Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bulldog neergestoken

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Re: Bulldog neergestoken

Ongelezen bericht door Valerie »

renee-uk schreef:
Nanna schreef: De man in het verhaal wordt geen strobreed in de weg gelegd nadien. Ik maak me sterk dat dat hier wel zou gebeuren.
En dan is het hooguit vernieling van eigendom. Die boete betaal ik graag hoor :ok:
ze zijn hier niet mis als het om dierenmishandeling gaat en het zegt inderdaad wel een hoop dat die man verder niks ten laste gelegd is.

een voorbeeld:
er is hier in de buurt eens een katje in een grote industriele container gegooid.
de dader stond op een beveiligingscamera en is herkend en aangehouden.
het katje is gered maar hij heeft toch een boete van 4000 pond gekregen.
Maar hoe kan het dan dat er nooit eerder actie is ondernomen tegen deze hond mocht het artikel waar zijn?
TomCee
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door TomCee »

laeken schreef:
TomCee schreef:Ook aan jou de vraag laeken, waar ligt jouw grens dan, wat had je wel/niet gedaan?

Ik trek geen messen PUNT! Wat ik wel gedaan had weet ik niet. Ik weet helemaal niet hoe het gegaan is net zoals alle mensen die hier schrijven :wink:
Of het een mes is, een schroevedraaier, de kachelpook, een hamer, een schep, m'n klomp. het is mij allemaal om het even. Alles wat ik binnen handbereik zou hebben zou ik gebruiken. Niet met de opzet om te doden, maar om het leven te redden van een van de 'mijne'
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

S@ndr@ schreef:natuurlijk zou ik proberen mijn hond te redden, maar als een dolle op een hond insteken met een mes, dat zul je me niet zien doen in dit leven.
verder zal ik heus alles proberen wat ik kan verzinnen, maar doelbewust iets pakken om de dood te veroorzaken :eek: alles in me zou op de rem trappen
Toch accepteer je blijkbaar moeiteloos de aanname dat deze man van plan was om die hond te doden.
In mijn ogen is de hond gestorven bij een panische poging om hem te laten stoppen. Jij lijkt te denken dat de hond is gestorven omdat die man hem doelbewust dood wilde maken.
Waarom denk je meteen dat die man zo anders in elkaar zit dan jij?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Jaap* schreef:
S@ndr@ schreef:natuurlijk zou ik proberen mijn hond te redden, maar als een dolle op een hond insteken met een mes, dat zul je me niet zien doen in dit leven.
verder zal ik heus alles proberen wat ik kan verzinnen, maar doelbewust iets pakken om de dood te veroorzaken :eek: alles in me zou op de rem trappen
Toch accepteer je blijkbaar moeiteloos de aanname dat deze man van plan was om die hond te doden.
In mijn ogen is de hond gestorven bij een panische poging om hem te laten stoppen. Jij lijkt te denken dat de hond is gestorven omdat die man hem doelbewust dood wilde maken.
Yep, als jij een scherp voorwerp pakt en je steekt het in een levend wezen, dan ben je bereid de dood te veroorzaken.
zeker als je het meer dan eens doet, die aanname wil ik wel doen hoor
Jaap*
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Jaap* schreef:
Yep, als jij een scherp voorwerp pakt en je steekt het in een levend wezen, dan ben je bereid de dood te veroorzaken.
zeker als je het meer dan eens doet, die aanname wil ik wel doen hoor
Ik vind je gebrek aan empathie bijna stuitend. En ik sta niet bekend als bovenmatig empathisch.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Valerie schreef:
renee-uk schreef:
Nanna schreef: De man in het verhaal wordt geen strobreed in de weg gelegd nadien. Ik maak me sterk dat dat hier wel zou gebeuren.
En dan is het hooguit vernieling van eigendom. Die boete betaal ik graag hoor :ok:
ze zijn hier niet mis als het om dierenmishandeling gaat en het zegt inderdaad wel een hoop dat die man verder niks ten laste gelegd is.

een voorbeeld:
er is hier in de buurt eens een katje in een grote industriele container gegooid.
de dader stond op een beveiligingscamera en is herkend en aangehouden.
het katje is gered maar hij heeft toch een boete van 4000 pond gekregen.
Maar hoe kan het dan dat er nooit eerder actie is ondernomen tegen deze hond mocht het artikel waar zijn?
dat weet ik niet, ik kan daar ook alleen maar naar raden en dan kom ik op een paar mogelijkheden uit:
misschien is er wel nooit een aanklacht ingediend?
misschien is het nooit bewezen?
misschien had de politie andere prioriteiten?
en misschien hebben ze het gevaar onderschat?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
S@ndr@
Zeer actief

gebrek aan empathie, tja :scratch: , nu moet ik mee gaan voelen met iemand die ik niet ken en die ergens een mes in zet.) sorry, kan het niet anders zien, )
ik weet niet hoe je mij ziet hoor, maar je kunt ook teveel verlangen van een mens.
Maar zullen we verder niet persoonlijk worden , graag dan
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 13 okt 2012 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

TomCee schreef:
laeken schreef:
TomCee schreef:Ook aan jou de vraag laeken, waar ligt jouw grens dan, wat had je wel/niet gedaan?

Ik trek geen messen PUNT! Wat ik wel gedaan had weet ik niet. Ik weet helemaal niet hoe het gegaan is net zoals alle mensen die hier schrijven :wink:
Of het een mes is, een schroevedraaier, de kachelpook, een hamer, een schep, m'n klomp. het is mij allemaal om het even. Alles wat ik binnen handbereik zou hebben zou ik gebruiken. Niet met de opzet om te doden, maar om het leven te redden van een van de 'mijne'
En jij bent in staat te bepalen of dat nodig is? Want er vechten wel vaker twee honden natuurlijk. :wink:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

S@ndr@ schreef:gebrek aan empathie, tja :scratch: , nu moet ik mee gaan voelen met iemand die ik niet ken en die ergens een mes in zet.) sorry, kan het niet anders zien, )
ik weet niet hoe je mij ziet hoor, maar je kunt ook teveel verlangen van een mens.
Inderdaad. Je kunt teveel verlangen van een mens.
TomCee
Zeer actief

laeken schreef:
TomCee schreef:
laeken schreef:

En jij bent in staat te bepalen of dat nodig is? Want er vechten wel vaker twee honden natuurlijk. :wink:
Als de aanvallende hond niet loslaat/ophoudt, ja.
S@ndr@
Zeer actief

Jaap* schreef:
S@ndr@ schreef:gebrek aan empathie, tja :scratch: , nu moet ik mee gaan voelen met iemand die ik niet ken en die ergens een mes in zet.) sorry, kan het niet anders zien, )
O.k dan Jaap voor iemand die best slim is kun je de plank soms heel ver mis slaan
zullen we dan nu weer on- topic gaan en het verder over het onderwerp houden
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

TomCee schreef:Als de aanvallende hond niet loslaat/ophoudt, ja.

Lastig want dan zouden er heel wat meer honden doodgestoken worden dan dat die hondjes doodbijten. Meestal zorgt vasthouden en niet loslaten nl niet voor de dood. Eigenlijk valt de schade dan meestal wel mee. Denk dat het trekken van messen iets is wat je moet proberen te voorkomen :wink:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Jaap* schreef:
O.k dan Jaap voor iemand die best slim is kun je de plank soms heel ver mis slaan
zullen we dan nu weer on- topic gaan en het verder over het onderwerp houden
Ik weet niet wat jij denkt, maar ik vind dat je teveel kunt verlangen van iemand wiens hond voor z'n ogen gesloopt wordt.
Ik verlang daar geen erg diep doordachte acties van. Jij blijkbaar wel. Dat is waar ik op doel.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik snap dat de man het deed, maar toch zou ik er zelf niet voor kiezen (ik zou bijvoorbeeld niet weglopen). Ik vind het vreselijk dat de bulldog zo gruwelijk moest sterven, volgens mij vinden de meeste mensen dat ook. Maar ik begrijp zeker waarom het zo is gegaan. Ik zou zelf gewoon iets anders doen met de gedachte dat ik toch nooit genoeg geweld in huis heb om de hond te doen stoppen, ik ben ook niet erg handig met messen en dus moet je voor andere truuks gaan zoals de luchtweg afknijpen oid. Toch kan ik niet zeggen dat de man een psychopaat is en dat ik echt helemaal niks begrijp van zijn handelen. Met de voorgeschiedenis in zijn achterhoofd (die het artikel trouwens niet in detail omschrijft) dacht hij, mijn hond dus mooi niet. En wie zal dat niet snappen, dat is toch ook hoe het is als je een klein hondje hebt.

De bulldog had niet hoeven sterven maar dat is nu eenmaal gebeurd, ik vind het niet onethisch. De wet zegt dat je altijd gepast geweld toe mag passen en een bulldog die niet loslaat, krijg je er niet van af met een gewone schop of klap. Stel dat ze hem wel hadden proberen te wurgen en hij had daardoor het leven gelaten, dan is het meteen weer anders voor de publieke opinie, terwijl hij dan ook dood is. Ik ben altijd voor het beschermen van leven, en het leven wat direct in gevaar is, gaat voor met beschermen. Eerst de kleine hond uit de kaken, dan pas kun je stoppen met de bulldog te belagen.
TomCee
Zeer actief

laeken schreef:
TomCee schreef:Als de aanvallende hond niet loslaat/ophoudt, ja.

Lastig want dan zouden er heel wat meer honden doodgestoken worden dan dat die hondjes doodbijten. Meestal zorgt vasthouden en niet loslaten nl niet voor de dood. Eigenlijk valt de schade dan meestal wel mee. Denk dat het trekken van messen iets is wat je moet proberen te voorkomen :wink:
Ik heb geen idee van de kansberekening daarop, maar ik ga dat risico niet lopen. Moet je je hond maar verhinderen dat te doen.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Jaap* schreef:
laeken schreef:je krijgt het niet in mijn hoofd dat messen halen en steken normaal is. :wink:
Ik denk dat heel weinig mensen dat normaal vinden, en bidden dat ze nooit in een crisis-situatie komen waarin ze dat, achteraf terecht of onterecht, nog als enige oplossing zien.
Ik begrijp dan ook niet waarom er wordt gedaan alsof iemand dat wél normaal vind.
Voorstelbaar is iets anders dan normaal.

+1 !!!

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Jaap* schreef:
Ook + 1

Suzanne
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ik kan het me ook wel voorstellen hoor dat je dit in je paniek doet als je je eigen hondje daarmee het leven meent te kunnen redden.
Of ik het zou kunnen is een tweede ,maar dat dacht deze meneer wellicht ook van zichzelf tot het moment daar was.
Voor Tyson is het gewoon jammer dat hij zo'n sukkel van een baasje heeft getroffen :ugh:

Je opmerkingen richting Noor vind ik beneden alle peil Valerie ,en je laffe het zogenaamd niet willen uitleggen terwijl het duidelijk is wat je bedoelt vind ik ook :kotz:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

tineke schreef: Je opmerkingen richting Noor vind ik beneden alle peil Valerie ,en je laffe het zogenaamd niet willen uitleggen terwijl het duidelijk is wat je bedoelt vind ik ook :kotz:
Dat vond ik ook daarom heb ik het verwijderd en haar daarvoor al een pb gestuurd. Het was echt zwaar onder de gordel.
TomCee
Zeer actief

Cleva schreef:Beetje makkelijk.
hmm, ik waardeer haar reaktie.
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

tineke schreef:Ik kan het me ook wel voorstellen hoor dat je dit in je paniek doet als je je eigen hondje daarmee het leven meent te kunnen redden.
Of ik het zou kunnen is een tweede ,maar dat dacht deze meneer wellicht ook van zichzelf tot het moment daar was.
Voor Tyson is het gewoon jammer dat hij zo'n sukkel van een baasje heeft getroffen :ugh:
Dit denk ik ook ja, ik zeg nu dat ik nooit een hond zou kunnen doodsteken maar wie weet wat ik doe als ik mijn kleintje daar zie hangen en het beest wilt niet loslaten. Ik denk ook dat die man alleen maar dacht dat hij zijn hondje moest redden en niet eens dat de andere hond dood moest.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

TomCee schreef:
Ze had in de eerste instantie deze gedachte nooit mogen hebben laat staan op te schrijven.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
TomCee
Zeer actief

Tiny schreef:
TomCee schreef:
Ze had in de eerste instantie deze gedachte nooit mogen hebben laat staan op te schrijven.
Mee eens. Maar ze komt er in ieder geval op terug, iets wat ik lang niet iedereen zie doen.
tineke

Cleva schreef:
tineke schreef: Je opmerkingen richting Noor vind ik beneden alle peil Valerie ,en je laffe het zogenaamd niet willen uitleggen terwijl het duidelijk is wat je bedoelt vind ik ook :kotz:

Is uitleg nodig dan?
Het is toch duidelijk wat ze bedoelt?
Dat is ook zo
tineke

Valerie schreef:
Dat vond ik ook daarom heb ik het verwijderd en haar daarvoor al een pb gestuurd. Het was echt zwaar onder de gordel.
Dat was het ook,wel fijn dat je haar een pb gestuurd hebt.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Valerie schreef:
Alleen maar als de hond gespierd en "gevaarlijk" eruit ziet. Dan is alles schijnbaar geoorloofd.

Wat een onzin.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Triest voor iedereen behalve voor de eigenaresse van de Bulldog, jammer dat de hond weer bij 'zo'n' eigenaar terecht is gekomen. Ik kan me heel goed voorstellen dat de eigenaar van de Terrier dit heeft gedaan en dan praat ik het niet goed maar ik kan het me wel voorstellen. Ik loop met uitlaten/wandelingen vaak met een breakstick op zak, volgens sommige is dat stoerdoenerij nou ja het zal wel ik vind het gewoon handig om bij me te hebben voor als mijn hond zich zou vast bijten in een hond of een andere hond in mijn hond want reken maar dat als Tank zou aangevallen worden ik er ook ALLES aan zal doen om hem te 'redden' en voor mij is dan een breakstick een goed hulpmiddel. En er hebben weleens honden zich vast gebeten in mijn hond(en) en gek genoeg waren dat geen rassen die erom bekend staan vast te houden.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Valerie schreef:
Je laat je in elk geval weer heel goed kennen :ugh:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

S@ndr@ schreef:
Jaap* schreef:
S@ndr@ schreef:nou eerder iemand die even FLINK doordraait :wink:
Ja. En met de historie vandien vind ik dat geen wonder.
de heftigheid van de reactie zegt wel iets over de persoon, stel je toch voor dat iedereen die doordraait gaat lopen steken, t zou wel de wereld bevolking decimeren denk ik :wink:
ik geloof dat ik hetzelfde zou doen als ik het niet op een andere manier kon laten stoppen. :wink: En hij kan wel 23 keer gestoken zijn maar je prik dan toch in het wilde weg,ik zou het een enger idee vinden als hij in 1 keer raak had geprikt,dan zou ik mij afvragen of hij dit al eerder had gedaan.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

heel fijn dat er nog heel wat mensen zijn die hun huis weer inlopen , 2 messen gaan pakken en dan gaan steken, :mrgreen: klinkt ook heel goed.
Ik ge even de hond uitlaten, hopen dat ik niemand tegen kom :schrik:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”