Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond doodgeschopt na schermutseling

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Hond doodgeschopt na schermutseling

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik ook niet, voor je het weet heeft een ander niets meer. :U:
Gr. Aniek

Afbeelding
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Goldylocks »

sandra, waarom nou weer "een of andere idioot"roepen.
Als die van Gils van jou in volle glorie op mij af zou komen ,zou ik ook bang worden hoor. Misschien is hij ook wel een lieve bul,maar dat staat niet op zn voorhoofd geschreven he? :8):
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja als je honden zo zijn, dan zou ik ook nog voorzichtigerrrrrder zijn :pffff:
S@ndr@
Zeer actief

Goldylocks schreef:sandra, waarom nou weer "een of andere idioot"roepen.
Als die van Gils van jou in volle glorie op mij af zou komen ,zou ik ook bang worden hoor. Misschien is hij ook wel een lieve bul,maar dat staat niet op zn voorhoofd geschreven he? :8):
en dus ga je je maar verdedigen, terwijl het beest niets doet, :U:
Ik vind dat idioot ja, daarom leer ik hem al van pup af aan dat ie overal om heen gaat en alles negeert, en dan krijg je weer commentaar dat je niet zo overdreven moet doen :U: .
een mens kan niet winnen he, t is nooit goed,
Ik krijg al commentaar van goh wat een enge ogen heeft die hond, ik kan hem nog net niet aan leren om mensen niet meer aan te kijken.
ogen maar uitsteken dan, is tie niet meer eng :Q: :piew:
:idea:
enige oplossing is gaan lopen waar weinig mensen zijn en op rare tijden,
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 23 okt 2012 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Tuttut Goldylocks, honden worden alléén doodgeschopt omdat ze er als een molosser/pittbull/staffordachtige uitzien. Nooooit omdat ze iets doen en alle mensen reageren idioot op zo'n hond.

Ik snap dat je er wel eens moe van wordt als mensen je met een CC behandelen of je een moordenaar aan touw hebt, maar je kunt ook doorschieten naar de andere kant en dat doe jij nu wel een beetje Sandra. Je generaliseert de andere kant op. Jammer.
Gr. Aniek

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Budkes schreef:Tuttut Goldylocks, honden worden alléén doodgeschopt omdat ze er als een molosser/pittbull/staffordachtige uitzien. Nooooit omdat ze iets doen en alle mensen reageren idioot op zo'n hond.

Ik snap dat je er wel eens moe van wordt als mensen je met een CC behandelen of je een moordenaar aan touw hebt, maar je kunt ook doorschieten naar de andere kant en dat doe jij nu wel een beetje Sandra. Je generaliseert de andere kant op. Jammer.
nee, ik heb t zelf wel eens meegemaakt dat ie een tik kreeg, ik heb de jongeman in kwestie ook verzocht dat nooit meer te doen want dan zou ik terug gaan slaan :Q: de hond deed niets namelijk.
maar goed, honden zijn moordenaars en doden voor de lol en mensen snappen honden heel goed, en doen nooit gewelddadig :idea:
Oo nee dat was een sprookje :mann: .
Budkes
Zeer actief

Ja en hetvolgende sprookje is molossers/pittbull/staffordachtige honden doen nooit wat maar de hele wereld is gewoon tegen ze. :idea:
Gr. Aniek

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Budkes schreef:Ja en hetvolgende sprookje is molossers/pittbull/staffordachtige honden doen nooit wat maar de hele wereld is gewoon tegen ze. :idea:
Heb je mij niet horen zeggen, dat maak jij ervan :U:
Budkes
Zeer actief

S@ndr@ schreef:.
maar goed, honden zijn moordenaars en doden voor de lol en mensen snappen honden heel goed, en doen nooit gewelddadig :idea:
Oo nee dat was een sprookje :mann: .

Heb je mij ook nog nooit horen zeggen. :U:
Gr. Aniek

Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Ik heb dat echt nooit met mijn kaukaas, toch echt een heel gevaarlijk ras :80: , maar heb echt nooit dat mensen hem in elkaar willen slaan, ik hou hem bij me als ik mensen tegen kom, of als het ergens druk is, simpel is het soms. :pffff:

Vanmiddag kwam ik een oud mannetje tegen en Baco vind die man helemaal leuk :19: we komen elkaar een keer of 3 per jaar tegen en Baco Moet naar die man toe en vind hem helemaal leuk en die man Baco ook gelukkig :ok:
Ik heb juist veel meer van dat soort ontmoetingen, nog nooit meegemaakt dat ze Baco bedreigen of slaan of zo. :wink:

Ik kan me denk ik ook heel goed inleven in mensen zonder honden, omdat ik nog wel eens ergens kom alleen met de camera en dan zie hoe je als hondloos mens :wink: heel wat moet tolereren van iemand anders zijn hond, ik heb wel eens een hele ronde gedaan met een dobermann, die niet van mij was, ik heb geen foto gemaakt en was blij dat we weer bij zijn baas waren, en de baas vond dat heel normaal, stel dat je helemaal geen hond gewent of bangig bent, je zeikt in je broek en de ronde duurde een uur :schrik:
ik vind het helemaal niet gek dat mensen steeds meer gaan dreigen of slaan of schoppen, of het verstandig is, is een tweede :wink:
Ik heb soms de blubber in mijn nek zitten, ben besprongen, onderuit geschoffeld enz enz
Maaar maak ook hele leuke bazen mee, die even de hond roepen enz :ok:
Afbeelding
mum
Zeer actief
Mijn ras(sen): een hondje

Ongelezen bericht door mum »

S@ndr@ schreef:daarom laat ik mijn hond ook nooit uit t zicht,

of andere idioot mag zich eens bedreigd voelen :schrik:
voor je t weet heb je niets meer :U:
Ook ik laat mn joekel niet uit zicht, sterker nog, in drukke gebieden laat ik m niet eens los, en indien ik een idioot tegenkom reken ik daar mee af, ik zie er kennelijk uit als een aso met een aso hond, de jaren thaiboxing werpen dan zeker hun vruchten af, nogmaals, Budha is groot en sterk maar dat wil niet zeggen dat ik er vrolijk lachend bij sta wanneer hij zich misdraagt, sommige mensen op dit forum denken dat wel, waardoor ik hier niets meer vraag omdat ik als vechtjoekel baas toch altijd afgebrand word, dat het me geen reet intresseert wisten jullie al? maar andere honden intreseren me zeker, daarom heb ik me verdiept in hondengedrag, cursussen met hond gevolgd, en altijd bezig met verbetering, kan ik ik van de gemiddelde chi en shih baas in mijn wijk niet zeggen, maar natuurlijk is het leuker om me met alle mistappen te achtervolgen en wss ook alle misstappen die ik heb gemaakt
life is good
jolanda.S
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door jolanda.S »

Ik heb het verhaal van Diesel ook gevolgd en ik vind het een sneu verhaal.
Het was een jonge hond,net 1.5 jaar.
Als ik het verhaal mag geloven is hij met 2 handen aan de halsband iets omhoog gehaald en toen in de buik getrapt.
Als je een hond omhoog kunt halen,dan kun je hem ook vast houden,tot de eigenaar er is.
En dan krijg je weer de discussie,waarom zou je,laat de eigenaar dat zelf doen.

Ik ken ook een hondje dat is doodgebeten en de eigenaresse van het hondje kon niks doen.
Haar hondje werd gegrepen en de aanvaller liep er al schuddend mee weg.

Beide gevallen hadden helemaal niet hoeven gebeuren als de eigenaren hun honden vast hadden gehouden :19:
sandrav
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alano Espanol Cane Corso
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door sandrav »

de meeste trauma's ontstaan doordat wij hysterisch reageren als een pup besprongen wordt door een andere hond. "gepakt" wordt en gaat gillen.

Mijn 2 pups lopen bijna dagelijks los.... en als ze een x de verkeerde hond tegen komen die heel duidelijk is is dat pech gehad. leren ze ook weer van.
Mijn rottweiler werd vroeger een x "verscheurd" door een volwassen rottweiler met een bal.
ik voelde dat ik wit werd door zn gegil... maar besloot rustig te blijven.
niks aan het handje.
Hij heeft ook geen trauma opgelopen.

raufvaugel schreef:ik laat hem met alle honden maar als hij aangevallen wordt dan moet ik ingrijpen,een pup moet je beschermen, ik heb vele honden gehad, dus weet er genoeg vanaf.Een hond die een pup aanvalt is niet opgevoed,dat hij waarschuwt als hij de pup zat wordt is wat anders, maar als hij ze echt aanvalt is andere koek.
Dit is mijn vijfde pup en ga bij elke pup de verschillende cursussen af tot de laatste aan toe ,heb nu een Engelse Springer spaniel.
De meeste honden bij ons in het bos deugen maar er zit een enkele tussen die je echt aan moet pakken, omdat de bazen niks doen.
Het zijn meestel van die Jack Russels die doorgefokt zijn en gelijk beginnen te vechten.
Mijn hond speelt ook met andere honden op het veld, elke soort ,maar ik hou ze in de gaten de pup is nu vier maanden en ik wil niet dat hij een trauma oploopt en een bepaalde soort hond gaat haten.
Als hij gebeten wordt zijn die lui nooit thuis en kan jij naar de dierenarts en dat is niet zo goedkoop tegenwoordig.
Dus honden die niet deugen aan de lijn houden.
En dat zijn meestel pitbullachtigen ed,als ik zo'n hond zie kies ik een ander pad ik vertrouw ze niet.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

sandrav schreef:de meeste trauma's ontstaan doordat wij hysterisch reageren als een pup besprongen wordt door een andere hond. "gepakt" wordt en gaat gillen.

Mijn 2 pups lopen bijna dagelijks los.... en als ze een x de verkeerde hond tegen komen die heel duidelijk is is dat pech gehad. leren ze ook weer van.
Mijn rottweiler werd vroeger een x "verscheurd" door een volwassen rottweiler met een bal.
ik voelde dat ik wit werd door zn gegil... maar besloot rustig te blijven.
niks aan het handje.
Hij heeft ook geen trauma opgelopen.
Ik doe nooit hysterisch :wink: maar ik heb Baco altijd beschermd, als pup op de cursus tegen 2 mechelse herders van bijna 5 maanden oud die hem gingen opjagen en als puber tegen 'armpje drukken' met andere honden op het veld, ik los het op, geen stoer gedoe en kijken hoever je kan gaan met andere honden, gewoon niet en dat is me heel goed bevallen. :ok:
Afbeelding
mum
Zeer actief
Mijn ras(sen): een hondje

Ongelezen bericht door mum »

Nanna schreef:
chrico schreef: Diesel heeft nog nooit gevochten en zit ook niet in zijn aard, hij was echt een goedzak van 50 Kilo! Maar omdat hij er gevaarlijk uit zag en hun hond zou kunnen dood bijten hebben ze hen maar dood getrapt
Vind je het heel erg als ik er geen ene reet van geloof ;-)
de dag dat de persoon die mijn joekel doodtrapt moet wss nog komen, en ik verdedig hem met hand en tand
life is good
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nanna schreef:
??? schreef: Diesel heeft nog nooit gevochten en zit ook niet in zijn aard, hij was echt een goedzak van 50 Kilo! Maar omdat hij er gevaarlijk uit zag en hun hond zou kunnen dood bijten hebben ze hen maar dood getrapt
Ik zag gisteren ook op TV Gelderland de baasjes en hun reactie. Ik geloof niet dat die een ouder (zwakker) echtpaar tegenkomen die "zomaar" hun hond doodschoppen, en dat zij dan machteloos toe zouden kijken.
Ik geloof het ook niet. Terecht dat de boel is afgeblazen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Marion. schreef:
Nanna schreef:
??? schreef: Diesel heeft nog nooit gevochten en zit ook niet in zijn aard, hij was echt een goedzak van 50 Kilo! Maar omdat hij er gevaarlijk uit zag en hun hond zou kunnen dood bijten hebben ze hen maar dood getrapt
Ik zag gisteren ook op TV Gelderland de baasjes en hun reactie. Ik geloof niet dat die een ouder (zwakker) echtpaar tegenkomen die "zomaar" hun hond doodschoppen, en dat zij dan machteloos toe zouden kijken.
:scratch: heb je nou ook al in de hand wie je tegenkomt op een (bos)wandeling?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:
Marion. schreef:
Nanna schreef:
Een ouder echtpaar dat een grote, volgens zeggen goedzakkerige, Ambull effe optilt en doodtrapt omdat-hij-hun-hond-zou-kunnen-doden.
Kan zo in het sprookjesboek van Grimm.
hoe oud is wat ouder?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:
renee-uk schreef: hoe oud is wat ouder?
Mijn leeftijd :zweep: :mrgreen:
nou dan heb ik niet zo'n twijfel over de schopkracht van die oudere man ;)
Afbeelding

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

renee-uk schreef:
Marion. schreef:
Nanna schreef:
:scratch: heb je nou ook al in de hand wie je tegenkomt op een (bos)wandeling?
Nee, niet wie je tegenkomt. Maar ik geloof niet dat àls die eigenaren een ouder echtpaar tegenkomen dat ze dan machteloos gaan toekijken. Uberhaupt niet trouwens, ook al is het echtpaar jonger.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik geloof dat je er niet altijd vanuit moet gaan hoe iemand is naar aanleiding van zijn uiterlijk.

Ik geloof best dat een ouder echtpaar een hond kunnen doodschoppen als je op de goede plek schopt kan zo hond best wel doodgaan.
Er is hier jaren terug een witte Herder doodgegaan tijdens het spelen met een andere hond. De ene hond kwam een beetje te hard tegen die herder aan. Dus een goed gerichte schop kan er best voor zorgen dat een hond van 50 kilo het loodje legt.

En alle ouderen zijn ook niet allemaal even tolerant. Ik denk zomaar dat mijn man ook een hond zou schoppen die op onze honden af zou vliegen, jaren geleden heeft hij ook weleens een hond weggeschopt die op onze hond af kwam rennen en die hond had ook nog niks bijzonders gedaan al denk ik wel dat die hond geen goede bedoelingen had want die eigenaren raakten helemaal in paniek terwijl ze hem terug riepen, maar goed ik trap zo snel geen anderen honden ook niet als ze mijn hond pakken. Zal proberen hem van ze af te krijgen maar niet door schoppen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Goldylocks
Zeer actief

weet inmiddels ook wie het andere hondje is.
Loopt met een kap om,en een wond van 7 centimeter!
geen collie hoor, gewoon een vullisbakkie, niks geen vechter.

Baasjes zijn hele gewone rustige 40 plussers ,dol op hun hond.
Ze vinden het ook vreselijk wat er gebeurd is ,en hebben die zondag maar bij familie doorgebracht.Voor de zekerheid.

Word het verhaal opeens weeer anders!
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Goldylocks schreef:weet inmiddels ook wie het andere hondje is.
Loopt met een kap om,en een wond van 7 centimeter!
geen collie hoor, gewoon een vullisbakkie, niks geen vechter.

Baasjes zijn hele gewone rustige 40 plussers ,dol op hun hond.
Ze vinden het ook vreselijk wat er gebeurd is ,en hebben die zondag maar bij familie doorgebracht.Voor de zekerheid.

Word het verhaal opeens weeer anders!
Wordt het verhaal toch nog niet anders van? Want ik hoor nu nog steeds niet vanaf de andere kant wat er nu precies is gebeurd en wat ze gedaan hebben..
Want die kap en wond, komt dat dan doordat die bull hem heeft gegrepen of had die hond dat al eerder? Hebben die eigenaar dus echt geschopt vanuit 'stel je voor dat er wat gebeurt' of 'vanuit hij greep mijn hond dus schop ik terug'?
Of hebben ze uberhaupt niet geschopt en is het allemaal maar een fabeltje?
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Mirella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mirella »

dit staat op de justice voor diesel pagina

t sectierapport is binnen en inderdaad is diesel overleden door verstikking, hij is aan zijn halsband omhoog gehouden en in zijn buik/maag getrapt waardoor zijn eten omhoog is gekomen en terug is gelopen in zijn longen. Ook is zijn mild gescheurd! Meer informatie volgt zsm....
Goldylocks
Zeer actief

jawel,hondje Bobbie is wel gebeten door die Diesel.Maar Diesel weer door die andere in zn lip.Wat een toestand allemaal he.
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Tsja naar mijn mening geen rechtvaardiging om een hond op te hangen aan zn riem en daarna in zn buik te trappen! En een gescheurde milt... er is dan ook wel lekker hard geschopt.... vreemde wereld....
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Wat een vreselijke dood voor dat arme dier.
En totaal niet zijn schuld... :jank:
S@ndr@
Zeer actief

t was gewoon even een toutch, to snap him out of it :pffff:
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Als alle mensen hun honden nou eens gewoon bij zich zouden houden zou dat een hoop problemen besparen!
Je hond laten buurten/spelen met een andere hond? Prima, maar wel in overleg met eigenaar!
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”