Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond erbij
Moderator: moderatorteam
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Re: Hond erbij
Een Narda! 
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Zijn Schotten erg vocaal? Anders zie ik ook nog wel een Schotse herderin jouw plaatje passen.... 

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Valt over het algemeen mee, maar helemaal stil zijn ze ook niet. Ik zou dan wel voor een korthaar gaan, aangezien TS een wat actievere hond zoekt en geen voorkeur heeft voor een langharige hond.Mireillevdw schreef:Zijn Schotten erg vocaal? Anders zie ik ook nog wel een Schotse herderin jouw plaatje passen....
- pinguin20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): leonberger
- Aantal honden: 1
Vind in dat geval een langhaar wel mooier, maar het gaat mij dan meer om het karakter. Is een korthaar actiever, en op wat voor een manier (zoek geen border collie achtig typeDeDiana schreef:Valt over het algemeen mee, maar helemaal stil zijn ze ook niet. Ik zou dan wel voor een korthaar gaan, aangezien TS een wat actievere hond zoekt en geen voorkeur heeft voor een langharige hond.Mireillevdw schreef:Zijn Schotten erg vocaal? Anders zie ik ook nog wel een Schotse herderin jouw plaatje passen....
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
- pinguin20
- Zeer actief
Weet niet of ik daar consequent genoeg voor ben als ik de info van de tatra club leesJeannettebo schreef:een tatra...
- DeDiana
- Zeer actief
O, haha, ik dacht gezien je eerdere post over de Newfoundlander dat je liever een kortharige hond hadpinguin20 schreef:Vind in dat geval een langhaar wel mooier, maar het gaat mij dan meer om het karakter. Is een korthaar actiever, en op wat voor een manier (zoek geen border collie achtig type)
De korthaar collie is over het algemeen actiever en werklustiger dan de langhaar, maar absoluut niet in de gradatie van de gemiddelde border collie hoor. Ze zijn vaak wat atletischer en daardoor geschikter voor sporten als behendigheid of flyball. Voor een wat actiever langhaar kun je ook eens kijken naar lijnen waar de Amerikaanse collie in zit, of heel goed zoeken naar een fokker van het Engelse type die niet alleen op zo veel mogelijk vacht fokt, maar ook kijkt naar karakter en werklust (die zijn er wel, maar is wel zoeken naar een speld in een hooiberg).
Verder past een collie (kort- of langhaar) inderdaad prima in je plaatje.
- pinguin20
- Zeer actief
Heb een leonberger rond lopen, dat is ook niet echt een kortharige hond, hoewel ze niet veel vachtverzorging nodig heeft. Dus nee, dat maakt me echt niet uit. Tenzij ik iedere dag uren aan het kammen benDeDiana schreef:O, haha, ik dacht gezien je eerdere post over de Newfoundlander dat je liever een kortharige hond hadpinguin20 schreef:Vind in dat geval een langhaar wel mooier, maar het gaat mij dan meer om het karakter. Is een korthaar actiever, en op wat voor een manier (zoek geen border collie achtig type)
De korthaar collie is over het algemeen actiever en werklustiger dan de langhaar, maar absoluut niet in de gradatie van de gemiddelde border collie hoor. Ze zijn vaak wat atletischer en daardoor geschikter voor sporten als behendigheid of flyball. Voor een wat actiever langhaar kun je ook eens kijken naar lijnen waar de Amerikaanse collie in zit, of heel goed zoeken naar een fokker van het Engelse type die niet alleen op zo veel mogelijk vacht fokt, maar ook kijkt naar karakter en werklust (die zijn er wel, maar is wel zoeken naar een speld in een hooiberg).
Verder past een collie (kort- of langhaar) inderdaad prima in je plaatje.
- DeDiana
- Zeer actief
Ik dacht: misschien vind je één langharige hond wel genoegpinguin20 schreef:Heb een leonberger rond lopen, dat is ook niet echt een kortharige hond, hoewel ze niet veel vachtverzorging nodig heeft. Dus nee, dat maakt me echt niet uit. Tenzij ik iedere dag uren aan het kammen ben
Maar nee, ook met een langharige collie ben je geen uren per dag aan het kammen hoor.
-
Melanie 74
pinguin20 schreef:Weet niet of ik daar consequent genoeg voor ben als ik de info van de tatra club leesJeannettebo schreef:een tatra...Zijn wel mooie honden om te zien, maar heb er nog nooit een ontmoet.
Als je wilt kun je een hele hoop Tatrahonden ontmoeten op 18 november!
http://www.topnl.eu/TOPNL/Home_files/TO ... 0Doorn.pdf
- pinguin20
- Zeer actief
Leuk, maar een beetje uit de buurt als je geen auto hebt