Jion schreef:
Tja, als een hond de kans krijgt een kind, mens of andere hond dood te bijten is het op het gebied van verantwoording nemen toch het één of ander misgegaan, lijkt me.

Want een hond (of honden) doet nooit onverwachte dingen ?[/quote]
In de categorie een mens doodbijten? Nee, in mijn realiteit is dat inderdaad nog nooit gebeurd, gelukkig. Vandaar dat het voor mij informatief is om te vernemen dat het in ándere realiteiten wel gebeurt. Het is net zoiets als oorlog, ik heb er zelf nooit eentje meegemaakt, dus mijn eigen realiteit is het niet, maar dat wil niet zeggen dat het niet bestaat, of niet ooit ook in mijn realiteit kan gebeuren. En dat laatste is gewoon goed om te weten.
Ook voor mensen die een hond hebben die mogelijkerwijs in staat is om zulke schade te veroorzaken (zowel fysiek als qua karakter), lijkt het me raadzaam kennis te nemen van dat soort berichten.[/quote]
Je had het over mens, kind, hond. Om bv een klein hondje dood te bijten of een kind zwaar te verwonden is niet zoveel nodig hoor.
Waar ik vroeger woonde liep een flinke kruising (geen klapkaak) elke dag in het park. Hij was vriendelijke tegen alle hondjes. Liep altijd los. Mijn Mullu is er als pup mee opgegroeid en iedereen liet juist zijn Swiffer als pup met hem, de grote vriendelijke reus. Op een dag beet hij dus wel een hondje dood die hij al jaren kon. Beestje zat op schoot op bankje in park en viel naar hem uit. Hij pikte dit blijkbaar niet. Dit was niet iets wat iemand aan had zien komen.
Ook bij dingen als waar dit topic over begonnen is geloof ik echt niet in gestoorde honden. Die vrouw kwam volgens het bericht regelmatig de honden voeren. Waarom zou er dan nu iets gebeuren ? Kan best dat 1 hond naar haar uitviel en daardoor de hele roedel mee ging doen. Ik heb al een keer een vb van ganging up gezien met super sociale honden op een hondenstrandje. Heerlijk aan het spelen met elkaar of met baas. 1 hond corrigeerde tekkeltje, tekkel krijst en uit alle hoeken kwamen de sociale hondjes aangesprint om de teckel naar de andere wereld te helpen. We hebben de teckel op tijd kunnen pakken maar dit had echt geresulteerd in een dood hondje.
Elke hond van een beetje formaat kan schade veroorzaken en je ziet dat echt niet altijd aankomen.
Hoeveel honden worden er niet getriggerd door raar gegil etc ? Dat kan ook bij de Pitbull zo zijn. Ik neem aan dat buurjongetje niet gezellig meegenomen(of meegegeven) wordt als die pitbull al agressief was naar kinderen.