Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Quechua Base Tent
Moderator: moderatorteam
- Danique92
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniels & Border Collies
- Aantal honden: 10
Quechua Base Tent
Hallo,
Wie van jullie heeft een idee waar de Quechua Base tenten nog verkrijgbaar zijn? Of heeft iemand een goed alternatief?
Alvast bedankt!
Wie van jullie heeft een idee waar de Quechua Base tenten nog verkrijgbaar zijn? Of heeft iemand een goed alternatief?
Alvast bedankt!
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Quechua Base Tent
De Base seconds is in Belgie wel te koop voor 199 euro
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Dat is de base seconds Full voor 199 euro de gewone base kost normaal 149 maar die is nergens meer te koop.
Sandra

- poembaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik hoorde dat hij in Best weer te krijgen was. De Khyam vind ik ook mooi, maar die kan ik in mijn eentje niet slepen helaas.
-
- Zeer actief
Echt niet? Het lukt mij ook in mijn eentje. Ik neem liever de Khyam mee als ik alleen ga, dan dat Quecha tentje.poembaa schreef:Ik hoorde dat hij in Best weer te krijgen was. De Khyam vind ik ook mooi, maar die kan ik in mijn eentje niet slepen helaas.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik heb de 4.2 te koop staan, aangezien ik nu een caravan heb is deze niet meer nodig.
In Best zijn ze idd nog te koop. Ik heb er vandaag nog een gehaald.
De base seconds gaat eruit, maar daarvoor is de base seconds full. deze is ongeveer 10euri duurder.
Voor mij is de gewone base goed genoeg.
De base seconds gaat eruit, maar daarvoor is de base seconds full. deze is ongeveer 10euri duurder.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Ik heb deze gekocht:
http://www.decathlon.nl/NL/seconds-fami ... 173327713/
de family 4.2.
Meer ruimte, en staat net zo snel. binnen 5 minuten staat ie en met 2 minuten zit ie weer in de zak
http://www.decathlon.nl/NL/seconds-fami ... 173327713/
de family 4.2.
Meer ruimte, en staat net zo snel. binnen 5 minuten staat ie en met 2 minuten zit ie weer in de zak

- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat vraag je ervoor en zou opsturen een optie zijn? Wij overwegen om zo eentje te kopenloony schreef:Ik heb de 4.2 te koop staan, aangezien ik nu een caravan heb is deze niet meer nodig.

- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
In Best? Is daar een tentenwinkel ofzo?zandhoen schreef:In Best zijn ze idd nog te koop. Ik heb er vandaag nog een gehaald.

- Hamilton
- Zeer actief
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
DecathlonJoera schreef:In Best? Is daar een tentenwinkel ofzo?zandhoen schreef:In Best zijn ze idd nog te koop. Ik heb er vandaag nog een gehaald.

- Joera
- Zeer actief
Oh sorryMachie schreef:DecathlonJoera schreef:In Best? Is daar een tentenwinkel ofzo?zandhoen schreef:In Best zijn ze idd nog te koop. Ik heb er vandaag nog een gehaald.

Joera schreef:In Best? Is daar een tentenwinkel ofzo?zandhoen schreef:In Best zijn ze idd nog te koop. Ik heb er vandaag nog een gehaald.
Daar zit Decathlon
- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Ik weet dat dit een oud onderwerp is... maar ik schop hem toch even omhoog nu het nieuwe seizoen eraan komt.
Heeft iemand aanvullende tips die hier nog niet staan? Ik Google al op de hier genoemde tenten, maar vind nog niet echt winkels die ze aanbieden en waar je ze ook in het echt even kan bekijken... Andere merken zijn wat mij betreft ook goed, zolang het maar een tent is waarmee mijn moeder, de shelties en ik ons droog kunnen vermaken tussen de rondes door. Ik zoek een tent waarin we niet hoeven kruipen, want dat viel wel iets tegen aan het geleende visserstentje bij de debutantenwedstrijd vorig jaar. Een andere wens is dat ik de tenst alleen mee kan slepen + op kan zetten en natuurlijk dat hij bijna gratis is (maar op dat laatste heb ik niet veel hoop gevestigd
)
Ik heb nog voldoende tijd om de tent te vinden, want mijn startlicentie is pas recent aangevraagd. Ik sta dus ook nog nergens voor ingeschreven, maar wil bij wijze van voorpret zoveel mogelijk de spullen al compleet krijgen
Heeft iemand aanvullende tips die hier nog niet staan? Ik Google al op de hier genoemde tenten, maar vind nog niet echt winkels die ze aanbieden en waar je ze ook in het echt even kan bekijken... Andere merken zijn wat mij betreft ook goed, zolang het maar een tent is waarmee mijn moeder, de shelties en ik ons droog kunnen vermaken tussen de rondes door. Ik zoek een tent waarin we niet hoeven kruipen, want dat viel wel iets tegen aan het geleende visserstentje bij de debutantenwedstrijd vorig jaar. Een andere wens is dat ik de tenst alleen mee kan slepen + op kan zetten en natuurlijk dat hij bijna gratis is (maar op dat laatste heb ik niet veel hoop gevestigd

Ik heb nog voldoende tijd om de tent te vinden, want mijn startlicentie is pas recent aangevraagd. Ik sta dus ook nog nergens voor ingeschreven, maar wil bij wijze van voorpret zoveel mogelijk de spullen al compleet krijgen

- Joera
- Zeer actief
- Plumeau
- Zeer actief
Die had ik zien staan, maar ik hoop dat er dichterbij Utrecht ook nog een plek is die dit soort merken voertJoera schreef:Decathlon dus

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Volgens mij wordt de Quechua in Nederland alleen maar verkocht bij Decathlon zaken.Plumeau schreef:Die had ik zien staan, maar ik hoop dat er dichterbij Utrecht ook nog een plek is die dit soort merken voertJoera schreef:Decathlon dus
-
- Zeer actief
In Amsterdam zit ook een Decathlon.Plumeau schreef:Die had ik zien staan, maar ik hoop dat er dichterbij Utrecht ook nog een plek is die dit soort merken voertJoera schreef:Decathlon dus

- Plumeau
- Zeer actief
Oké, dat had ik nog gemist
(Anne, mocht je mee lezen... we gaan binnenkort daar eens een zaterdagje kijken
)

(Anne, mocht je mee lezen... we gaan binnenkort daar eens een zaterdagje kijken

- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Sita schreef:In Amsterdam zit ook een Decathlon.Plumeau schreef:Die had ik zien staan, maar ik hoop dat er dichterbij Utrecht ook nog een plek is die dit soort merken voertJoera schreef:Decathlon dus
Amsterdam Bijlmer Arena om precies te zijn, naast de mediamarkt
En de groeten van de mannen 

- Xena98
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, Schotse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik lees meePlumeau schreef:Oké, dat had ik nog gemist![]()
(Anne, mocht je mee lezen... we gaan binnenkort daar eens een zaterdagje kijken)

Groetjes, Anne, de honden Salina, Pipra en Cayenne, en de katten Joshua en Jamie.
-
- Zeer actief
Is deze tent dan wel zo af te sluiten dat er niet naar binnen / buiten gekeken kan worden? Lijkt me voor de honden (en mijBoutje schreef:Ik blijf zweren bij de Khyam screenhouseook online te bestellen.
Kan perfect een grote puppyren in met daarin 3 of 4 shelties en dan er naast nog stoelen, koelbox en zo en ook als het regent zit je comfortabel droog.
Is wel duurder dan de quechua, maar die laatste gaan bij ons maar 1 of 2 jaar mee...

Suzanne
- Machie
- Zeer actief
Wij hebben de second base 4.2.
deze

Een stukje groter maar ook gelijk onze gewone tent. Ik vind 'm handig. Hij staat in 3 minuten en zit met 3x vouwen weer mooi in elkaar
deze

Een stukje groter maar ook gelijk onze gewone tent. Ik vind 'm handig. Hij staat in 3 minuten en zit met 3x vouwen weer mooi in elkaar

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Volgens mij heeft het geen rondlopende ritsen zoals bij de Quechua Base wel het geval is, afsluiten zodat er niet naar binnen/buiten gekeken kan worden lukt dacht ik alleen door de hele deur dicht te ritsen.~Suzanne~ schreef:Is deze tent dan wel zo af te sluiten dat er niet naar binnen / buiten gekeken kan worden? Lijkt me voor de honden (en mijBoutje schreef:Ik blijf zweren bij de Khyam screenhouseook online te bestellen.
Kan perfect een grote puppyren in met daarin 3 of 4 shelties en dan er naast nog stoelen, koelbox en zo en ook als het regent zit je comfortabel droog.
Is wel duurder dan de quechua, maar die laatste gaan bij ons maar 1 of 2 jaar mee...rustiger
![]()
Wat mij betreft een heel groot voordeel van de Quechua tent, dat je hem op veel verschillende manieren kunt dichtritsen, al dan niet gedeeltelijk en zodanig dat de onderkant dicht is maar via de bovenkant nog ventilatie is (met hor ervoor of zonder).
Ik vind die Khyam tenten prachtig en als je meerdere honden bij je hebt of met meerdere mensen bent zullen ze op zich handiger zijn dan de Quechua, maar ik ben eigenlijk altijd alleen en heb doorgaans maar 1 hond bij me, dus voor mij voldoet de Quechua prima tot nu toe.
- Machie
- Zeer actief
Ja, en wij zijn met zijn tweeen en 3 honden. Dan is iets meer ruimte makkelijker. Daarom hebben wij voor een slag groter gekozen. En hier kunnen we gelijk mee op vakantieLongFields schreef: Ik vind die Khyam tenten prachtig en als je meerdere honden bij je hebt of met meerdere mensen bent zullen ze op zich handiger zijn dan de Quechua, maar ik ben eigenlijk altijd alleen en heb doorgaans maar 1 hond bij me, dus voor mij voldoet de Quechua prima tot nu toe.

-
- Zeer actief
Khyam kun je ook zo afsluiten dat er niet naar binnen gekeken kan worden.LongFields schreef:Volgens mij heeft het geen rondlopende ritsen zoals bij de Quechua Base wel het geval is, afsluiten zodat er niet naar binnen/buiten gekeken kan worden lukt dacht ik alleen door de hele deur dicht te ritsen.~Suzanne~ schreef:Is deze tent dan wel zo af te sluiten dat er niet naar binnen / buiten gekeken kan worden? Lijkt me voor de honden (en mijBoutje schreef:Ik blijf zweren bij de Khyam screenhouseook online te bestellen.
Is wel duurder dan de quechua, maar die laatste gaan bij ons maar 1 of 2 jaar mee...rustiger
![]()
Wat mij betreft een heel groot voordeel van de Quechua tent, dat je hem op veel verschillende manieren kunt dichtritsen, al dan niet gedeeltelijk en zodanig dat de onderkant dicht is maar via de bovenkant nog ventilatie is (met hor ervoor of zonder).
Ik vind die Khyam tenten prachtig en als je meerdere honden bij je hebt of met meerdere mensen bent zullen ze op zich handiger zijn dan de Quechua, maar ik ben eigenlijk altijd alleen en heb doorgaans maar 1 hond bij me, dus voor mij voldoet de Quechua prima tot nu toe.
Zo gebruiken wij hem meestal:

Maar kan dus ook helemaal dicht:

Ik vind beide tenten erg fijn. Met de Khyam hebben we gewoon net wat meer ruimte met zijn tweetjes en de drie honden. Honden lopen bij ons altijd los, hebben schapennet om de tent heen. Dus hoeft niet echt afgesloten te worden.
De grotere Quechua tenten nemen wel erg veel ruimte in en op veel wedstrijden is de ruimte erg schaars.

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Yvette, ik snap dat de Khyam ook helemaal dicht kan, maar voor mij is de manier waarop je de Quechua dicht kunt doen (alleen de onderste helft dicht, bovenste helft gewoon open voor de nodige ventilatie/doortocht) veel prettiger dan hoe jij de Khyam dicht moet doen (helemaal dus, waardoor er minder ventilatie is.
De Khyam lijkt mij trouwens in grondoppervlak groter en dus meer ruimte in te nemen dan de Quechua?
Boutje, omkleden kan in de Quechua ook gewoon zonder inkijk, en als je geen 2 meter lang en breed bent heb je daar ook voldoende ruimte voor vind ik. Heb er nog nooit problemen mee gehad in ieder geval.
De Khyam lijkt mij trouwens in grondoppervlak groter en dus meer ruimte in te nemen dan de Quechua?
Boutje, omkleden kan in de Quechua ook gewoon zonder inkijk, en als je geen 2 meter lang en breed bent heb je daar ook voldoende ruimte voor vind ik. Heb er nog nooit problemen mee gehad in ieder geval.

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kan ik me voorstellen. Hij is alleen minder hoog denk ik, de Quechua die jij hebt? Of kun je in het middel ook gewoon staan?Machie schreef:Ja, en wij zijn met zijn tweeen en 3 honden. Dan is iets meer ruimte makkelijker. Daarom hebben wij voor een slag groter gekozen. En hier kunnen we gelijk mee op vakantieLongFields schreef: Ik vind die Khyam tenten prachtig en als je meerdere honden bij je hebt of met meerdere mensen bent zullen ze op zich handiger zijn dan de Quechua, maar ik ben eigenlijk altijd alleen en heb doorgaans maar 1 hond bij me, dus voor mij voldoet de Quechua prima tot nu toe.
Als je hem ook gebruikt voor vakanties kan ik me voorstellen dat je voorkeur uitgaat naar zo'n tent. Wij gaan echter nooit kamperen, dus bij mij is hij echt voor de agilitywedstrijden of andere hondenevenementen. Dan vind ik de prijs die ik destijds voor de Quechua betaald heb (49 euro) prima in verhouding tot het gebruik. Moest ik nu een nieuwe kopen was ik meer dan 3x zo veel kwijt geweest en weet ik niet of ik die aanschaf gedaan zou hebben. Een Khyam vind ik sowieso te duur in aanschaf.
- Machie
- Zeer actief
We kunnen in het midden gewoon staan ja
Het is hetzelfde idee als jou tent alleen met 2 slaapruimtes eraan. Deze was net zo duur als de 'gewone'. Dan is de keuze als je wilt kamperen snel gemaakt