Het is wel een handige site wat betreft alle linken. Daar moet veel werk in hebben gezeten om dat allemaal op te zoeken.
Ik vind alleen de site niet aantrekkelijk. Het oogt amateuristisch, waardoor ik denk dat mensen snel weer de site weg zullen klikken en dat is juist niet wat je wil.
Dit komt door:
- de layout;
- het kleurgebruik;
- de veelvuldige leestekens zoals !!!!;
- de smakeloze teller in de linkerbovenhoek (sorry);
- de "wist u dat" op de home pagina. De meeste "wist u dat" zijn helemaal niet interessant om te lezen.
Ik heb even de wist ik dats voorzien van commentaar:
wits u dat schreef:U welkom bent op mijn website !!!! (Ja dan lijkt mij wel, anders maak je geen website.)
Ben een grote hondenliefhebber !!!! (Dat kunnen mensen waarschijnlijk al wel raden en is niet van groot belang om dit extra te benoemen)
Heb al een eigen privé website namelijk: www.wittekeeshond.nl (Geef dit op een andere manier aan. Bijvoorbeeld subtiel onder aan de pagina)
Heb als hobby een nieuwe site gemaakt !!!! (niet belangrijk om te weten als bezoeker)
Alle linken zijn GRATIS !!!!! (Klikken op een link die je doorschakelt is altijd gratis dus niet van belang om te noemen.)
Wilt U een link plaatsen, geef dit dan door aan: hondenspeurder@gmail.com (zie opmerking onderaan)
Heeft of weet U een site over honden, geef dit dan gratis door aan: hondenspeurder@gmail.com (Zie opmerking onderaan)
Ook homepages, forums en verenigingen of iets zakelijks over honden zijn welkom !!! (Iedereen was toch al welkom? Niet nodig om te vermelden)
Heeft U pups, geef het door met vermelding van ras en website aan: hondenspeurder@gmail.com (Zie opmerking onderaan)
Weet U een activiteit of evenement met honden, waar iedereen welkom is, dan wil ik dat weten ! (Zie opmerking onderaan)
De pagina van de HONDENRASSEN is het grootst !!!! (Niet heel belangrijk als bezoeker om te lezen)
Er staat geen uitleg op van het hondenras, maar alleen maar linken over dat ras !!! (Daar komen mensen zelf ook wel achter. Niet noemenswaardig om extra te vermelden)
Alles wat ROOD is, kunt U aanklikken !!!! (Dat zien mensen zelf ook wel)
Alles is op willekeur gerangschikt !!!!! (niet belangrijk om te weten als bezoeker)
Ook Buitenlandse links zijn van harte welkom !!!! (Zie opmerking onderaan)
Voel me niet verantwoordelijk voor de inhoud van andere sites !!!! (Is goed om te vermelden maar kan subtieler)
Heeft U tips of ziet U fouten, laat het me aub even weten: hondenspeurder@gmail.com (Zie opmerking onderaan)
De website is op 20-10-2012 online gegaan met 20,3 MB !!! (niet belangrijk om te weten als bezoeker)
Wilt U op een pagina iets snel vinden of kijken of die site erbij staat, druk dan CTRL + F !!!! (Kijk dit is wel een nuttige wist u dat. Hier hebben mensen iets aan als ze dat nog niet wisten.)
Wens U veel plezier met het bekijken van alle verzamelde honden-links !!!!! (Dit zou je gewoon kort kunnen vermelden op de homepage, maar niet in de ik vorm.)
Banner: (De banner zou je kunnen plaatsen op de homepage, maar ik zou er persoonlijk voor kiezen om de op een aparte pagina te plaatsen met de mogelijkheid dat mensen de banner over kunnen nemen om op hun eigen website te plaatsen. Dan moet er wel een code bij staan om de banner over te kunnen nemen.)
Het e-mail adres wordt wel 4 keer genoemd. Dit kant ook 1 met met de tekst: "Heeft u vragen, opmerkingen, een link of evenement die u op de website wilt zien? mail dan naar:
hondenspeurder@gmail.com";
- dat mensen worden aangesproken met U (hoofdletter). Ze zijn niet oppermachtig of een geestelijke.
- Dat groot wordt aangegeven dat de website gemaakt is door ineke spooren zou ik niet daar vermelden. Ik zou er voor kiezen om een pagina te maken met "Wie zit er achter
hondenspeurder" en daarin een kort voorstelstukje te plaatsen.
Op internet kun je tegenwoordig allemaal gratig templates downloaden en gebruiken voor je site. Dan oogt de website ook meteen al een stuk beter. Ga ook na waar een website nou eigenlijk uit bestaat: de header, de blokken enz. Dan kun je ook beter nadenken hoe je die onderdelen vorm wil geven. Zwart als achtergrond zou ik per direct veranderen in een lichte, niet knallende kleur.
verder misschien nog wat tips:
- Plaats niet te veel tekst op de home pagina. Mensen moeten in een oogopslag de homepagina moeten zien. Zorg eigenlijk vooral dat je home page bestaat uit een aantal pakkende zinnen om mensen te overtuigen verder te kijken op de website en gebruik afbeeldingen om de homepage aantrekkelijk te maken. (Let op. niet zomaar foto's van google nemen, want hier zit altijd een copyright op. Je hebt toestemming van de maker van de foto nodig om de foto te mogen plaatsen op de website.)
- Kies een logo voor je website.
- Kies voor jezelf een huisstijl. Een aantal kleuren die standvast in je website en in je logo terug komen.
- Kijk naar andere websites en bedenk wat je aantrekkelijk vind aan die website. Kijk hoe je dat kan gebruiken in je eigen website.
- De rode tekst zou ik persoonlijk veranderen in in zwart of een kleur uit je huisstijl.
(Ik heb even alles in "je" geformuleerd, maar het geldt natuurlijk voor je moeder die de website gemaakt heeft.)
Mijn tips komen voort uit informatie die ik zelf via internet bemachtigd heb en een stukje persoonlijk smaak natuurlijk. Kijk maar wat je er mee doet.