Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond doodgeschopt na schermutseling
Moderator: moderatorteam
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Re: Hond doodgeschopt na schermutseling
Nou op het moment dat iemand zo is dat die op mijn hond in gaat slaan wat idd bij ons ook niet kan gebeuren want dan moeten ze toch eerst langs mij. Maar als dat zo zou zijn omdat ze hem eng zouden vinden. Als het om die reden toegestaan zou zijn. Zou het toch ook echt zo zijn dat ik ineens meneer of mevrouw heel eng ga vinden. Zou ik toch in complete Paniek ineens een waas voor mijn ogen en ineens op die meneer of mevrouw in gaan slaan.
Als je bang bent van honden dan moet je al niet in losloop gebieden gaan lopen waar die mevrouw liep die de hond van een vriendin aan het slaan was. Als je honden eng vind dan blijf je daar uit de buurt.
Als je bang bent van honden dan moet je al niet in losloop gebieden gaan lopen waar die mevrouw liep die de hond van een vriendin aan het slaan was. Als je honden eng vind dan blijf je daar uit de buurt.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Nou ik ben niet gelovig maar ik vind dat wraak toch echt niet kan. En straffen doet de rechter maar, daar is ie voor. Ik heb nooit meegemaakt dat mijn hond werd doodgebeten, dat is wel zo. Maar heb wel andere erge dingen meegemaakt waar een ander waarschijnlijk wraak voor zou willen nemen. Ik niet hoor. Loslaten is veel beter, degene die je wat heeft aangedaan, is degene die werk aan de winkel heeft. Ik lik mijn wonden en verlaat het theater na drama's. En neem mijn verantwoordelijkheid altijd, zelfs voor andere mensen doe ik dat soms. Kan me niet schelen wat anderen doen, ik kan mezelf altijd in de spiegel aankijken. En aan geweld doe ik niet, alleen om geweld te doen stoppen, als het niet anders kan. En dan nog. Heb een hekel aan ruzie, vechten, geweld en gekonkel.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb één keer flink in staan meppen met een stok op een Rottweiler die mijn pup dreigde te vermoorden (ja,hing ook in de bek enz) terwijl de eigenaar op een paar meter afstand toe stond te kijken en geen vinger uitstak.blondie schreef:Men weet niet eens wat de situatie was.marian* schreef:
Bij de halsband pakken werkt in dit soort situaties lang niet altijd in de zin van dat de hond waar het hier om ging loeisterk is en er ook een boel adrenaline in het spel is.Ik hou zoiets in elk geval niet denk ik![]()
Maar voordat iedereen nu denkt dat ik in zo'n geval meteen maar zou gaan trappen of meppen:nee natuurlijk niet.Eer je daar aanbeland bent is er al e.e.a. aan vooraf gegaan wat mij betreft.
In mijn ogen als je een hond bij de halsband weet te pakken bij ernstige dreiging/aanval dan heb je hem vaak al. Dan lijkt het onnodig om dan op de hond in te trappen.
Heb het 1x meegemaakt met iemand die een hond de nek om zou draaien, terwijl zijn eigen hond de aanstichter was en er geen bloedvloeiend euvel was.
Moet je dan ineens een mes gaan trekken, een nek omdraaien of wat dan ook?
Kan me voorstellen dat als je denkt dat je hond aangevallen wordt je instinctief zelf reageert. 1x gedaan, ná de eigenaresse gevraagd te hebbben de hond even bij zich te houden omdat de mijne geblesseerd was (woongebied dus aanlijnplicht en betrof losse hond die niet vrolijk op mijn hond af kwam) Ben echt niet van het trappen, maar toen deze inkwam kreeg hij wel een schop voor de kanus. Was geen kleintje dus hij kon wel wat hebben. Bluf liep met een gebroken teen en was aan het revalideren, had even geen trek in een akefietje met een loslopende boef die niet onder controle van de bazin stond.
Vind het een vreemd verhaal, kan me ook zo niet voorstellen dat een hondeneigenaar een andere hond moedwillig doodschopt.
En dat zou ik zo weer doen als het me nu gebeurde ook al is Kiki nu veel groter dan Max toen.Zij is n.l. ook geen partij voor een hond die voor de kill gaat en als de andere eigenaar niks doet doe ik het wel.
Maar ik vind het verhaal waar het hier om gaat raar en ik zou het graag ook van de andere kant horen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Ik vind het een vreemd verhaal
Ik geef ook wel eens een hond een beuk, niet heel vaak maar het gebeurt wel, als ik met mijn camera op pad ben, er zijn heeeel veeel mensen die totaal niet op hun hond letten en of je nu word besprongen, of omver gebeukt maakt dat uit als Fikkie maar lekker zijn gang kan gaan, ik zie al veel langer de intolerantie naar mensen met honden en dan ga je steeds meer mensen krijgen, die Fikkie zelf wel even afremt.
Ik praat dan over aanlijn gebieden, maar ook als ik een wandeling zou willen maken in een losloopgebied, wens ik niet te worden omvergebeukt, of besprongen, kom op zeg
Hondenmensen zorgen er zelf wel voor dat hun losloopgebied steeds kleiner word, ik zoek dat soort gebieden al nooit op met mijn honden.

Ik geef ook wel eens een hond een beuk, niet heel vaak maar het gebeurt wel, als ik met mijn camera op pad ben, er zijn heeeel veeel mensen die totaal niet op hun hond letten en of je nu word besprongen, of omver gebeukt maakt dat uit als Fikkie maar lekker zijn gang kan gaan, ik zie al veel langer de intolerantie naar mensen met honden en dan ga je steeds meer mensen krijgen, die Fikkie zelf wel even afremt.

Ik praat dan over aanlijn gebieden, maar ook als ik een wandeling zou willen maken in een losloopgebied, wens ik niet te worden omvergebeukt, of besprongen, kom op zeg

Hondenmensen zorgen er zelf wel voor dat hun losloopgebied steeds kleiner word, ik zoek dat soort gebieden al nooit op met mijn honden.
- Fizgig
- Zeer actief
Ik ben een keer gevallen toen een mastiffachtige hond tegen me aan beukte, achterin mijn knieën zodat ik prompt op mijn knieën op de grond viel, precies op een kiezel. Heb zowat een kwartier naar adem lopen happen op de grond, zo'n pijn deed het. Ik viel bijna flauw dus ben ik maar gaan liggen. Gelukkig bleek de schade mee te vallen, maar de mensen stopten niet eens even om te vragen of het wel ging. Volgens mij zagen ze het niet eens. Kan gebeuren hoor, maar ik snap wel dat zo'n hond de tolerantie naar honden geen goed doet.
Hier in Zaanstad een hele rel rondom het Jagersveld. Men wilde meer losloopplekken voor de honden daar en er werd een gebied aangewezen om als proef te dienen. De proef mislukte, de reden: de plek was vlak langs een fietspad, en er was meerdere keren geklaagd over honden die fietsers hinderden. Toen gingen de hondeneigenaren klagen dat ze de proef ergens anders hadden moeten doen, het was een vergissing geweest om het op die plek te doen omdat er een fietspad langs ging. Nou ja, ik vind dat mensen hun honden fietsers niet moeten laten hinderen, hoe dan ook. Dat laat je toch gewoon niet gebeuren, ook al loopt je hond los? Ik vind het vervelend want ik wil ook wel meer losloopplekken in het Jagersveld. Maar kom op mensen, ook hand in eigen boezem steken. Had je maar moeten zorgen dat je hond fietsers met rust laat. Niks vergissing, dat is bij wel meer losloopplekken zo en de proef is dus met recht mislukt. Bruno heeft het ook in zich om achter fietsers aan te gaan, maar ik zou daar maatregelen op nemen, aanlijnen als je in de buurt komt van het fietspad, moeilijk hoor.
Hier in Zaanstad een hele rel rondom het Jagersveld. Men wilde meer losloopplekken voor de honden daar en er werd een gebied aangewezen om als proef te dienen. De proef mislukte, de reden: de plek was vlak langs een fietspad, en er was meerdere keren geklaagd over honden die fietsers hinderden. Toen gingen de hondeneigenaren klagen dat ze de proef ergens anders hadden moeten doen, het was een vergissing geweest om het op die plek te doen omdat er een fietspad langs ging. Nou ja, ik vind dat mensen hun honden fietsers niet moeten laten hinderen, hoe dan ook. Dat laat je toch gewoon niet gebeuren, ook al loopt je hond los? Ik vind het vervelend want ik wil ook wel meer losloopplekken in het Jagersveld. Maar kom op mensen, ook hand in eigen boezem steken. Had je maar moeten zorgen dat je hond fietsers met rust laat. Niks vergissing, dat is bij wel meer losloopplekken zo en de proef is dus met recht mislukt. Bruno heeft het ook in zich om achter fietsers aan te gaan, maar ik zou daar maatregelen op nemen, aanlijnen als je in de buurt komt van het fietspad, moeilijk hoor.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Fizgig schreef: Hier in Zaanstad een hele rel rondom het Jagersveld. Men wilde meer losloopplekken voor de honden daar en er werd een gebied aangewezen om als proef te dienen. De proef mislukte, de reden: de plek was vlak langs een fietspad, en er was meerdere keren geklaagd over honden die fietsers hinderden.
Is ook niet echt handig;een hekje of zo was voldoende geweest om dit te voorkomen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Fizgig
- Zeer actief
Dat is waar, maar de proef was vanuit het initiatief van de burgers, en ik denk dat er daarom geen geld in werd gestoken door de gemeente. Ook lullig hoor en er is maar een heel klein stukje van het Jagersveld waar ze los mogen. En dat stuk zit zo vol kuilen dat ik ze er niet graag laat rennen, ik loop altijd gewoon aangelijnd een stuk. Met de flex is dat ook leuk voor ze, altijd leuker dan een blokje om natuurlijk. Ik weet eigenlijk niet eens welk stuk er voor de proef is gebruikt, ik heb er niks van gemerkt. Je moet daar sowieso uitkijken want je hebt zo een boete aan je broek, er wordt veel gecontroleerd dus hou ik ze liever gewoon aangelijnd. Dat is ook makkelijker met alle voetgangers, fietsers en soms zelfs mensen te paard die er lopen.marian* schreef:Fizgig schreef: Hier in Zaanstad een hele rel rondom het Jagersveld. Men wilde meer losloopplekken voor de honden daar en er werd een gebied aangewezen om als proef te dienen. De proef mislukte, de reden: de plek was vlak langs een fietspad, en er was meerdere keren geklaagd over honden die fietsers hinderden.
Is ook niet echt handig;een hekje of zo was voldoende geweest om dit te voorkomen.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Budkes schreef:Afgelopen jaar hier in mijn werkgebied 4. Doodgebeten honden. Waarvoor wij gebeld zijn dan hè. Tsja, tis maar net wat je veel vindt.laeken schreef:Het komt helemaal niet vaak voor dat honden elkaar doodbijten. Komt wel eens voor maar is zeker geen regel. Als er dus twee honden gaan vechten is er in 99% van de gevallen weinig meer aan de hand dan wat putten en krassen. Het is vaak meer gekrijs en geduw dan wat anders.
Wedden dat er in dat jaar meer dan 400 keer honden gevochten hebben in het gebied dat jij beslaat.

Dus dat er in 1 jaar in een werkgebied van de politie 4 honden doodgebeten zijn van de duizenden honden die elke dag weer elkaar treffen op veldjes en in losloopgebieden bevestigd juist wat ik schrijf. Want vergeet niet dat er massa's mensen elke dag weer hun honden samen laten spelen en loslopen.
Ik denk zelfs dat er vaker honden doodgebeten worden binnen een huishouden dan op straat. Dat is wel een aanname maar dat vermoeden heb ik wel. Want daar ken ik wel veel meer verhalen over.

Ga maar eens na op dit forum. Heeeel veel leden die hier heel veel jaren komen. En heel heeel soms wordt er een hond doodgebeten bij iemand. Echt heel soms maar. Gelukkig overigens ook maar.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Het gebeurd inderdaad ook weleens bij mensen thuis dat een hond door een andere hond doodgebeten wordt.
Ik ken iemand die kwam thuis en vond een van haar honden doodgebeten ze heeft toen de hond die het gedaan had in laten slapen, dat zou ik toch niet kunnen.
Ik ken iemand die kwam thuis en vond een van haar honden doodgebeten ze heeft toen de hond die het gedaan had in laten slapen, dat zou ik toch niet kunnen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
ach er zijn nog zat mensen die denken dat als een hond eenmaal gebeten heeft, dat ie dan dood moet omdat hij vals is 

- dagmar88
- Zeer actief
Ben er gelukkig nooit bij geweest, daarvoor loop ik op te vreemde tijden.laeken schreef: Wedden dat er in dat jaar meer dan 400 keer honden gevochten hebben in het gebied dat jij beslaat.Ik heb om precies te zijn in de 20 jaar dat ik honden heb gehad 1 keer een hond doodgebeten zien worden. Een fox door een rottweiler. De rest is van horen zeggen. Dat terwijl ik IN een losloopgebied heb gewoond voor 4 jaar en ik daar wel heel erg vaak honden heb horen en zien vechten zonder dit soort gevolgen. De keer dat ik het zag was in Amsterdam. Een vreemde rottweiler die ik niet kende rukte zich los en beet een fox-terrier dood. Verder hebben in die gracht tig keren honden gevochten zonder dodelijke slachtoffers.
Maar ken +- 8 honden persoonlijk die (soms meer dan eens) een ander hebben gemold.

Denk sowieso dat er heel wat is veranderd sinds jij in Amsterdam woonde.
Al was het maar omdat sinds de afschaffing van de RAD de belachelijke kruisingen als paddenstoelen uit de grond komen.
Hier wonen op een klein straatje al een stuk of 10 hond agressieve honden.
-
- Zeer actief
Vreemd en ongeloofwaardig verhaal.
Ook ik ben zeer benieuwd naar de andere kant van dit verhaal.
Hoe trap je zomaar even een hond van 50kg dood?
Ook ik ben zeer benieuwd naar de andere kant van dit verhaal.
Hoe trap je zomaar even een hond van 50kg dood?

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Daar heb je gelijk. Als ik nu op mp kijk wordt ik niet vrolijk van het idee dat dat allemaal opgroeid en de straat op moet. Hier in Duitsland heb je dat soort problemen totaal niet. Heel veel honden, overlast werkelijk niets. Nog nooit iets meegemaakt hier. Iedereen is netjes en niemand laat de honden aanklooien. Alleen een vrij lopende golden hier. Totaal probleemloos.
- dagmar88
- Zeer actief
laeken schreef:Daar heb je gelijk. Als ik nu op mp kijk wordt ik niet vrolijk van het idee dat dat allemaal opgroeid en de straat op moet. Hier in Duitsland heb je dat soort problemen totaal niet. Heel veel honden, overlast werkelijk niets. Nog nooit iets meegemaakt hier. Iedereen is netjes en niemand laat de honden aanklooien. Alleen een vrij lopende golden hier. Totaal probleemloos.

Sowieso erg hondvriendelijk.
In Belgie trouwens hetzelfde.
-
- Zeer actief
Hoelang woon je daar en woon je hetzelfde als waar je voorheen woonde (midden in een losloopgebied of midden in amsterdam). Ook in duitsland is er narigheid met honden, waarom denk je dat de regels daar zo strak zijn aangetrokken? Niet voor de zweetvoeten hoorlaeken schreef:Daar heb je gelijk. Als ik nu op mp kijk wordt ik niet vrolijk van het idee dat dat allemaal opgroeid en de straat op moet. Hier in Duitsland heb je dat soort problemen totaal niet. Heel veel honden, overlast werkelijk niets. Nog nooit iets meegemaakt hier. Iedereen is netjes en niemand laat de honden aanklooien. Alleen een vrij lopende golden hier. Totaal probleemloos.

Ik denk ook dat het afhankelijk is waar je woont, goh het lijkt net Nederland

Ik ging een keer op bezoek bij iemand in duitsland die heerlijk achteraf woonde. Je geloofd het niet maar daar liepen twee honden op de weg, gewoon in duitsland he. Na aardig wat moeite door degene waar ik op bezoek ging kwamen de honden weer bij de eigenaar die het niet zo nauw nam met de regels. Goh ik was nog geen uur in duitsland

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Fizgig
- Zeer actief
In Duitsland is alles beter. Dat lees ik vaker hier. Zouden de hondjes weten waar de grens ligt, denk je? Zo van, o, we zijn in Duitsland, nu netjes gedragen hoor. Ik geloof er niks van. Duitsers houden erg van alles onder controle hebben, dat is wel waar.
- raufvaugel
- Vaste gebruiker
Ik heb een pup en die werd ook aangevallen door een hond en ja die heb ik een rot schop gegeven om hem van mijn pup af te halen, mensen moeten hun honden weg houden bij een pup.
Een beetje rekening met een ander houden kan geen kwaad,bv hond aanlijnen als hij niet luistert, je hebt van die mooie honden cursussen, die zouden verplicht gesteld moeten worden.
Het wegschoppen van een hond kan ook zonder hem te beschadigen hem flink laten schrikken is voldoende
Een beetje rekening met een ander houden kan geen kwaad,bv hond aanlijnen als hij niet luistert, je hebt van die mooie honden cursussen, die zouden verplicht gesteld moeten worden.
Het wegschoppen van een hond kan ook zonder hem te beschadigen hem flink laten schrikken is voldoende
een hond is ook maar een mensch
-
- Zeer actief

verder zal je pup wel heel sociaal worden als je alles wegschopt

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
nou niet om het een of ander maar ik heb de honden die ik met mijn pup liet spelen wel uitgezocht.
geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om hem maar zo met onbekende honden te laten laten spelen; als het fout gaat zit je met je pupke mooi met de gebakken peren.
echt niet hoor
geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om hem maar zo met onbekende honden te laten laten spelen; als het fout gaat zit je met je pupke mooi met de gebakken peren.
echt niet hoor

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- raufvaugel
- Vaste gebruiker
ik laat hem met alle honden maar als hij aangevallen wordt dan moet ik ingrijpen,een pup moet je beschermen, ik heb vele honden gehad, dus weet er genoeg vanaf.Een hond die een pup aanvalt is niet opgevoed,dat hij waarschuwt als hij de pup zat wordt is wat anders, maar als hij ze echt aanvalt is andere koek.
Dit is mijn vijfde pup en ga bij elke pup de verschillende cursussen af tot de laatste aan toe ,heb nu een Engelse Springer spaniel.
De meeste honden bij ons in het bos deugen maar er zit een enkele tussen die je echt aan moet pakken, omdat de bazen niks doen.
Het zijn meestel van die Jack Russels die doorgefokt zijn en gelijk beginnen te vechten.
Mijn hond speelt ook met andere honden op het veld, elke soort ,maar ik hou ze in de gaten de pup is nu vier maanden en ik wil niet dat hij een trauma oploopt en een bepaalde soort hond gaat haten.
Als hij gebeten wordt zijn die lui nooit thuis en kan jij naar de dierenarts en dat is niet zo goedkoop tegenwoordig.
Dus honden die niet deugen aan de lijn houden.
En dat zijn meestel pitbullachtigen ed,als ik zo'n hond zie kies ik een ander pad ik vertrouw ze niet.
Dit is mijn vijfde pup en ga bij elke pup de verschillende cursussen af tot de laatste aan toe ,heb nu een Engelse Springer spaniel.
De meeste honden bij ons in het bos deugen maar er zit een enkele tussen die je echt aan moet pakken, omdat de bazen niks doen.
Het zijn meestel van die Jack Russels die doorgefokt zijn en gelijk beginnen te vechten.
Mijn hond speelt ook met andere honden op het veld, elke soort ,maar ik hou ze in de gaten de pup is nu vier maanden en ik wil niet dat hij een trauma oploopt en een bepaalde soort hond gaat haten.
Als hij gebeten wordt zijn die lui nooit thuis en kan jij naar de dierenarts en dat is niet zo goedkoop tegenwoordig.
Dus honden die niet deugen aan de lijn houden.
En dat zijn meestel pitbullachtigen ed,als ik zo'n hond zie kies ik een ander pad ik vertrouw ze niet.
Laatst gewijzigd door raufvaugel op 17 okt 2012 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
raufvaugel schreef:ik laat hem met alle honden maar als hij aangevallen wordt dan moet ik ingrijpen,een pup moet je beschermen, ik heb vele honden gehad, dus weet er genoeg vanaf.Een hond die een pup aanvelt is niet opgevoed,dat hij waarschuwt als hij de pup zat wordt is wat anders, maar als hij ze echt aanvalt is andere koek..

- raufvaugel
- Vaste gebruiker
Tja als je al 42 jaar honden hebt dan mag je zeggen dat je er verstand van hebt ik heb een tekkel en drie retrievers gehad,en die waren allen goed opgevoed, hebben nooit gevochten en luisterden allen prima.Ja, jij weet er inderdaad álles van.
En dat mankeert er bij vele honden nog wel eens aan.
Ik ben nu bezig deze hond te trainen en kan dan geen verkeerde inmenging gebruiekn van agressieve honden.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
daar gaan we weerdagmar88 schreef:raufvaugel schreef:ik laat hem met alle honden maar als hij aangevallen wordt dan moet ik ingrijpen,een pup moet je beschermen, ik heb vele honden gehad, dus weet er genoeg vanaf.Een hond die een pup aanvelt is niet opgevoed,dat hij waarschuwt als hij de pup zat wordt is wat anders, maar als hij ze echt aanvalt is andere koek..Ja, jij weet er inderdaad álles van.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- dagmar88
- Zeer actief
raufvaugel schreef:Tja als je al 42 jaar honden hebt dan mag je zeggen dat je er verstand van hebt ik heb een tekkel en drie retrievers gehad,en die waren allen goed opgevoed, hebben nooit gevochten en luisterden allen prima.Ja, jij weet er inderdaad álles van.
En dat mankeert er bij vele honden nog wel eens aan.
Ik ben nu bezig deze hond te trainen en kan dan geen verkeerde inmenging gebruiekn van agressieve honden.

- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:Ik train nooit, maar blief ook geen inmenging van agressieve hondenraufvaugel schreef: Ik ben nu bezig deze hond te trainen en kan dan geen verkeerde inmenging gebruiekn van agressieve honden.

En het commentaar dat je dan krijgt

-
- Zeer actief
Ik train altijd, maar nooit daar waar we agressieve honden kunnen tegen komen 

- Fizgig
- Zeer actief
Op cursus, tja. Zou ik wel de juiste cursus pakken, zie het topic 'vuurwerktraining k9'. Van zo'n soort hondenschool krijg je juist een probleemhond, denk ik.
Ik denk zelf dat een cursus alleen niet genoeg is om slecht gedrag onder controle te krijgen. Want mensen gaan dan braaf elke week naar die cursus en doen wat daar wordt gezegd. Maar het leven biedt allerlei situaties aan, waar je je nauwelijks op kunt voorbereiden door wat commando's te trainen. Dat is maar een deel van wat er nodig is aan handelingen en houding. Want als je wantrouwig bent naar andere mensen, handel je alweer anders dan wanneer je open staat en anderen vertrouwt. Bovendien, combineer de theorie en de praktijk maar eens, is ook best lastig soms. Wanneer zet je welke handeling in, dat is nog een kunst die moeilijk onder de knie te krijgen is. Dat vraagt om een aantal karaktereigenschappen bijvoorbeeld. Of eigenschappen die je hebt ontwikkeld gedurende vele jaren. Het is niet voor iedereen weggelegd om dan ook zo te handelen dat er niemand gewond raakt bij een hondengevecht.
Daarom vind ik ook dat je eigenlijk een examenpje af zou moeten leggen als je een hond hebt. Gewoon voor iedereen een standaard cursus. Met daarin (ook) een gedeelte over de sterkere honden, grotere honden, wat dan ook. Zodat mensen weten wat ze in huis hebben en hoe daarmee om te gaan. Dan zouden veel mensen bedanken waarschijnlijk, en zouden er veel minder ongelukken zijn. Hoeveel mensen zie ik niet lopen die totaal niet passen bij hun soort hond. De stafford wordt gezien als de nieuwe stadshond, want een middelgroot formaat en makkelijke honden thuis en met de kinderen. Alsjeblieft niet zeg. Leuke honden hoor, maar niet voor iedereen.
Ik zag gisteren nog een heel net stel lopen van midden 40, met een stafford pup van 6 maanden. Harstikke leuke pup hoor. Hoop dat ie zo blijft. Want ik weet zeker dat ik anders degene ben die in mag grijpen als het mis gaat en ik ben erbij aanwezig. Denk niet dat de mensen een breakstick bij zich hebben en aan het nekvel oppakken, zie ik ze ook niet doen in hun nette kleren. Ik denk dan, als ik die mensen zie lopen, zouden die wel een goed advies hebben gekregen over welk soort hond bij ze past? Er zijn tegenwoordig zoveel mensen die klakkeloos trends opvolgen dat ik bang ben dat ze ook zo zijn als ze een hond uitkiezen. Dus ik denk dat er maar weer eens een leuke Disneyfilm moet worden gemaakt over...poedels!
Ik denk zelf dat een cursus alleen niet genoeg is om slecht gedrag onder controle te krijgen. Want mensen gaan dan braaf elke week naar die cursus en doen wat daar wordt gezegd. Maar het leven biedt allerlei situaties aan, waar je je nauwelijks op kunt voorbereiden door wat commando's te trainen. Dat is maar een deel van wat er nodig is aan handelingen en houding. Want als je wantrouwig bent naar andere mensen, handel je alweer anders dan wanneer je open staat en anderen vertrouwt. Bovendien, combineer de theorie en de praktijk maar eens, is ook best lastig soms. Wanneer zet je welke handeling in, dat is nog een kunst die moeilijk onder de knie te krijgen is. Dat vraagt om een aantal karaktereigenschappen bijvoorbeeld. Of eigenschappen die je hebt ontwikkeld gedurende vele jaren. Het is niet voor iedereen weggelegd om dan ook zo te handelen dat er niemand gewond raakt bij een hondengevecht.
Daarom vind ik ook dat je eigenlijk een examenpje af zou moeten leggen als je een hond hebt. Gewoon voor iedereen een standaard cursus. Met daarin (ook) een gedeelte over de sterkere honden, grotere honden, wat dan ook. Zodat mensen weten wat ze in huis hebben en hoe daarmee om te gaan. Dan zouden veel mensen bedanken waarschijnlijk, en zouden er veel minder ongelukken zijn. Hoeveel mensen zie ik niet lopen die totaal niet passen bij hun soort hond. De stafford wordt gezien als de nieuwe stadshond, want een middelgroot formaat en makkelijke honden thuis en met de kinderen. Alsjeblieft niet zeg. Leuke honden hoor, maar niet voor iedereen.
Ik zag gisteren nog een heel net stel lopen van midden 40, met een stafford pup van 6 maanden. Harstikke leuke pup hoor. Hoop dat ie zo blijft. Want ik weet zeker dat ik anders degene ben die in mag grijpen als het mis gaat en ik ben erbij aanwezig. Denk niet dat de mensen een breakstick bij zich hebben en aan het nekvel oppakken, zie ik ze ook niet doen in hun nette kleren. Ik denk dan, als ik die mensen zie lopen, zouden die wel een goed advies hebben gekregen over welk soort hond bij ze past? Er zijn tegenwoordig zoveel mensen die klakkeloos trends opvolgen dat ik bang ben dat ze ook zo zijn als ze een hond uitkiezen. Dus ik denk dat er maar weer eens een leuke Disneyfilm moet worden gemaakt over...poedels!
- raufvaugel
- Vaste gebruiker
Ach men mag vinden wat men wil, als ze hun honden die niet deugen maar weg houdenAl zo veel jaar honden kan soms zo weinig zeggen.
Mijn honden luisteren als ik klaar ben met ze ,en daar gaat het om,en dat gaat niet met harde hand maar met belonen en afleiden.
- dagmar88
- Zeer actief
raufvaugel schreef:Ach men mag vinden wat men wil, als ze hun honden die niet deugen maar weg houdenAl zo veel jaar honden kan soms zo weinig zeggen.
Mijn honden luisteren als ik klaar ben met ze ,en daar gaat het om,en dat gaat niet met harde hand maar met belonen en afleiden.

- raufvaugel
- Vaste gebruiker
Een pup kan vervelend zijn en volhouden maar dan bemn jij de baas die hem weghaalt voordat het fout gaat.Ik ook niet zomaar van pups.
En het commentaar dat je dan krijgt
Vooral als ze gaan puberen dan zijn het net mensen.