Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pittbull

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Pittbull

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Theraposa schreef:En wat als je ( ik zeg maar wat ) een Amerikaanse bulldog kruist met een stafford , dan is het ook meteen een pitbull? Of een Engelse stafford met een totaal ander ras wat er niet op lijkt , dan ook?
:wink: Zo moeilijk is het toch niet?

Tot 2009 had je hier de RAD, ook wel pitbullwet genoemd naar het type hond dat niet zonder stamboom gehouden mocht worden.
Op uiterlijke kenmerken dus.
Dus ook stamboomloze staffords (engels en amerikaans), kruisingen daar van of er op lijkende kruisingen, bijvoorbeeld boxer x labrador waren verboden.
Je hebt mensen die zo'n kruising ambull x stafford zouden aanduiden als type pitbull.
De amerikaanse pitbull terrier is een ras, alleen hier niet erkend.
Die maak je dus niet even door een stafford te kruisen.
Theraposa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Theraposa »

Oke bedankt :).
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

renee-uk schreef:
raufvaugel schreef:Pitbulls horen bij een bepaald publiek lui met tattoos en kale koppen.
Zou er nooit een nemen ik vertrouw er geen een.
een Bull terrier is wat anders, die had generaal Patton, dus moet die deugen.
tja en winston churchill had een engelse bulldog, zie wat daar van geworden is :jank:
nou Patton en Churchill waren anders ook niet van die lekkere jongens hoor :schrik:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
terrierjunk
Zeer actief
Mijn ras(sen): working terriers
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door terrierjunk »

Mijn werkhonden zijn dus ook van die atletische types, dus mijn werkende terriers en mijn catahoula, en ik wil dat in honden, dat ze eruitzien of ze 70 km. kunnen lopen en het ook kunnen. (want ze moeten het ook in de praktijk.)
In de pitbull branche (moet het tussen aanhalingstekens zetten eigenlijk) zijn er kruisingen van Amerikaanse staffords en Engelse bulldogs, en de eigenaars noemen die nakomelingen XXL pitbulls, en het is allemaal een geld ding, en voor de idioten die zo'n beest nodig hebben om zich op straat een heel mannetje te voelen, maar die honden kunnen niks.
Een echte pitbull is een hond die vooral op uithoudingsvermogen werkt, en dus ziet hij er ook zo uit: als een afstandsloper of een wielrenner dus: een hele slanke atletische hond. Dat is de echte pitbull. Alles wat breed is, is een kruising met bulldogs of staffords, voor de onwetenden en de sufferds, die graag aan een lijn een verlengstuk van hun ego hebben lopen. Echte pitbull mensen hebben die flauwekul niet nodig.
Je hoeft het niet van me aan te nemen hoor maar de meest atletische, slanke, in verhouding kleine hondjes zijn de echte.....
En dat zijn ook de hondjes die het best worden verzorgd, niks te droog, lekker looptraining en topfit.
Daar konden veel blubberige huishonden die doodziek van verveling en vetheid zijn, nog jaloers op worden.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

dagmar88 schreef:
Theraposa schreef:En wat als je ( ik zeg maar wat ) een Amerikaanse bulldog kruist met een stafford , dan is het ook meteen een pitbull? Of een Engelse stafford met een totaal ander ras wat er niet op lijkt , dan ook?
:wink: Zo moeilijk is het toch niet?

Tot 2009 had je hier de RAD, ook wel pitbullwet genoemd naar het type hond dat niet zonder stamboom gehouden mocht worden.
Op uiterlijke kenmerken dus.
Dus ook stamboomloze staffords (engels en amerikaans), kruisingen daar van of er op lijkende kruisingen, bijvoorbeeld boxer x labrador waren verboden.
Je hebt mensen die zo'n kruising ambull x stafford zouden aanduiden als type pitbull.
De amerikaanse pitbull terrier is een ras, alleen hier niet erkend.
Die maak je dus niet even door een stafford te kruisen.

Klopt, enen "echte" pitbull zie je ook niet meer hoor.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk dat de meeste fokkers van die XXL bullen vergeten dat een pitbull vooral een terrier is en geen bull. Er zit wel bull in maar het zou een terrier moeten zijn met een vleug bull. De brede worsten zijn bulldoggen met een vleug terrier.
Afbeelding
stafflove
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford

Ongelezen bericht door stafflove »

Mensen die niet veel van de staffs, bullterriers, bulldogen enz enz weten gooien t vaak op 1 hoopje. Krijg hier vaak zat te horen, och zij loopt met gevaarlijke pitbulls, terwijl ik toch echt 2 raszuivere amerikaanse staffords heb. Of ik krijg naar mn hoofd; "deze honden hebben toch muilkorfplicht?"doodmoe word je ervan..
Every once in a while a dog enters your life and changes everything

Afbeelding
Theraposa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
Contacteer:

Ik geloof ook wel dat mensen snel een stafford een pitbull noemen. Maar kunnen jullie het verschil zien als je een stafford naast een pitbull zet? Kun je dan zeggen welke de stafford is en welke de pitbull? Staffords heb je ook allemaal weer met een andere bouw. Ik hoor ook vaak dat mensen denken dat mijn hond een stafford is , mijn hond is dat niet. Als ik een staffordachtige hond zie noem ik ze vaak gewoon staffords , of het Engelse of Amerikaanse is weet ik weer niet. Zitten hier best veel staffords in mijn dorp en ik ken ook iemand die zegt dat ze een pitbull heeft.
Afbeelding
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Ja, ik zie het verschil. En nee, een hoop mensen zien dat niet. En ik vind dat niet zo heel gek.
Theraposa
Zeer actief
Contacteer:

dan zie jij vast ook wel dat mijn hond totaal niet op een pitbull of stafford lijkt of is haha. Ik heb het idee dat mensen met weinig kennis over hondenrassen dat ze gauw iets een naam geven wat zij denken wat het is en het dan ook gaan zeggen dat dat het ras is. Terwijl het ook nog een kruising kan zijn.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

stafflove schreef:Mensen die niet veel van de staffs, bullterriers, bulldogen enz enz weten gooien t vaak op 1 hoopje. Krijg hier vaak zat te horen, och zij loopt met gevaarlijke pitbulls, terwijl ik toch echt 2 raszuivere amerikaanse staffords heb. Of ik krijg naar mn hoofd; "deze honden hebben toch muilkorfplicht?"doodmoe word je ervan..

Ehm ff hoor, maarre wat denk jij wat een amerikaanse stafford is?
ok toegegeven, qua uiterlijk allang al 9 vd 10x niet meer dezelfde als hoe ze ooit waren

Is dat niet toevallig omdat er ooit eens een naamsverandering is geweest :wink: Is de naam American Pitbull terrier niet ooit eens ergens in de jaren 30 gewijzigd" naar American Staffordshire terrier zodat ze toch in de stamboeken werden opgenomen :cool2:

Is het niet zo dat er honderden (duizenden) dubbel staan ingeschreven...zowel als american pitbull (adba) zijnde alswel als american staffordshire (akc) :F:
welke dus erkend wordt door de fci

Dus ja, als er mensen zijn die zeggen dat jij een pitbull aan de lijn hebt, zitten ze daar toch echt niet zo erg fout hoor :wink: en zou ik daar zeker niet doodmoe van worden :LOL:

De pitbull die wij vroeger hadden en waar we mee gefokt hebben was een afstammeling van Colby's, Plumbers Alligator etc, en was een "raszuivere" Pitbull. Maar genoeg pitbulls uit dezelfde lijn die vroeger niet alleen ingeschreven stonden bij de ADBA alszijnde American Pitbull terrier, maar óók alszijnde american staffordshire :F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

dogo4ever schreef:Ja, ik zie het verschil. En nee, een hoop mensen zien dat niet. En ik vind dat niet zo heel gek.
Een amstaff is een show-pitbull van oorsprong. Ik denk dus niet dat je het verschil altijd kan zien. Ik kan dat in elk geval niet en ik kan best wel veel zien :wink: De meeste mensen kunnen het niet. Natuurlijk zie ik de pitbull in de hond met de klaporen en de dikke wat langere neus. Maar ook een pitbull kan de showversie Amstaff enorm benaderen. Dan wordt het verschil zien een enorme klus die niet altijd te doen is.

American pitbull terrier die bv echt niet te onderscheiden is van een Amstaff:

Afbeelding
Afbeelding
Vitalia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Vitalia »

Ik vind hem een beetje schriel.
Een hond wordt inderdaad dikwijls pitbull genoemd als hij een op een stafford lijkende stamboomloze hond is.
Maar veel mensen kennen er niet echt veel van hé :wink:
Ik heb twee Dogo Argentino's en soms vragen ze aan mij ook of het pitbulls zijn :roll:
Een pitbull kan er verdorie twee keer in!
Afbeelding
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

stafflove schreef:Mensen die niet veel van de staffs, bullterriers, bulldogen enz enz weten gooien t vaak op 1 hoopje. Krijg hier vaak zat te horen, och zij loopt met gevaarlijke pitbulls, terwijl ik toch echt 2 raszuivere amerikaanse staffords heb. Of ik krijg naar mn hoofd; "deze honden hebben toch muilkorfplicht?"doodmoe word je ervan..

waarom? je hebt je neem ik aan ingelezen toen je dit ras koos en dan weet je dat de meningen niet positief zijn en de kennis laag over wetgeving etc.

dat is onderdeel van een staff hebben.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

massam schreef:

waarom? je hebt je neem ik aan ingelezen toen je dit ras koos en dan weet je dat de meningen niet positief zijn en de kennis laag over wetgeving etc.

dat is onderdeel van een staff hebben.

Nou ehm, gezien haar reactie heeft ze dat dus niet :19: :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”