Daar ben ik ook wel heel nieuwsgierig naar!Irisz schreef:Heb je daar een foto van Sam? Die witte haren onder zijn voeten?
Ik had er nog nooit van gehoord, of eerder gezien.
Moderator: moderatorteam
Daar ben ik ook wel heel nieuwsgierig naar!Irisz schreef:Heb je daar een foto van Sam? Die witte haren onder zijn voeten?

viewtopic.php?f=1&t=204828Yai schreef:Daar ben ik ook wel heel nieuwsgierig naar!Irisz schreef:Heb je daar een foto van Sam? Die witte haren onder zijn voeten?
Ik had er nog nooit van gehoord, of eerder gezien.
Net even een foto gemaakt maar krijg het niet zo goed erop zo in het donker.Irisz schreef:Heb je daar een foto van Sam? Die witte haren onder zijn voeten?

Wat apart zeg, vooral die korte staarten! Heb je daar een fotootje van?sirene schreef:Allereerst de verdeling naakt en behaard. Behaard is niet echt een fout te noemen maar wel heet eerste wat fokkers opvalt en waar mensen naar vragen qua verdeling. Daarnaast korte staarten. Bij veel honden komt een iets te korte staart voor (laatste kootje ontbreekt) maar soms ook een hele korte of ontbrekende staart.
Verder grote plukken haar op een naakte hond buiten de toegestane plaatsen. Zie je niet zo vaak maar het komt wel eens voor. Ziet er heel raar uit.
Stompe staart, alleen het laatste kootje ontbreekt. Valt eigenlijk niet zo op meestal.Irisz schreef:Wat apart zeg, vooral die korte staarten! Heb je daar een fotootje van?sirene schreef:Allereerst de verdeling naakt en behaard. Behaard is niet echt een fout te noemen maar wel heet eerste wat fokkers opvalt en waar mensen naar vragen qua verdeling. Daarnaast korte staarten. Bij veel honden komt een iets te korte staart voor (laatste kootje ontbreekt) maar soms ook een hele korte of ontbrekende staart.
Verder grote plukken haar op een naakte hond buiten de toegestane plaatsen. Zie je niet zo vaak maar het komt wel eens voor. Ziet er heel raar uit.
Waar komt die 'fout' eigenlijk vandaan?

Die eerste is een sable. de tweede is een black and tan.Elmo/maureen schreef:
Ja, de panda's zijn eigenlijk gewone DH's met bontaftekening, en dat is dan meestal alleen Irish. Maar doordat de rest B&T is of zadel of wolfsgrauw, staat dat heel gek, zeker omdat het vrijwel altijd samengaat met een bles.renee-uk schreef:nee niet dat ik weet, van het doorelkaar fokken dat ik bedoel krijg je -geloof ik, maar dat weet marjoleine beter- gemengde nesten, of in elk geval dh's die beide kleuren vererven.yamie schreef:ah oke, maar daar staan de panda's toch verder los van? van de helemaal witte dh bedoel ik dan? dus niet dat die er gekomen zijn, door wit met de gewone door elkaar te fokken?
maar hoe dat precies zit weet ik niet hoor
Het is ook best zeldzaam en vaak is de tan maar minimaal. Maar het komt vaker voor, net als heel donker sable.Pets_Passion schreef:Kwam een paar weken geleden ook een tricolor Friese stabij tegen (zwart/wit met tan).
Leuke hond! Baasje vertelde dat de hond raszuiver was, alleen mocht ze er niet mee fokken.

En langhaarVitalia schreef:Bij de Dogo Argentino zijn zwarte vlekken (of andere kleuren) niet toegelaten, behalve boven het oog, 1 vlek. Ook kunnen er dove pups geboren worden, maar dat zie je niet, daar moet op getest worden. Vleeskleurige neus komt ook voor.
Dat is schattig zegXella schreef:Langhaar
![]()

Zo zover mijn verstand van fokken dus.Marjoleine schreef:Nee, Moos.
Witte vlekken verkleinen enorm naarmate een hond groeit, dus wat fout lijkt is het vaak later niet.
Kleur van de brand is ook iets dat ontwikkeld.
Geslachtskenmerken, dat zijn niet de ballen hoor, denk ik zo. Dat is of je er onder moet kijken om te zien wat het is voor zover ik weet.
Ballen zijn bij alle rassen verlicht bij de heren en de rest kun je hoe dan ook niet zien aan de buitenkant
Krulstaart zie je absoluut niet, was het maar zo!
Dat ontwikkelt zich in de eerste pakweg 6-8 maanden.
Ik weet er alles van aangezien wetters die krulstaart moeten hebben en stabijs juist niet
@Xella: wolfsklauwen komen zo vaak voor, bij zoveel rassen. Als je die eraf haalt zijn ze er dus niet meer

En zo zie ik het ook. Veel fokkers laten ze na de geboorte verwijderen en zijn ze er dus niet meer ..@Xella: wolfsklauwen komen zo vaak voor, bij zoveel rassen. Als je die eraf haalt zijn ze er dus niet meer
Ah okMarjoleine schreef:Die eerste is een sable. de tweede is een black and tan.Elmo/maureen schreef:
De kleur/aftekening wordt alleen zichtbaar in de flecking, dat staat best gek inderdaad