Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond doodgeschopt na schermutseling
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Hond doodgeschopt na schermutseling
Van FB overgenomen
Diesel is gisteren in het bos door een ouder echtpaar (geen bejaarden) doodgetrapt omdat hij onenigheid had met hun colie achtige hond.
Diesel heeft nog nooit gevochten en zit ook niet in zijn aard, hij was echt een goedzak van 50 Kilo! Maar omdat hij er gevaarlijk uit zag en hun hond zou kunnen dood bijten hebben ze hen maar dood getrapt en hij deed niets terug.
De colie achtige hond had alleen een beschadiging aan zijn/haar poot omdat ze hun colie achtige hond optilden van de grond.
Ze zijn met Diezel hier pas nog geweest om hem te laten zien en hij kon met alle honden overweg groot en klein...
Er word nu sectie vericht om de doodoorzaak zwart op wit vast te stellen!
En tevens word er aangifte gedaan!
Ze liepen altijd al in dit bos en Diesel liep altijd los , alleen als er een aangelijnde hond aan kwam dan lijnde ze hem ook netjes aan! Als er een hond los liep dat lieten ze hem ook los lopen want hij kon met alles en iedereen overweg. De eigenaren van Diesel waren een stukje doorgelopen en Diesel kwam normaal nadat hij even gesnuffeld had achter hun aan dus ze hadden niets in de gaten. Tot ze zich omdraaiden en zagen wat er gebeurde (dat ze hem bij zijn halsband vast hielden en volop in zijn buik trapte) ze zijn er als een speer op af gerend en hij ademde nog even en toen was hij dood!
Diesel is aan zijn halsband vastgehouden en volop in zijn pens getrapt! Diesel is pas geleden aan zijn rechter achterpoot geopereerd "zie foto"(dat was gelukkig helemaal goed gekomen) maar zijn krachten waren nog niet optimaal, hij was herstellende!
Nadat Diesel dood was wilde het echtpaar gewoon doorlopen met hun hond alsof er niets aan de hand was maar daar hebben ze een stokje voor gestoken en de politie is er bij geweest.
Uiteraard hebben ze een afspraak voor aangifte en hierbij is het echt niet klaar..
Dit is een trauma voor de eigenaren van Diesel en de kinderen van 7 en 9 die alles met hun eigen ogen gezien hebben en hier niet mee kunnen omgaan...
Diesel was gebeten in zijn lip en oor!
OA hier staat het verhaal. Er is een site voor hem gemaakt om geld in te zamelen voor een advokaat.
https://www.facebook.com/groups/187468591378404/
Diesel is gisteren in het bos door een ouder echtpaar (geen bejaarden) doodgetrapt omdat hij onenigheid had met hun colie achtige hond.
Diesel heeft nog nooit gevochten en zit ook niet in zijn aard, hij was echt een goedzak van 50 Kilo! Maar omdat hij er gevaarlijk uit zag en hun hond zou kunnen dood bijten hebben ze hen maar dood getrapt en hij deed niets terug.
De colie achtige hond had alleen een beschadiging aan zijn/haar poot omdat ze hun colie achtige hond optilden van de grond.
Ze zijn met Diezel hier pas nog geweest om hem te laten zien en hij kon met alle honden overweg groot en klein...
Er word nu sectie vericht om de doodoorzaak zwart op wit vast te stellen!
En tevens word er aangifte gedaan!
Ze liepen altijd al in dit bos en Diesel liep altijd los , alleen als er een aangelijnde hond aan kwam dan lijnde ze hem ook netjes aan! Als er een hond los liep dat lieten ze hem ook los lopen want hij kon met alles en iedereen overweg. De eigenaren van Diesel waren een stukje doorgelopen en Diesel kwam normaal nadat hij even gesnuffeld had achter hun aan dus ze hadden niets in de gaten. Tot ze zich omdraaiden en zagen wat er gebeurde (dat ze hem bij zijn halsband vast hielden en volop in zijn buik trapte) ze zijn er als een speer op af gerend en hij ademde nog even en toen was hij dood!
Diesel is aan zijn halsband vastgehouden en volop in zijn pens getrapt! Diesel is pas geleden aan zijn rechter achterpoot geopereerd "zie foto"(dat was gelukkig helemaal goed gekomen) maar zijn krachten waren nog niet optimaal, hij was herstellende!
Nadat Diesel dood was wilde het echtpaar gewoon doorlopen met hun hond alsof er niets aan de hand was maar daar hebben ze een stokje voor gestoken en de politie is er bij geweest.
Uiteraard hebben ze een afspraak voor aangifte en hierbij is het echt niet klaar..
Dit is een trauma voor de eigenaren van Diesel en de kinderen van 7 en 9 die alles met hun eigen ogen gezien hebben en hier niet mee kunnen omgaan...
Diesel was gebeten in zijn lip en oor!
OA hier staat het verhaal. Er is een site voor hem gemaakt om geld in te zamelen voor een advokaat.
https://www.facebook.com/groups/187468591378404/
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
- Aantal honden: 2
Re: Hond doodgeschopt na schermutseling
Vind het een beetje een apart verhaal. Wat hebben de eigenaren gedaan, die bleven toe kijken? Ik had bij de eerste schop al een stok gepakt en die mensen erbij weggemept.
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik zou ook het verhaal van 'de andere partij' wel eens willen horen.Meghan schreef:Vind het een beetje een apart verhaal. Wat hebben de eigenaren gedaan, die bleven toe kijken? Ik had bij de eerste schop al een stok gepakt en die mensen erbij weggemept.
Neemt niet weg dat het sneu is voor de hond

Iedere dag feest!
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Nee er staat dat die eigenaren doorliepen en het niet doorhadden. Toen ze achterom keken waar de hond bleef, zagen ze het, renden er heen, blies de hond de laatste adem uit en wou dat echtpaar gewoon weglopen! O vind het vreselijk verhaal als het allemaal klopt en waar is zo.
Ik kan me toch moeilijk voorstellen dat een hond zonder kik te geven zich laat schoppen. Triest voor de hond. Wat ik ook niet helemaal begrijp is het geld inzamelen voor juridische hulp. Als je geen vermogen hebt bestaat er zoiets als rechtshulp.
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Oh, dan heb ik te snel gelezen. Maar dan nog... Verschrikkelijk voor de hond, dat wel.Icecold81 schreef:Nee er staat dat die eigenaren doorliepen en het niet doorhadden. Toen ze achterom keken waar de hond bleef, zagen ze het, renden er heen, blies de hond de laatste adem uit en wou dat echtpaar gewoon weglopen! O vind het vreselijk verhaal als het allemaal klopt en waar is zo.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Maar als ze het niet gezien hebben kunnen ze toch ook niet vertellen hoe het gegaan is?
Ik vind het ook wel een beetje een vreemd verhaal, het lijkt me echt niet dat je een hond van 50 kilo zomaar doodtrapt zonder dat de eigenaren die verderop liepen gealarmeerd zijn door geluiden of iets dergelijks.
Ik vind het ook wel een beetje een vreemd verhaal, het lijkt me echt niet dat je een hond van 50 kilo zomaar doodtrapt zonder dat de eigenaren die verderop liepen gealarmeerd zijn door geluiden of iets dergelijks.
- laura86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik vind het ook een beetje raar. Vooral ook omdat er opgeroepen wordt geld te doneren 

- Icecold81
- Zeer actief
Er staat dat ze het zagen wat er gebeurde toen ze zich omdraaiden. Maar idd dan weet je nog niet wat de aanleiding was...LongFields schreef:Maar als ze het niet gezien hebben kunnen ze toch ook niet vertellen hoe het gegaan is?
En het geld storten gebeuren vind ik ook vreemd. Ik stort niets in elk geval

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dan ren je toch keihard terug en dóe je wat lijkt mij?Icecold81 schreef:Er staat dat ze het zagen wat er gebeurde toen ze zich omdraaiden. Maar idd dan weet je nog niet wat de aanleiding was...LongFields schreef:Maar als ze het niet gezien hebben kunnen ze toch ook niet vertellen hoe het gegaan is?

- Icecold81
- Zeer actief
Ja staat er ook dat ze terugrenden als een speer zelfs.... Maar toen was het dus schijnbaar te laat...
(heb je het stukje hierbovenin wel helemaal gelezen??)
(heb je het stukje hierbovenin wel helemaal gelezen??)
- Icecold81
- Zeer actief
Ik zou het verhaal van dat echtpaar wel willen horen... Ik kan me uberhaupt niet voorstellen dat een echtpaar wat samen aan het wandelen is zoiets doet...
- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer:
Eh nou ik juist wel... als je in je eentje bent, ga je niet een vreemde hond en aan de halsband op hangen en in de buik trappen. En dan ook nog eens een hond van het kaliber Ambull... en ondertussen ook nog je eigen hond beschermen voor een nieuwe aanval... Dat gaat allemaal een stuk makkelijker als je met zijn tweeen bent...
Ik vind het een verschrikkelijk verhaal en ik kan me niet voorstellen dat doodtrappen een rechtvaardiging is voor een niet dodelijk gewonde collie. Maar ik ben ook wel benieuwd wat het verhaal van de doodtrapper is...
Diesel moet overigens wel een heel eind achterop gelopen hebben, als je een eventueel begin van een vechtpartij tussen honden niet hebt opgemerkt.
Ik vind het een verschrikkelijk verhaal en ik kan me niet voorstellen dat doodtrappen een rechtvaardiging is voor een niet dodelijk gewonde collie. Maar ik ben ook wel benieuwd wat het verhaal van de doodtrapper is...
Diesel moet overigens wel een heel eind achterop gelopen hebben, als je een eventueel begin van een vechtpartij tussen honden niet hebt opgemerkt.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Maar er staat dat die kinderen het allemaal hebben gezien. Dan zouden zij toch ook wel iets doen of zeggen? Ik vind het sowieso allemaal maar een beetje raar. Gelukkig zijn die uitroeptekens heel overtuigend!!
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Eh... vaag.
Die hond is doodgetrapt en de baasjes waren dus veel te ver weg om na één trap in te grijpen en hun hond te ontzetten?
Ik geloof niet helemaal dat het is gegaan zoals in dit verhaal word gezegd... en dat verhaal over de verwonding op de poot van de andere hond vind ik ook vreemd...
Die hond is doodgetrapt en de baasjes waren dus veel te ver weg om na één trap in te grijpen en hun hond te ontzetten?
Ik geloof niet helemaal dat het is gegaan zoals in dit verhaal word gezegd... en dat verhaal over de verwonding op de poot van de andere hond vind ik ook vreemd...

-
- Zeer actief
Dit krijg je als het halve forum loopt te gillen dat het doodnormaal is om bij een hondengevecht de andere hond aan te pakken. De een rent naar binnen en gaat een hond met keukenmessen te lijf en nu schoppen ze de hond maar dood. Lekker verhaal
. De collie had eigenlijk haast niks.
Verharding van de maatschappij heet dat. Hysterie. Maargoed, dat dit speelt laat het andere topic met de doodgestoken bulldog duidelijk zien. Vroeger was het normaal dat honden wel eens mot hadden. Nu is het helaas zo dat mensen zich laten opjutten door een stel debielen die dit soort geweld als iets doodnormaals zien.
Ik heb sowieso een hekel aan andere hondeneigenaren treffen als ik onderweg ben. Ik hou domweg niet zo van "hondenmensen" en hun eeuwige gelul en geoordeel over anderen. Voor je het weet moet je weer aanhoren hoe goed Cesar wel niet is en anders vertellen ze je wel dat hun hond een schop krijgt en dus perfect opgevoed is. En als je hond dan in een schermutseling met hun hond komt kan hij doodgetrapt of gestoken worden. Nee, ik begin hondeneigenaren en hun overdreven gedoe hoe langer hoe enger te vinden.
Het eeuwige gelul over klapkaken op dit forum begin ik ook hoe langer hoe imbecieler te vinden. Eerder werd er nog wel gerelatieveerd en was je niet meteen een mongool als je een stafford hebt. Nu op dit moment wordt je hond door een stel schreeuwers meteen neergezet als een moordmachine en die mag je heel terecht afslachten als er een conflict met je eigen Fifi komt. Want Fifi is heilig en de grote gevaarlijke boze hond mag dus wel doodgeschopt of gestoken worden. Het wordt hoe langer hoe gekker hier.

Verharding van de maatschappij heet dat. Hysterie. Maargoed, dat dit speelt laat het andere topic met de doodgestoken bulldog duidelijk zien. Vroeger was het normaal dat honden wel eens mot hadden. Nu is het helaas zo dat mensen zich laten opjutten door een stel debielen die dit soort geweld als iets doodnormaals zien.
Ik heb sowieso een hekel aan andere hondeneigenaren treffen als ik onderweg ben. Ik hou domweg niet zo van "hondenmensen" en hun eeuwige gelul en geoordeel over anderen. Voor je het weet moet je weer aanhoren hoe goed Cesar wel niet is en anders vertellen ze je wel dat hun hond een schop krijgt en dus perfect opgevoed is. En als je hond dan in een schermutseling met hun hond komt kan hij doodgetrapt of gestoken worden. Nee, ik begin hondeneigenaren en hun overdreven gedoe hoe langer hoe enger te vinden.
Het eeuwige gelul over klapkaken op dit forum begin ik ook hoe langer hoe imbecieler te vinden. Eerder werd er nog wel gerelatieveerd en was je niet meteen een mongool als je een stafford hebt. Nu op dit moment wordt je hond door een stel schreeuwers meteen neergezet als een moordmachine en die mag je heel terecht afslachten als er een conflict met je eigen Fifi komt. Want Fifi is heilig en de grote gevaarlijke boze hond mag dus wel doodgeschopt of gestoken worden. Het wordt hoe langer hoe gekker hier.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik vind het ook een vreemd verhaal en we kennen het ook maar van één kant.Maar ik neem ook aan dat het hier geplaatst is met een bedoeling.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
Ach nee, dat zouden mensen toch nooit doen 

-
- Zeer actief
Het is niet met een bedoeling geplaatst, hooguit dat het mensen laat nadenken. In het andere topic kwam de boosdoener ja maar dat is amerika he terwijl het hier ook gewoon gebeurd (putten). Na het lezen zat ik hier echt over te piekeren en vannacht bleef dat doorgaan mede door de felle reacties terwijl dit 1 kant van het verhaal is. Ik vind het heel erg voor Diezel dat hij zo aan zijn einde is gekomen en vind het totaal overtrokken ingrijpen en buiten proporties als dit zo gegaan is als geschreven word.marian* schreef:Ik vind het ook een vreemd verhaal en we kennen het ook maar van één kant.Maar ik neem ook aan dat het hier geplaatst is met een bedoeling.
Maar, het wegschoppen van een hond kan ook verkeerd aankomen en dan krijgt het verhaal een andere wending
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
- Zeer actief
Het maakt mensen helemaal niks uit hoe iets aankomt en wat het gevolg is. Als hun hond maar veilig is voor de andere hond. Dat die daarvoor dood moet interesseert ze geen ene reet. Dat lees je ook want die mensen waren al bezig met doodleuk doorlopen terwijl de hond dood lag te gaan.
Het bangmaken en de stemmingmakerij is hier op dit forum toch ook constant een hot item. Ikzelf vind het nogal vervelend dat elke dag weer van over de hele wereld onderwerpen moeten komen over "klapkaken" en andere domme onzin. En we zouden ze toch allemaal doodschoppen als ze aan ons hondje komen? Nu gebeurd het in de praktijk en dus denk ik dat dit gewoon een illustratie is van het geblaat op dit forum. Mensen die allemaal vonden dat de bulldog terecht doodgestoken was zijn allemaal mensen die dus blijkbaar zelf ook iemands hond toetakelen als hun hond eens in gevecht raakt. Lekker verhaal dus. Gelukkig ben ik zelf in staat zo'n debiel hondenbaasje te stoppen. Goddank ook maar al hoop ik zoiets nooit mee te maken. Ik geef liever een mens een stomp voor zijn of haar harsens om imbeciel gedrag te stoppen dan dat ik op een hond in ga trappen als een dolle gek.
Het bangmaken en de stemmingmakerij is hier op dit forum toch ook constant een hot item. Ikzelf vind het nogal vervelend dat elke dag weer van over de hele wereld onderwerpen moeten komen over "klapkaken" en andere domme onzin. En we zouden ze toch allemaal doodschoppen als ze aan ons hondje komen? Nu gebeurd het in de praktijk en dus denk ik dat dit gewoon een illustratie is van het geblaat op dit forum. Mensen die allemaal vonden dat de bulldog terecht doodgestoken was zijn allemaal mensen die dus blijkbaar zelf ook iemands hond toetakelen als hun hond eens in gevecht raakt. Lekker verhaal dus. Gelukkig ben ik zelf in staat zo'n debiel hondenbaasje te stoppen. Goddank ook maar al hoop ik zoiets nooit mee te maken. Ik geef liever een mens een stomp voor zijn of haar harsens om imbeciel gedrag te stoppen dan dat ik op een hond in ga trappen als een dolle gek.

- Ayronna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik vind het een heel vaag verhaal. En direct een groep openen en om geld smeken vind ik veel te ver gaan.
Overigens, is het normaal om een afspraak te maken voor aangifte doen? Volgens mij kun je gewoon het politiebureau binnenlopen en het in vullen? Heb het zelfs al eens op internet gedaan (volgde wel een telefoontje op om te horen hoe en wat, maar hoefde de deur er neit voor uit)..
Overigens, is het normaal om een afspraak te maken voor aangifte doen? Volgens mij kun je gewoon het politiebureau binnenlopen en het in vullen? Heb het zelfs al eens op internet gedaan (volgde wel een telefoontje op om te horen hoe en wat, maar hoefde de deur er neit voor uit)..
- Icecold81
- Zeer actief
Ben ik met je eens hoor! Ik vind het helemaal niet te rechtvaardigen, geloof dat er altijd andere mogelijkheden te zijn bedenken om de honden uit elkaar te krijgen zonder dat 1 van de 2 dat daadwerkelijk met de dood moet bekopen -> toegedaan door een eigenaar.laeken schreef:Het maakt mensen helemaal niks uit hoe iets aankomt en wat het gevolg is. Als hun hond maar veilig is voor de andere hond. Dat die daarvoor dood moet interesseert ze geen ene reet. Dat lees je ook want die mensen waren al bezig met doodleuk doorlopen terwijl de hond dood lag te gaan.
- h a n s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin Espanol
Wat een bullshitverhaal.
-
- Zeer actief
laeken schreef:Dit krijg je als het halve forum loopt te gillen dat het doodnormaal is om bij een hondengevecht de andere hond aan te pakken. De een rent naar binnen en gaat een hond met keukenmessen te lijf en nu schoppen ze de hond maar dood. Lekker verhaal. De collie had eigenlijk haast niks.
![]()

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
chrico schreef:Het is niet met een bedoeling geplaatst, hooguit dat het mensen laat nadenken. In het andere topic kwam de boosdoener ja maar dat is amerika he terwijl het hier ook gewoon gebeurd (putten). Na het lezen zat ik hier echt over te piekeren en vannacht bleef dat doorgaan mede door de felle reacties terwijl dit 1 kant van het verhaal is. Ik vind het heel erg voor Diezel dat hij zo aan zijn einde is gekomen en vind het totaal overtrokken ingrijpen en buiten proporties als dit zo gegaan is als geschreven word.marian* schreef:Ik vind het ook een vreemd verhaal en we kennen het ook maar van één kant.Maar ik neem ook aan dat het hier geplaatst is met een bedoeling.
Maar, het wegschoppen van een hond kan ook verkeerd aankomen en dan krijgt het verhaal een andere wending
Dat begreep ik al.
Maar ik vind het een beetje appels met peren vergelijken als dit verhaal klopt omdat in het andere verhaal een hond vermoord werd en er hier slechts lichte schade zou zijn.En wie weet is de schop inderdaad verkeerd aangekomen of hebben de eigenaren van het slachtoffer eerdere ervaringen met een hond van dit kaliber?
Kan ook meetellen.
Ik blijf erbij dat ik mijn hond niet vrijwillig laat vermoorden en ga staan toekijken.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix
Wat is eigenlijk een goede manier, vraag ik me af.Icecold81 schreef:.......geloof dat er altijd andere mogelijkheden te zijn bedenken om de honden uit elkaar te krijgen.....
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ja, dat zou ik ook wel eens willen weten, wat is een goede manier om twee vechtende honden uit elkaar te halen? Ik heb wel een idee hoe ongeveer, maar ik ben benieuwd naar verhalen van mensen met meer ervaring dan ikzelf.
Wat ik heb gedaan toen Bruno ging vechten (met een grote reu trouwens), is erachteraan en zijn halsband proberen te grijpen. Je pakt hem namelijk niet makkelijk vast aan zijn lijf omdat ie zo groot is. Bij zijn heupen pakken, probeerde ik ook maar dat lukte niet. Bij de halsband pakken vind ik toch betrouwbaarder dan tussen je benen proberen te klemmen, omdat ze daarvoor dan veel te wild zijn. Ik heb er niet aan gedacht om herrie te maken, daarvoor ging het veel te snel (nou ja, ik riep wel nee Bruno!). Ze hadden allebei gelukkig niks en toen het klaar was, heb ik Bruno tussen mijn benen gehouden terwijl ik zijn halsband vasthield. Hij was eigenlijk meteen weer rustig toen en de andere hond ook, geen idee hoe het gaat als dat niet zo is. Maar hebben mensen nog goeie tips om een gevecht te stoppen? Wat moet je vooral wel en wat moet je vooral niet doen?
Bij vastbijten, kun je de vinger in de anus steken voor schrikeffect, of in de neus, zodat ie geen lucht meer krijgt. Als ie dan herpakt, snel wegtrekken. Of oppakken aan de achterpoten, ergens gelezen, werkt dat? Een breakstick zullen niet veel mensen bij zich hebben, kun je misschien je sleutels daarvoor gebruiken? Veel anders hebben de meeste mensen niet bij zich. Ik weet wel dat de bijtende hond slaan en schoppen, juist een averechts effect kunnen hebben, maar ja, wat moet je anders? Wij komen eigenlijk niet veel honden tegen zoals stafford en bulldog, maar ik las ook dat alle honden het kunnen doen, vastbijten en niet meer loslaten. Is dat zo? O en CM heeft er een truukje voor, weet ik, die duwt dan op een plekje achter de kaak en hup, los is ie. Kent iemand dat truukje en kan het ook uitleggen?
Wat ik heb gedaan toen Bruno ging vechten (met een grote reu trouwens), is erachteraan en zijn halsband proberen te grijpen. Je pakt hem namelijk niet makkelijk vast aan zijn lijf omdat ie zo groot is. Bij zijn heupen pakken, probeerde ik ook maar dat lukte niet. Bij de halsband pakken vind ik toch betrouwbaarder dan tussen je benen proberen te klemmen, omdat ze daarvoor dan veel te wild zijn. Ik heb er niet aan gedacht om herrie te maken, daarvoor ging het veel te snel (nou ja, ik riep wel nee Bruno!). Ze hadden allebei gelukkig niks en toen het klaar was, heb ik Bruno tussen mijn benen gehouden terwijl ik zijn halsband vasthield. Hij was eigenlijk meteen weer rustig toen en de andere hond ook, geen idee hoe het gaat als dat niet zo is. Maar hebben mensen nog goeie tips om een gevecht te stoppen? Wat moet je vooral wel en wat moet je vooral niet doen?
Bij vastbijten, kun je de vinger in de anus steken voor schrikeffect, of in de neus, zodat ie geen lucht meer krijgt. Als ie dan herpakt, snel wegtrekken. Of oppakken aan de achterpoten, ergens gelezen, werkt dat? Een breakstick zullen niet veel mensen bij zich hebben, kun je misschien je sleutels daarvoor gebruiken? Veel anders hebben de meeste mensen niet bij zich. Ik weet wel dat de bijtende hond slaan en schoppen, juist een averechts effect kunnen hebben, maar ja, wat moet je anders? Wij komen eigenlijk niet veel honden tegen zoals stafford en bulldog, maar ik las ook dat alle honden het kunnen doen, vastbijten en niet meer loslaten. Is dat zo? O en CM heeft er een truukje voor, weet ik, die duwt dan op een plekje achter de kaak en hup, los is ie. Kent iemand dat truukje en kan het ook uitleggen?
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Relativeren is ook een kunst, Laeken. Volgens mij is er hier niemand die het ''geen reet interesseert'' als een hond ''dood moet''.
En een schermutseling tussen twee honden van redelijk gelijk type, okee. Daar zullen weinig mensen groot drama over maken, tenzij één van de twee er zonder aanleiding op klapte en de ander aan stukken scheurt. Maar hoe vaak hoor je zoiets bij honden van gelijk formaat?
Maar een loslopende amerikaanse bull die een aangelijnde kleine, oude terrier pakt (zoals dat verhaal in de US) is natuurlijk geen schermutseling tussen twee honden. Dat is gewoon een compleet ongelijke strijd waarbij de één zonder pardon in de ander klapt, en als zo'n grote jongen dan weigert los te laten en jij hulpeloos mag toekijken hoe je hondje word afgemaakt... tja, dan snap ik best dat je als eigenaar alles doet om dat te voorkomen. Al is het zelfs maar in pure paniek. En zoals in het artikel goed te lezen viel, was de terriereigenaar alles behalve trots op zijn daad... hij zat ervan aan de medicatie.
Maar ik spreek in elk geval voor mezelf als ik zeg dat ik het echt niet normaal vind een hond te gaan staan afmaken omdat er ruzie tussen die hond en mijn hond is.
Ik kan me niet indenken dat iemand hier op het forum dat wél normaal vind....
Anderzijds stel ik ook absoluut geen prijs op loslopende honden die mijn aangelijnde hond wel even zullen pakken, zeker niet na Branco's verlamming. En ja, die kunnen van mij een goede tik met de stok verwachten. Opdonderen. En als zo'n joekel Branco zonder pardon in de kaken neemt krijg ik ook wel even een rode waas, ja. Hallo zeg, het is een kleine hond en helaas nogal teer tegenwoordig. Houd je hond bij je...!
Als men gewoon zijn hond bij zich hield, las je sowieso minder van dit soort incidenten. Want ook in dit rare verhaal over Diesel, waar ik werkelijk nog niet de helft van geloof, waren de eigenaren alweer ver bij de hond vandaan en lieten het dier vrolijk bij andermans hond rondhangen.
Kennelijk, als het al waar is, is er vervolgens wat mot ontstaan en trof Diesel helaas totaal de verkeerde lui die er geen moeite mee hadden die hond de tering in te trappen.... Diep triest. Maar was het uberhaupt de bedoeling die hond ''dood te schoppen''? Of kreeg Diesel twee of drie welgemeende trappen in de ribben om hem te laten ophouden, (en baas greep immers niet in, die was allang weer een stuk verder) en was de ''herstellende'' (van een pootoperatie..?!) Diesel net verkeerd geraakt...? Pure pech...?
Maar de eigenaren mogen ook naar zichzelf kijken, als ze Diesel vrolijk rond laten zwabberen en zo ver bij de hond vandaan gaan dat het dier kennelijk doodgetrapt kan worden.... Want dan ben je OOK te ver weg als Diesel zelf vervelend doet, of als een andere hond Diesel juist aanvliegt...
Hoe dan ook; nee, een hond doodschoppen is niet normaal, nee.
En nee, een agressieve hond die andere honden pakt (verhaal uit de US) los laten lopen is ook niet normaal.

En een schermutseling tussen twee honden van redelijk gelijk type, okee. Daar zullen weinig mensen groot drama over maken, tenzij één van de twee er zonder aanleiding op klapte en de ander aan stukken scheurt. Maar hoe vaak hoor je zoiets bij honden van gelijk formaat?
Maar een loslopende amerikaanse bull die een aangelijnde kleine, oude terrier pakt (zoals dat verhaal in de US) is natuurlijk geen schermutseling tussen twee honden. Dat is gewoon een compleet ongelijke strijd waarbij de één zonder pardon in de ander klapt, en als zo'n grote jongen dan weigert los te laten en jij hulpeloos mag toekijken hoe je hondje word afgemaakt... tja, dan snap ik best dat je als eigenaar alles doet om dat te voorkomen. Al is het zelfs maar in pure paniek. En zoals in het artikel goed te lezen viel, was de terriereigenaar alles behalve trots op zijn daad... hij zat ervan aan de medicatie.
Maar ik spreek in elk geval voor mezelf als ik zeg dat ik het echt niet normaal vind een hond te gaan staan afmaken omdat er ruzie tussen die hond en mijn hond is.

Anderzijds stel ik ook absoluut geen prijs op loslopende honden die mijn aangelijnde hond wel even zullen pakken, zeker niet na Branco's verlamming. En ja, die kunnen van mij een goede tik met de stok verwachten. Opdonderen. En als zo'n joekel Branco zonder pardon in de kaken neemt krijg ik ook wel even een rode waas, ja. Hallo zeg, het is een kleine hond en helaas nogal teer tegenwoordig. Houd je hond bij je...!
Als men gewoon zijn hond bij zich hield, las je sowieso minder van dit soort incidenten. Want ook in dit rare verhaal over Diesel, waar ik werkelijk nog niet de helft van geloof, waren de eigenaren alweer ver bij de hond vandaan en lieten het dier vrolijk bij andermans hond rondhangen.

Maar de eigenaren mogen ook naar zichzelf kijken, als ze Diesel vrolijk rond laten zwabberen en zo ver bij de hond vandaan gaan dat het dier kennelijk doodgetrapt kan worden.... Want dan ben je OOK te ver weg als Diesel zelf vervelend doet, of als een andere hond Diesel juist aanvliegt...
Hoe dan ook; nee, een hond doodschoppen is niet normaal, nee.
En nee, een agressieve hond die andere honden pakt (verhaal uit de US) los laten lopen is ook niet normaal.
Laatst gewijzigd door Nakisha op 16 okt 2012 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Canidae schreef:Wat is eigenlijk een goede manier, vraag ik me af.Icecold81 schreef:.......geloof dat er altijd andere mogelijkheden te zijn bedenken om de honden uit elkaar te krijgen.....
Vriendelijk vragen of de hond s.v.p. los wil laten.Of vragen aan de eigenaar van de aanvaller om jouw hond te bevrijden.Wel op je allervriendelijkst natuurlijk.

- Icecold81
- Zeer actief
O daar heb ik het nog niet vaak genoeg voor meegemaakt. Ik heb het 1x gezien en dat was echt nog geen erg gevecht zoals hier beschreven wordt.Canidae schreef:Wat is eigenlijk een goede manier, vraag ik me af.Icecold81 schreef:.......geloof dat er altijd andere mogelijkheden te zijn bedenken om de honden uit elkaar te krijgen.....
In die situatie heb ik een hond van een andere hond afgetrokken, aan z'n halsband en hand op z'n rug aan z'n vacht ... Die hond was niet van mij en de hond die gegrepen werd ook niet, maar was gewoon een impuls reactie.
Als een hond echt z'n kaken op slot slaat, dan zou ik het zo snel ook niet weten, maar vast zijn er truukjes voor en vast anders dan doodschoppen...