Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Afspenen Carnibest vraag

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Afspenen Carnibest vraag

Ongelezen bericht door Jay1978 »

silvester schreef:
crutz schreef:
silvester schreef:
crutz schreef:
Ja buikpijn omdat de vertering v vast voer meer vt lijf vraagt dan de vertering van melk.

Iets minder geven, hoe zie je dat voor je, hier krijgen ze gewoon een puppytrog met vlees & de restjes zijn voor moeders....
Jow, grapjas, heeft niets met verteren van het voedsel te maken, maar simpelweg met de hoeveelheid.

De hoeveelheid is simpel uit te rekenen, 4 tot 6% van zijn lichaamsgewicht (soms iets meer, maar dat heeft andere oorzaken). Zomaar een berg voer neerzetten is dus niet de juiste manier, nha, eigenlijk de broodfok manier, maar dat zal me wel weer niet in dank afgenomen worden.
Goh, zit ik toch goed (6%) met m'n 2 kilo per dag (start op 1 kilo), nu rond de 5 wk, schatting 3 kilo per pup, 11 pups, dus 1,98 kilo per dag....

Maar goed, t zal wel broodfok zijn....vertel je dat moeders ook ff als ze dr maaltijd van 1 kilo opgeeft voor de pups, dat t eigenlijk te veel is & de broodfok manier...
Jep, een echte broodfokker..

Jij pleurt het gewoon allemaal bij elkaar, tja, zo weet je dus nooit hoeveel welke pup heeft gehad.

Bij ons krijgen ze allemaal appart, zodat je zeker weet hoeveel ze krijgen, tevens haal je zo de baknijd er uit. Maar dat zal je wel aan je reet roesten, hoofdzaak bij jouw is dus gewoon verkopen.
Dan ben ik ook een broodfokker! Hier eten ze 4 aan 4 uit ieder een trog en ik zit er met mijn neus bovenop (dus weet dat iedere pup genoeg heeft gehad) en ik meet het ook allemaal niet exact af. Ze mogen hun buikjes rond eten en dan gaat de rest naar moeders. En hoezo baknijd? Als er altijd voldoende voeding is, waar wil dat vandaan komen dan? Niks schrokken en allemaal rustig eten. Diarree, braken, trillen of andere ongein is hier niet voorgekomen. :19:
Wat een onzin dat de manier van voeren iets zegt over de reden waarom je fokt. Iedereen doet het op de manier waarvan ze denken dat het beste is.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

nou ik weet het niet hoor silvester, maar hier, rillen ze ook wel en dat is echt al, na 1 of 2 hapjes vreemd voedsel, dus de eerste keer dat ze iets anders krijgen, de pups eten zich dan echt niet rond aan de penspap die ik dan maak, dus jou verhaaltje gaat bij mij iig niet op.

en ook hier eten de pups gezamelijk uit een bak, ook geen voernijd hier en er is ook nog iets als gewoon naar je pups kijken of ze genoeg krijgen, ik hoef niet exact te zien hoeveel wie wel of niet binnen krijgt, zolang ze groeien en tevreden zijn.
Annemarie Rouw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippets
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Annemarie Rouw »

Ik gaf eerst tartaar, toen tartaar vermengd met Energique puppy, toen alleen de Energique, daarna wat Carnibest pup toegevoegd en daarna alleen Carnibest. Alles op kamertemperatuur, nooit een rilling gezien..
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Annemarie Rouw schreef:Ik gaf eerst tartaar, toen tartaar vermengd met Energique puppy, toen alleen de Energique, daarna wat Carnibest pup toegevoegd en daarna alleen Carnibest. Alles op kamertemperatuur, nooit een rilling gezien..
ik heb het idee, dat het rillen hier, toch te maken heeft met een bepaalde nieuwe inspanning, ervaring? ze zijn er ook niet naar van ofzo, maar ze kunnen wat bibberend hun ervaring aan verwerken zijn ofzo :mrgreen:

ondertussen zo veel nesten meegemaakt met opgroeien ( en niet alleen die van mij zelf) , dat ik gewoon weet dat het vrij normaal is, zoveel toeval bestaat namelijk niet :mrgreen:

dat het niet bij bij elk nest zo is? dat zal best, maar dat het alleen te maken heeft met teveel krijgen? dat bestrijd ik dus ;)
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Afspenen Carnibest vraag

Ongelezen bericht door crutz »

yamie schreef:
Annemarie Rouw schreef:Ik gaf eerst tartaar, toen tartaar vermengd met Energique puppy, toen alleen de Energique, daarna wat Carnibest pup toegevoegd en daarna alleen Carnibest. Alles op kamertemperatuur, nooit een rilling gezien..
ik heb het idee, dat het rillen hier, toch te maken heeft met een bepaalde nieuwe inspanning, ervaring? ze zijn er ook niet naar van ofzo, maar ze kunnen wat bibberend hun ervaring aan verwerken zijn ofzo :mrgreen:

ondertussen zo veel nesten meegemaakt met opgroeien ( en niet alleen die van mij zelf) , dat ik gewoon weet dat het vrij normaal is, zoveel toeval bestaat namelijk niet :mrgreen:

dat het niet bij bij elk nest zo is? dat zal best, maar dat het alleen te maken heeft met teveel krijgen? dat bestrijd ik dus ;)

Hier dus precies zo & dit nest ook weer een teef die eten opgeeft voor de pups, dus zij bepaald de hoeveelheid (zeker dus in t begin vt bijvoeren) & niet ik & t is op lichaams temperatuur;-)
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Ik ben gegaan van melk bij moeder - tartaar 2 dagen - Carnibest puppy met gekookt water dus (2 weken) - smuldier vlees compleet en snachts puppybrokjes (ongeweekt) tot heden. Ze zijn nu 6 weken en ben met 3 weken begonnen met de tartaar.
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

yamie schreef:

Inderdaad. Hier wordt geregeld getrild, ook na een eerste hapje. De spijsvertering moet gaan werken om dit andere voedsel te verwerken, daarnaast is het nieuw. Dit kost energie. Warm blijven kost ook energie, deze energie gaat dus even ergens anders naar toe.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

silvester schreef:
crutz schreef:
silvester schreef:
crutz schreef:
Ja buikpijn omdat de vertering v vast voer meer vt lijf vraagt dan de vertering van melk.

Iets minder geven, hoe zie je dat voor je, hier krijgen ze gewoon een puppytrog met vlees & de restjes zijn voor moeders....
Jow, grapjas, heeft niets met verteren van het voedsel te maken, maar simpelweg met de hoeveelheid.

De hoeveelheid is simpel uit te rekenen, 4 tot 6% van zijn lichaamsgewicht (soms iets meer, maar dat heeft andere oorzaken). Zomaar een berg voer neerzetten is dus niet de juiste manier, nha, eigenlijk de broodfok manier, maar dat zal me wel weer niet in dank afgenomen worden.
Goh, zit ik toch goed (6%) met m'n 2 kilo per dag (start op 1 kilo), nu rond de 5 wk, schatting 3 kilo per pup, 11 pups, dus 1,98 kilo per dag....

Maar goed, t zal wel broodfok zijn....vertel je dat moeders ook ff als ze dr maaltijd van 1 kilo opgeeft voor de pups, dat t eigenlijk te veel is & de broodfok manier...
Jep, een echte broodfokker..

Jij pleurt het gewoon allemaal bij elkaar, tja, zo weet je dus nooit hoeveel welke pup heeft gehad.

Bij ons krijgen ze allemaal appart, zodat je zeker weet hoeveel ze krijgen, tevens haal je zo de baknijd er uit. Maar dat zal je wel aan je reet roesten, hoofdzaak bij jouw is dus gewoon verkopen.
Laat ik nu altijd een pup willen hebben die geleerd heeft te moeten werken voor zijn eten. :ok:
Dus alles in een bak inderdaad, dat is al een selectiepunt voor mij bij pups... wat doen ze bij het eten onderling.
En ik heb toevallig nou ook nooit honden die zeikerds met eten zijn... ze eten alles. Ow en ook op deze manier weet je prima wat ze eten, gewoon gezond verstand gebruiken en ze in de gaten houden. :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Annemarie Rouw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippets
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Annemarie Rouw »

kitty schreef:
yamie schreef:

Inderdaad. Hier wordt geregeld getrild, ook na een eerste hapje. De spijsvertering moet gaan werken om dit andere voedsel te verwerken, daarnaast is het nieuw. Dit kost energie. Warm blijven kost ook energie, deze energie gaat dus even ergens anders naar toe.
Nou ja, ik heb wel één nestjes gehad, dus wie weet rilt het volgende nest zich helemaal suf.. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”