Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond doodgeschopt na schermutseling

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Hond doodgeschopt na schermutseling

Ongelezen bericht door renee-uk »

kooi schreef:Praat jij zeker geen amsterdams Renee Uk!!! :wink:
nee ik spreek keurig abn, maar ik rook wel shag :schrik:
bovendien draag ik graag t-shirts met wolven- en dh-prints, heb ik tattoos en duitse herders, stem sp, woon met mijn -jaren jongere- engelse skinhead met slechte tanden in een arbeidersbuurt en sta mijn vrouwtje prima als het erop aan komt.
voor mij is 'tokkie' inmiddels meer een geuzennaam dan een scheldnaam :pffff:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
sandrav
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alano Espanol Cane Corso
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door sandrav »

arme hond. arme baa en arme kinderen.
had die mensen zelf gewurgd denk ik.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Anne&Taar schreef:
Budkes schreef:
Klopt allemaal wat je zegt, maar ik vind het dus niet sporadisch 4 in een jaar. Ik vind het eigenlijk gewoon best veel. Persoonlijk.
Uitgaande van dat daarboven genoemde aantal van 400 hondengevechten is dat 1 op de 10. :80:
:denken: reken nog eens opnieuw.
4 op de 400 staat gelijk aan 1 op de 10??? volgens mij ga je ergens de mist in hoor.
:zweep:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

kooi schreef:
dagmar88 schreef:
Mirella schreef:http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... eden-hond/

:U: Hart van Tokkieland.

Lekker commentaar allemaal.
Ben eigenlijk wel benieuwt naar jouw omschrijving van een tokkie, maar misschien kun je me die beter pb-en? :O:

Zo kun je dat beter niet formuleren:
leren etuitjes met shag erin
- panter/tijgerprint outfits
- Ed Hardy shirts en jassen
- mun hondjuh roepende meneren in kleerkast formaat
:19: ik ben Mercedes niet en met jouw pben :piew:

En ja, wat mij betreft hoeft zo'n programma geen onduidelijke verhalen met allerlei gedoe er rond aan te zwengelen.
stafflove
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door stafflove »

De stille tocht is afgelast..
Every once in a while a dog enters your life and changes everything

Afbeelding
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Van de facebook van Diesel

WIL IEDEREEN AUB VRAGEN OM HET BEKEND TEMAKEN DAT DE WANDELING/EERBETOON VAN DIESEL OP 21-10 IN PUTTEN NIET DOORGAAT !
GEMEENTE PUTTEN IS BANG VOOR EEN MASSALE TOELOOP.

7 minuten geleden
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

renee-uk schreef:
mercedes2803 schreef:Niet? waarom niet?
omdat het stigmatiserend en generaliserend gedoe is.
net zoals hier op het forum blijkbaar is vastgesteld dat iedereen die anders denkt, stemt, leeft of een ander soort honden heeft dan degenen met de grootste mond, met een of ander -fonetisch gebracht- amsterdams ? accent praat.
Tja...en toch....
Ik heb een Ed Hardy tasje hoor, en zelfs een vest
Ik draag hem alleen niet meer in openbaar sinds een jaar of 2 omdat er een bepaald publiek mee aan de haal is gegaan...
Ik word met mijn plakplaatjes, semi vechthond en voorliefde voor ouwe meuk BMW''s door een bepaald soort mens toch al met liefde weggezet als Tok dus daar WAAR ik de schade nog enigszins beperken kan doe ik dat :engel:

En soms, soms interesseert het me ook geen reet en vind ook ik Tokkie een geuzennaam die ik dan met trots accepteer :mann:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

laeken schreef:
S@ndr@ schreef:nou als je nagaat hoeveel honden er zijn en wat er mee rondloopt en ze "onoordeelkundig gebruik"t :Q: , dan valt het best mee :wink:

Vind ik dus ook. Want eerlijk is eerlijk, eigenlijk kan je zelf al inschatten als je ergens wandelt wie de problemen krijgt. Als ik een keffende JR tegen kom die op honden af stormt, losloopt en wieltjes heeft ipv achterpoten bv. Of als ik een groepje kinderen met een Chi tegenkom die als een dolle salto's maakt aan het einde van een 10 meter flexje terwijl ik met Dapper, Cleo en Eva liep dan zijn dat toch wel de gevallen die evt doodgebeten worden. En zo ken ik nog voorbeelden genoeg.
Die 4 hier niet, maar dat maakt het natuurlijk een stuk lastiger te handelen. Het is makkelijker om de schuld bij het slachtoffer te leggen. Dan is de kans wss kleiner dat het jezelf ook gewoon kan overkomen. Dat je hond het slachtoffer wordt. Gewoon omdat je de verkeerde tegenkomt. Dat gebeurd namelijk ook.
Gr. Aniek

Afbeelding
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

dagmar 88: En een ander moet daar maar voor betalen. Is dat dan gerechtigdheid?
Ze hadden ook voor een rechtsbijstandverzekering kunnen zorgen
Of prepaid.

dat zei ik dagmar, je rechtsbijstand doet er dus niks aan.
die vergoeden je kosten maar maken er geen zaak van.
maar ik lees nu dat ze al een advocaat hebben die het pro deo doet
dus geld hoeven ze niet meer te vragen nu.
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Er staat vanochtend wel in de Gelderlander dat de gemeente vandaag, vrijdag, beslist of hij door gaat.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

renee-uk schreef:omdat het stigmatiserend en generaliserend gedoe is.
net zoals hier op het forum blijkbaar is vastgesteld dat iedereen die anders denkt, stemt, leeft of een ander soort honden heeft dan degenen met de grootste mond, met een of ander -fonetisch gebracht- amsterdams ? accent praat.
:ok: :ok: :ok:
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

DeDiana schreef:
renee-uk schreef:omdat het stigmatiserend en generaliserend gedoe is.
:ok: :ok: :ok:
Wah seggie toch allemoal wigke?
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

De wethouder vond het niet nodig want het ging "maar" om een hond. Een stille tocht voor een hond vond hij overdreven. Op zich belachelijk.

Hij heeft dat niet te bepalen voor andere mensen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Oh jawel hoor,oa hij is verantwoordelijk voor de openbare orde. B en W bepaalt, dat doen ze altijd voor andere mensen, dat is hun werk.

En persoonlijk vind ik dat hij groot gelijk heeft. Zwaar overdreven. Maar dat vind ik van de meeste stille tochten. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Gr. Aniek

Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Budkes schreef:Oh jawel hoor,oa hij is verantwoordelijk voor de openbare orde. B en W bepaalt, dat doen ze altijd voor andere mensen, dat is hun werk.

En persoonlijk vind ik dat hij groot gelijk heeft. Zwaar overdreven. Maar dat vind ik van de meeste stille tochten. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Vind ik ook.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

iones schreef:De wethouder vond het niet nodig want het ging "maar" om een hond. Een stille tocht voor een hond vond hij overdreven. Op zich belachelijk.

Hij heeft dat niet te bepalen voor andere mensen.
:ugh:

Het is al een paar dagen in het nieuws op TV Gelderland, en hij heeft degelijk dat wel te bepalen. Een "feestje" van 2000 boze hondenbazen in je dorp. Dat is meer dan zijn aantal inwoners zowat, en hij is veantwoordelijk voor de veiligheid. Van de bewoners van Putten en hun ingezetenen. Me dunkt dat hij zo'n "feestje" mag verbieden.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Budkes schreef:

Vind ik ook.Net zoals de meeste stille tochten die voor mij hun waarde helemaal verloren hebben sinds ze zo vaak gehouden worden.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
iones
Zeer actief

ja, dat is waar.
Maar de wethouder gaf een andere reden aan. Dit vond hij overdreven maar als het mensen betreft vindt hij het niet. Zo bracht hij het.

Op zich is een stille toch overdreven als het voor de hond is van domme mensen die niet eens in de gaten hebben dat hun hond een andere hond lastig valt en vervolgens doodgeschopt wordt.

Sorry, maar WAAR WAREN ZIJ in godsnaam toen dat gebeurde???????
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Bang dat het een of andere X party zou worden.....
Misschien te veel "elsje" gelezen.....
Marion.

iones schreef:Bang dat het een of andere X party zou worden.....
Misschien te veel "elsje" gelezen.....
Of de actualiteiten teveel bij gehouden?
iones
Zeer actief

Hoevaak is het dan uit de hand gelopen bij stille tochten? Of heb ik nog wat x parties gemist?
Marion.

iones schreef:Hoevaak is het dan uit de hand gelopen bij stille tochten? Of heb ik nog wat x parties gemist?
Dat laatste denk ik.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Grote honden vs kleine honden blijft eeuwig een probleem, al is het maar vanwege de schade die ook volledig onbedoeld kan ontstaan... en als je weet dat je een kleine etter hebt, moet je hem bij je houden, net zo goed als je dat met een grote hond doet! Dus daarin zijn we het helemaal eens.[/quote]

Helemaal mee eens.
Ik word ook kwaad op Balou als hij uit frustratie Mowgli bijt, hij word dan zeker door mij terecht gewezen. Ik begrijp dus dat een ander het ook niet op prijs stelt als mijn kleine hond hun grote lastig valt. Ik zal uit bescherming van Balou, zeker een conflict proberen te vermijden en hem aangelijnd houden. Maar komt een loslopende kwaadwillende hond op een aangelijnde Balou af, dan til ik hem op en word ik een kenau voor zijn baas.

Ik heb mijn verhaal hier al meerdere keren gepost, en houd het hierom kort. Mijn cairn Gizmo (doof en blind) is uit het niets gegrepen door de stafford van de buren, die had zich los gerukt. De buurman was zelf zijn hond tegen de kop aan het schoppen, maar de hond liet niet los. Hij heeft zijn hond tijdens het schoppen niet ontzien, deed echt alles om Gizmo te bevrijden. Je schop een hond niet even zo dood, of het moet wel een toevalstreffer zijn. Ik had het zeker niet erg gevonden als mijn buurman of iemand anders de hond op dat moment had dood geschopt. Uiteindelijk is de hond de zelfde avond ingeslapen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Sassy »

laeken schreef:Daar heb je gelijk. Als ik nu op mp kijk wordt ik niet vrolijk van het idee dat dat allemaal opgroeid en de straat op moet. Hier in Duitsland heb je dat soort problemen totaal niet. Heel veel honden, overlast werkelijk niets. Nog nooit iets meegemaakt hier. Iedereen is netjes en niemand laat de honden aanklooien. Alleen een vrij lopende golden hier. Totaal probleemloos.
Zullen ze ook wel moeten, is iets anders geregeld als in NL.
Als je hond in duitsland bij de verkeerde iets mispeutert krijg je "auflagen" al naar gelang gemeente betekend dat bijv. aanlijn- en muilkorfplicht, en voldoe je daar niet aan laten ze het er niet bij zitten.
Zo hebben mensen die daar niet aan konden voldoen hun hond al moeten afgeven.
Dat weet jij vast ook wel als je in duitsland woont :W:

Ik zou trouwens ook wel eens benieuwd zijn naar de andere kant van het verhaal.
Afbeelding
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Zo op tv (ma. 8.30 u. bij Vandaag de dag).
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Net Vandaag de Dag gezien over de stille tocht voor Diesel. Heel erg voor die hond om zo aan zijn einde te komen. Het verhaal roept bij mij ook veel vragen op. Ik kan me slecht voorstellen dat een doorsnee ouder echtpaar met een collie-achtige hond in korte tijd doelbewust een grote ambull aan z'n halsband optilt en doodtrapt :denken: Alleen omdat ze denken dat hij hun hond iets doet? Eerdere ervaring gehad? Tja, kan allemaal. Ik heb ook wel eens een grote hond getrapt die Boyke letterlijk in zijn bek had en hem schudde :schrik: Tegen de kop trappen (klinkt vreselijk, maar ik stond stijf van adrenaline en kon alleen maar denken dat ik Boyke hoe dan ook los moest krijgen, anders was hij echt dood geweest :ugh: ) werkte goed. Maar zoiets doen zonder werkelijke aanleiding alleen omdat het een "klapkaak" is? Nee, ik ben heel voorzichtig tegenwoordig na wat ervaringen, maar zoiets zou niet in mijn hoofd opkomen. Je vraagt je toch wel af wat er voor het trappen is gebeurd...
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Jion schreef:
Antonetta schreef: Ik heb mijn verhaal hier al meerdere keren gepost, en houd het hierom kort. Mijn cairn Gizmo (doof en blind) is uit het niets gegrepen door de stafford van de buren, die had zich los gerukt. De buurman was zelf zijn hond tegen de kop aan het schoppen, maar de hond liet niet los. Hij heeft zijn hond tijdens het schoppen niet ontzien, deed echt alles om Gizmo te bevrijden. Je schop een hond niet even zo dood, of het moet wel een toevalstreffer zijn. Ik had het zeker niet erg gevonden als mijn buurman of iemand anders de hond op dat moment had dood geschopt. Uiteindelijk is de hond de zelfde avond ingeslapen.
Wat vreselijk moet dat zijn om mee te maken. :cry: :roos:
Gizmo was er zowel lichamelijk(ondanks dat hij zwaar gewond was) als geestelijk snel weer bovenop. Dat was voor mij wel anders, ik krijg nog steeds de bibbers als er loslopende honden op mijn honden afgestormd komen. Hierom neem ik ook altijd maar een hond mee uit, is voor mij beter hanteerbaar.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
mum
Zeer actief
Mijn ras(sen): een hondje

Ongelezen bericht door mum »

laeken schreef:Dit krijg je als het halve forum loopt te gillen dat het doodnormaal is om bij een hondengevecht de andere hond aan te pakken. De een rent naar binnen en gaat een hond met keukenmessen te lijf en nu schoppen ze de hond maar dood. Lekker verhaal :piew: . De collie had eigenlijk haast niks. :U:
Verharding van de maatschappij heet dat. Hysterie. Maargoed, dat dit speelt laat het andere topic met de doodgestoken bulldog duidelijk zien. Vroeger was het normaal dat honden wel eens mot hadden. Nu is het helaas zo dat mensen zich laten opjutten door een stel debielen die dit soort geweld als iets doodnormaals zien.

Ik heb sowieso een hekel aan andere hondeneigenaren treffen als ik onderweg ben. Ik hou domweg niet zo van "hondenmensen" en hun eeuwige gelul en geoordeel over anderen. Voor je het weet moet je weer aanhoren hoe goed Cesar wel niet is en anders vertellen ze je wel dat hun hond een schop krijgt en dus perfect opgevoed is. En als je hond dan in een schermutseling met hun hond komt kan hij doodgetrapt of gestoken worden. Nee, ik begin hondeneigenaren en hun overdreven gedoe hoe langer hoe enger te vinden.

Het eeuwige gelul over klapkaken op dit forum begin ik ook hoe langer hoe imbecieler te vinden. Eerder werd er nog wel gerelatieveerd en was je niet meteen een mongool als je een stafford hebt. Nu op dit moment wordt je hond door een stel schreeuwers meteen neergezet als een moordmachine en die mag je heel terecht afslachten als er een conflict met je eigen Fifi komt. Want Fifi is heilig en de grote gevaarlijke boze hond mag dus wel doodgeschopt of gestoken worden. Het wordt hoe langer hoe gekker hier. :schrik:
Als retweeten hier mogelijk was had ik dit zo mogelijk vele malen geretweet, Hulde!!!!!
life is good
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

Ik woon ook in Putten en toevallig ken ik deze hond Diesel ook.
Hij zag er inderdaad uit als een "klapkaak"maar in dit geval klopte zn uiterlijk niet met zn karakter.
Dit was dus wel degelijk een goeie sul. Maar met een enorme kop !
Maar ja eerlijk is eerlijk: baasjes waren uit zicht!

Ja wat zou JIJ doen als je hond word belaagd door een kaliber Amstaff?
En hij komt op jullie af?

Ik geloof nooit dat die man Diesel met opzet dood wilde schoppen,het was gewoon een ongelukkig uitgevallen trap.
Hond Diesel was nog herstellende trouwens van een pootoperatie en verder zat hij (vind ik dan he)
anatomisch niet helemaal goed in elkaar.

Dus wat mij betreft, een vreselijk uit de hand gelopen zondagmiddag wandeling....voor IEDEREEN in dit verhaal.
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

daarom laat ik mijn hond ook nooit uit t zicht,

of andere idioot mag zich eens bedreigd voelen :schrik:
voor je t weet heb je niets meer :U:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”