Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Amstaff pups, zo verschillend

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Amstaff pups, zo verschillend

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

laeken schreef:Ik heb veel liever een sociaal hondje. Maar een klein Engels staffie vind ik ook wel heel erg leuk. Ik ben niet zo van het lopen met andere honden en het honden onderling laten spelen. Ik loop zelf in het bos en doe dingen met de honden zonder dat ik daar andere honden bij nodig heb. Waar ik nu woon heeft iedereen de honden aan de lijn eigenlijk. Normaal gesproken dan. Dus ik zou ook best een leuk Engels staffie willen. Maargoed, dat is dus verboden hier of kost je klauwen met geld... :19:

Ik denk dat uiteindelijk een kleinere terrier hier zal komen wonen. Of die sociaal blijven is altijd de vraag. Ik vind een Welsh, een Ierse terrier of een borderterrier erg leuk. Omdat ik heel stiekem liever geen rashond meer wil spreken de kortharige Black and Tan Jack Russels mij ook erg aan. Een mooi glanzend bonkig hondje. Eigenlijk een Engels staffie zonder staffie :Q: :F:

Dit is wat ik liefst hebben wil, hondsociaal of niet hondsociaal interesseert me eerlijk gezegd niet zoveel :U:

Afbeelding

Dit is wat het waarschijnlijk zal worden :cheer: :

Afbeelding
Afbeelding

Bij een reu kunnen teven altijd wel en ik zal het hondje nooit castreren. Dus reu vs reu zal wel lastiger worden. :S: :engel:
Wat wil je nu precies dan.?
Een sociale hond of een hond/mens agressieve .? :denken:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Waarom zou een zwarte terrier hond en mens-agressief zijn? :denken: En waarom zou een staffie per definitie hond-agressief zijn? Als ik een mooie riem koop en oplet is er toch niks aan de hand? En zo'n staffie ik kan dan wel weer doodleuk overal mee naartoe nemen als ik naar vrienden ga of de ergens anders heen wil. Dat gaat beter dan een bernersennenhond oid. :mrgreen: :engel:
Volgens mij is een zwarte Jack Russel normaal gesproken een heel makkelijk type hondje. Zeker als je de ruimte hebt en elke dag flink met dat beestje aan de gang gaat. Dus ik voorzie geen enkel probleem zelf :ok:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Nanna schreef: Daar heb je een dagtaak aan ;-)
Ik zou (persoonlijk dan hè) veel liever met twee vriendelijke honden in een losloopgebied wandelen. Honden die geen gevaar opleveren voor andere honden dus geen ogen in je rug en geloer van "o GOD, wat komt er nú weer aanlopen, gaot da wel goed...HOU JE HOND BIJ JE!!!"
Als je net terug komt van een verre wandeling door losloopgebied met je sociale hond, moet je het maar opbrengen om dan in de stromende regen met je bijter nóg eens uitgebreid te veld te gaan. Moet jij eens opletten hoe ver dan dat "wij samen tegen de wereld-gevoel" van je af staat :mrgreen:
Ja natuurlijk is dat veel leuker.
En voorlopig is dat ook gewoon de planning hoor.

Maar ik denk toch dat ik ooit weer zal zwichten, gewoon omdat ik heel erg van het ras hou.
Alleen zal ik het dan met mijn volle verstand doen, en zorgen dat het in mijn leven past, omdat ik nú dondersgoed weet wat het inhoudt om een Staf te hebben, en wat er voor karakter in zit. Dus inderdaad moet ik er dan ook de tijd voor hebben. En ach, misschien zakt het ook wel weer weg de liefde voor het ras. Oók dat kan.
Laatst gewijzigd door Mojuan op 14 okt 2012 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
:zweep:
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Juist doordat een goedgefokte staff geen mensagressie kent en volgens mij ook geen bewakingsdrift zal de meeste aandacht van de baas kunnen uitgaan naar eventuele hondagressie. Daarbij zijn het relatief lichte hondjes (< 30 kg) dus makkelijk te houden aan de lijn voor de meeste volwassenen. Eventueel ongewenst gedrag is dus simpel op te lossen door een lijn en eventueel een muilkorf.

Het is geen leeuw. :19:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

EstherK schreef:Juist doordat een goedgefokte staff geen mensagressie kent en volgens mij ook geen bewakingsdrift zal de meeste aandacht van de baas kunnen uitgaan naar eventuele hondagressie. Daarbij zijn het relatief lichte hondjes (< 30 kg) dus makkelijk te houden aan de lijn voor de meeste volwassenen. Eventueel ongewenst gedrag is dus simpel op te lossen door een lijn en eventueel een muilkorf.

Het is geen leeuw. :19:

Eens, ze zijn niet megagroot.
Maar een Amstaf reu haalt al snel de 35kg hoor. Maar ook dat is best te doen met een stevige halsband en goede lijn. En inderdaad, een muilkorf is ook een príma hulpmiddel.
Nu weet ik heel goed wat het inhoudt, dat wist ik niet toen ik Romeo kocht. Nu weet ik precies waar ik op moet letten, en ook hoe ik ermee om moet gaan. Een muilkorf ligt hier ook gewoon in huis, en ik zal het niet laten om die te gebruiken als dat nodig blijkt te zijn.
Ach, ik zie wel wat ik ooit wil.

Voor nu ben ik gelukkig met wat ik heb, drie geweldige honden waar ik van kan genieten, allemaal op hun eigen manier.
De voorliefde voor de Staf zal er altijd zijn, maar de eerstvolgende hond die er zal komen wordt bijna 100% zeker een Wetter. En daarna? Wie weet, wie weet ook niet.
:zweep:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

laeken schreef:Ik heb veel liever een sociaal hondje. Maar een klein Engels staffie vind ik ook wel heel erg leuk. Ik ben niet zo van het lopen met andere honden en het honden onderling laten spelen. Ik loop zelf in het bos en doe dingen met de honden zonder dat ik daar andere honden bij nodig heb. Waar ik nu woon heeft iedereen de honden aan de lijn eigenlijk. Normaal gesproken dan. Dus ik zou ook best een leuk Engels staffie willen. Maargoed, dat is dus verboden hier of kost je klauwen met geld... :19:

Ik denk dat uiteindelijk een kleinere terrier hier zal komen wonen. Of die sociaal blijven is altijd de vraag. Ik vind een Welsh, een Ierse terrier of een borderterrier erg leuk. Omdat ik heel stiekem liever geen rashond meer wil spreken de kortharige Black and Tan Jack Russels mij ook erg aan. Een mooi glanzend bonkig hondje. Eigenlijk een Engels staffie zonder staffie :Q: :F:

Dit is wat ik liefst hebben wil, hondsociaal of niet hondsociaal interesseert me eerlijk gezegd niet zoveel :U:

Afbeelding

Dit is wat het waarschijnlijk zal worden :cheer: :

Afbeelding
Afbeelding

Bij een reu kunnen teven altijd wel en ik zal het hondje nooit castreren. Dus reu vs reu zal wel lastiger worden. :S: :engel:
Er staan nu kruising Duitse JachtterrierxPatterdale op mp :mrgreen:
Dat lijkt me handenvol werk, maar wel leuk :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”