Ik ben zo iemand die nú een dure rasboomhond aan de riem heeft hangen (uit het buitenland overigens), maar die voorheen altijd 'verklootte' herders uit het asiel haalde. Skadi is mijn eerste (en laatste) pup.renee-uk schreef:en die uitspraak irriteert mij dan weer een beetje, want je kunt ook best een (dure) rashond als herplaatser hebben.lieke schreef: Begrijp me goed: het interesseert me geen moer waar mensen hun hond vandaan halen, hoor. Van een erkende fokker, van een oepsnest, uit het buitenland of uit een asiel hier in de buurt. Moeten ze helemaal zelf weten maar het irriteert me soms wel dat ze menen een oordeel te mogen hebben over mijn buitenlandertjes terwijl ze zelf een dure rashond aan de lijn hebben hangen.
van mijn laatste 5 honden waren er 4 herplaatsers, maar ze hadden wel allemaal een stamboom
Ik mag dus een mening hebben over buitenlandse honden, begrijp ik?
Nou. Die heb ik ook. Voorál omdát er zoveel kaf onder het koren zit bij die stichtingen.
Ja, er zijn goede stichtingen die ook goed werk doen in het land van herkomst. En ik begrijp dat het niet altijd eenvoudig is een passende hond in een Nederlands asiel te vinden. Dat gezegd hebbende ben ik van het lokaal problemen oplossen. En niet van het daar de asiels leegtrekken en hier op de markt dumpen, zoals malafide stichtingen heus - echt waar - in Nederland doen.
Oh. En TS? Het antwoord op de topictitel is: Ja.
Bovendien vind ik je dubbele moraal verbijsterend.
*gaat weer verder lezen*