Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

inschrijving Jeugdklas?????

Moderator: moderatorteam

Zoraya
Vaste gebruiker

inschrijving Jeugdklas?????

Ongelezen bericht door Zoraya »

Hallo

Als mijn hond is geboren op 12 april 2012 en er is een show op 12 oktober 2013 waar moet ik hem dan inschrijven. Mag dat nog in de jeugdklasse of moet het al in de tussen- of open klasse?
En wat als ik hem in de jeugdklasse inschrijf en hij haalt daar zijn laatste JCAC, is hij dan alsnog Nederlands Jeugdkampioen of mogen ze dat afnemen als blijkt dat ie in de verkeerde klasse stond.
Wie moet de inschrijving controleren?
Annamarie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Bullmastiff
Aantal honden: 2

Re: inschrijving Jeugdklas?????

Ongelezen bericht door Annamarie »

Er zijn toch genoeg shows voor deze datum!
Ik zou het risico niet nemen.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik ben wel benieuwd naar het antwoord. Volgend jaar tijdens de winner (ja, we denken vooruit :engel: ) is Coda precies op die dag 18 maand. Is dat jeugdklasse of toch echt tussenklasse? Dat laatste zou wel erg jammer zijn.
Zoraya
Vaste gebruiker

Maeve schreef:Ik ben wel benieuwd naar het antwoord. Volgend jaar tijdens de winner (ja, we denken vooruit :engel: ) is Coda precies op die dag 18 maand. Is dat jeugdklasse of toch echt tussenklasse? Dat laatste zou wel erg jammer zijn.
Ik denk zelf dat ie dan in de tussen- of open klas moet. Maar waar kan ik dat vinden?
En wat zal er gebeuren als je hem inschrijft in de jeugdklasse, omdat je denkt dat dit mag?
Als ze het niet aanpassen moeten ze je de titel jeugdwinner (als je die behaalt) dan geven, ook al zou er later een protest komen?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

op de dag van de show is hij/zij 18 mnd, dus dan mag je niet meer inschrijven in de jeugdklasse.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

yamie schreef:op de dag van de show is hij/zij 18 mnd, dus dan mag je niet meer inschrijven in de jeugdklasse.
Zo simpel kan het zijn ;-)

Suzanne
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

yamie schreef:op de dag van de show is hij/zij 18 mnd, dus dan mag je niet meer inschrijven in de jeugdklasse.
Is dat zo?
Is een hond die van 1-6-2012 is, op 1-6-2013 een jaar, of pas op 2-6?
Ik weet het verdraaid niet om eerlijk te zijn.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Marjoleine schreef:
Is dat zo?
voor mij is een hond die op 1-6-2012 geboren is, op 1-6-2013 1 jaar, maar wellicht dat de mensen van de inschrijvingen het anders vinden, dan zal ze dat even moeten vragen :mrgreen:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

yamie schreef:
Marjoleine schreef:
Is dat zo?
voor mij is een hond die op 1-6-2012 geboren is, op 1-6-2013 1 jaar, maar wellicht dat de mensen van de inschrijvingen het anders vinden, dan zal ze dat even moeten vragen :mrgreen:

Maar het gaat niet om 1 jaar ;-) het gaat om die 18 maanden... en die mogen "niet bereikt zijn" en de datum van de show is bepalend. En wel de datum waarop de hond in de ring moet; dus als het een 2-daags evenement is moet je dat heel goed bepalen.

In geval van TS is de hond op de dag van shown 18 maanden. Dat is 1 dag te oud om in de jeugdklasse te mogen; de hond mag de leeftijd van 18 maanden NIET hebben bereikt.

TS kan kiezen tussen deze twee:
Jonge honden klasse- -–vanaf 15 maanden tot 24 maanden leeftijd
Open klasse ----------------vanaf 15 maanden leeftijd

Ik zou dan zeker voor de Jongehonden klasse kiezen.. a's "tussenklasse".
Jeugdklasse inschrijving zal niet worden geaccepteerd (als men de papieren controleert) en zou de hond winnen; dus Jeugdwinner worden, wordt dat "inleveren van titel".

Suzanne
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik vrees dat het wel tussenklasse zal worden in ons geval. Coda is geboren op 15 Juni 2012 en de winner is volgend jaar op 15 December 2013. Hoezo half december?! Het is altijd het laatste weekend van november..totdat ik een hond heb voor de jeugdklasse! :mrgreen:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Tering, Suzanne.
Dus ik moet dat zo uitschrijven?
Het gaat erom wanneer een bepaalde leeftijd bereikt is. Of dat nou een jaar is of 18 maanden, het gaat om die datum. Die ik simpel uitschrijf om mensen ter wille te zijn die anders wellicht in de war raken.
Paarlen voor de zwijnen he. :roll:

Waar het om gaat is dat de een wellicht op de dag zelf die leeftijd als bereikt zal beschouwen en de ander wellicht pas een dag erna. Ik zou zelf voor het laatste kiezen maar dat kan dus verschillen. Kwestie van interpretatie van data.

Waar TS voor kan kiezen weet ze zelf ook. Het gaat om titels namelijk dus TS is niet geheel simpel in deze.
Mijn hemel, zeg.

Kortom: wat yamie zegt: bellen is veiliger, want hoe dat geïnterpreteerd wordt is afhankelijk van de persoon.

Afbeelding

sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Maeve schreef:Ik vrees dat het wel tussenklasse zal worden in ons geval. Coda is geboren op 15 Juni 2012 en de winner is volgend jaar op 15 December 2013. Hoezo half december?! Het is altijd het laatste weekend van november..totdat ik een hond heb voor de jeugdklasse! :mrgreen:
volgend jaar is er op vrijdag blijkbaar eerst een CACIB show, en dan op za en zo 'de Winner'.. Geloof dat ze daarom de datum verschoven hebben. Ik begrijp niet helemaal waarom dan precies, maar goed!
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Marjoleine schreef:Tering, Suzanne.
Het gaat erom wanneer een bepaalde leeftijd bereikt is. Of dat nou een jaar is of 18 maanden, het gaat om die datum. Die ik simpel uitschrijf om mensen ter wille te zijn die anders wellicht in de war raken.

Waar het om gaat is dat de een wellicht op de dag zelf die leeftijd als bereikt zal beschouwen en de ander wellicht pas een dag erna. Ik zou zelf voor het laatste kiezen maar dat kan dus verschillen. Kwestie van interpretatie van data.

Waar TS voor kan kiezen weet ze zelf ook. Het gaat om titels namelijk dus TS is niet geheel simpel in deze.
Mijn hemel, zeg.

Kortom: wat yamie zegt: bellen is veiliger, want hoe dat geïnterpreteerd wordt is afhankelijk van de persoon.
je viert je verjaardag toch op de dag dat je geboren bent? dan is er namelijk een jaar om, op die dag gaat het volgende jaar in. En dat is met een half jaar in mijn ogen precies hetzelfde..
Zoraya
Vaste gebruiker

sbientje schreef:
Marjoleine schreef:Tering, Suzanne.

Mijn hemel, zeg.

je viert je verjaardag toch op de dag dat je geboren bent? dan is er namelijk een jaar om, op die dag gaat het volgende jaar in. En dat is met een half jaar in mijn ogen precies hetzelfde..

Hartelijk dank voor jullie antwoorden.
Ik zal morgen eens een mailtje sturen naar de organisatie van de Winner, dan zijn we helemaal zeker, maar mijn gevoel zegt: "Geen jeugdklasse" meer.
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Het is heel simpel. Mijn pup is van 24-02-2012. De Winner is op 24-11-2012 voor haar. Jeugdklas dus!! Dus op de dag dat ze 18 mnd wordt moet ze naar de volgende klas. Gewoon goed lezen.
Maggie
under the red sky
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

goud schreef:Het is heel simpel. Mijn pup is van 24-02-2012. De Winner is op 24-11-2012 voor haar. Jeugdklas dus!! Dus op de dag dat ze 18 mnd wordt moet ze naar de volgende klas. Gewoon goed lezen.
Precies, ik snap niet wat er moeilijk aan is of hoe je dat anders zou interpreteren. Als je pas de volgende dag die leeftijd bereikt, zou je verjaardag ook elk jaar een dag opschuiven?
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
cmarjee
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kleine witte keeshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door cmarjee »

Zoraya schreef:Hallo

Als mijn hond is geboren op 12 april 2012 en er is een show op 12 oktober 2013 waar moet ik hem dan inschrijven. Mag dat nog in de jeugdklasse of moet het al in de tussen- of open klasse?
En wat als ik hem in de jeugdklasse inschrijf en hij haalt daar zijn laatste JCAC, is hij dan alsnog Nederlands Jeugdkampioen of mogen ze dat afnemen als blijkt dat ie in de verkeerde klasse stond.
Wie moet de inschrijving controleren?
De leeftijd van de hond op de dag waarop geshowd wordt, is bepalend. De grens voor de 'jonge klas' ligt dus tot de dag ervoor, de grens voor de 'oudere klasse' op de dag zelf.

Cor.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Op de dag dat de hond 9 maanden is, moet deze in de jeugdklasse. Op de dag van 18 maanden in de tussen enz.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Mocht je foute data opgeven, het wordt gecontroleerd en ga je automatisch naar de klas waar je hond in thuis hoort. :LOL: :LOL:
Dus er kan niet vals worden gespeeld.
Maggie
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

under the red sky schreef:
goud schreef:Het is heel simpel. Mijn pup is van 24-02-2012. De Winner is op 24-11-2012 voor haar. Jeugdklas dus!! Dus op de dag dat ze 18 mnd wordt moet ze naar de volgende klas. Gewoon goed lezen.
Precies, ik snap niet wat er moeilijk aan is of hoe je dat anders zou interpreteren. Als je pas de volgende dag die leeftijd bereikt, zou je verjaardag ook elk jaar een dag opschuiven?
Het nieuwe jaar gaat niet in op je verjaardag maar op de dag erop. Op je verjaardag rond je het oude jaar af.

Zo wordt dat heel vaak geïnterpreteerd.
Kan het ook niet helpen :19:

Maar inderdaad, wat goud zegt. Ze checken het gewoon.

Afbeelding

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Marjoleine schreef:Het nieuwe jaar gaat niet in op je verjaardag maar op de dag erop. Op je verjaardag rond je het oude jaar af.

Zo wordt dat heel vaak geïnterpreteerd.
Kan het ook niet helpen :19:
Je wordt op je verjaardag toch gewoon een jaar ouder? Ik ben van 2 mei 1970, op 1 mei dit jaar was ik 41, op 2 mei 42.
Vanaf 2 mei ben ik dus 42, niet vanaf 3 mei. :19:

Een hond die op 1 januari 2010 geboren is, is op 31 december 2011 nog 1 jaar, op 1 januari 2012 is hij 2 jaar. Dus vanaf 1 januari 2012 moet hij in de open klasse (immers, hij is dan 24 maanden).
Ik snap het probleem niet zo hoor.
Plaats reactie

Terug naar “Show”