Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jack Mo

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Gerda1986
geregistreerd lid

Jack Mo

Ongelezen bericht door Gerda1986 »

Beste lezers,

Nu zag ik op internet een Jack Mo. De pup zag er heel lief uit alleen kan er verder niets over vinden.
Enige wat ik weet is dat het een kruising is tussen een Jackrussel en een Mopshond.
Heeft u ook deze combi, heeft u er ervaring mee of heeft u verhalen gehoort laat het dan graag weten.

Groetjes en alvast bedankt voor de informatie
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Re: Jack Mo

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ah, een designerdog met een leuke pakkende naam, zodat ze er flink geld voor kunnen vragen :D
Vind het karaktergewijs een rare kruising, wat spreekt je daarin aan?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Gerda1986 schreef:Beste lezers,

Nu zag ik op internet een Jack Mo. De pup zag er heel lief uit alleen kan er verder niets over vinden.
Enige wat ik weet is dat het een kruising is tussen een Jackrussel en een Mopshond.
Heeft u ook deze combi, heeft u er ervaring mee of heeft u verhalen gehoort laat het dan graag weten.

Groetjes en alvast bedankt voor de informatie
Pups zien er altijd heel lief uit maar ik zou niet gaan voor een of ander designerdog-kruising met een erg fancy klinkende naam ;-((

Ik zou eerst 's uitzoeken wat je wilt in een hond en dan bepalen welk (huidig) ras of kruising daaraan kan voldoen. Om nou specifiek op zoek te gaan naar ene designerkruising.... met het risico om tussen broodfokkers te belanden... nee, thanks.

Suzanne
Gerda1986
geregistreerd lid

Vooral het uiterlujk spreekt mij aan. Klein hondje met weinig haar. Lekker knuffelbeest. Lol. Maar verder qua karakter lijktbmij deze combi erg lastig. Een petit barbagon (als ik het zo goed schrijf). Lijkt mij ook een erg leuk hondje aowel karakter als uiterlijk. Alleen erg lastig te vinden hier in Nederland.
Gerda1986
geregistreerd lid

Ik vind zo,n platte snuit niet erg hoor.
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Gerda1986 schreef:Ik vind zo,n platte snuit niet erg hoor.
Jij misschien niet, maar de hond met de neus waarschijnlijk wel.
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Gerda1986 schreef:Vooral het uiterlujk spreekt mij aan. Klein hondje met weinig haar. Lekker knuffelbeest. Lol. Maar verder qua karakter lijktbmij deze combi erg lastig. Een petit barbagon (als ik het zo goed schrijf). Lijkt mij ook een erg leuk hondje aowel karakter als uiterlijk. Alleen erg lastig te vinden hier in Nederland.
Als dat kleine hondje met weinig haar de genen heeft van de Mops :schrik: nou berg je maar. Ik heb nog nooit honden gehad die zo vreselijk veel haar verliezen.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Safari schreef:
Gerda1986 schreef:Vooral het uiterlujk spreekt mij aan. Klein hondje met weinig haar. Lekker knuffelbeest. Lol. Maar verder qua karakter lijktbmij deze combi erg lastig. Een petit barbagon (als ik het zo goed schrijf). Lijkt mij ook een erg leuk hondje aowel karakter als uiterlijk. Alleen erg lastig te vinden hier in Nederland.
Als dat kleine hondje met weinig haar de genen heeft van de Mops :schrik: nou berg je maar. Ik heb nog nooit honden gehad die zo vreselijk veel haar verliezen.
mijn schoonmoeder en schoonbroer hebben een mops (beide reuen) en van mijn DC reu komt minder haar af dan van 1 van hun mopsen :schrik:
mijn 4 grote honden verharen minder erg dan die 2 mopsjes samen :piew: :piew: :piew: :schrik:
Afbeelding
Safari

vania schreef:
Safari schreef:
mijn schoonmoeder en schoonbroer hebben een mops (beide reuen) en van mijn DC reu komt minder haar af dan van 1 van hun mopsen :schrik:
mijn 4 grote honden verharen minder erg dan die 2 mopsjes samen :piew: :piew: :piew: :schrik:
Bij mij ook hoor, ik kan drie truien per jaar breien van al dat haar. Ik heb me laten vertellen dat de zwarte minder verharen.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Dan zou ik kiezen voor een mopsje uit deze fok;

http://www.retro-mops.de/index.php
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

fes/lou schreef:Ah, een designerdog met een leuke pakkende naam, zodat ze er flink geld voor kunnen vragen :D
Vind het karaktergewijs een rare kruising, wat spreekt je daarin aan?

:wink: Het lijken mij juist leuke hondjes.

Als er ooit nog eens een mops komt dan zou ik eerder gaan voor zoiets dan een volle.

http://www.retro-mops.de/index.php/innovation-retromops

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Melanie 74 schreef:Dan zou ik kiezen voor een mopsje uit deze fok;

Ha, wat grappig. Was die site zelf net terug aan het zoeken :mrgreen:
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

nou indd
heb net ff de fotos bekeken
mar die honden hebben een neus :O: :ok:
Afbeelding
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

wat goed dat er fokker zijn die proberen de extremen een beetje terug te fokken!
Afbeelding
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een Jack Mo en een Retromops?

De laatste is ook gewoon een designerdog benaming voor een kruising.

Want waar is de mops gebleven in deze Retromops:

Afbeelding

En trouwens de Jack Mo´s hebben ook gewoon een snuit, hoor. Er loopt er hier een op de dijk, prachtig hondje, energiek ook. De krulstaart van de mops, de onderbeet van een mops, maar met snuit. En echt een hondje waar je wat mee kan doen. Leuke hond.

Komt niet bij de adverteerder van MP vandaan (ik neem tenminste aan dat je De Goordonken bedoelt...). Ik zou wel even wat achtergrond info opzoeken naar die adverteerder als je daar een hondje vandaan wilt hebben.
Afbeelding
Safari

In een ander topic heb ik geschreven dat als ik een pup zou kopen het bij zo'n fokker vandaan zou zijn. Ik wil alleen geen pup, dus moet ik het doen met herplaatsers en daar heb je veel minder keuze in. Het is maar net wat op je pad komt. Ik hoop wel dat dit door gaat zetten in het belang van de gezondheid van de mops.
terrierjunk
Zeer actief
Mijn ras(sen): working terriers
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door terrierjunk »

Je moet maar zo denken, alle honden hebben evenveel neus, maar bij sommige, door mensen platgefokte honden, zit dat allemaal van binnen.
En dat wordt plaatsgebrek en heel veel problemen en de dierenarts die daar fijn rijk van wordt.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”