Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bulldog neergestoken

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Re: Bulldog neergestoken

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik weet niet of dat hetzelfde is als mensen die jouw hond liever dood zien dan levend. En nee aan dat gevoel zal ik niet wennen.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ja als je zo gaat kijken swifers worden vaak niet als echte hond gezien zo zei het,kan mijn dat bommen.
Wat is 10 leden die jij zegt in je nek te hebben op zo veel leden van het forum.
Heders zijn eng en weet ik het allemaal.
Je weet toch zelf hoe je honden zijn passen ze niet in het klapkaak plaatje of wat dan ook trek je het je toch niet aan
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nanna schreef:Ik kan niks met dat gezever van "ze motte me hondjuh niet" hoor.
Ik heb een worst op poten, een plofcollie, een dweil en een gratenpakhuis. Boeie.
En ja, als je een klapkaak neemt weet je dat veel mensen daar nul komma niks mee hebben en ze liever vandaag dan morgen uit het straatbeeld zien verdwijnen.
Als je dat zo dwars zit, neem zo'n beest dan niet :19: Heb je die blijkbaar psychische kwellingen ook niet. :ok:
niet zo schijnheilig hoor, het ligt natuurlijk ook wel erg aan de toon die de muziek maakt en dat weet jij zelf ook wel nanna.
het kan ook best een beetje minder, maar daar jaag je mensen niet zo mee op de kast en dat is minder leuk, toch?

ik snap best wat valerie bedoelt, heb hetzelfde met de eeuwige dh topics, waar dan ook natuurlijk een foto van het grootste gedrocht dat iemand vinden kan neergezet moet worden.
ik kijk al niet eens meer in die topics als ik ze weer die kant heen zie gaan, want ik word er ook piswoest om.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Afbeelding
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
jolanda.S
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door jolanda.S »

:LOL: :LOL: :E:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

:LOL:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

blondie schreef:
Julia schreef:
blondie schreef:
Nanna schreef:Het is natuurlijk wèl Amerika.
En daar is alles meteen een liability en word je voor het gerecht gesleept tot het je rood voor je ogen ziet.
Wie weet heeft die pitbull eigenaar wel toestemming gegeven ze neer te schieten.
Of die agent is bang voor honden en schiet ze dan gewoon maar neer (kan hem het schelen, hij is toch geen hondenliefhebber); ik weet ook niet of ík achter pitbulls aan was gaan vangen :19:
Maar goed, een DA met een verdovingsgeweer is natuurlijk net zo vlot opgeroepen.
Hij was het zat was te horen in het filmpje vlak voor hij de donkere hond neerschiet.
Een paar honden uit mijn roedel reageren meestal wel op honden geluiden van video filmpjes, ze baffen dan even en klaar...maar nu was de hele meute alert en 2 bleven maar doorblaffen, ondanks dat ik het geluid uit had gedaan. dus dat was echt angst gegil van die beagle. Die bul heb ik niet hoeren gillen, want ik had toch maar het geluid uitgezet.

Allemaal weer triest in iedergeval. Bahhhhh
Triest zeker. Maar jij en ik horen anders denk. In mijn gehoor is het gegil op het eind echt afkomstig van de hond die neergeschoten wordt. Slecht neergeschoten ook nog want een beetje politieagent die een geoefend schutter is en de hond voor zijn neus heeft staan schiet de kogel door de kop, is de hond gelijk dood ook.
Komt wellicht bot over, bedoel het niet zo, maar van het gegil te horen schoot meneer de agent niet goed raak. Als je dan al schiet om te doden doe het dan goed. Hij staat recht voor de hond zo te zien in het filmpje.
Helaas moet ik je uit de droom helpen. Een Pit door zijn kop schieten heeft vaak niet het gewenste effect. Daarvoor moet je naar een bladschot, achter het schouderblad. Lastig als ie voor je staat. En ze blijven niet stilstaan hè, ook altijd lastig. Maar hoe dan ook die pitjes deden niets en gaven ook absoluut in lichaamstaal niet aan dat ze wat gingen doen. En volgens mij hoorde ik die lul zelfs zeggen, als jij m nou ff roept lijkt t net of ie aanvalt, maar dat weet ik niet zeker. Kijk nog wel een keer.
Gr. Aniek

Afbeelding
jolanda.S
Zeer actief

Klopt Aniek,hij vroeg idd.of ze de hond wouden roepen,... :vaag:
De pittjes hadden absoluut geen kwaad in de zin.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Budkes schreef:
blondie schreef:
Julia schreef:
blondie schreef: Hij was het zat was te horen in het filmpje vlak voor hij de donkere hond neerschiet.
Een paar honden uit mijn roedel reageren meestal wel op honden geluiden van video filmpjes, ze baffen dan even en klaar...maar nu was de hele meute alert en 2 bleven maar doorblaffen, ondanks dat ik het geluid uit had gedaan. dus dat was echt angst gegil van die beagle. Die bul heb ik niet hoeren gillen, want ik had toch maar het geluid uitgezet.

Triest zeker. Maar jij en ik horen anders denk. In mijn gehoor is het gegil op het eind echt afkomstig van de hond die neergeschoten wordt. Slecht neergeschoten ook nog want een beetje politieagent die een geoefend schutter is en de hond voor zijn neus heeft staan schiet de kogel door de kop, is de hond gelijk dood ook.
Komt wellicht bot over, bedoel het niet zo, maar van het gegil te horen schoot meneer de agent niet goed raak. Als je dan al schiet om te doden doe het dan goed. Hij staat recht voor de hond zo te zien in het filmpje.
Helaas moet ik je uit de droom helpen. Een Pit door zijn kop schieten heeft vaak niet het gewenste effect. Daarvoor moet je naar een bladschot, achter het schouderblad. Lastig als ie voor je staat. En ze blijven niet stilstaan hè, ook altijd lastig. Maar hoe dan ook die pitjes deden niets en gaven ook absoluut in lichaamstaal niet aan dat ze wat gingen doen. En volgens mij hoorde ik die lul zelfs zeggen, als jij m nou ff roept lijkt t net of ie aanvalt, maar dat weet ik niet zeker. Kijk nog wel een keer.
Als mijn engels goed is en ik heb het filmpje 1x gezien hoor ik dat hij er genoeg van heeft, de man stapt richting de hond en schiet, en in mijn beleving is het gegil wat je dan hoort het gegil van de aangeschoten hond en niet die van de beagle.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Oh ok, krijgt ineens een andere wending. Had ik nog niet gelezen. Valerie ik snap niet dat je je zoiets zo persoonlijk aan kunt trekken. Ik heb nog nooit naar mijn Bullmastiff gekeken en gedacht waarom zien anderen niet dat je zo lief bent.
Ik had die ambull ook doodgestoken, maar ook als het een koningspoedel was. Ik werd er direct op aangesproken toen ik dat zei; een ambull is ook een gewone hond hoor, wink.
Ja én? Alsof ik dat niet weet, maar het was toch een Ambull en dat was ook het enige wat ik daarmee bedoelde. Ik refereerde aan de dader, niet aan het slachtoffer. Maw, de "klapkaakliefhebber" schoot direct in de verdediging. Ik ben zelf ook een uitgesproken "klapkaakliefhebber" van kinds af aan, dus al 40 jaar.
Als een Bullmastiff een hond dood bijt, dan denk ik kuthond, kuteigenaar, wat klote weer voor de naam van dit fantastische ras, eikel. Nog nooit is in mij opgekomen; als het een golden was dan kwam het niet in de krant. Ik ben alleen maar boos op die eigenaar omdat hij/zij zich niet zo verantwoordelijk voelt voor dit soort prachtige rassen als ik. Nooit betrek ik dat op mijn eigen hond.
Soms verdiep ik me in een ras en zie er uiteindelijk toch vanaf er eentje te nemen. Puur omdat ik niet met een bepaald slag volk geassocieerd wil worden. En zeker als dit zich zelfs doorzet in een rasvereniging. Vreselijk.
Maar ik denk echt dat je dit soort dingen niet op je zelf moet betrekken. Als jij een verantwoordelijke eigenaar bent dan is het toch goed. Je zou de gasten aan moeten vallen die ervoor zorgen dat jouw geliefde rassen in een kwaad daglicht komen te staan. Die kuteigenaren die niet verantwoord met hun "klapkaak" omgaan. Want het is echt een feit dat de meeste honden in mijn gebied die zijn aangemerkt als gevaarlijke hond na een of meerdere incidenten klapkaken en herders zijn. Dat ligt toch echt aan het kutvolk dat niet ziet wat hun hond aan kan richten. Niet aan de slachtoffers en ook niet aan de pers.

En verder over persoonlijk gekwetst worden. Ik word hier door mijn werk/tak van sport stelselmatig weggezet als dierenmishandelaar. Ik weet toch zelf wel dat ik mijn honden niet mishandel omdat ik in de africhting zit? Ik ben toch niet gek, dus nee ik trek me dat niet persoonlijk aan en dat zou jij ook niet moeten doen. Het wordt er namelijk voor het ras niet beter op als je dat wel doet.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

blondie schreef:
Budkes schreef:
blondie schreef:
Julia schreef: Een paar honden uit mijn roedel reageren meestal wel op honden geluiden van video filmpjes, ze baffen dan even en klaar...maar nu was de hele meute alert en 2 bleven maar doorblaffen, ondanks dat ik het geluid uit had gedaan. dus dat was echt angst gegil van die beagle. Die bul heb ik niet hoeren gillen, want ik had toch maar het geluid uitgezet.

Als mijn engels goed is en ik heb het filmpje 1x gezien hoor ik dat hij er genoeg van heeft, de man stapt richting de hond en schiet, en in mijn beleving is het gegil wat je dan hoort het gegil van de aangeschoten hond en niet die van de beagle.
Eerst hoor je die beagle wel hysterisch gillen hoor, maar dat is niet omdat ie aangevallen wordt. En verder was ik het met je eens, behalve dus dat door zijn kop schieten....dat werkt niet....
Gr. Aniek

Afbeelding
blondie
Zeer actief

Budkes schreef:
blondie schreef:
Budkes schreef:
blondie schreef: Triest zeker. Maar jij en ik horen anders denk. In mijn gehoor is het gegil op het eind echt afkomstig van de hond die neergeschoten wordt. Slecht neergeschoten ook nog want een beetje politieagent die een geoefend schutter is en de hond voor zijn neus heeft staan schiet de kogel door de kop, is de hond gelijk dood ook.
Eerst hoor je die beagle wel hysterisch gillen hoor, maar dat is niet omdat ie aangevallen wordt. En verder was ik het met je eens, behalve dus dat door zijn kop schieten....dat werkt niet....
Ik kom er nu ook pas weer in. En had de andere berichten niet gelezen. Mijn laatste reactie is niet gerelateerd tot wat er is geschreven. In dit filmpje zag ik zelf geen bedreiging van de honden uit eerlijk gezegd om ze de kogel te geven, waar dan ook en met welk letsel gevolg dan ook.
Budkes
Zeer actief

Volkomen met je eens.
Gr. Aniek

Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Budkes schreef:Helaas moet ik je uit de droom helpen. Een Pit door zijn kop schieten heeft vaak niet het gewenste effect.
Waarom, als ik vragen mag? Ik zat me namelijk ook te bedenken waarom er niet meteen "raak" werd geschoten.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik weet ook van mezelf dat wanneer mijn hond aangevallen werd, en ik moest kiezen voor mijn hond of die andere, dan moest die andere het afleggen.
Dus daar kan ik heel goed inkomen.

Maar 23 keer steken zeg.....
Ik hou te veel van honden om dat te kunnen. Ik zou een andere manier prefereren. Voor de eigenares vind ik het echter net goed.
Zij is overstuur over haar hond. fijn. weet zij ook eens hoe die andere hondeneigenaren zich voelen als hun hond door de hare aangevallen worden!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
jolanda.S
Zeer actief

Budkes schreef:Oh ok, krijgt ineens een andere wending. Had ik nog niet gelezen. Valerie ik snap niet dat je je zoiets zo persoonlijk aan kunt trekken. Ik heb nog nooit naar mijn Bullmastiff gekeken en gedacht waarom zien anderen niet dat je zo lief bent.
Ik had die ambull ook doodgestoken, maar ook als het een koningspoedel was. Ik werd er direct op aangesproken toen ik dat zei; een ambull is ook een gewone hond hoor, wink.
Ja én? Alsof ik dat niet weet, maar het was toch een Ambull en dat was ook het enige wat ik daarmee bedoelde. Ik refereerde aan de dader, niet aan het slachtoffer. Maw, de "klapkaakliefhebber" schoot direct in de verdediging. Ik ben zelf ook een uitgesproken "klapkaakliefhebber" van kinds af aan, dus al 40 jaar.
Als een Bullmastiff een hond dood bijt, dan denk ik kuthond, kuteigenaar, wat klote weer voor de naam van dit fantastische ras, eikel. Nog nooit is in mij opgekomen; als het een golden was dan kwam het niet in de krant. Ik ben alleen maar boos op die eigenaar omdat hij/zij zich niet zo verantwoordelijk voelt voor dit soort prachtige rassen als ik. Nooit betrek ik dat op mijn eigen hond.
Soms verdiep ik me in een ras en zie er uiteindelijk toch vanaf er eentje te nemen. Puur omdat ik niet met een bepaald slag volk geassocieerd wil worden. En zeker als dit zich zelfs doorzet in een rasvereniging. Vreselijk.
Maar ik denk echt dat je dit soort dingen niet op je zelf moet betrekken. Als jij een verantwoordelijke eigenaar bent dan is het toch goed. Je zou de gasten aan moeten vallen die ervoor zorgen dat jouw geliefde rassen in een kwaad daglicht komen te staan. Die kuteigenaren die niet verantwoord met hun "klapkaak" omgaan. Want het is echt een feit dat de meeste honden in mijn gebied die zijn aangemerkt als gevaarlijke hond na een of meerdere incidenten klapkaken en herders zijn. Dat ligt toch echt aan het kutvolk dat niet ziet wat hun hond aan kan richten. Niet aan de slachtoffers en ook niet aan de pers.

En verder over persoonlijk gekwetst worden. Ik word hier door mijn werk/tak van sport stelselmatig weggezet als dierenmishandelaar. Ik weet toch zelf wel dat ik mijn honden niet mishandel omdat ik in de africhting zit? Ik ben toch niet gek, dus nee ik trek me dat niet persoonlijk aan en dat zou jij ook niet moeten doen. Het wordt er namelijk voor het ras niet beter op als je dat wel doet.
Helemaal mee eens.
Budkes
Zeer actief

blondie schreef:
Budkes schreef:
Ik heb nog een keer geluisterd en er wordt inderdaad gezegd; "Call him again Ron, then i'm gonna say that he had attacked us"
:kotz:
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

-Saskia- schreef:
Budkes schreef:Helaas moet ik je uit de droom helpen. Een Pit door zijn kop schieten heeft vaak niet het gewenste effect.
Waarom, als ik vragen mag? Ik zat me namelijk ook te bedenken waarom er niet meteen "raak" werd geschoten.
Omdat een kogel nog weleens wil ketsen op de schedel. Dan moet je al precies, sorry voor het onsmakelijke detail, door de oogkas schieten. Door de hoek van de baan van de kogel wil die dus nog weleens ketsen op de schedel.
Ja en wat ik ook al zei, honden willen nog weleens niet doodstil blijven staan als ze worden neergeschoten. Is toch een stuk moeilijker als dat het lijkt.
Gr. Aniek

Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Budkes schreef:
blondie schreef:
Budkes schreef:
Ik heb nog een keer geluisterd en er wordt inderdaad gezegd; "Call him again Ron, then i'm gonna say that he had attacked us"
Nou, dat vind ik echt schofterig zeg.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Budkes
Zeer actief

:(: ze raken die Beagle ook niet aan, ondanks dat hysterisch gegil van die Beagle. Een hond zou om minder getriggert worden :(:
Gr. Aniek

Afbeelding
gonnie
Zeer actief

blondie schreef:
Budkes schreef:
blondie schreef:
Julia schreef: Een paar honden uit mijn roedel reageren meestal wel op honden geluiden van video filmpjes, ze baffen dan even en klaar...maar nu was de hele meute alert en 2 bleven maar doorblaffen, ondanks dat ik het geluid uit had gedaan. dus dat was echt angst gegil van die beagle. Die bul heb ik niet hoeren gillen, want ik had toch maar het geluid uitgezet.

Die Beagle was daarvoor ook aan het gillen hoor, toen die lichte hond hem pakte. Maar die donkere hond die neergeknald werd deed niks.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Budkes
Zeer actief

Die lichte hond heeft die Beagle ook niet aangeraakt. Toen die Beagle nog aan het krijsen was liep die blonde elders in de tuin te snuffelen. Je ziet die blonde zelfs nog wegspringen voor die hysterische Beagle. Beide Pitjes hebben naar die Beagle niets kwaads in zin.
Gr. Aniek

Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Budkes schreef:Die lichte hond heeft die Beagle ook niet aangeraakt. Toen die Beagle nog aan het krijsen was liep die blonde elders in de tuin te snuffelen. Je ziet die blonde zelfs nog wegspringen voor die hysterische Beagle. Beide Pitjes hebben naar die Beagle niets kwaads in zin.
O dan heb ik het niet goed gezien de film bewoog ook nogal, maar die Beagle gilde wel.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
jolanda.S
Zeer actief

De Beagle,gilde om niks.
De lichte Pitt,had niet eens echt interesse,vond het snuffelen in de tuin belangrijker.
En toen ze toch maar eens ging kijken,schrok ze zelfs van de Beagle.
De zwarte is alleen maar vriendelijk en wil graag spelen.
blondie
Zeer actief

gonnie schreef:
Budkes schreef:Die lichte hond heeft die Beagle ook niet aangeraakt. Toen die Beagle nog aan het krijsen was liep die blonde elders in de tuin te snuffelen. Je ziet die blonde zelfs nog wegspringen voor die hysterische Beagle. Beide Pitjes hebben naar die Beagle niets kwaads in zin.
O dan heb ik het niet goed gezien de film bewoog ook nogal, maar die Beagle gilde wel.
Nog eens goed kijken, de licht wordt/werd wel degelijk getriggerd door het gegil van de beagle. De donkere nam afstand maar de lichtere raakte wel opgefokt door het gegil van de beagle in het begin. Tot 2x toe, maar ging niet door en had ook een rem. De donkere heeft in dit filmpje visueel geen aanval op de beagle gedaan, de lichtere zie je in het filmpje wel reageren op het gehuil en reactie van de beagle. Althans ik zie dat wel in het begin. Maar beide andere honden gingen niet voor de kill in aggressiefheid naar de andere hond toe. De lichte hond heeft wel degelijk een aanval ingezet op de beagle. 2x zelfs. Aanval, getriggerd door het hysterische blaffen en de hysterie eromheen van andere mensen..
Je hoort ook de eigenaren van de beagle zeggen dat ze zijn hond weer aanvallen, daarop vind de politiemeneer het genoeg en schiet op 1 van de honden. De donkere die juist weinig aggressiefs deed en zeker niet naar de beagle toe. Maar goed. Lang verhaal kort, honden zaten in de tuin van de buren, eigenaar was niet te bekennen. En er is geschoten, kun je hoog of laag springen, je hebt het er mee te doen.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

gonnie schreef:
Budkes schreef:
blondie schreef:
Budkes schreef:
Nou, dat vind ik echt schofterig zeg.
Ik ook. Ik heb het filmpje niet goed gezien kan echt niet tegen honden gegil. Maar als ze de honden zo geroepen hebben en met die rede afgemaakt hebben vind ik idd heel erg.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
jolanda.S
Zeer actief

De lichte ging idd.pas kijken door dat gegil,maar ik zie geen aanval,wel typisch lomp gedrag,maar zonder agressie.
En door dat lompe gilt de beagle nog harder.

Maar voor mij ook einde discussie,het lost immers niks meer op.
Budkes
Zeer actief

Klopt volgens mij ook Jolanda. Connie ook die blonde raakt de beagle absoluut niet aan. Die vent zegt ook kijk ze vallen mijn beagle aan, waarop de vraag komt waar dan?
Ze dansen om de beagle heen, die donkere maakt een spelbuiging. De blonde maakt schijnaanvallen maar weet niet hoe snel die weg moet komen als die beagle naar hem/haar uitvalt. Ze hebben het beestje niet aangeraakt en zeker niet agressief bejegent.
Geen enkele reden om te schieten. Behalve dan dat ze in de tuin van iemand anders lopen, maar daar hoeft zo'n hond toch niet voor te worden neergeschoten.
Gr. Aniek

Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Valerie schreef:Ik weet niet of dat hetzelfde is als mensen die jouw hond liever dood zien dan levend. En nee aan dat gevoel zal ik niet wennen.

Ik wens Staffords geen dood toe,maar wél veel meer bazen die weten wat ze kunnen aanrichten en daar ook naar handelen.

Maar ja,ik heb een jachthond en die vermoorden konijnen en alles wat ze aan wild voor de neus komt.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Valerie schreef:
mercedes2803 schreef:
Marion. schreef: Je laat je in elk geval weer heel goed kennen :ugh:
Eens
Ik heb het niet gelezen (maar krijg dat vast nog wel te horen van iemand toch? :wink: )

Maar "fijn" om te zien dat dat je af en toe eens flink door de mand valt en even laat zien hoe je in elkaar zit Valerie :ok:
niet goed lezen wat er staat, de boel omdraaien, dingen lezen die er helemaal niet staan, suggereren, aannames doen, dan getergd onder de gordel gaan trappen en onderaan de streep een ander verwijten dat ie op aandacht geilt..
ehmm ehmm ehmmm duudelijk :ok:
Dat jij zoiets fijn vind zegt meer over jou dan over mij denk ik zo. Ik kom hier niet om te rellen en zeker niet om mensen te kwetsen. Ik heb Yamie een oprecht bericht hierover gestuurd en zij heeft gezegd zand erover. Ze had net zo goed kunnen zeggen FU bitch. Verder kan ik niets meer aan de opmerking veranderen. Dat Marion nog commentaar durft te geven nadat zij zelf keer na keer na keer na keer kwetsende opmerkingen maakt op het forum, tja. Daar heb ik niets op te zeggen. Ik heb wel gelezen wat je gister hebt geschreven hoor Marion. Je kunt beter even je hand in eigen boezem steken denk ik zo.

Verder is dit bericht algemeen bedoelt. Hier op het forum ben je gewoon een 3e rangs burger als je je niet excuseert voor de voorliefde voor zgn vechthonden. Nee niet in elk topic blijkt dat maar zo eens in de zoveel tijd wel. Zeker vanwege alle staffordtopics die constant geopend worden. En dan maar gaan lachen en wijzen "kijk die staffordeigenaren reageren altijd zo defensief". Vind je het verdomme gek als jouw hond constant dood gewent wordt? Gewoon even serieus? Op elk ras wordt inderdaad commentaar gegeven maar zeggen dat een engelse collie een ontplofte haarbal is of een poedel een lelijke schaap is toch wel even wat anders dan iemands hond dood wensen. En nee natuurlijk wordt dat niet persoonlijk gezegd maar er wordt wel vaak genoeg gezegd dat ze verboden moeten worden, niet meer gefokt mogen worden, niet in het straat beeld thuis horen en eigenlijk moeten verdwijnen. Je kunt het wel algemeen houden maar je praat dan ook over de staffords die op dit moment op de schoot van hun baasje liggen. Het raakt dicht bij huis hoor dat soort opmerkingen. En dan keer op keer expres om mensen hun tent uit te lokken wat ook toegegeven wordt vind ik verachtelijk.
Bij mij is ook best mijn limiet bereikt met dat soort topics. Ik heb ook keer op keer dingen proberen uit te leggen, te verduidelijken maar daar gaat het niet om. Het gaat om lekker losgaan op rassen en de liefhebbers ervan. Laten weten wat voor een uitschot het is. Jij niet hoor, jij niet maar de rest van de staffordeigenaren wel. Amehoela. Af en toe vraag ik me af of mensen wel door hebben hoe een geschreven woord overkomt. Dan kijk ik naast mij naar mijn eigen hond en dan denk ik hoe kunnen mensen zo wreed zijn. Hoe kan iemand denken dat zij hier niet mag zijn. Mijn meisje, mijn hond waar ik zielsveel van hou. En dan kan er gezegd worden dat je je het niet aan moet trekken maar het kwetst wel.
Staffordeigenaar na staffordeigenaar wordt hier weggepest. Juist door deze opmerkingen je kan geen stafford opschrijven of er zitten al 10 mensen in je nek te hijgen. Als forum kun je ook denken van kom we gaan mensen informeren en zo ook zorgen dat er minder incidenten gebeuren. Maar nee dat is schijnbaar niet de bedoeling. Weg ermee allemaal. Diegene die hier nog zitten posten ook bijna nooit foto's of verhalen van de honden of ze moeten sociaal zijn. Dat mag nog net. En je moet natuurlijk beloven om nooooit meer een stafford te nemen. Anders blijf je een 3e rangs burger.
Zo ook de Akita tegenwoordig. Mensen praten achter mijn rug om dat ze niet met mij durven te wandelen vanwege Kiyoshi. Ik bedoel kom op hey dat ik een staffordeigenaar ben betekent niet dat ik het leuk vind om honden te pijnigen hoor. Kiyoshi is een sukkeltje, hij kan niet tegen boosheid in wat voor vorm dan ook. Ik zou willen dat hij eens voor zich opkomt. Als hij niet goed met andere honden kon dan bleef hij thuis. Net zo makkelijk want Jigzy gaat ook niet mee in groepswandelingen.
Dus ja na het zoveelste vechthondentopic ben ik geknapt. Ik was sowieso al niet meer van plan de topics te lezen en te reageren omdat het geen zin heeft. Dit topic vond ik te bizar om te laten gaan. Dit is voor mij echt een van de meest bizarre topics ooit op dit forum. Ik zou het mij ook niet aan moeten trekken maar goed ik blijf ook een mens met gevoel gelukkig. Ik zal me best laten kennen hebben door de geplaatste opmerkingen maar voor mij hebben toch veel meer forummers zich laten kennen hier.
Je weet toch zelf hoe je bent en een verantwoorde eigenaar, ik zou me dan niet zo druk maken, dat het je raakt kan ik me wel voorstellen, ik snapte ook niet waarom ik niet mee mocht wandelen met Baco, of er werd gereageerd we gaan een andere dag, later viel het kwartje pas, het lag niet aan mij maar aan Baco :ugh: alsof ik zou gaan meewandelen als hij alles vermoordt, nou het zij zo, en dat het je soms hoog zit kan ik me ook voorstellen, maar zo reageren is natuurlijk ook niet de manier, dat is kwetsen om het kwetsen dat gaat nergens over.
En dat mensen ver gaan om hun hond te kunnen en willen bevrijden uit de kaken van een andere hond, ongeacht ras ja dat kan gebeuren.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”