Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Even een spoedvraagje tussendoor
Moderator: moderatorteam
- LaVitaBella
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane corso's en 2 kruisingen
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Wie kan mij advies geven?
Afgelopen woensdag is onze teef Donna bij haar gezin (gastgezin) bevallen van 7 prachtige pups.
Bevalling is erg goed gegaan, puppies en moeder maakten het prima na de bevalling.
Ze komen allemaal goed aan en drinken goed bij Donna.
Vanaf dag 1 lijkt Donna 1 pupje (laatste geboren pup) 'niet goed' te vinden.
Ze gromt haar weg en heeft vanmorgen het pupje gebeten tot bloedens toe.
Gastgezin belde net en wil weten wat nu te doen?
Zelf heb ik hier geen ervaring mee, maar mijn gevoel zegt dat moederhond dit niet voor niks doet....zou ze aanvoelen of merken dat er iets niet goed is met het pupje?
De dierenarts wordt zo ook gebeld voor advies.
Donna heeft geen koorts, tepels voelen zacht, pups komen goed aan (de rest mag wel alles), geen aankomende melkklierontsteking enz....
Afgelopen woensdag is onze teef Donna bij haar gezin (gastgezin) bevallen van 7 prachtige pups.
Bevalling is erg goed gegaan, puppies en moeder maakten het prima na de bevalling.
Ze komen allemaal goed aan en drinken goed bij Donna.
Vanaf dag 1 lijkt Donna 1 pupje (laatste geboren pup) 'niet goed' te vinden.
Ze gromt haar weg en heeft vanmorgen het pupje gebeten tot bloedens toe.
Gastgezin belde net en wil weten wat nu te doen?
Zelf heb ik hier geen ervaring mee, maar mijn gevoel zegt dat moederhond dit niet voor niks doet....zou ze aanvoelen of merken dat er iets niet goed is met het pupje?
De dierenarts wordt zo ook gebeld voor advies.
Donna heeft geen koorts, tepels voelen zacht, pups komen goed aan (de rest mag wel alles), geen aankomende melkklierontsteking enz....

-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Re: Even een spoedvraagje tussendoor
Als zij het echt bij het ene pupje doet, dan is er "iets" niet goed imo.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Ik denk ook dat het pupje wat mankeerd. Bijou had een keer een nestje van elf een pupje deed het niet zo goed kwam niet aan maar mocht wel drinken alleen verzorgde Bijóu het verder niet. Dat pupje is toen al snel overleden.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Het moederinstinkt werkt denk ik beter dan het mensenoog.
Ben het met de bovenstaanden eens, misschien zal er wel iets aan de kleine mankeren, iets wat wij dan niet kunnen waarnemen.
Ben het met de bovenstaanden eens, misschien zal er wel iets aan de kleine mankeren, iets wat wij dan niet kunnen waarnemen.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Terre
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner sennen
- Contacteer:
Ik denk ook dat het pupje inwendig iets niet goed heeft.
Vaak stoten de moederdieren ze dan af, die weten het heel goed wanneer er iets fout is.
Vaak stoten de moederdieren ze dan af, die weten het heel goed wanneer er iets fout is.
-
Melanie 74
Ik zou de DA even op bezoek willen om het pupje na te laten kijken.
-
Wilm@
Ik zou vandaag nog door de DA het pupje laten nakijken. Vrees dat mams dit niet voor niets doet.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
dat het iets fout is met de pup hoeft natuurlijk niet. ik kan mij nog het nestje van Sonja (sirene) herinneren met haar nakerts en behaarde pups. moeder moest niets van de behaarde hondjes weten . Heeft er zelfs 1 dood gebeten. De tweede heeft ze toen zo veel mogelijk bij moeder weg gehouden en alleen aangelegd voor de voeding. Dit pupje is uit gegroeid tot een prachtige hond. dus er hoeft echt niets mis te zijn met de pup.
Dat wil niet zeggen dat het wel kan, ik zou haar daarom laten na kijken door de DA. Kan die echt niets vinden kun je het zelfde doen als Sonja. (Misschien zou je haar dan kunnen bellen hoe ze het gedaan heeft destijds.)
Dat wil niet zeggen dat het wel kan, ik zou haar daarom laten na kijken door de DA. Kan die echt niets vinden kun je het zelfde doen als Sonja. (Misschien zou je haar dan kunnen bellen hoe ze het gedaan heeft destijds.)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
maar dit is 1 pup wat qua uiterlijk of beharing dus niet afwijkt van de andere pups.blacky schreef:dat het iets fout is met de pup hoeft natuurlijk niet. ik kan mij nog het nestje van Sonja (sirene) herinneren met haar nakerts en behaarde pups. moeder moest niets van de behaarde hondjes weten . Heeft er zelfs 1 dood gebeten. De tweede heeft ze toen zo veel mogelijk bij moeder weg gehouden en alleen aangelegd voor de voeding. Dit pupje is uit gegroeid tot een prachtige hond. dus er hoeft echt niets mis te zijn met de pup.
Ik denk ook dat mams meer weet dan wij mensen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
De eerste weken zijn voor mams wat mij betreft. Zij doet de verzorging, voeding,.... ik meng me er niet in.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
ga mee met Malinois,malinois schreef:maar dit is 1 pup wat qua uiterlijk of beharing dus niet afwijkt van de andere pups.blacky schreef:dat het iets fout is met de pup hoeft natuurlijk niet. ik kan mij nog het nestje van Sonja (sirene) herinneren met haar nakerts en behaarde pups. moeder moest niets van de behaarde hondjes weten . Heeft er zelfs 1 dood gebeten. De tweede heeft ze toen zo veel mogelijk bij moeder weg gehouden en alleen aangelegd voor de voeding. Dit pupje is uit gegroeid tot een prachtige hond. dus er hoeft echt niets mis te zijn met de pup.
Ik denk ook dat mams meer weet dan wij mensen.
maar tot bloedens toe gebeten & het pupje leeft nog???? ze zijn zo kwetsbaar de eerste dagen dat ik dan dus gelijk verwacht dat een pup dood is...
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
ik ben het hier dus niet zomaar klakkeloos mee eens.
Maar dat was wel duidelijk uit mijn vorige bericht. Misschien heeft een voor de hond vreemde persoon dit pupje wel vast gehad. Weet jij veel.
Ik zou pas beslissen over inslapen als de da is geweest.
Maar dat was wel duidelijk uit mijn vorige bericht. Misschien heeft een voor de hond vreemde persoon dit pupje wel vast gehad. Weet jij veel.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
En wie denk je dat die pup zou moeten laten inslapen?
Mijn ervaring is ook dat er wat mis is als moeders er niks van wil weten....
Mijn ervaring is ook dat er wat mis is als moeders er niks van wil weten....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Die ziet toch niet de binnenkant van een pup? Maar goed dat moet iedereen zelf weten natuurlijk, ik zou in zo'n geval op het instinct van de moeder afgaan. Zeker als het maar 1 enkele pup betreft.blacky schreef:ik ben het hier dus niet zomaar klakkeloos mee eens.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
hier dus ook, wat dan dood gaat/dood gebeten wordt gaat dood, ga ze niet "redden"maart schreef:De eerste weken zijn voor mams wat mij betreft. Zij doet de verzorging, voeding,.... ik meng me er niet in.
- LaVitaBella
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, wat een dag...
Mijn 1e idee was ook ; als moeder het pupje niet wil en iets aan wilt doen moet er iets mis zijn.
Maar vandaag zijn we bij de dierenarts geweest en we willen proberen de natuur een klein handje te helpen, merken we snel achterutgang maken we alsnog de loodzware beslissing om dit meisje te laten gaan....
Pupje is gebeten in het hoofdje, een heel klein wondje aan de bovenkant van het hoofdje en aan de zijkant, in haar wangetje.
Nadat het hele pupje is nagekeken van binnen en buiten (voor zover dat kan bij zo'n klein mopje van een paar dagen oud) zijn de wondjes voorzichtig gehecht.
We zijn ruim een uur binnen geweest en de dierenarts kon ook echt niets ontdekken, ze is echt goed onderzocht.
Pupje weegt genoeg, is vannacht zelfs 90 gram aangekomen en drinkt prima, ook uit het flesje.
We hebben besloten Donna rust te geven en het pupje wordt nu om de 2 uur geflesd en verzorgd.
Donna wordt goed in de gaten gehouden, maar er lijkt op dit moment niks met haar aan de hand te zijn.
De rest van de pups mogen lekker bij haar drinken en ze verzorgd ze goed.
Poeh, dit had ik zelf nog nooit meegemaakt, weer iets om van te leren.
Mijn 1e gedachte was 'inslapen' .....maar een pupje wat zo goed aankomt, goed drinkt en levendig is....wil ik toch nog een kans geven. Misschien heel egoistisch, maar toch...
Mijn 1e idee was ook ; als moeder het pupje niet wil en iets aan wilt doen moet er iets mis zijn.
Maar vandaag zijn we bij de dierenarts geweest en we willen proberen de natuur een klein handje te helpen, merken we snel achterutgang maken we alsnog de loodzware beslissing om dit meisje te laten gaan....
Pupje is gebeten in het hoofdje, een heel klein wondje aan de bovenkant van het hoofdje en aan de zijkant, in haar wangetje.
Nadat het hele pupje is nagekeken van binnen en buiten (voor zover dat kan bij zo'n klein mopje van een paar dagen oud) zijn de wondjes voorzichtig gehecht.
We zijn ruim een uur binnen geweest en de dierenarts kon ook echt niets ontdekken, ze is echt goed onderzocht.
Pupje weegt genoeg, is vannacht zelfs 90 gram aangekomen en drinkt prima, ook uit het flesje.
We hebben besloten Donna rust te geven en het pupje wordt nu om de 2 uur geflesd en verzorgd.
Donna wordt goed in de gaten gehouden, maar er lijkt op dit moment niks met haar aan de hand te zijn.
Mijn 1e gedachte was 'inslapen' .....maar een pupje wat zo goed aankomt, goed drinkt en levendig is....wil ik toch nog een kans geven. Misschien heel egoistisch, maar toch...

-
maart
- Zeer actief
blacky schreef:ik ben het hier dus niet zomaar klakkeloos mee eens.
Dat zou ik wel weten.
Vreemde personen hebben helemaal geen pasgeboren pups aan te raken.
Bij het laatste nest mocht ik zelf amper een pup aanraken, die werd meteen weer uit mijn handen genomen door mams en owee als ik ging trachten die pup nog eens te nemen.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Mocht de pup het redden, vertel je dan wel het verhaal er bij aan nieuwe eigenaren? Stel dat die beet gevolgen heeft voor het fragiele kopje, die je misschien niet aan de buitenkant ziet, maar die wel impact hebben. Ik weet het niet hoor, of ik dat wel zou willen als ik een pup kocht....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
maart
- Zeer actief
inderdaad.fes/lou schreef:Mocht de pup het redden, vertel je dan wel het verhaal er bij aan nieuwe eigenaren? Stel dat die beet gevolgen heeft voor het fragiele kopje, die je misschien niet aan de buitenkant ziet, maar die wel impact hebben. Ik weet het niet hoor, of ik dat wel zou willen als ik een pup kocht....
ik zou nooit een pup willen van een fokker die bijvoedt en alles redt wat er te redden valt.
Gelukkig bestaan er die mijn visie ook delen daarin
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
LaVitaBella schreef:Nou, wat een dag...
een "wondje" zo groot dat het gehecht moet worden??? dat noem ik wel meer dan een wondje, zeker bij zo'n jonge pup....dat heelt zo enorm snel dat kleine wondjes echt niet gehecht hoeven te worden, is het dusdanig groot dat een hechting nodig is zou ik zoals anderen ook al zeggen er bang voor zijn dat er inwendig meer schade is..
hoop dan idd ook dat je het er wel bij verteld
- LaVitaBella
- Zeer actief
- Contacteer:
Gelukkig zijn wij wel van (waarschijnlijk 1 van die weinige) fokkers die over ALLES open en eerlijk zijn,
wij hebben geen geheimen en vertellen niet alleen de leuke dingen op de site en op fora.
www.donnajaws.nl
wij hebben geen geheimen en vertellen niet alleen de leuke dingen op de site en op fora.
www.donnajaws.nl

- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
ik fles alleen een pup die alle moeite doet om toch bij de tepel te komen en waarvan de moederhond het puppenkind niet verstoot. We hebben er ooit eentje gehad van een 280 gram bij de geboorte. klein maar super sterk. die hebben we aangelegd bij de achterste tepels en af en toe wat flesvoeding bij gegeven. het kleine ding wat super sterk en ging continu de strijd aan met zijn dikkere broers en zussen. ( 11 puppen in totaal) Werkelijk knokken voor een tepel en bij flesvoeding ook knokken om de speen asap in het bekkie te krijgen. die mankeerde dus geen drop. is nu een grote reu van 65 centimeter en 40 kilo. op en top gezond.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
doe wat je gevoel je ingeeft, dat een ander het anders zou doen? nah ja, dat is prima, jullie zien zelf snel genoeg, of het echt gaat werken of niet , succes met die kleine 
- LaVitaBella
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, heel gek hoe gevoel en verstand lijnrecht tegenover elkaar kunnen staan. Vorige week zou ik die gedachten van 'meteen inslapen' ook hebben gehad.yamie schreef:doe wat je gevoel je ingeeft, dat een ander het anders zou doen? nah ja, dat is prima, jullie zien zelf snel genoeg, of het echt gaat werken of niet , succes met die kleine
Nu we er zelf voor staan en ik het pupje zo vol leven en energie heb zien knokken vandaag, zegt mijn gevoel even iets anders dan mijn verstand, hoe klote is dat??
Ik ben erg reeel, zodra het pupje afzwakt en snel gaan afvallen of niet meer wilt drinken/ ineens enorm gaat piepen enz wordt het ingeslapen. Ik wil geen enkel dier onnodig laten lijden natuurlijk.
Bedankt Yamie.

-
francientje
- Actief
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Amen! Wij zijn ook open en eerlijk en ik had het zelfde gedaan als jij.LaVitaBella schreef:Gelukkig zijn wij wel van (waarschijnlijk 1 van die weinige) fokkers die over ALLES open en eerlijk zijn,
www.donnajaws.nl
Niet iedereen hoeft het eens te zijn metcwat je doet dat ben ik ook niet altijd met een ander.
Zolang je maar begrip en respect voor elkaar hebt.
Heel veel sterkte met het pupje !
-
Melanie 74
Sterkte, ik hoop dat Tessa het gaat halen. Er kunnen vele oorzaken zijn, en als de pup gezond is zou ik ook er voor gaan!
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Contacteer:
Poeh lastig, ik vind het heel knap dat je er zo open over bent. Je geeft zelf al aan dat je zelf vorige week nog gezegd zou hebben: inslapen. Dus dat er mensen zo reageren, dat was wel te verwachten. Maar ik kan me voorstellen dat als de pup het verder goed lijkt te doen, het een moeilijke keus is. Uiteindelijk ben je zelf degene die de beslissing neemt. Ik hoop voor je dat er inderdaad niets mis is met de pup, maar van een afstand zou ook ik zeggen: inslapen. Jullie hebben er nu voor gekozen haar te helpen, ik hoop vooral dat dat goed uitpakt en dat de kleine dame een grote gezonde dame wordt.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- Rosan's Sandra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herdertjes
- Contacteer:
1 jaar geleden een pup gehad die ook in haar kopje was gebeten. Het was maar een heel klein oppervlakkig wondje. Toen de pups begonnen te lopen merkte ik dat dat pupje zich minder snel ontwikkelde en ongecontroleerde bewegingen maakte. Volgens DA waarschijlijk hersenbeschadiging en ze was blind, voortgekomen uit de beet op haar kop.LaVitaBella schreef: Pupje is gebeten in het hoofdje, een heel klein wondje aan de bovenkant van het hoofdje en aan de zijkant, in haar wangetje.
Ze heeft de pup eenmalig een beet gegeven en daarna gewoon liefdevol verzorgt. Daarom ben ik er van overtuigd dat de pup niet iets had, maar dat het echt door de beet kwam. Dus niet dat de teef op voorhand al handelde.
Groetjes Sandra
- LaVitaBella
- Zeer actief
- Contacteer:
We zullen snel gaan zien of Tessa er iets aan gaat overhouden, mocht ze dit allemaal gaan overleven.Rosan's Sandra schreef:1 jaar geleden een pup gehad die ook in haar kopje was gebeten. Het was maar een heel klein oppervlakkig wondje. Toen de pups begonnen te lopen merkte ik dat dat pupje zich minder snel ontwikkelde en ongecontroleerde bewegingen maakte. Volgens DA waarschijlijk hersenbeschadiging en ze was blind, voortgekomen uit de beet op haar kop.LaVitaBella schreef: Pupje is gebeten in het hoofdje, een heel klein wondje aan de bovenkant van het hoofdje en aan de zijkant, in haar wangetje.
Ze heeft de pup eenmalig een beet gegeven en daarna gewoon liefdevol verzorgt. Daarom ben ik er van overtuigd dat de pup niet iets had, maar dat het echt door de beet kwam. Dus niet dat de teef op voorhand al handelde.
Vandaag ziet er weer rooskleuriger uit dan gisteren
Mama Donna is een stuk rustiger, al vertelde het gastgezin gisteravond, dat ze soms ook licht gromt naar andere pupjes.
Goed in de gaten houden dus, het kan zijn dat er een borstontsteking aan zit te komen, maar ook daar zijn nog helemaal geen voortekenen van te zien.
Met Tessa gaat het tot zover goed. Ze drinkt prima uit de fles, is levendig en is vannacht weer 60 gram aangekomen.
We houden dus nog even hoop!

-
Melanie 74
Als Donna ook naar de andere pups gromt kan het ook nog zijn dat ze wat verhogimg heeft. Soort kraamkoorts. En dat er met Tessa dus helemaal niets mis is.
Ook dat ik mogelijk.
Ook dat ik mogelijk.