Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Shiba inu, agressie in pups, bizar gewoon.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Re: Shiba inu, agressie in pups, bizar gewoon.

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik heb het nog nooit zo heftig gezien.... Ik zou absoluut geen pup van dat nest hoeven!!!
In mijn ogen is dit geen normaal puppengedrag.
Afbeelding
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shibashira »

Shiba's zijn nogal vocaal ingesteld :pffff: Het drietal hier maakt ook veel kabaal tijdens hun spel waar menig ander van kan schrikken.
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Diem had een moeder die weinig/niet ingreep. En daarbij was het een pittig nest. Er is met 7 weken in het nest gevochten tussen de pups waarbij daadwerkelijk bloed gevloeid heeft en de dierenarts nodig was.
Zover ik weet zijn het pittige pups geworden waarbij de reuen niet zo goed gaan met andere intacte reuen maar er zit geen 'blinde' agressie bij, wel macho's
Bij het gevecht waren geloof ik reuen en teven betrokken. Diem en nog 1 of 2 anderen pups hielden zich erbuiten.
Ik meen toen begrepen te hebben dat het best eens vaker voorkomt, vechten tussen pups in het nest. En dat die pups niet allemaal etterbakken worden maar meer begeleiding nodig hebben dan moeder/fokker kan geven.
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Het vocale vind ik niet zo raar... de heftigheid van het onderlinge ''spel'' en het gedrag tegen oudere honden wel, eigenlijk. :ugh:
Ik vraag me ook af hoe die pups zouden reageren op een onbekende hond?
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik vind eigenlijk alleen de bolle van t stel niet normaal in zijn gedrag en dan vooral in het laatste filmpje met de interactie met de volwassen hond. Dat haat en nijd er vaak is tussen nest genoten na verloop van tijd is geen enorme uitzondering.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik vind dat bolle pupje hélemaal niet leuk in zijn gedrag.
Die zou ik alvast nooit willen, doe mij dan maar een Romeo, die was zo niet hoor.
:zweep:
Lucyna
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Polski Owczarek Nizinny
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucyna »

Het lijkt alsof een pupje zeer dominant en verwelend doet, volwassen hond is super lief en tolereert te veel, andere pup is ook gewoon in gedrag. En raar dat die ene pup niet stopt met bijten na hevig janken en overgave van andere pupje.
Maar pups van alle rassen knokken veel met elkaar, maar inderdaad niet zo heftig.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: Hier loopt ook zo'n etterbakje. Pakt om niet meer los te laten wanneer het hem niet zint. Ook teven en pups.
Was al een pittige pup, maar hebben ze ook nog eens lekker de vrije hand gegeven.
:roll: Ik maak ruim plaats met Niko wanneer ik hem zijn baas weer eens uit zie laten.
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Het zullen trouwens heus leuke hondjes zijn in de juiste handen, hoor.
Alleen moet ik die nog tegenkomen, denk ik. Echt geen één shiba die ik ken/ben tegengekomen vond ik 'leuk'. :wink:
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Filmpje 1 vind ik normaal pupgedrag. De 1 snuffelt wat en als die in z,n staart gebeten wordt hapt ie terug.
Filmpje 2 vind ik niet normaal. Pupje gilt het uit en gooit zich op de rug en andere pup gaat gewoon door.
Filmpje 3 vind ik redelijk ok. Romy zou ook niks doen. Ja weglopen :mrgreen:
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief

dagmar88 schreef::wink: Hier loopt ook zo'n etterbakje. Pakt om niet meer los te laten wanneer het hem niet zint. Ook teven en pups.
Was al een pittige pup, maar hebben ze ook nog eens lekker de vrije hand gegeven.
:roll: Ik maak ruim plaats met Niko wanneer ik hem zijn baas weer eens uit zie laten.
Ook een Shiba Inu? Heb op mijn werk gehoord dat er bij jou in de buurt idd een Shiba loopt die o.a al een pup dood gebeten heeft. Dat zal deze dan zijn? Reden voor mij om een strandje om te gaan :wink: Diem zou z'n mening al wel klaar hebben ben ik bang :ugh:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

pioenroos schreef:
dagmar88 schreef::wink: Hier loopt ook zo'n etterbakje. Pakt om niet meer los te laten wanneer het hem niet zint. Ook teven en pups.
Ook een Shiba Inu? Heb op mijn werk gehoord dat er bij jou in de buurt idd een Shiba loopt die o.a al een pup dood gebeten heeft. Dat zal deze dan zijn? Reden voor mij om een strandje om te gaan :wink: Diem zou z'n mening al wel klaar hebben ben ik bang :ugh:
Een shiba reutje inderdaad. Vrij jong nog, denk geen twee jaar.
Geen idee of het dezelfde is; hij heeft wel het pupje van mijn buurvrouw zonder duidelijke waarschuwing goed te pakken gehad.
:roll: En zoals altijd was het weer zo'n 'ik stond er bij en keer er naar' eigenaar.
Erg sneu, want ze is er behoorlijk van geschrokken..

:wink: Maar heb hem in ieder geval nog nooit buiten de wijk gezien.
pioenroos
Zeer actief

dagmar88 schreef: :wink: Maar heb hem in ieder geval nog nooit buiten de wijk gezien.
Ah, dat scheelt.
Er werd geloof ik ook gewerkt aan een muilkorf gebod. Pup die hij heeft doodgebeten was nog jong :ugh: Ik dacht wel dat het bij jou in de buurt was, maar zo goed ken ik Vlissingen ook niet natuurlijk :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”