Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Even jullie mening graag!

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

sultan2012
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): amerikaanse bulldog
Aantal honden: 1

Even jullie mening graag!

Ongelezen bericht door sultan2012 »

hallo allemaal,

zoals ik eerder ook had verteld heb ik een Am bulldog pup van nu ong 3 maanden oud, daar gaat het gelukkig goed mee, ze luisterd al goed is al 100% zindelijk, ze kan alleen thuis blijven bijt niks hapt niet en zo kan ik blijven doorgaan..Ik was vandaag bij me vriendin en tijdens het praten vertelde zij mij dat haar schoonzus haar hond van 7 weg moest doen omdat ze er wegens financ problemen niet meer voor kon zorgen nadat ze was gescheiden en alleen met 4 kinderen is gebleven..maar goed die hond is een sharpei heel lief in de omgang met kinderen luisterd goed en kan met andere dieren samen, baasje wil de hond na het asiel brengen en da vind ik dan wel zielig heb er over na gedacht en zou er voor kunnen zorgen,ik werk nie en ben volle dagen thuis heb eigenlijk niks anders te doen dan me zelf met me kindje en pup bezig te houden, dus ik denk er overna om hem misschien wel in huis te nemen, wat vinden jullie hiervan? en btw ik heb geen ervaring met het ras eigenlijk maar heb er wel veel over zitten lezen en tis in principe al een opgevoedde hond die natuurlijk wel sturing nodig heeft maar wel het nodige al heeft gehad
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Even jullie mening graag!

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Nee, ik zou het niet doen, die andere hond kan ook de grenzen op gaan zoeken als ze eenmaal bij je is, dan zijn er dus twee tegen je bezig en dan ook nog eens een klein kind in huis...
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Je hebt zelf een teef (pup) en die sharpei is een reu? Als het samen (met jouw hond dus) goed gaat, zou ik het wel doen, mits je het ook echt wilt. En niet alleen de hond uit medelijden voor de hond in huis neemt.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik vind het wel lief maar geen goed idee. Je pup is nu erg rustig en lief maar de pubertijd komt er nog aan he. En een pup kost meer moeite dan je denkt, ik begin er zelf niet meer aan vanwege de stress. Misschien valt het voor jou mee nu maar dat kan echt nog veranderen. En dan moet de andere hond weer weg. Een sharpei van 7 zou ook nog gezondheidsproblemen kunnen krijgen, als je geen werk hebt, is dat ook niet handig. Dat kan hoge kosten met zich mee brengen.

Maar goed, ik ken je niet en weet niet hoeveel hulpmiddelen en gereedschappen je hebt, en steun van andere mensen bijvoorbeeld. Als je een enorm sociaal netwerk hebt, kan het misschien wel. Maar als je in je eentje met een pup een gezinnetje vormt en niet veel vrienden/familie hebt die kan helpen, vind ik het weer niet zo'n goed idee.
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

Ik weet het niet maar je zoete puppekind gaat straks zijn streekjes krijgen en dan heb je de handen eraan vol, dan nog een kind en dan nog een sharpei die ook moet wennen.
Uit medelijden moet je het niet doen maar als je je er volledig voor wil inzetten en denkt het aan te kunnen, ook bij problemen dan moet je het gewoon doen :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”