Wachten op het commando "stellen"

En dan mag ie de stokaanval doen

Wegvolgen na de oefening

Onderweg voor het schot stellen

Het verdedigen moet ie straks op het been

Bewaking

Moderator: moderatorteam
SomsRea schreef:Mooie actie foto's!!
Pff.... maar verder is hij wel lief???
Da's een kort touwtje om hem wat makkelijker onder controle te houden in sommige situaties.sbientje schreef:mooie foto's! wat heeft ie nou voor stiek om zijn keel zeg maar?
Veel trainen hun hond om hem inderdaad te verkopen naar bewaking of politie na het behalen van het certificaat, maar je kunt hem ook houden en er bv. wedstrijden mee gaan lopen.Bmamavan2 schreef:Mooie foto's. Vraagje train je ze zodat ze daarna bij politie of bewaking komen of is dit gewoon voor de lol/sport?
Is zo'n hond dan thuis te handhaven namelijk?
Hier loopt er een uit een werklijn waar niks mee gedaan wordt (ja, een rondje gewandeld) en die is echt niet zo leuk naar andere mensen en honden (heb ik zelf ook mogen ervaren).
Je snapt wel hoe blij ik ben hè?crutz schreef:Ziet er goed uit Inge;-)
Als je gewoon iets doet met werklijn honden is er vaak weinig aan de hand.Bmamavan2 schreef:Mooie foto's. Vraagje train je ze zodat ze daarna bij politie of bewaking komen of is dit gewoon voor de lol/sport?
Is zo'n hond dan thuis te handhaven namelijk?
Hier loopt er een uit een werklijn waar niks mee gedaan wordt (ja, een rondje gewandeld) en die is echt niet zo leuk naar andere mensen en honden (heb ik zelf ook mogen ervaren).
Numa is inderdaad niet altijd vriendelijk. Het is niet zo dat hij per definitie onvriendelijk is tegen vreemde mensen, maar als mensen wat onzeker zijn naar hem toe dan voelt hij zich heel sterk en wil hij "het mannetje" uithangen en kan ie vervelend worden (opdringerig gedrag, afblokken, een enkele keer heeft hij gegromd).Ellen. schreef:Indrukwekkend zeg!
Ik heb ooit meegekregen dat Numa niet vriendelijk is naar vreemden, is dan moeilijker om aan te leren dat hij goed op het pak/arm bijt?
Dat hij niet de neiging heeft om 'agressief' te worden ofzo? En ook mensen te benaderen die niet in een pak zitten?
Of is hij zo gefocust op het pak dat hij alleen daarop bijt?
Ik vind het wel een prachtige hond!!
Ja, maar doe maar niet via facebook publiceren want ik heb zelf wat verknipt aan de foto's zodat hij wat beter uitkwam.... zou lullig zijn als de fotograaf (mijn oom) ze ineens anders op facebook zietRosan's Sandra schreef:*TROTS*
Ziet er goed uit! Mag ik wat foto's jatten?
Komt goed!Inge schreef:Ja, maar doe maar niet via facebook publiceren want ik heb zelf wat verknipt aan de foto's zodat hij wat beter uitkwam.... zou lullig zijn als de fotograaf (mijn oom) ze ineens anders op facebook zietRosan's Sandra schreef:*TROTS*
Ziet er goed uit! Mag ik wat foto's jatten?![]()
Ik neem aan dat je volgende week ook foto's gaat maken? Ga ik mijn best doen om mijn vent er mooi op te krijgen (mij knip je er maar vanaf).
Dat is inderdaad geen fijne ervaring.Bmamavan2 schreef:Ben niet zo heel erg thuis in de herders zeg maar.
Vindt het prachtige foto's om te zien en in de juiste handen vindt ik het meestal mooie honden.
Maar helaas heb ik vorig jaar kennis gemaakt met de tanden van een mechelaar (en dan zonder pak). Dat is die hond uit de werklijn waar weinig mee gebeurt.
Sindsdien ben ik toch iets terughoudender naar herders, wel jammer dat 1 zo'n *....* het verpest want ik ken er ook die wel lief zijn en gewoon goed gehoorzamen.
Ja, geloof wel dat ze hem voelenBmamavan2 schreef:Hahah dat gezicht van die pakwerker. heb wel ooit begrepen dat je de druk toch door het pak heen voelt. Zo te zien dus....
dat meende ik ook te zien hi hi , het zal toch wel flink knijpen. mijn ex zat ook wel eens in het pak maar die had toch ondanks de bescherming toch echt wel eens blauwe plekken.Inge schreef:
De kop die Peter trekt als hij inbijt, zowel bij de stokaanval als bij het schotstellen is goud waard.![]()
Volgens mij doet het een beetje zeer.
Leuk, Numa foto's. Ga maar gauw maken jaInge schreef:Inmiddels, een half jaar verder, bijt hij nog harder als ik de helpers mag geloven.
Zal eens kijken of we binnenkort weer eens wat foto's kunnen laten maken, het goede weer zou er nu toch eindelijk eens aan moeten komen.
Goed idee!Inge schreef:Inmiddels, een half jaar verder, bijt hij nog harder als ik de helpers mag geloven.
Zal eens kijken of we binnenkort weer eens wat foto's kunnen laten maken, het goede weer zou er nu toch eindelijk eens aan moeten komen.