Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dringend advies nodig!
Moderator: moderatorteam
-
francientje
- Actief
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- Aantal honden: 3
dringend advies nodig!
Gisteren had ik in een andere topic al aangegeven dat Pebbles na het eten van brokken en veel water drinken is gaan spugen. Ze oogde ook al een paar dagen extreem vermoeid. At net genoeg maar viel toch af. Alles ging naar haar pups. Gisterenmiddag ben ik gelijk naar de dierenarts gegaan ivm het spugen en verzwakken.
Ze heeft daar een prikje tegen braken gehad en een prikje om de darmen tot rust te brengen. Ze had geen koorts. Toen ik daar weg ging zwalkte ze heel raar. Thuis is ze gaan slapen maar heel diep. Later weer spugen. Ik durfde haar niet meer bij haar pups te laten. Ik heb de avonddienst gebeld want zo konden we de nacht niet in.
Maar goed ook. Ze was ondanks het vele drinken uitgedroogt en haar glucose erg laag.
Ze heeft anderhalf uur aan een glucose-infuus gelegen maar het wilde niet vlotten. Zecheeft wat shot gekregen. We mochten niet eerder weg als dat ze uit de gevarenzone was. De kans op wegzakken in coma was groot.
Waarschijnlijk heeft ze een beginnende melkklierontsteking. De melk was ook gewoon weg!
Ze heeft nu een sterk antibraakmiddel flink wat vocht via het infuus gekregen en een beetje blik van Hills gegeten.
We hebben haar weer mee terug genomen maar de pups mogen voorlopig in haar belang even niet drinken. Vanacht en morgen zowieso aan de fles maar dat willen die draken dus niet. Van de 7 wilde er een met moeite drinken.
Pups zijn morgen 3 weken. Tot nu toe slapen ze lief maar die gaan straks brullen neem ik aan. Wat te doen?
Haal ik moeder helemaal uit de melkproductie. Moet ik half,half proberen en hoe krijg ik dat tuig aan de fles?
Kan ik verder nog iets doen voor moeder en kinderen? Moet ik nog ergens op letten?
Alle inbreng die zou kunnen helpen is gewenst. De pap waar ik mee begonnen was is ook nog geen succes.
Ik hoop op advies!
Ze heeft daar een prikje tegen braken gehad en een prikje om de darmen tot rust te brengen. Ze had geen koorts. Toen ik daar weg ging zwalkte ze heel raar. Thuis is ze gaan slapen maar heel diep. Later weer spugen. Ik durfde haar niet meer bij haar pups te laten. Ik heb de avonddienst gebeld want zo konden we de nacht niet in.
Maar goed ook. Ze was ondanks het vele drinken uitgedroogt en haar glucose erg laag.
Ze heeft anderhalf uur aan een glucose-infuus gelegen maar het wilde niet vlotten. Zecheeft wat shot gekregen. We mochten niet eerder weg als dat ze uit de gevarenzone was. De kans op wegzakken in coma was groot.
Waarschijnlijk heeft ze een beginnende melkklierontsteking. De melk was ook gewoon weg!
Ze heeft nu een sterk antibraakmiddel flink wat vocht via het infuus gekregen en een beetje blik van Hills gegeten.
We hebben haar weer mee terug genomen maar de pups mogen voorlopig in haar belang even niet drinken. Vanacht en morgen zowieso aan de fles maar dat willen die draken dus niet. Van de 7 wilde er een met moeite drinken.
Pups zijn morgen 3 weken. Tot nu toe slapen ze lief maar die gaan straks brullen neem ik aan. Wat te doen?
Haal ik moeder helemaal uit de melkproductie. Moet ik half,half proberen en hoe krijg ik dat tuig aan de fles?
Kan ik verder nog iets doen voor moeder en kinderen? Moet ik nog ergens op letten?
Alle inbreng die zou kunnen helpen is gewenst. De pap waar ik mee begonnen was is ook nog geen succes.
Ik hoop op advies!
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: dringend advies nodig!
Jeetje wat heftig zeg! 
Ik heb er totaal geen ervaring mee, maar misschien moeten de pups nog wennen aan het flesvoeren? Een paar keer blijven proberen misschien?
Succes en sterkte, ook voor je meisje!!
Ik heb er totaal geen ervaring mee, maar misschien moeten de pups nog wennen aan het flesvoeren? Een paar keer blijven proberen misschien?
Succes en sterkte, ook voor je meisje!!
RIP Cena
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
- Aantal honden: 2
Jeetje, het gaat allemaal wel wat stroefjes hè.
Ik heb er helaas geen verstand van, maar wil je wel sterkte wensen en ik hoop dat het kleine grut nog wat binnenkrijgt vannacht.
Ik hoop dat mama snel opknapt.
Ik heb er helaas geen verstand van, maar wil je wel sterkte wensen en ik hoop dat het kleine grut nog wat binnenkrijgt vannacht.
Ik hoop dat mama snel opknapt.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Nou ja, ik ook niet. Helpt niet echt dus, maar heb het wel gelezen en wil dan wel ff sterkte wensen.
Hoop dat iemand je snel kan helpen !
( en zo gaat het topic ook weer omhoog ).
Hoop dat iemand je snel kan helpen !
( en zo gaat het topic ook weer omhoog ).
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Wat naar en wat een zorgen!
Marjoleine zal wel al slapen: die heeft hier vast verstand van.
En bouvierpoedel.
Aan mij heb je nix. Sterkte!
Marjoleine zal wel al slapen: die heeft hier vast verstand van.
En bouvierpoedel.
Aan mij heb je nix. Sterkte!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
dringend advies nodig!
Klote zeg.
Gevoelsmatig zeg ik ff niet meer bij de pups, maar dan gaat de melk productie ook weg blijven, helaas, maar je teef gaat nu voor & de pups zijn oud genoeg.
Flessen moeten ze ff aan wennen, die melk smaakt anders, speentje is anders etc. daar kan in t ergste geval ruim 24 uur overheen gaan.
Zou toch kijken of je ze niet op vlees gemengd met puppymelk over kan zetten, zou moeten lukken met 3 weken.
Sterkte.
Gevoelsmatig zeg ik ff niet meer bij de pups, maar dan gaat de melk productie ook weg blijven, helaas, maar je teef gaat nu voor & de pups zijn oud genoeg.
Flessen moeten ze ff aan wennen, die melk smaakt anders, speentje is anders etc. daar kan in t ergste geval ruim 24 uur overheen gaan.
Zou toch kijken of je ze niet op vlees gemengd met puppymelk over kan zetten, zou moeten lukken met 3 weken.
Sterkte.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ai, heel erg lastig
ik weet niet zo goed, wat ik zou doen met moeders, haar gezondheid is uiteraard erg belangrijk en of ze het nog trekt om de pups te voeden? als de melk überhaupt nog weer op gang komt.. dat is maar de vraag.
3 weken is lastig, eigenlijk net te jong om ze al echt aan het eten te moeten hebben... om ze wel wat geïnteresseerd te krijgen in iets buiten hun fles, of eigenlijk een tiet om, is dat je ze ook wat onder smeert met de pap, laat ze elkaar maar afpoetsen en sabbelen om wat te wennen aan de pap smaak.
willen ze echt niet zuigen uit een flesje, dan maar wat met een spuitje proberen, wel hele kleine beetjes en voorzichtig dat ze zich niet verslikken, maar ze zullen toch wat binnen moeten krijgen, meer dat je het wat vooraan in hun bekje "spuit"en dat ze het dan zelf verder naar binnen werken.
en toch ook blijven proberen of ze gewoon uit de fles willen.
bah, naar hoor zo, dit is niet bepaald genieten van je nestje
ik wens je sterkte ..
ik weet niet zo goed, wat ik zou doen met moeders, haar gezondheid is uiteraard erg belangrijk en of ze het nog trekt om de pups te voeden? als de melk überhaupt nog weer op gang komt.. dat is maar de vraag.
3 weken is lastig, eigenlijk net te jong om ze al echt aan het eten te moeten hebben... om ze wel wat geïnteresseerd te krijgen in iets buiten hun fles, of eigenlijk een tiet om, is dat je ze ook wat onder smeert met de pap, laat ze elkaar maar afpoetsen en sabbelen om wat te wennen aan de pap smaak.
willen ze echt niet zuigen uit een flesje, dan maar wat met een spuitje proberen, wel hele kleine beetjes en voorzichtig dat ze zich niet verslikken, maar ze zullen toch wat binnen moeten krijgen, meer dat je het wat vooraan in hun bekje "spuit"en dat ze het dan zelf verder naar binnen werken.
en toch ook blijven proberen of ze gewoon uit de fles willen.
bah, naar hoor zo, dit is niet bepaald genieten van je nestje
ik wens je sterkte ..
-
Josee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): weimaraners
- Contacteer:
Dubbel 
Laatst gewijzigd door Josee op 25 okt 2012 01:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Josee
- Zeer actief
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door Josee op 25 okt 2012 01:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Josee
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou er ging wat gruwelijk mis..... 4 x hetzelfde gepost 
Laatst gewijzigd door Josee op 25 okt 2012 01:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Josee
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou wrsl ook de teef er niet meer bij laten. Eerst maar beter worden!!!
Gezien hun leeftijd zou ik gaan voeden met puppymelk vermengd met carnibest pup of Lotgering lam uitsluit ( deze versie is heel fijn gemalen en gebruik ik om met kleine 4 week met grote nesten wat extra bij te voeren)
Vlees in schaal, lauwe pupmelk en per pup afwegen wat je ze voert en hoeveel ze binnen krijgen
1e keer moet je neusje misschien richting het melkmengsel brengen maar al heel snel snappen ze dat hoor . Begin met weinig vlees en naarmate ze richting de 4 weken gaan steeds meer KVV erdoor!
Ik zou denk ik zelf niet flessen, maar heb dit gelukkig ook nog niet meegemaakt
Heel veel sterkte en hopelijk heb je hier wat aan!
Gezien hun leeftijd zou ik gaan voeden met puppymelk vermengd met carnibest pup of Lotgering lam uitsluit ( deze versie is heel fijn gemalen en gebruik ik om met kleine 4 week met grote nesten wat extra bij te voeren)
Vlees in schaal, lauwe pupmelk en per pup afwegen wat je ze voert en hoeveel ze binnen krijgen
1e keer moet je neusje misschien richting het melkmengsel brengen maar al heel snel snappen ze dat hoor . Begin met weinig vlees en naarmate ze richting de 4 weken gaan steeds meer KVV erdoor!
Ik zou denk ik zelf niet flessen, maar heb dit gelukkig ook nog niet meegemaakt
Heel veel sterkte en hopelijk heb je hier wat aan!
-
Josee
- Zeer actief
- Contacteer:
- Kipper
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dwerg-pincher, australian cattle-dog, border collie x australian cattle-dog en een mechelse herder
- Aantal honden: 4
Ik heb niet veel ervaring, maar mijn nieuwste pup komt uit een nestje waarbij de moeder weinig tot geen melk gaf.
De pups wilden ook niet uit de fles drinken, totdat wij de tip kregen om geitenmelk te halen. Vanaf toen dronken ze wel(uit de fles) en stiekum hebben wij de geitenmelk gemixed met de poedermelk, steeds een beetje meer erbij.
De pups wilden ook niet uit de fles drinken, totdat wij de tip kregen om geitenmelk te halen. Vanaf toen dronken ze wel(uit de fles) en stiekum hebben wij de geitenmelk gemixed met de poedermelk, steeds een beetje meer erbij.
-
francientje
- Actief
Dat flessen is een gevecht zonder winst.mama eet nu gestaag weer wat. Bij de da een half blikje hills en thuis 300 gram over 2x kvv. De volgende constructie willen we proberen.......
Elke 2 uur 2 pups bij moeder aanleggen. Dag en nacht. Daarnaast 4x pap met kvv aan alle pups. Moeder werdt ook erg onrustig van die flesgevechten en die 2 om 2 constructie lijkt ze te kunnen hebben. Uitgangspunt blijft dat moeder het moet kunnen trekken en ze blijft eten en drinken. We hebben voor 5 dagen Emeprid en daar gaat ze meestal wel op eten.
Mocht dit 5 dagen zo lukken dan zijn we qua vast voer ook vast een stuk verder.
Of het DE oplossing gaat zijn? Ik heb in elk geval geen gillende pups nu, de melkift komt een klein beetje terug.
Net heb ik er twee gewogen en die zijn sinds gisterenmiddag 12 gram aangekomen. Niet wat ze normaal erbij aten maar blijkbaar kunnen ze het hiermee redden. Verder is er hier weer voor dekomende tijd strikte rust aangegeven. Voorlopig geen kraambezoekjes,helaas.
Elke 2 uur 2 pups bij moeder aanleggen. Dag en nacht. Daarnaast 4x pap met kvv aan alle pups. Moeder werdt ook erg onrustig van die flesgevechten en die 2 om 2 constructie lijkt ze te kunnen hebben. Uitgangspunt blijft dat moeder het moet kunnen trekken en ze blijft eten en drinken. We hebben voor 5 dagen Emeprid en daar gaat ze meestal wel op eten.
Mocht dit 5 dagen zo lukken dan zijn we qua vast voer ook vast een stuk verder.
Of het DE oplossing gaat zijn? Ik heb in elk geval geen gillende pups nu, de melkift komt een klein beetje terug.
Net heb ik er twee gewogen en die zijn sinds gisterenmiddag 12 gram aangekomen. Niet wat ze normaal erbij aten maar blijkbaar kunnen ze het hiermee redden. Verder is er hier weer voor dekomende tijd strikte rust aangegeven. Voorlopig geen kraambezoekjes,helaas.
-
Lucyna
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Polski Owczarek Nizinny
Heel veel sterkte, het lijkt mij heel stressvol wat je nu heb. Maar gelukkig gaat het al wat beter!
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
De pups zullen vast de fles wel accepteren als ze meer honden hebben. Doe wat nutrigel aan de fles en omdat dat zoetig is beginnen ze vaak wel te sabbelen; Ze moeten gewoon leren om op een andere manier te zuigen en dat kost even tijd. Als ze drie weken zijn kun je ook proberen pap in de fles (gaatje groter maken) of op een schaal aanbieden.
Succes en sterkte !!
Succes en sterkte !!
Sandra

-
Stol
Jeetje sterkte.
-
Angelique.
Het is zo niet genieten van je nestje he
Sterkte...
Sterkte...
- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer:
Drie weken en dan op vast voer is erg snel. Ik moest het bij mijn eennalaatste nestje ook doen vanwege ernstige melkklierontsteking bij de teef (maar de verschijnselen bij de teef leken in niets op wat jouw teef meemaakt, behalve zeer harde en pijnlijke borsten en hoge koorts en een wat meer apatische gedrag maar juist NIET naar de pups toe waren er geen verschijnselen). Uiteindelijk heeft het afspenen net zo lang geduurd als bij mijn andere nestjes waar ik pas met vier weken of later ben begonnen met afspenen.
Dat flessen dat is ook verschrikkelijk lastig. Bij mij lukte dat maar met 1 soort speentje. Dat was het speentje dat bij de Milkadog 2 liter blikken geleverd wordt (alleen verkrijgbaar bij de dierenarts). Speentjes bedoeld voor kinderen zijn te groot voor deze pupjes. Overigens begin ik nooit direct met een speentje, ik begin altijd met een heel soepel lopend spuitje. Ook daarmee kun je voeren naar snelheid van drinken van de pups maar dat is een handigheidje. Je kan dus ook en misschien wel beter werken met een pipet. Nog sneller maar enger en zou ik denk ik nu ook nog niet overwegen is sondevoeding. Ook een handigheid, niet moeilijk. Pups moeten inderdaad wennen aan een flesje. ALS ze het door hebben gaat het prima en ik heb hier ervaren dat er een aantal bij waren die daarna liever flesje dan borst hadden, ja, bij de eerste kosten het zuigen veel minder kracht, die liep altijd wel.
Als je enig idee hebt om welke borst het gaat, kan je de pups ook aanleggen aan de anderen die nog niet meedoen aan de melkklieronsteking.
Je kan ook proberen wat moedermelk op het speentje te smeren, en de pups zo aan het speentje laten wennen.
Ik zou overigens wel doorgaan met afspenen, lekker op vers vlees. Ik heb het toen ook op geweekte brokjespap met pupmelk gedaan, maar de keren dat ik direct overging op vers vlees gingen toch makkelijker.
Dat flessen dat is ook verschrikkelijk lastig. Bij mij lukte dat maar met 1 soort speentje. Dat was het speentje dat bij de Milkadog 2 liter blikken geleverd wordt (alleen verkrijgbaar bij de dierenarts). Speentjes bedoeld voor kinderen zijn te groot voor deze pupjes. Overigens begin ik nooit direct met een speentje, ik begin altijd met een heel soepel lopend spuitje. Ook daarmee kun je voeren naar snelheid van drinken van de pups maar dat is een handigheidje. Je kan dus ook en misschien wel beter werken met een pipet. Nog sneller maar enger en zou ik denk ik nu ook nog niet overwegen is sondevoeding. Ook een handigheid, niet moeilijk. Pups moeten inderdaad wennen aan een flesje. ALS ze het door hebben gaat het prima en ik heb hier ervaren dat er een aantal bij waren die daarna liever flesje dan borst hadden, ja, bij de eerste kosten het zuigen veel minder kracht, die liep altijd wel.
Als je enig idee hebt om welke borst het gaat, kan je de pups ook aanleggen aan de anderen die nog niet meedoen aan de melkklieronsteking.
Je kan ook proberen wat moedermelk op het speentje te smeren, en de pups zo aan het speentje laten wennen.
Ik zou overigens wel doorgaan met afspenen, lekker op vers vlees. Ik heb het toen ook op geweekte brokjespap met pupmelk gedaan, maar de keren dat ik direct overging op vers vlees gingen toch makkelijker.
-
francientje
- Actief
Dank voor jullie reacties! Ik gebruik het flesje van Royal Canin. Het midden en het grote speentje worden steevast geweigerd. Een beetje druppelen vinden ze ook maar niks. Wat wel een succes is, de pap met kvv.
Dat werdt gevreten vanmorgen:-) Hapje in het bekje en dan wat op mijn vingers en dat sabbelen ze eraf en behoorlijk.
Maar kunnen de darmpjes wel de pap verdragen? Feit is dat alles nu hier heerlijk voldaan ligt te slapen. Mama houdt een slaapmarathon dus heel voorzichtig ga ik weer een beetje adem halen.
Dat werdt gevreten vanmorgen:-) Hapje in het bekje en dan wat op mijn vingers en dat sabbelen ze eraf en behoorlijk.
Maar kunnen de darmpjes wel de pap verdragen? Feit is dat alles nu hier heerlijk voldaan ligt te slapen. Mama houdt een slaapmarathon dus heel voorzichtig ga ik weer een beetje adem halen.
- Terre
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner sennen
- Contacteer:
Fijn dat ze de pap wilden eten, nu heeft mams haar rust.
Succes met ze, komt vast goed
Succes met ze, komt vast goed
Laatst gewijzigd door Terre op 25 okt 2012 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer:
Wat bedoel je met pap met kvv? Kvv gemengd met pupmelk, of met een echte pap (van brokjes ofzo)?
Ik doe de kvv gewoon heel fijn malen met wat warm water, zodat de kou er goed af is. Ik heb het wel eens met pupmelk gedaan, maar als ze de smaak van pupmelk nog niet gewend zijn dan vinden ze kvv zonder melk veel lekkerder (is mijn ervaring). Alleen bij mijn allereerste nestje begon ik met gewoon schoteltjes melk neer te zetten, en toen ze dat goed dronken naast de moedermelk toen de kvv erdoor, maar tegenwoordig sla ik die eerste fase met alleen pupmelk over.
De kvv werd ook meteen goed verdragen. Ontlasting werd direct veeeel vaster!
Komt vast goed! Hopelijk trekt je teefje snel bij.
Ik doe de kvv gewoon heel fijn malen met wat warm water, zodat de kou er goed af is. Ik heb het wel eens met pupmelk gedaan, maar als ze de smaak van pupmelk nog niet gewend zijn dan vinden ze kvv zonder melk veel lekkerder (is mijn ervaring). Alleen bij mijn allereerste nestje begon ik met gewoon schoteltjes melk neer te zetten, en toen ze dat goed dronken naast de moedermelk toen de kvv erdoor, maar tegenwoordig sla ik die eerste fase met alleen pupmelk over.
De kvv werd ook meteen goed verdragen. Ontlasting werd direct veeeel vaster!
Komt vast goed! Hopelijk trekt je teefje snel bij.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
francientje schreef:Dank voor jullie reacties! Ik gebruik het flesje van Royal Canin. Het midden en het grote speentje worden steevast geweigerd. Een beetje druppelen vinden ze ook maar niks. Wat wel een succes is, de pap met kvv.
fijn dat ze de pap met kvv wel goed willen eten,
zou me daar nu niet zo veel zorgen om maken, vroeger werd veel met pap afgespeend & in de KNPV zijn er bv nog steeds heel veel fokkers die vroeg & met pap (brinta normaal zeg ik
fijn dat er weer ff rust in de tent is & ik hoop dat het zo blijft....
-
francientje
- Actief
Vers compleet met puppymelk en een beetje bambix. Het was wel leuk om te zien. De hele nacht was het rustig. Om de twee uur pakte ik twee andere pupjes en de rest bleef lekker slapen. Vanmorgen stap ik de kamerkennel in en hop alle pupjes stonden op 4 pootjes blij te zijn:-)
De pap ging er prima in en buikjes lekker vol. Maar van niks nu 4 x die vleespap is dat geen probleem voor de darmpjes want ze zullen nu zelf ook hun behoefte gaan doen toch?
Deze week wil ik ze naar compleet vlees zien te krijgen maar nu nog even lekker kliederen met puppymelk erbij.
Moedertje is zoveel rustiger dan gisteren. Eet met regelmaat een beetje maar heeft sinds gisterenavond toch al aardig wat binnen. Tot dusver gaat het best goed en ik geniet nog steeds van het nest ondanks de zorgen.
Gisteren was mijn grootste zorg moeder maar dan kijk je in de bak en zie je ook 7 minihondjes waar je verantwoordelijk voor bent.
De pap ging er prima in en buikjes lekker vol. Maar van niks nu 4 x die vleespap is dat geen probleem voor de darmpjes want ze zullen nu zelf ook hun behoefte gaan doen toch?
Deze week wil ik ze naar compleet vlees zien te krijgen maar nu nog even lekker kliederen met puppymelk erbij.
Moedertje is zoveel rustiger dan gisteren. Eet met regelmaat een beetje maar heeft sinds gisterenavond toch al aardig wat binnen. Tot dusver gaat het best goed en ik geniet nog steeds van het nest ondanks de zorgen.
Gisteren was mijn grootste zorg moeder maar dan kijk je in de bak en zie je ook 7 minihondjes waar je verantwoordelijk voor bent.
-
Lizzy
- Actief
- Mijn ras(sen): De Dalmatische Hond
- Contacteer:
Pfjieuw, wat ben ik blij te lezen dat het de betere kant op gaat! Fijn voor de hondjes en voor jou!
- Ilja & Milo
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler x Berner Sennen
- Contacteer:
In eerste instantie echt sterkte gewenst!
Wat klote zeg.
Ik heb ook ooit gehoord van de tip om er geitenmelk bij te doen in de fles.
Maar ik zou moeders er niet meer bij laten, hoe erg dat mss ook is..
Wat klote zeg.
- Terre
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner sennen
- Contacteer:
Klopt, ken ook een fokker die als het moet geitenmelk bijgeeft.Ilja & Milo schreef:In eerste instantie echt sterkte gewenst!
Wat klote zeg.
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Bambix is prima maar mochten de darmpjes wat moeilijkheden hebben dan is nutrix rijstebloempap soms iets makkelijker te verteren.francientje schreef:Vers compleet met puppymelk en een beetje bambix. Het was wel leuk om te zien. De hele nacht was het rustig. Om de twee uur pakte ik twee andere pupjes en de rest bleef lekker slapen. Vanmorgen stap ik de kamerkennel in en hop alle pupjes stonden op 4 pootjes blij te zijn:-)
Dit gaf ik soms al op 2 weken in de fles en dat is altijd zonder problemen verlopen. gewoon een klein beetje nutrix door de puppiemelk en iets warm water extra toevoegen omdat het anders misschien te stevig wordt voor de darmpjes
Voordeel van pap is dat ze ook een lekker vol gevoel hebben na het eten. Sterkte in elk geval met al je zorgen !
Sandra

-
Bmamavan2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradormix
Ik zou ze helemaal fles gaan voeren en moeder helemaal ontzien.
De pups zijn al wat ouder en zullen even aan de fles en aan de melk moeten wennen (heb je in het begin wat melk op de lipjes gesmeerd, vaak likken ze dit dan af en wennen aan de smaak).
Over een week of wat kun je ze al melk met ontbijtgranen (bambix of rijstebloem) gaan geven in een schoteltje.
Susses en sterkte met moeders!
De pups zijn al wat ouder en zullen even aan de fles en aan de melk moeten wennen (heb je in het begin wat melk op de lipjes gesmeerd, vaak likken ze dit dan af en wennen aan de smaak).
Over een week of wat kun je ze al melk met ontbijtgranen (bambix of rijstebloem) gaan geven in een schoteltje.
Susses en sterkte met moeders!

-
francientje
- Actief
De fles willen ze echt niet en voor een paar dagen wil ik er ook geen stresszaak van maken.
De pap nemen ze erg goed. Er is er een bij die het vleesceruit zoekt. Hem hebben we wat los vlees gegeven.
Heerlijk vondt hij dit.
Met moeder is het nog niet helemaal geweldig. Het eten blijft ze slecht doen.
Vandaag nog maar eens goed na laten kijken bij de dierenarts.
Er is een echo gemaakt en haar baarmoeder is mooi schoon. Haar litteken is erg mooi. De glucose was 4.9 dus ook netjes. Er kwam wat slijm uit haar vulva en hebben ze ook onderzocht. Ook dit niet verontrustend.
Melkpakket is ook goed. Eigenlijk is ze gewoon erg vermoeid en zou ze door eten op kracht moeten komen.
Ze heeft nu Hills a/d mee gekregen. Dit eet ze redelijk. Daarnaast heeft ze ook weer wat vlees gegeten.
Voor evt. Pijn een injectie gekregen. Ik schrok me beroerd van de prijs. 31 euro voor een pijnstiller!
Nog even een vraag. Naast de pap van puppymelk met bambix ( dat is rijstebloem tegenwoordig) en het vlees moet ik nog ander vocht extra geven? Na de voeding druppelmik nu een beetje water in hun bekjes.
De pap nemen ze erg goed. Er is er een bij die het vleesceruit zoekt. Hem hebben we wat los vlees gegeven.
Heerlijk vondt hij dit.
Met moeder is het nog niet helemaal geweldig. Het eten blijft ze slecht doen.
Vandaag nog maar eens goed na laten kijken bij de dierenarts.
Er is een echo gemaakt en haar baarmoeder is mooi schoon. Haar litteken is erg mooi. De glucose was 4.9 dus ook netjes. Er kwam wat slijm uit haar vulva en hebben ze ook onderzocht. Ook dit niet verontrustend.
Melkpakket is ook goed. Eigenlijk is ze gewoon erg vermoeid en zou ze door eten op kracht moeten komen.
Ze heeft nu Hills a/d mee gekregen. Dit eet ze redelijk. Daarnaast heeft ze ook weer wat vlees gegeten.
Voor evt. Pijn een injectie gekregen. Ik schrok me beroerd van de prijs. 31 euro voor een pijnstiller!
Nog even een vraag. Naast de pap van puppymelk met bambix ( dat is rijstebloem tegenwoordig) en het vlees moet ik nog ander vocht extra geven? Na de voeding druppelmik nu een beetje water in hun bekjes.