En niet te vergeten zijn goede bespiering ,vooral op zijn borst.S@ndr@ schreef:hij heeft gewoon zware botten![]()

Moderator: moderatorteam
En niet te vergeten zijn goede bespiering ,vooral op zijn borst.S@ndr@ schreef:hij heeft gewoon zware botten![]()
HAHHAHAHA, mijn ouders hebben ook die neiging, vooral mijn vader en die is zelf juist ontzettend slank... Stukjes leverworst hier, stukjes kipfilet (rauw) daar, koekjes te over, ahhh de honden mogen toch ook wel een frikadel...?billyboy2 schreef:Jezus wat is dat beest dik....ongelooflijk....ben je dan zo blind dat je niet ziet dat je dier zo ongelooflijk ongezond dik wordt?
Het zal wel iets zijn van oude mensen en schattige hondjes![]()
Hier in huis gaat het namelijk net zo.
Mijn teckel is helemaal wild van leverworst. Ikzelf eet geen vlees, dus kom er ook niet aan.
Maar mijn pa smeert 10 x per dag een broodje leverworst. Dan vliegt die teckel naar de keuken, gaat als een gek kwispelt voor hem zitten met een scheef kopje en oortjes omhoog, nou dan gaat mijn vader over stag:
OOOO lieve poedie wat kijk je weer lief, wil je zo graag een lekker stukje leverworst van opie...en propt hij er zonder pardon een boterham met dikke laag boter en leverworst in...
En uiteraard gebeurd dit als ik niet in de buurt ben/niet oplet, want hij weet donders goed dat ik het niet wil hebben.
Maar ja, die 2 zijn samen zo sneaky....
We hebben nou afgesproken dat ze elke dag een klein stukje mag.....
Heb hem net de foto laten zien van deze teckel....en hij vond het vreselijk zielig. Laten we dus hopen dat hij zich aan de afspraken houdt.
Gelukkig zie/ruik ik snel genoeg als ze wat van hem heeft gehad, en dat krijgt ze gewoon minder voer.
Ze gaat nu als knakworst op poten door het leven, en hoef echt geen rollade op poten of nog erger een zeehond zoals deze.
En jup, paps is ook te dik...niet vreselijk te dik maar een 10/15 kg eraf zou hem niet misstaan.
Dat is zo.bouvierpoedel schreef:Mensen denken niet van goh laat ik mijn hond eens moddervet gaan voeren zodat hij niet meer op zijn poten kan staan.
Meestal zien ze het geeneens dat hij echt te vet is.
Daar gaat ook een proces aan af en niet dat hij in ene niet meer kon lopen.ranetje schreef:Dat is zo.bouvierpoedel schreef:Mensen denken niet van goh laat ik mijn hond eens moddervet gaan voeren zodat hij niet meer op zijn poten kan staan.
Maar als hij niet meer kan lopen omdat zijn poten de grond niet meer raken, moet er toch een belletje gaan rinkelen?
bouvierpoedel schreef:Daar gaat ook een proces aan af en niet dat hij in ene niet meer kon lopen.ranetje schreef:Dat is zo.bouvierpoedel schreef:Mensen denken niet van goh laat ik mijn hond eens moddervet gaan voeren zodat hij niet meer op zijn poten kan staan.
Maar als hij niet meer kan lopen omdat zijn poten de grond niet meer raken, moet er toch een belletje gaan rinkelen?
Maar dat schijnen ze blijkbaar ook niet te zien anders hadden ze wel eerder ingegrepen.
Soort blindheid of zo.?
Jaren geleden woonde er een gezin achter mij en die waren alle 4 moddervet ,vader moeder en zoon en dochter en de hond net zo.Nanna schreef:Waarschijnlijk zijn ze zelf ook zo immobiel als de klerebouvierpoedel schreef: Daar gaat ook een proces aan af en niet dat hij in ene niet meer kon lopen.
Maar dat schijnen ze blijkbaar ook niet te zien anders hadden ze wel eerder ingegrepen.
Soort blindheid of zo.?Het lijken me iig geen types van de paden op, de lanen in.
En ja, dan blijft er weinig anders over dan tv kijken en je volvreten.
En als Takkie dan zo sneu kijkt, krijgt Takkie ook wat. Want we houden zoveel van Takkie en kunnen hem niets weigeren.
Hij kan wel lopen, al is het met heel veel moeite, zag ik op een filmpje van vorige maand.sbientje schreef:meer bewegen wordt ook lastig, aangezien ie niet eens kan bewegen.. erg sneu. Maupie woog toen ze bij ons aankwam 45 kilo. En die was echt moddervet! en een labrador! 38 kilo voor een tekkel is eigenlijk ongelofelijk..
Nanna schreef:Nee hoor. HIER een filmpje. Hij kan nu weer wat rondstrompelen.M@rleen schreef: Dat moet gefotoshopt zijn.... Dat kan toch niet
Nee joh! Ideaal zo dik, loopt ie tenminste niet meer wegranetje schreef:Dat is zo.bouvierpoedel schreef:Mensen denken niet van goh laat ik mijn hond eens moddervet gaan voeren zodat hij niet meer op zijn poten kan staan.
Goeie genadeNanna schreef:Nee hoor. HIER een filmpje. Hij kan nu weer wat rondstrompelen.M@rleen schreef: Dat moet gefotoshopt zijn.... Dat kan toch niet
Dat is waarMachie schreef:Nee joh! Ideaal zo dik, loopt ie tenminste niet meer wegranetje schreef:Dat is zo.bouvierpoedel schreef:Mensen denken niet van goh laat ik mijn hond eens moddervet gaan voeren zodat hij niet meer op zijn poten kan staan.
Maar als hij niet meer kan lopen omdat zijn poten de grond niet meer raken, moet er toch een belletje gaan rinkelen?![]()
![]()
Zo, hij beweegt al een heel stuk beter
Hij IS ook weggehaald bij de misdadige bazenEline* schreef:Zo'n hond laat je toch weghalen bij een stel van die misdadige bazen?
Dat is al een enorm verschil zegNanna schreef:Obie, van toen naar nu![]()
![]()