Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zogende teef weigert eten

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

francientje
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 3

zogende teef weigert eten

Ongelezen bericht door francientje »

Al eerder had ik het onderwerp bloedverlies tijdens de dracht.
Toen heeft ze een dikke week na genoeg niks willen eten of ze gaf over.
Dit is nu weer nu ze de pups heeft. De eerste dagen at ze flink in haar vers vlees. Nu weigert ze alles.
Van vlees,brokken,gekookte kipfilet in boulion,slobbersaus,ranzige patebakjes etc.
Ze had eergisteren wat spierkrampen gisteren en heeft voor de zekerheid bij de dierenarts 2 calciumspuiten gehad.
Wat een drama is dat overigens die branden dus ze heeft de boel bij elkaar gegilt.
Ze heeft geen koorts en drinkt wel alleen niet eten. Wanhopig wordt ik er van.
De pups groeien als kool dat dan weer wel maar dan moet ze nu toch rammelen?
Ze krijgt wel elk uur van mij nu nutridrops. Iemand een idee?
Vanmiddag weer naar de dierenarts, :(
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: zogende teef weigert eten

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zit er nog iets in haar baarmoeder of wat Nanna zegt een uieronsteking.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Onze Bella at na haar zelfbevalling (eerste nest) ook niet tot nauwelijks. Wat een hoofdbrekens kostte dat! En die kipfilet, dat werkte hier ook al niet. Heb alles geprobeerd: tot en met frolic aan toe (nood breekt wetten). Yoghurt (Danonetje), blikvoer etc..
Bij haar speelde denk ik vooral stuwing een rol (pijn dus aan die borsten en een hoge lichaamstemperatuur). Net als wat mijn voorgangers zeggen: houd die melklijsten in de gaten en haar temperatuur.

Ik hoop dat het meevalt bij de da en dat je teefje snel zelf weer eet (Bella ging uiteindelijk ook heeeeel geleidelijk aan weer meer eten, wel brokken, de kvv die ze normaal at heeft ze heel lang geweigerd).
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

bouvierpoedel schreef:Zit er nog iets in haar baarmoeder of wat Nanna zegt een uieronsteking.?

het is een keizersnede geweest (volgens mij) dus iets achter gebleven lijkt me sterk....
wel kan er natuurlijk een BM ontsteking sluimeren, die gaat niet altijd met koorts gepaard......

mooi klote in elkgeval....hoop dat je het snel vind
evt idd stuwing als ze te veel melkproductie heeft.....
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

En waarom in de douche dan Nanna?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

LongFields schreef:En waarom in de douche dan Nanna?

voor de rotzooi denk ik....
zat het te lezen & dacht eerst toen Nanna schreef onder de douche dat ze ging zeggen om te koelen met koud water ;-)

maar als in de douche enkel voor de rotzooi is volstaat denk ik ook wel een (enkele of stapel) handdoeken op schoot....
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

crutz schreef:

zat het te lezen & dacht eerst toen Nanna schreef onder de douche dat ze ging zeggen om te koelen met koud water ;-)

maar als in de douche enkel voor de rotzooi is volstaat denk ik ook wel een (enkele of stapel) handdoeken op schoot....
Vandaar dat ik het even vroeg, ik begreep de relevantie van de douche in het verhaal niet helemaal, dacht dezelfde kant uit als jij trouwens. :wink:
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Wat een zorgen weer! :( Amy at de eerste dagen ook niks van haar normale voer. Smudier wilde ze niet, haar brokken wilde ze niet.
Amy heeft de eerste 1,5 week alleen gegeten: Gekookte kipfilet, gekookte eieren, kaas, rodi worst en koolvis. Iets anders moest ze niet. Misschien staat hier nog iets bij wat je kunt proberen.
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Misschien de douche voor het warme water, dat dat wat verzacht?
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rebble »

LongFields schreef:
crutz schreef:

Vandaar dat ik het even vroeg, ik begreep de relevantie van de douche in het verhaal niet helemaal, dacht dezelfde kant uit als jij trouwens. :wink:

Ik weet dat de douche bij een borstontsteking bij mensen nut heeft maar aangezien het alweer 9 jaar geleden is dat ik borstvoeding gaf :engel: Het heeft volgens mij te maken met de warmte.
Afbeelding
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Guapa begon de laatste 2 a 3 weken van haar laatste weken tot de pups 2.5 weken waren, niet meer te eten
het enige dat madam wel wilde was kilo's brood :piew: heel af en toe eens een stukje pens of een klein (100gr) blikje blikvoer of een stukje camember, maar verder heeft ze bijna 6 weken op brood geleefd
ze wilde toen wel 1 dag bv een blikje eten, maar de volgende dagen weer niets, ook al gaf je een ander smaakje, ze moest het niet
tot de pups ineens haar bak brokken (die er uit voorzorg altijd stond) heel aantrekkelijk vonden en madam toen ineens wel weer begon te eten :piew:

Guapa kan dat nu (de pups zijn net 2 jaar) nog altijd hoor, dagen geen brokken eten, maar geef je haar brood schrokt ze het naar binnen
smorgens is dat wel grappig, in het begin wilde ze nooit de tuin in (ze zit hier buiten als wij werken zijn) pak een sneetje brood en madam spurt naar buiten :LOL: :piew:
Afbeelding
francientje
Actief

Het probleem is waarschijnlijk verholpen! Tijdens de dracht had ze precies het zelfde. Toen kreeg ze Amoxoral en nu weer. Conclusie is dat ze daar erg misselijk van is. Een prikje tegen de misselijkheid deed wonderen. Ze heeft weer wat gegeten jippie. Nu weer een volgend probleem,een pup met darmkrampjes.
Topline
Actief
Mijn ras(sen): Boxers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Topline »

tegen darmkrampjes helpt cinababy van VSM heel erg goed! (ja, ook bij puppies)
francientje
Actief

Graag hoor ik een advies om Pebbles te laten aankomen.
Ze eet wel maar niet van harte. Puppybrokken moet ze niet of ik moet er een paar uit de hand geven maar dat stopt ook snel. Ik denk dat ze op een dag nu gemiddeld 1,5 kilo compleet vers vlees naar binnen gaat.
Daarnaast nog eens een eitje of een gestoomde makreel.
De pups groeien tussen de 45 en 65 gram per dag maar moeder zie ik steeds magerder worden.
Ze krijgt continu eten na de eetsessie aangeboden maar weigert meestal.
Eet ze wel,dan gelijk een pond vlees. Sinds het weekend doe ik er ook wat puppymelkpoeder door.
Verder nog tips om weer wat vet op moeders botten te krijgen?

Ik zal blij zijn als die kleintjes wat bijvoeding mogen en mama hiermee gaan ontlasten.
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Amy moet ik ook steeds aandringen om te eten, ze is nog niet mager maar wel wat ingevallen (Ze eet smuldier en ook puppybrokken). Waar ik bij toeval achterkwam nu ik de pups afspeen op Carnibest puppy, is dat ze dat VREET. Dat wil ze echt enorm graag. Het blijft denk ik gewoon uitproberen wat ze echt willen eten.
tootjeko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese Podengo medio en Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door tootjeko »

In januari het zelfde aan de hand gehad met de net bevallen teef van een vriendin, daar heb ik satin balls voor gemaakt en die gingen er goed in.
Afbeelding
francientje
Actief

Ehhhh, satin balls? Dat moet ik ff google :-)

Ze eet nu dus wel maar mondjes maat en uit mijn hand. Brokken blijft ze af of ik moet ze een voor een uit de hand geven maar ook dan houdt het op.
Haar vlees (rodi compleet met extra's) eet ze of midden in de nacht en dan gelijk 4 burgers of......als ik er een andere hond bij zit die het wel heelvgraag wil hebben. Die gunt ze het niet.
Ik doe het wel,ook een hapje voor de toeschouwer :-)

De laatste week van haar dracht at ze goed maar toen zag ik haar ruggegraat eral op liggen.
Nu gaat gewoon overal wat weg. Voor mijn lekkere gevulde bulletje is dat nu heel vreemd om te zien.

Ik ben nu weer een paar eitjes aan het koken en dit schotel ik haar maar weer voor en ik ga eens op zoek naar die satin balls.....
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

francientje schreef:Ehhhh, satin balls? Dat moet ik ff google :-)

Ze eet nu dus wel maar mondjes maat en uit mijn hand. Brokken blijft ze af of ik moet ze een voor een uit de hand geven maar ook dan houdt het op.
Haar vlees (rodi compleet met extra's) eet ze of midden in de nacht en dan gelijk 4 burgers of......als ik er een andere hond bij zit die het wel heelvgraag wil hebben. Die gunt ze het niet.

De laatste week van haar dracht at ze goed maar toen zag ik haar ruggegraat eral op liggen.
Nu gaat gewoon overal wat weg. Voor mijn lekkere gevulde bulletje is dat nu heel vreemd om te zien.

Ik ben nu weer een paar eitjes aan het koken en dit schotel ik haar maar weer voor en ik ga eens op zoek naar die satin balls.....
Heb ook wel eens van dat soort teven gehad.
Broodmager na de zoogperiode , zo erg dat je ze haast zou verstoppen als er puppie kopers kwamen.
Verdomde is als ze slecht vreten verlies je al een boel om het erin te kunnen krijgen en dat lopen ze niet meer in .
Maar dat trekt ook heel snel weer bij gelukkig na dat de puppen gespeend worden..
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

bouvierpoedel schreef:
francientje schreef:Ehhhh, satin balls? Dat moet ik ff google :-)

Heb ook wel eens van dat soort teven gehad.
Broodmager na de zoogperiode , zo erg dat je ze haast zou verstoppen als er puppie kopers kwamen.
Verdomde is als ze slecht vreten verlies je al een boel om het erin te kunnen krijgen en dat lopen ze niet meer in .
Maar dat trekt ook heel snel weer bij gelukkig na dat de puppen gespeend worden..
Guapa was ook zo, bij haar kon je op een gegeven moment haar heupbotten zien omdat madam het vertikte van te eten :schrik: , terwijl ze normaal gezien een kg of 37weegt
ik denk dat zij maximum 1 kg of zo per dag at met 11 zogende pups :schrik:
het heeft bij haar toch een maand of 3 geduurd voor ze weeg goed op gewicht was (moet wel zeggen dat Jänta en Jarana tot hun 16 weken een toetje kregen en toen heb ik echt Guapa er bij weg moeten houden, zodat ze stopte met melk geven :piew: )
Afbeelding
francientje
Actief

Fijn om te lezen dat meerdere teven er zo voor gestaan hebben en het ook na de zoogperiode weer bij trok.

Ze is echt een ander hondje geworden in korte tijd. Natuurlijk ben ik blij dat de pups lekker aankomen maar dat moedertje nu leeggezogen wordt doet me pijn.
Ze kan eten wat ze wil maar dan moet ze het toch echt zelf naar binnen werken.
Vanavond heb ik een variatie op die Satin balls gemaakt met vers compleet, gekookt eitje, nutrix en een beetje honing.
Dat wilde ze niet tot ik Floortje vanuit die bak stukjes gaf uit haar bak. Toen wilde ze met lange tanden toch wel eten.

Ze zal ook best weer bijtrekken na de zoogperiode nog even afzien.
Dank voor jullie adviezen.
francientje
Actief

Boutje schreef:Bella werd ook snel mager en begon pas echt goed te eten eens de puppen ook vast voer kregen. Eigenlijk pas toen ze de uitwerpselen van de pups niet meer op at. Ik denk dat ze er wat misselijk van was, zou dit kunnen?
De pups eten het zelfde als de rest maar ze eet (als ik haar laat doen) met heel veel plezier mee uit hun bakjes.
En toch vind ik haar nog steeds magertjes en ook wat ingevallen, maar als ik haar optil merk ik ook dat ze veel slapper is en door spierverlies lijkt ze misschien ook wel magerder want qua gewicht zit ze nu op 4100 gram en dat is prima voor haar!
Maar de eerste weken heb ik haar ook regelmatig kvv uit de hand moeten voeren, en dan nog liefst terwijl de pups lagen te zogen, anders had ze het echt veel te druk met die hummeltjes om zelf te eten.
Dus misschien eens kijken of dit beter lukt? Voeren terwijl ze zoogt en dus noodgedwongen tijd en rust neemt?

Eten tijdens het zogen vindt mevrouw not done. Het best eet ze om een uur of 3 in de nacht.
Dan zeg ik niks maar zi samen met haar en voer haar stukken kvv en die slobbert ze dan naar binnen. Gelijk een pond. Dat is winst denk ik dan maar.
Wat die misselijkheid betreft dat kan heel goed. Het is wel een hondje dat daar gevoelig voor is. Immers tijdens de drachtven na de bevalling toen ze ab kreeg at ze geen hap door de misselijkheid.
We ploeteren nog even door,over tien dagen gaan de pups ook bijgevoerd worden en mams eet maar lekker mee :wink:
francientje
Actief

tootjeko schreef:In januari het zelfde aan de hand gehad met de net bevallen teef van een vriendin, daar heb ik satin balls voor gemaakt en die gingen er goed in.

Namens Pebbles bedank voor de Satin balls tip!

Ik heb dit gemaakt en gaat erin als koek :cheer:
Nu afwachten of het ook gaat aanzetten maar om te zien dat ze dit erg lekker vindt,daar wordt ik ok blij van :flower:

Onze dank!
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik vind trouwens 1,5 kilo vers per dag niet heel weinig, normaal eigenlijk voor een zogende teef.
Willemijn krijgt dat ook, die voedt er 9 pups van inmiddels 16 dagen van.
Ze krijgt ernaast nog tweemaal daags twee boterhammen met pindakaas pindakaas (voor het zog) en een bak pupmelk.
En voor de beeldvorming: pups groeien 50-60 gram per dag, teefje zelf is normaal ca 18-19 kilo.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Chris*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herders

Ongelezen bericht door Chris* »

Marjoleine schreef:Ik vind trouwens 1,5 kilo vers per dag niet heel weinig, normaal eigenlijk voor een zogende teef.
Willemijn krijgt dat ook, die voedt er 9 pups van inmiddels 16 dagen van.
Ze krijgt ernaast nog tweemaal daags twee boterhammen met pindakaas pindakaas (voor het zog) en een bak pupmelk.
En voor de beeldvorming: pups groeien 50-60 gram per dag, teefje zelf is normaal ca 18-19 kilo.
Wat voor effekt heeft pindakaas?
francientje
Actief

Wat ze eet vind ik eigenlijk best redelijk. Feit is dat het gelijk bij de pups naar binnen gaat en ik devteef zienderogen zie afvallen. Er moeten dus meer calorieen in.
Brokken moet mevrouw niet, die boterham met pindakaas is al meerde keren geweigerd.
Vlees en die satin balls doen het nu wel goed. Door haar vlees doe ik ook een schepje puppymelk.
Het is dus niet dat ze niet eet maar is kieskeurig. Een gestoomde makreel ja,die gaatcer met gemak in.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”