Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Speuren met Carlos en Flow les twee gehad!!
Moderator: moderatorteam
- bekooij
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
- Aantal honden: 1
Speuren met Carlos en Flow les twee gehad!!
En eindelijk is het dan zover, ik ga speuren met Carlos en Flow.
We hebben al een keer een proefles gehad, nu dus het echte werk.
Spannend wat mijn honden er van vinden. Ik denk dat ze het alle twee geweldig vinden.
Jullie horen het na de eerste les.
We hebben al een keer een proefles gehad, nu dus het echte werk.
Spannend wat mijn honden er van vinden. Ik denk dat ze het alle twee geweldig vinden.
Jullie horen het na de eerste les.
Laatst gewijzigd door bekooij op 02 nov 2012 22:43, 2 keer totaal gewijzigd.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: Speuren met Carlos en Flow
Veel plezier 
Ben benieuwd naar je verslag

Ben benieuwd naar je verslag

- bekooij
- Zeer actief
Re: Speuren met Carlos en Flow
Gisteren mijn eerste lesje speuren gehad. Even een korte uitleg hoe zij de lessen geeft. Ik doe dus praktijkspeuren via speurhonden trainings center.
Eerst met Carlos een half uur speuren, ze speuren dus naar de trainster. Carlos die ging eerst zoeken zonder te ruiken dus op zicht. Na een half uur snapte hij dat hij moest zoeken op geur inplaats van op zicht. Hij was dol enthousiast, en kon nooit meer stoppen met blaffen. Erg leuk om te zien dat mijn oude boef dat nog doet.
Flow het laatste half uur. Dat was echt fantastisch om te zien! eerst even het begin maar al na twee keer de trainster zich verstoppen en moest flow haar zoeken. Neus over de grond en ja hoor zigzaggend over het pad vondt ze haar al snel. Bij een iets langer spoor merk je dat ze wat onzeker is maar dat komt wel.
Ik vindt dat er erg leuk getraint wordt, ze hoeven dus niet in 1 rechtelijn te lopen en niet perse met hun neus over de grond. Het kan zijn dat er door de wind een stukje van het spoor bijvoorbeeld ergens anders ligt of dat het geur spoor nog in de lucht dwarreld in plaats van op de grond. Echt fantastisch om te zien. Ze maakt er ook echt een feestje van, alles is leuk wat ze doen en als ze haar vinden nou dan is het helemaal feest!
Over 2 weken weer dan met Carlos en over 4 weken weer met Flow. Ik kan ze ook alle twee mee nemen maar dan kan ik maar met alle twee een half uur. Voor Flow vind ik het wel leuk om echt een uur te speuren vooral omdat ze het zo snel op pakt.
wordt vervolgd.
Eerst met Carlos een half uur speuren, ze speuren dus naar de trainster. Carlos die ging eerst zoeken zonder te ruiken dus op zicht. Na een half uur snapte hij dat hij moest zoeken op geur inplaats van op zicht. Hij was dol enthousiast, en kon nooit meer stoppen met blaffen. Erg leuk om te zien dat mijn oude boef dat nog doet.
Flow het laatste half uur. Dat was echt fantastisch om te zien! eerst even het begin maar al na twee keer de trainster zich verstoppen en moest flow haar zoeken. Neus over de grond en ja hoor zigzaggend over het pad vondt ze haar al snel. Bij een iets langer spoor merk je dat ze wat onzeker is maar dat komt wel.
Ik vindt dat er erg leuk getraint wordt, ze hoeven dus niet in 1 rechtelijn te lopen en niet perse met hun neus over de grond. Het kan zijn dat er door de wind een stukje van het spoor bijvoorbeeld ergens anders ligt of dat het geur spoor nog in de lucht dwarreld in plaats van op de grond. Echt fantastisch om te zien. Ze maakt er ook echt een feestje van, alles is leuk wat ze doen en als ze haar vinden nou dan is het helemaal feest!
Over 2 weken weer dan met Carlos en over 4 weken weer met Flow. Ik kan ze ook alle twee mee nemen maar dan kan ik maar met alle twee een half uur. Voor Flow vind ik het wel leuk om echt een uur te speuren vooral omdat ze het zo snel op pakt.
wordt vervolgd.

- ranetje
- Zeer actief
Re: Speuren met Carlos en Flow eerste les gehad
Klinkt erg leuk 

- corina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër
Ik heb afgelopen woensdag ook een proefles praktijkspeuren gedaan met Dana (JR). Op 31 oktober hebben wij onze eerste echte les! Dana was ook super enthousiast en ging als een speer!
Bij wie train je als ik vragen mag?
Groetjes Corina & Spot

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
- bekooij
- Zeer actief
corina schreef:Ik heb afgelopen woensdag ook een proefles praktijkspeuren gedaan met Dana (JR). Op 31 oktober hebben wij onze eerste echte les! Dana was ook super enthousiast en ging als een speer!
Femke van speureengeur.nl

- mito
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
- Aantal honden: 3
Wij hebben het ook een tijdje gedaan. Leuk he om te merken hoe goed die neuzen werken?
- corina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër
Het klonk allemaal heel bekend dus dacht ff misschien wel dezelfde dame maar toch niet! 

- bekooij
- Zeer actief
Re: Speuren met Carlos en Flow les twee gehad!!
vandaag met Carlos les twee gedaan, ik zou eigenlijk met Flow gaan maar die is mank dus met boeffie gegaan.
Hij heeft het echt super gedaan, we twijfelde of we vandaag aan kruising toe zouden komen maar zelf dat gingn.
Hij pakte gelijk op waar we vorige week waren gebleven. Super leuk om te zien en hij is zo verschrikkelijk enthousiast als hij Femke al ziet. 1 brok energie wordt het.
Is nog wat om hem een beetje tegen te houden in zijn entousiasme. Is wel even 45 kilo wat ik een klein beetje moet remmen, anders moet ik rennend achter hem aan.
Het is echt een genot om te kijken hoe hij werkt, ander half jaar geleden wist ik niet of ik door moest gaan met m of dat het einde verhaal was. De behandelingen bij dr. Aharon en Flow hebben echt een wonder verricht, twee weken terug een tumor ontdekt en laten castreren. En hoeveel levenslust mijn man heeft en hoe geweldig hij het speuren vindt. Als je hem ziet speuren denk je dat het een gup is van vier.
Voor mij dus echt meer dan genieten!
Hij heeft het echt super gedaan, we twijfelde of we vandaag aan kruising toe zouden komen maar zelf dat gingn.
Hij pakte gelijk op waar we vorige week waren gebleven. Super leuk om te zien en hij is zo verschrikkelijk enthousiast als hij Femke al ziet. 1 brok energie wordt het.
Is nog wat om hem een beetje tegen te houden in zijn entousiasme. Is wel even 45 kilo wat ik een klein beetje moet remmen, anders moet ik rennend achter hem aan.
Het is echt een genot om te kijken hoe hij werkt, ander half jaar geleden wist ik niet of ik door moest gaan met m of dat het einde verhaal was. De behandelingen bij dr. Aharon en Flow hebben echt een wonder verricht, twee weken terug een tumor ontdekt en laten castreren. En hoeveel levenslust mijn man heeft en hoe geweldig hij het speuren vindt. Als je hem ziet speuren denk je dat het een gup is van vier.
Voor mij dus echt meer dan genieten!

- ranetje
- Zeer actief
Klinkt goed 
Wat bedoel je met "aan kruising toe komen"?

- bekooij
- Zeer actief
We hadden alleen nog rechte paden gedaan, maar nu dus ook voor het eerst een kruising in een pad.ranetje schreef:Klinkt goed

- ranetje
- Zeer actief
bekooij schreef:We hadden alleen nog rechte paden gedaan, maar nu dus ook voor het eerst een kruising in een pad.ranetje schreef:Klinkt goed