overdreven waaks te zijn.
klaproos
Zeer actief

Muk schreef: Qua vacht doen ze niet veel onder voor een newf. Iets minder dichte ondervacht, maar bij een newf hangt het heel erg van de lijnen af of de honden een dikke vacht hebben of niet.

Je zou ook een zwart/witte newf kunnen kiezen. Die zijn temperamentvoller dan de zwarte en bruine newfs, zonder blafferig en overdreven waaks te zijn.
Hm, dat schiet dan niet zo op natuurlijk, en qua temperament spreekt de Newfoundlander me net even meer aan dan de Landseer. Dat lijkt me dan toch bepalend.

Dat was me ook al opgevallen, dat het erg verschilt per lijn wat betreft vacht.
Al vind ik zo'n schitterende volle dikke vacht wel erg mooi om te zien.
Zwart-witte zijn leuk, maar ik vind de egaal zwarte toch wel het mooist. :engel:

We gaan a.s. zondag in ieder geval fijn hondjes kijken in Maastricht. Wie weet wat we daar nog tegenkomen voor leuks.
Muk

Ik sprak een paar maanden terug een Bracco fokker en die vertelde dat hij voor de Bracco's altijd Newfoundlanders had gehad. Qua karakter waren ze behoorlijk vergelijkbaar, alleen een pak minder vachtverzorging bij de Bracco.
Zelf heb ik nu een newf met een hele makkelijke vacht, maar het kan ook anders.

Zelf vind ik de zwarte newf het mooiste, maar smaken verschillen. Een bruine newf heeft van de drie erkende kleurslagen de lastigste vacht om te onderhouden.

Geniet van de show en praat met veel fokkers. En ga eens langs bij de fokkers, ook als er geen pups zijn.
klaproos
Zeer actief

Muk schreef:Ik sprak een paar maanden terug een Bracco fokker en die vertelde dat hij voor de Bracco's altijd Newfoundlanders had gehad. Qua karakter waren ze behoorlijk vergelijkbaar, alleen een pak minder vachtverzorging bij de Bracco.

Zelf vind ik de zwarte newf het mooiste, maar smaken verschillen. Een bruine newf heeft van de drie erkende kleurslagen de lastigste vacht om te onderhouden.

Geniet van de show en praat met veel fokkers. En ga eens langs bij de fokkers, ook als er geen pups zijn.
Ik heb toevallig contact met dezelfde fokker. :lol1: Aantal weken terug ontmoet op de show in Alkmaar.
Ontzettend fijne honden.
We hebben al een afspraak staan om volgende week te gaan kijken, ik ben zeer benieuwd. :ok:
Framboise
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradoodle

Ongelezen bericht door Framboise »

Dapper schreef:
Framboise schreef:Cesky Fousek.
Ik vind het mooie honden van de plaatjes, maar ik heb ze nog nooit in het echt mogen ontmoeten.
Heb je zelf ervaring met dit ras?
In hoeverre verschilt het karakter bijvoorbeeld van de Weimaraner, Vizsla, Duitse Staande?
Mijn ouders hebben er twee. Een teef en een aangehouden dochtertje :wink:
We zien ook nog geregeld de andere pups uit dat nest, en ook de reutjes zijn heel erg lief en sociaal.
Het verschil zit 'm vooral in het feit dat ze veel passie in het veld hebben, heel graag werken voor de baas net als de rassen die jij noemt, maar thuis heerlijke, rustige knuffelkonten zijn. Als ik bij mijn ouders kom, zitten ze altijd op schoot met hun 24kg.
Ze zijn heel zacht en vriendelijk, maar wel waaks. Niemand komt zomaar binnen en niemand komt aan de baas.
Ik vind het perfecte honden. Na mijn studie, als ik buiten de stad woon, komt er een Cesky bij.
Muk

Dapper schreef:
Muk schreef:Ik sprak een paar maanden terug een Bracco fokker en die vertelde dat hij voor de Bracco's altijd Newfoundlanders had gehad. Qua karakter waren ze behoorlijk vergelijkbaar, alleen een pak minder vachtverzorging bij de Bracco.

Ik heb toevallig contact met dezelfde fokker. :lol1: Aantal weken terug ontmoet op de show in Alkmaar.
Ontzettend fijne honden.
We hebben al een afspraak staan om volgende week te gaan kijken, ik ben zeer benieuwd. :ok:
Dat is wel heel toevallig zeg! Wel leuk.
Nu vond ik die fokker wel wat negatief over de newf en dan vooral over de inteelt enz. Die is er zeker, maar er zijn ook veel fokkers die wel rekening houden met de COI. Bij zwart/witte newfs helaas minder, want daar is de genenpoel heel erg beperkt.
Ben benieuwd en ik ben ook benieuwd naar het ras dat straks jouw leven verrijkt. :ok:
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Ik denk dat jij met dit lijstje het beste naar een dierenasiel kan gaan.
Waarom zou je persé een bepaald ras willen.
De punten op jouw lijstje hoeven ook niet altijd rastypisch te zijn.
Als je een raspup neemt is het nog afwachten hoe het zich ontwikkeld.
In een asiel kan je een hond vinden die aan jouw eisen voldoet.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”