Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bulldog neergestoken

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Bulldog neergestoken

Ongelezen bericht door laeken »

Ik kan me helemaal vinden in de redenatie van Sandra. Messen gaan halen om op een hond in te steken is in mijn ogen ook niet helemaal wijs. :piew: Natuurlijk raak je in paniek als je hondje gegrepen wordt. Maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Weglopen en de lade in de keuken open trekken om met een set messen weer naar buiten te gaan is in mijn ogen niet te rechtvaardigen. Alleen dat weglopen al.... :roll:
Ik begrijp dat veel mensen het hier doodnormaal vinden om dat te doen, prima, maar het is niet helemaal normaal in MIJN ogen :roll: . Wat er ook gebeurd, messen gaan halen en je helemaal suf steken op een hond gaat mij nl. echt te ver ongeacht wat er aan de hand is.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

/
Laatst gewijzigd door Valerie op 13 okt 2012 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:hier niet, maar in Amerika zijn ze iets minder mild hoor, als het gaat om honden die niet sociaal zijn :wink: , die kun je daar zomaar kwijt zijn, na 1 keer al
Dan zorg je dat je daar een sociale hond kiest :ok: Of je houdt je asociale hond altijd aangelijnd en gemuilkorfd.
Hoe moeilijk kan het zijn. :19:
Maar je kunt niet de hele wereld met je aso bijter opzadelen en verwachten dat ze hem met alle égards behandelen als het fout loopt.
ach ja de hele wereld heeft last van die 1 bijter,
toch heel gek, als ik ergens last van heb, loopt het meestal op 2 benen, niet op 4 poten :denken:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Valerie schreef:Verwijderd door mod zeer laag onder de gordel. <- dat schrijf ik.
\

nee nee, dan moet je het ook verduidelijken als je dat kunt, geen stoere opmerkingen proberen te maken en je er dan zo van af maken he :neenee:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

S@ndr@ schreef:toch heel gek, als ik ergens last van heb, loopt het meestal op 2 benen, niet op 4 poten :denken:
Dat zal wel, maar dat wijf heeft die hond niet in de bek.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
S@ndr@
Zeer actief

als dat wijf die hond had vast gehouden, zou er helemaal niets gebeurt zijn :19: , niets dood, niemand verdriet
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

S@ndr@ schreef:als dat wijf die hond had vast gehouden, zou er helemaal niets gebeurt zijn :19: , niets dood, niemand verdriet
probleem is dan ook dat ze dat niet deed :idea:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Jaap*
Zeer actief

S@ndr@ schreef:als dat wijf die hond had vast gehouden, zou er helemaal niets gebeurt zijn :19: , niets dood, niemand verdriet
Ja, áls. Maar daar heb je niet zoveel aan op het moment dat je hond gesloopt wordt terwijl je alleen maar even een ommetje wilde maken.
Valerie
Zeer actief

\
Laatst gewijzigd door Valerie op 13 okt 2012 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Valerie schreef:
yamie schreef:
Valerie schreef:Verwijderd door mod zeer laag onder de gordel
\

nee nee, dan moet je het ook verduidelijken als je dat kunt, geen stoere opmerkingen proberen te maken en je er dan zo van af maken he :neenee:
Dat vroeg je niet je vraagt alleen wat zeg je :19: nu niet kribbig tegen mij gaan doen omdat je zelf zo onduidelijk wilt doen. Verder hoef ik het niet te verduidelijken dit gaat geen yamie topic worden. Aandacht zoek je maar elders.
draai het maar lekker om, daar ben jij een ster in :ok: voortaan dan gewoon je suggestieve opmerkingen bij je houden als je daar verder niet over wilt praten :ok:
S@ndr@
Zeer actief

Jaap* schreef:
Ja, áls. Maar daar heb je niet zoveel aan op het moment dat je hond gesloopt wordt terwijl je alleen maar even een ommetje wilde maken.
en dus moet hij dood, logisch, :wink: oog om oog tand om tand, ik zal er aan denken als ik weer eens een ommetje ga maken :wink:
Jaap*
Zeer actief

Valerie schreef:Aandacht zoek je maar elders.
Wat zeg je me nou?
Je insinueert iets op een achterbakse manier, en als iemand daar over valt is diegene op aandacht uit? :piew:
Valerie
Zeer actief

\
Laatst gewijzigd door Valerie op 13 okt 2012 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:die het ongeluk gehad heeft zo'n aso onbenul als baas te treffen.
dat is wel de reden waarom ik heel vaak **** met honden ontloop :wink: , niet om de 4 poter, maar wat er vaak achteraan bungelt
renee-uk
Zeer actief

Valerie schreef:
yamie schreef:
Valerie schreef:Verwijderd door mod zeer laag onder de gordel <- dat schrijf ik.
\

Dat vroeg je niet je vraagt alleen wat zeg je :19: nu niet kribbig tegen mij gaan doen omdat je zelf zo onduidelijk wilt doen. Verder hoef ik het niet te verduidelijken dit gaat geen yamie topic worden. Aandacht zoek je maar elders.
beetje misselijk bezig ben je wel, bah
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:
Jaap* schreef:
en dus moet hij dood, logisch, :wink: oog om oog tand om tand, ik zal er aan denken als ik weer eens een ommetje ga maken :wink:
Dat hij dood ging was een bijkomend effect. En dat heeft Taaaaaaaaaison toch echt helemaal aan zijn amoebe-baas te danken.
ow dus het was een beetje per ongeluk na zoveel messteken, wat een stom beest, gaat ie nog zomaar dood ook, kan ook niets hebben.
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef: Er zijn hier precies drie slachtoffers. Op de eerste plaats dat kleine hondje. Dan die man die een hond heeft moeten vermoorden om zijn eigen beestje te redden. En op de laatste plaats Taaaaaaaaaaison zelluf die het ongeluk gehad heeft zo'n aso onbenul als baas te treffen.
ja zo zie ik het ook en ik geloof niet dat ik hier als klapkaak-hater bekend sta
Afbeelding

Jaap*
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Jaap* schreef:
Kijk, nou doe je het wéér. Net doen alsof mensen zitten te wachten op een aanleiding om een hond dood te steken. Dat is echt heel erg vervelend en kinderachtig gedrag vind ik.
Die kerel is door de eigenaar van de aanvallende hond in een positie gebracht waarin hij in paniek noodzaak heeft gezien om een hond dood te steken. Dát is er aan de hand!
Misschien had dat ook anders gekunt, maar daar heeft die man niks aan.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wat gaat er nu gebeuren als mensen zelf inschatten wanneer ze moeten steken? Stel je eigen hond raakt in gevecht en iemand begint er op in te steken? Dat heb ik dus gehad. Mijn hond werd aangevallen door een boerderijhond en de boer vond het geen eerlijke strijd. Hij pakte een riek omdat zijn hond het onderspit ging delven en stak die door de achterpoot van mijn hond. Ik was nog kind en liep daar met mijn vader en zus onze hond gewoon uit te laten. Volgens de pro-stekers hier eigenlijk een heel goed idee begrijp ik? Je hond redden zonder ook maar na te denken.... :piew:
Of stel het gebeurd je omdat je hond een kat pakt. Hij laat de kat niet los op straat. Volgens de messentrekkers van dit forum is het dan gerechtvaardigd dat de eigenaar van de kat zijn kat ontzet door de hond aan flarden te snijden toch? :ok:
.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:
Jaap* schreef:Ja, áls. Maar daar heb je niet zoveel aan op het moment dat je hond gesloopt wordt terwijl je alleen maar even een ommetje wilde maken.
Dat hij dood ging was een bijkomend effect. En dat heeft Taaaaaaaaaison toch echt helemaal aan zijn amoebe-baas te danken.
ow dus het was een beetje per ongeluk na zoveel messteken, wat een stom beest, gaat ie nog zomaar dood ook, kan ook niets hebben.
als ik moet kiezen tussen mijn hond of die andere hond kies ik toch echt voor mijn hond.
maar ik begrijp dat dat niet mag en je eerst allerlei dingen moet gaan beredeneren en tegen elkaar afwegen, terwijl je hond daar fijn aan het doodgaan is.
tja, het zal wel :U:
Afbeelding

Valerie
Zeer actief

laeken schreef:Wat gaat er nu gebeuren als mensen zelf inschatten wanneer ze moeten steken? Stel je eigen hond raakt in gevecht en iemand begint er op in te steken? Dat heb ik dus gehad. Mijn hond werd aangevallen door een boerderijhond en de boer vond het geen eerlijke strijd. Hij pakte een riek omdat zijn hond het onderspit ging delven en stak die door de achterpoot van mijn hond. Ik was nog kind en liep daar met mijn vader en zus onze hond gewoon uit te laten. Volgens de pro-stekers hier eigenlijk een heel goed idee begrijp ik? Je hond redden zonder ook maar na te denken.... :piew:
Of stel het gebeurd je omdat je hond een kat pakt. Hij laat de kat niet los op straat. Volgens de messentrekkers van dit forum is het dan gerechtvaardigd dat de eigenaar van de kat zijn kat ontzet door de hond aan flarden te snijden toch? :ok:
.
Alleen maar als de hond gespierd en "gevaarlijk" eruit ziet. Dan is alles schijnbaar geoorloofd.
S@ndr@
Zeer actief

Jaap* schreef:
S@ndr@ schreef:
Jaap* schreef:
Kijk, nou doe je het wéér. Net doen alsof mensen zitten te wachten op een aanleiding om een hond dood te steken. Dat is echt heel erg vervelend en kinderachtig gedrag vind ik.
Die kerel is door de eigenaar van de aanvallende hond in een positie gebracht waarin hij in paniek noodzaak heeft gezien om een hond dood te steken. Dát is er aan de hand!
nee, daar hebben ze nu geen van allen meer iets aan,
en ja ook hier in Nederland zijn er mensen die ( wel) zomaar op een hond insteken, Marjan op het CC forum kan er over mee praten,
maar ik neem het wel in mijn achterhoofd mee....... ,mensen zijn pas echt eng soms :engel:
renee-uk
Zeer actief

Valerie schreef: Alleen maar als de hond gespierd en "gevaarlijk" eruit ziet. Dan is alles schijnbaar geoorloofd.
wat een lulkoek :piew:
Afbeelding

Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

toots schreef:Nou ja zeg.

Ik vind dat toch echt niet noormaal. Je gaat iig al gewapend de deur uit.

Nee ik vind niet dat je hier als je je hond gaat uitlaten op berekend hoeft te zijn. Dat iemand je hond dood.

Ik zou echt alles doen om Toots te beschermen en te voorkomen dat hij gegrepen word.
Als Toots in de bek van een andere hond terecht komt is dat ook mede mijn schuld.
Had ik maar beter op hem moeten letten.

Ik zou ook niet voor mezelf in staan. Maar een hond neer steken? Kom op hey.
Ik zou wel kunnen gaan schoppen. Die bek open trekken etc en zou er zelf niet zonder kleerscheuren en waarschijnlijk zonder verwondingen af komen. Maar dood maken nee.
Die eigenaar van de terrier heeft eerst geprobeert de buldog van de terrier af te stompen en is tóen naar binnen gerend om een mes te pakken, zo lees ik dat eruit.
Triest idd en ik kan me best voorstellen dat je in die gillende paniek niet uit gaat tellen hoeveel keer je die hond al gestoken hebt, het enige wat voor die terriereigenaar vermoed ik geteld heeft om dat beest van zijn hond af te krijgen.

woeps sorry kom ik weer met 5 centen, had vanaf de eerste pagina gereageerd en de rest niet gezien :mann: :blont:
Laatst gewijzigd door Ptje op 13 okt 2012 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef: ow dus het was een beetje per ongeluk na zoveel messteken, wat een stom beest, gaat ie nog zomaar dood ook, kan ook niets hebben.
Ik vind het vreemd dat jij er van uit gaat dat iemand die bezig is zijn hondje uit de kaken van de dood te redden er mee bezig is of de aanvaller het wel heelhuids overleefd :19: Ik kan je garanderen dat dat als láátste op je prioriteitenlijstje staat.
O ja, bij jou misschien niet maar wen er maar aan dat het bij de rest wel zo werkt.
Als jij bezig bent met je hondje uit de kaken van een aanvaller te redden dan heb je geen tijd om de aanvaller zoveel keer te steken.
Jaap*
Zeer actief

S@ndr@ schreef:en ja ook hier in Nederland zijn er mensen die ( wel) zomaar op een hond insteken, Marjan op het CC forum kan er over mee praten
Gekken heb je overal, maar dat heeft geen betrekking op dit bericht vind ik.
Ik vind het, uitgaande van dit bericht, ook onsmakelijk om deze man als een gek af te willen schilderen.
renee-uk
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Jaap* schreef:
S@ndr@ schreef:
Jaap* schreef:Ja, áls. Maar daar heb je niet zoveel aan op het moment dat je hond gesloopt wordt terwijl je alleen maar even een ommetje wilde maken.
nee, daar hebben ze nu geen van allen meer iets aan,
en ja ook hier in Nederland zijn er mensen die ( wel) zomaar op een hond insteken, Marjan op het CC forum kan er over mee praten,
maar ik neem het wel in mijn achterhoofd mee....... ,mensen zijn pas echt eng soms :engel:
hij stak niet zomaar!!!!!!!!!
waarom moeten jij en wat anderen de zaken zo omdraaien om toch maar je gelijkje te halen?
dat is net zo idoot als wat sommige klapkaakhaters doen en heeft geen van beide met de realiteit te maken in mijn ogen.
Afbeelding

Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Ik had bij mijn eerste reactie niet het hele artikel gelezen maar alleen de inleiding.

Zoals ik al eerder schreef: Sem is laatst aangevallen door een Dalmaat. Ook nogal oneerlijk in formaat en gewicht. Op dat moment ging er wel een knop om bij mij. Ik heb de Dalmaat geslagen en geschopt. Op dat moment dacht ik totaal niet na of die Dalmaat daar wat aan zou overhouden of niet. Kan mij het ook schelen, dat beest moest eraf. Toch weet ik niet of ik de hond had kunnen steken. Waarschijnlijk wel hoor, als ik eraan denk dat die hond echt niet los zou laten. Op dat moment is het gewoon anders.

Voor Toots: Is Toots wel eens aangevallen? Volgens mij niet. Dat kan ik opmaken uit wat en hoe je dingen schrijft. Ik wens het niemand toe maar je eigen (kleine, kwetsbare) hondje aangevallen zien worden is echt verschrikkelijk. Dan mag je hópen dat je wat doet en niet bevriest. Want die mensen zijn er ook hé, die staan van de schrik gewoon toe te kijken hoe het fout afloopt.
S@ndr@
Zeer actief

Jaap* schreef:
S@ndr@ schreef:en ja ook hier in Nederland zijn er mensen die ( wel) zomaar op een hond insteken, Marjan op het CC forum kan er over mee praten
Gekken heb je overal, maar dat heeft geen betrekking op dit bericht vind ik.
Ik vind het, uitgaande van dit bericht, ook onsmakelijk om deze man als een gek af te willen schilderen.
nou ik vind iemand die door blijft steken en steken, en steken tot een beest dood is aardig in de richting komen , maar dat is verschil van inzicht
renee-uk
Zeer actief

S@ndr@ schreef: Als jij bezig bent met je hondje uit de kaken van een aanvaller te redden dan heb je geen tijd om de aanvaller zoveel keer te steken.
nee, dan hou je hem een koekje voor en vraagt vriendelijk of ie los wil laten :lol1:
wat een flauwekul zeg
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”