Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het van alles en nog wat topic !!!!!!!!!!

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: swiffer met zijn nieuwe vriendje stoffer

Ongelezen bericht door frank-bobby »

renee-uk schreef:
frank-bobby schreef: nou ik weet zelf ook wel dat er best dieren zijn die hier zitten die het ergens anders beter kunnen krijgen hoor
maarja ze zitten hier en niet ergens anders omdat de meeste die hier zitten anderen echt niet willen hebben dus maken wij het hier maar het beste van :wink:
en indd de afgelopendagen ben ik gewoon anders gaan reageren en korter geworden
puur omdat ik er wel klaar mee beginnen te worden met dit gezeik
en verder zolang mensen die mij goed kennen weten dat ik goed voor mijn dieren ben vindt ik het al prima :ok:
dat je wat harder bent geworden vind ik niet zo erg, dat je posts getuigen van heel weinig dierenliefde en een enorme starre dommigheid vind ik veel erger.
nou dat zal wel mee vallen mijn liefde voor dieren is niet meer of minder geworden dan een week geleden :wink:
maar door het gezeik van de afgelopen dagen komen dingen vaak wat anders mijn strot ui dan ik in wezen doe :wink:
blaffende honden bijten niet he :wink:
Afbeelding
Ilupa

Ongelezen bericht door Ilupa »

Zo, dat gaat lekker. :ugh:
Je kan beter 1 konijntje herplaatsen en afzien van het aanschaffen van nog meer beesten.
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

tineke schreef:
frank-bobby schreef:
Skittles schreef:
frank-bobby schreef: maarja ze zitten hier en niet ergens anders omdat de meeste die hier zitten anderen echt niet willen hebben quote]

ik denk dat dat nogal meevalt. een wawa en raskatten zullen heus niet lastig te herplaatsen zijn.
ja maar dat zijn nou net dee gene die nooit zullen gaan
die raskatten oftewel ragdoll,s heb ik nog een hele toekomst mee voor ogen
heb trouwens wel 1 wawa hier zitten die 1,5 jaar geisoleerd heeft geleefd die vertrouwd bijna alleen mij nu naar een half jaar durft hij meestal nog wel een plas te doen als hij anderen honden of mensen hoort maar geloof me dat hondje stresst zich bijna dood als er een vreemde in de buurt wilt komen
En met dat hondje is gefokt :O: ,of is dat niet de vader van het nest wat je had.

ri@ op dit forum heeft een prima konijnenopvang ,als je haar ene pb stuurt kan zij wellicht iets voor de konijnen betekenen.
Bij haar gaan ze geent en gecastreerd weg en komen niet alleen te zitten ,ze plaatst ze of ergens waar een konijn is of met z'n tweeeen.
nee dat hondje heeft niks met mijn nestje te maken
met het reutje is indd wel gefokt hij nmoest ook weg omdat ze 2 dochters van hem hadden aangehouden en niks meer aan hem hadden zeiden ze
Afbeelding
fredje
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fredje »

Ik ga alleen op de konijntjes reageren.
Ze zijn schattig om te zien en jammer genoeg zijn ze daarom zo populair.
Alleen moeten ze iedere week worden gekamd om niet te vervilten.
De konijnenopvangen hebben hun handen vol aan dit soort konijnen,ze worden vaak in erbarmelijke staat
binnengebracht en de meeste echte konijnen liefhebbers willen ze niet omdat die weten dat konijnen niet van kammen en knippen houden.
Bovendien zijn teddy's niet echt geschikt voor een buitenren(of deze moet overkapt zijn),hun vachtstructuur houd geen water tegen(ps teddy widders hebben hangoren)

en ja er bestaan gelukkige rammen koppels,alleen zijn die beide gecastreerd voordat de hormonen gingen opspelen.Rammen die eenmaal zijn gaan vechten,daar helpt geen castratie tegen.
En zoals eerder gezegd,een beet bij een konijn,hoe klein ook,wordt vak onderhuids een groot lastig abces.

Met groente en fruit oppassen,of je geeft het elke dag,langzaam opgebouwd.Als dat niet kan dan liever helemaal niet,konijnen hebben een zeer gevoelig darmenstelsel.
Dan liever af en toe een wilgentakje .
Konijnen zijn zoals figzig al zei helemaal niet zo makkelijk en tegenwoordig idd veel vatbaarder zeker teddy's en andere populaire rassen waarbij in een korte tijd een grote populatie is ontstaan(erg veel inteelt)
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

fredje schreef:Ik ga alleen op de konijntjes reageren.
Ze zijn schattig om te zien en jammer genoeg zijn ze daarom zo populair.
Alleen moeten ze iedere week worden gekamd om niet te vervilten.
De konijnenopvangen hebben hun handen vol aan dit soort konijnen,ze worden vaak in erbarmelijke staat
binnengebracht en de meeste echte konijnen liefhebbers willen ze niet omdat die weten dat konijnen niet van kammen en knippen houden.
Bovendien zijn teddy's niet echt geschikt voor een buitenren(of deze moet overkapt zijn),hun vachtstructuur houd geen water tegen(ps teddy widders hebben hangoren)

en ja er bestaan gelukkige rammen koppels,alleen zijn die beide gecastreerd voordat de hormonen gingen opspelen.Rammen die eenmaal zijn gaan vechten,daar helpt geen castratie tegen.
En zoals eerder gezegd,een beet bij een konijn,hoe klein ook,wordt vak onderhuids een groot lastig abces.

Met groente en fruit oppassen,of je geeft het elke dag,langzaam opgebouwd.Als dat niet kan dan liever helemaal niet,konijnen hebben een zeer gevoelig darmenstelsel.
Dan liever af en toe een wilgentakje .
Konijnen zijn zoals figzig al zei helemaal niet zo makkelijk en tegenwoordig idd veel vatbaarder zeker teddy's en andere populaire rassen waarbij in een korte tijd een grote populatie is ontstaan(erg veel inteelt)
oke
en ja ik weet het van het kammen ik kam ze ook 1 a 2 x perweek zowel swiffer als stoffer kwamen hier met klitten die bijna op hun huid zaten maar na een paar keer goed kamen komt het wel goed
als het al niet te ver door is als ik weleens gezien hebt
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Overigens knap dat jij die konijntjes vol klitten gewoon weet uit te borstelen. Mijn ervaring is dat ze namelijk ook een enorm dun, gevoelig huidje hebben die je tot bloedens toe kapot maakt als je die klitten gaat verwijderen :19:
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

Maeve schreef:Overigens knap dat jij die konijntjes vol klitten gewoon weet uit te borstelen. Mijn ervaring is dat ze namelijk ook een enorm dun, gevoelig huidje hebben die je tot bloedens toe kapot maakt als je die klitten gaat verwijderen :19:
geen last van gehad
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

frank-bobby schreef:
en ja ik weet het van het kammen ik kam ze ook 1 a 2 x perweek zowel swiffer als stoffer kwamen hier met klitten die bijna op hun huid zaten maar na een paar keer goed kamen komt het wel goed
Ehh je hebt gistermiddag Stoffer opgehaald zou je dat beestje niet eerst eens met rust laten en even laten wennen. Je flikkert het al gelijk in een hok met Swiffer, kamt een paar keer per dag de klitten eruit, mij lijkt het allemaal wat veel voor dat beestje.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

Tiny schreef:
frank-bobby schreef:
Ehh je hebt gistermiddag Stoffer opgehaald zou je dat beestje niet eerst eens met rust laten en even laten wennen. Je flikkert het al gelijk in een hok met Swiffer, kamt een paar keer per dag de klitten eruit, mij lijkt het allemaal wat veel voor dat beestje.
ik kam de konijnen 1 a 2 x perweek
stoffer is er sinds gisteren maar daar heb ik alleen nog maar de ergste klitten eruit gehaald :wink:
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

frank-bobby schreef:
Tiny schreef:
frank-bobby schreef:
ik kam de konijnen 1 a 2 x perweek
stoffer is er sinds gisteren maar daar heb ik alleen nog maar de ergste klitten eruit gehaald :wink:
Tjonge, jonge, wat een verstand, wat een domheid..
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Heb je ze nu nog bij elkaar zitten? Door die vacht zie je wonden vaak niet he, denk daaraan. Dus met kammen goed checken op wonden. Als je ze samen houdt tenminste. Ik denk dat de tijd vanzelf zal leren dat dat niet kan, maar goed.

Ik snap wel dat je het niet prettig vindt om veel kritiek te krijgen, vind ik zelf ook niet zo fijn. Maar ik probeer er wel wat mee te doen, meestal zit er wel wat in namelijk. Als meerdere mensen het zeggen. Ik heb best wat hele nare ervaringen gehad met konijnen (ziekte, dood) en misschien vind je het gek als ik het zeg, maar met mijn commentaar probeer ik je die te besparen. Echt waar. Want volgens mij heb jij een zacht plekje voor dieren.

Een konijn is een levend wezen, geen voorwerp. Zelfs dieren die voor de slacht zijn worden humaan behandeld hoor. En als jij zegt, als ze iets hebben dat je er niet mee naar de dierenarts gaat, ben je eigenlijk wreder bezig dan wanneer je een dier slacht. Dat hoeft niet wreed te zijn namelijk, maar niet naar de dierenarts gaan, wel. Als ze dan wat hebben, draai je ze dan wel meteen de nek om? Dat vind ik namelijker humaner dan laten sterven. Dat kan wel even duren namelijk.
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

Fizgig schreef:Heb je ze nu nog bij elkaar zitten? Door die vacht zie je wonden vaak niet he, denk daaraan. Dus met kammen goed checken op wonden. Als je ze samen houdt tenminste. Ik denk dat de tijd vanzelf zal leren dat dat niet kan, maar goed.

Ik snap wel dat je het niet prettig vindt om veel kritiek te krijgen, vind ik zelf ook niet zo fijn. Maar ik probeer er wel wat mee te doen, meestal zit er wel wat in namelijk. Als meerdere mensen het zeggen. Ik heb best wat hele nare ervaringen gehad met konijnen (ziekte, dood) en misschien vind je het gek als ik het zeg, maar met mijn commentaar probeer ik je die te besparen. Echt waar. Want volgens mij heb jij een zacht plekje voor dieren.

Een konijn is een levend wezen, geen voorwerp. Zelfs dieren die voor de slacht zijn worden humaan behandeld hoor. En als jij zegt, als ze iets hebben dat je er niet mee naar de dierenarts gaat, ben je eigenlijk wreder bezig dan wanneer je een dier slacht. Dat hoeft niet wreed te zijn namelijk, maar niet naar de dierenarts gaan, wel. Als ze dan wat hebben, draai je ze dan wel meteen de nek om? Dat vind ik namelijker humaner dan laten sterven. Dat kan wel even duren namelijk.
ze zitten al vanaf vanmorgen apart in een binnen kooi boven de kooien staan tegen elkaar aan
had ik vanmorgen al gepost :ok:
en niet naar een da gaan met een konijn ligt eraan wat er is
maar langduurige behandelingen hoeft van mij niet zo
en zn nek omdraaien kan ik echt niet wordt al onwel bij het idee
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

frank-bobby schreef:
Fizgig schreef:Heb je ze nu nog bij elkaar zitten? Door die vacht zie je wonden vaak niet he, denk daaraan. Dus met kammen goed checken op wonden. Als je ze samen houdt tenminste. Ik denk dat de tijd vanzelf zal leren dat dat niet kan, maar goed.

ze zitten al vanaf vanmorgen apart in een binnen kooi boven de kooien staan tegen elkaar aan
Wat is nu eigenlijk dat je de konijnen wilt houden? Net als bij mensen bij jou aankloppen om dieren te lijken dumpen, kun je zelf toch ook rondvragen of er iemand graag een konijn wil? I.p.v. dat je er weer een huisdier bij neemt :19:
Vind het zelf leuke dieren hoor, die van mij is 13 geworden. Maar nu met de katten en de honden zie ik het niet zitten om ook een konijn erbij te hebben, vogel heb ik toen ik de katten kreeg ook moeten verhuizen naar mijn ouders. Dacht ze best aan elkaar te kunnen laten wennen maar toen de kittens katten werden waren ze het respect naar de vogel kwijt en nam het jacht instinct over.
Snap gewoon niet dat je enerzijds de zorg en kosten moeilijk vindt om te bolwerken, maar toch telkens dieren accepteert of erbij neemt :19:
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

O gelukkig. Nou langdurige behandelingen bij konijnen, die zijn er niet echt hoor. Als ze wat hebben, is het heel vaak erop of eronder. Mijn konijnen hadden al snot toen ze 12 weken oud waren (van hun ouders, en die hadden het toen ik ze haalde al, wat ik niet wist). We zijn toen al met antibiotica begonnen en hebben ze ook een tijd apart van elkaar gehad om kruisbesmetting te voorkomen. Elke keer knapten ze op, en na een paar weken begonnen ze weer te niezen. Dus dan belden we en meestal konden we dan een ander antibioticum ophalen, of dezelfde nog herhalen. We hebben denk ik wel 6-7 soorten gehad, in 2 jaar tijd. Maar het was niet zo dat we van tevoren dachten, laten we ze maanden en maanden lang antibiotica geven. Je laat ze alleen niet doodgaan aan een ernstige verkoudheid, wat snot eigenlijk is.

Konijnen kunnen myxomatose ook overleven, er is een milde variant maar daarbij kun je ook lang bezig blijven met antibiotica. Ook met cocciodose kunnen konijnen blijven kwakkelen. Maar dan weet je dus meestal al wat er aan de hand is. En een medicijn is niet zo duur, per keer. Het is alleen zo dat als je alles optelt, konijnen duurder zijn dan honden. Gewoon omdat er steeds kleine dingen aan de hand zijn, mijt in de vacht, ontstekingen, gescheurd nageltje. En bij alles moet je meestal ingrijpen. Op zijn beloop laten, is vaak een slecht idee bij konijnen. Ze houden bijvoorbeeld heel snel op met eten, bij pijn, ziekte en stress. Ook bijvoorbeeld na een operatie, na de castratie. En dan moet je ze dwangvoeren. Dat is bij konijnen iets wat je maar beter even op kunt zoeken hoe dat moet(bv op de bunny bunch) want er is een redelijke kans dat je het ooit toe moet passen op je konijn.

Één van mijn voedsters had een keer een gevecht door de ren heen met één van haar zusters, kleine wond aan haar lip. Alleen zwol dat wondje en toen stopte ze met eten, door de pijn. Ik heb haar antibiotica gegeven en moest haar drie dagen dwangvoeren. Toen was ze opgeknapt en de wond geheeld. Zou toch een mooie boel worden als een konijn moet sterven omdat ze een wond aan haar lip heeft. Nou, ze was dood gegaan als ik dat niet had gedaan. Dus, ik bedoel maar, konijnen zijn niet iedereen's cup of tea. Je moet wel ingrijpen en dat ook durven. Niet twijfelen met beslissen want dan zijn ze meestal kassiewijlen. En het kost daarom best wat.
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

blondie schreef:
frank-bobby schreef:

Wat is nu eigenlijk dat je de konijnen wilt houden? Net als bij mensen bij jou aankloppen om dieren te lijken dumpen, kun je zelf toch ook rondvragen of er iemand graag een konijn wil? I.p.v. dat je er weer een huisdier bij neemt :19:
Vind het zelf leuke dieren hoor, die van mij is 13 geworden. Maar nu met de katten en de honden zie ik het niet zitten om ook een konijn erbij te hebben, vogel heb ik toen ik de katten kreeg ook moeten verhuizen naar mijn ouders. Dacht ze best aan elkaar te kunnen laten wennen maar toen de kittens katten werden waren ze het respect naar de vogel kwijt en nam het jacht instinct over.
Snap gewoon niet dat je enerzijds de zorg en kosten moeilijk vindt om te bolwerken, maar toch telkens dieren accepteert of erbij neemt :19:
ja wat is er leuk aan ?
ze zijn leuk en grappig om naar te kijken
en als het me straks wel lukt om ze gekoppeld te krijgen dan is het gewoon een leuk gezicht 2 van die konijnen in het buitenhok
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

frank-bobby schreef:
blondie schreef:
frank-bobby schreef:

ja wat is er leuk aan ?
en als het me straks wel lukt om ze gekoppeld te krijgen dan is het gewoon een leuk gezicht 2 van die konijnen in het buitenhok
Leuk gezicht? Weet niet hoe jouw konijnen zijn, schuw of niet. Maar een redelijk tam konijn kan zo een ontzettend leuk huisdier zijn voor kinderen.
De mijne kocht ik zonder toestemming overigens toen ik 12 was. Hield hem overigens wel alleen, wist toen echt niet dat ze beter af zouden zijn met meerderen. Dier kon heerlijk in de tuin rondscharrelen. Liep los in de voornamelijk de keuken, waar ook zijn binnenkooi stond. Soms was hij naar de woonkamer vertrokken om heerlijk kabels te vernielen. En traplopen kon hij ook, heerlijk konijn die ook genoot van mijn aandacht. En de keer dat Pa vond dat hij net als Stampertje (het toen inmiddels overleden konijn van mijn zus) in het buitenhok moest heeft dat een week geduurd. Beestje was helemaal niet gelukkig. Ma kon het ook niet aanzien, dan maar meer stofzuigen in de keuken zei ze.

In mijn ogen is een konijn die tam is beter af bij mensen waar zo'n dier aandacht krijgt, lekker kan scharrelen in een tuintje.
Ik snap gewoon niet waarom je een konijn ook in huis neemt (+1) terwijl je al genoeg je aandacht bij de honden en je katten en je paard(en) moet hebben :19: en aangeeft het lastig vind om da kosten op te hoesten als 1 van de dieren wat gaat mankeren.
Ilupa

Ongelezen bericht door Ilupa »

frank-bobby schreef: en niet naar een da gaan met een konijn ligt eraan wat er is
Wat ga je dan doen als ze ziek worden? Langzaam laten sterven of zo? :ugh:
Ik snap ergens wel dat je geen fortuin wilt uitgeven aan medische verzorging van een konijn. De meeste mensen die ik ken met konijnen (vnl familieleden met vleeskonijnen en een paar hobbykonijnen) zouden dat ook niet doen en ik kan niet zeggen dat ik dat echt onverantwoord vind. Maar deze mensen zijn tenminste niet te laf om ze dan zelf snel en pijnloos af te maken als er 1 van hun dieren ziek wordt en lijkt pijn te hebben.
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

frank-bobby schreef: en niet naar een da gaan met een konijn ligt eraan wat er is
Wel eens van een gulden middenweg gehoord?
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

frank-bobby schreef: ja wat is er leuk aan ?
No way, dat dat je gaat lukken.
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

frank-bobby schreef:
blondie schreef:
frank-bobby schreef:

ja wat is er leuk aan ?
2 goudvissie's in een bakkie water is ook heel leuk om naar te kijken. Je hebt ze al in speelgoeduitvoering. Lijkt mij helemaal jouw tea cupje.
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Asta schreef:Je hebt geen geld voor voer, maar wel dieren erbij nemen :scratch:
Dat is ook wat mij als eerste waar ik aan dacht :19:
Frank heeft volgens mij een hele dierentuin bij hem thuis.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

Lisette1985 schreef:
nou ondertussen kan ik mijn eigen kinderboerderij wel beginnen ja :idea:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

frank-bobby schreef:
Lisette1985 schreef:
Be proud of it :ugh:
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

frank-bobby schreef:
Lisette1985 schreef:
Ja dus dan lijkt het me toch beter als je 1 van je chihuahua's aan mij afstaat, of allemaal dat mag natuurlijk ook :mrgreen:
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
annets
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door annets »

frank-bobby schreef:
Fizgig schreef:Nou dat ben ik toch niet helemaal eens met je, konijnen zijn veel duurder dan de meeste mensen denken. Ze hebben vaak onstekingen waar je ze dan soms moet achterlaten bij de dierenarts. Ik heb veel hoge rekeningen betaald voor zieke konijnen. En ik heb ze nog maar twee jaar.

Maar ze hebben altijd wat hoor, nijnen, de mijne hebben al chronische snot. Dat hadden hun ouders al toen ik ze haalde, dat wist ik dus niet. Véél geld uitgegeven aan antibiotica, we moesten ook steeds wisselen om resistentie te voorkomen. En je moet ze ook ontvlooien en ontwormen. Dan heb je nog de groente en fruit, dat is niet goedkoop tegenwoordig. Je kunt het weglaten, maar dat is net als elke dag brood eten zonder beleg, vind ik. Ik geef mijn konijnen science selective, dat is het duurste voer. Maar daarmee voorkom je wel veel voorkomende problemen zoals gas en verstopping. Sommige konijnen hebben een abonnement bij de dierenarts vanwege gas/verstopping. Dus ik hoop voor je dat ze allebei gezond blijven. Laat ze iig goed hooi eten. Volgens mij is het lastig konijnen te verzekeren, ik heb er wel eens naar gekeken maar de mijne hebben al snot dus die worden toch nooit aangenomen.

Dus 'konijnen kosten niets', is een beetje naïef hoor. Hoop voor je dat ze gezond blijven. Want je bent echt een dierenliefhebber dus ik kan me niet voorstellen dat je ze in laat slapen als ze ziek worden. En, als konijnen wat hebben, is het zo dat je snel naar een dierenarts moet rennen, want vaak is het anders dodelijk. Moet je wel geld hebben op dat moment.

Weet je trouwens héél zeker dat het andere konijn echt een ram is? Je zal niet de eerste zijn die met een zwanger konijn komt te zitten omdat de eigenaar zeker wist dat het géén vrouwtje was. Wel dus. Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met konijnen. Ik had een keer een andere dierenarts dan normaal en die dacht echt dat mijn voedster een ram was. Het bleek dat ze nogal aparte genitaliën heeft. Sommige konijnen schijnen ook onzijdig te zijn. Dus het is niet zo simpel als het lijkt.

Ik zou het trouwens echt een paar dagen goed in de gaten houden hoor, konijnen zijn meestal niet meteen aan elkaar gewend. Ook konijnen die goed samen kunnen, kunnen in het begin wel vechten. En als ze vechten, pak ze op met ovenhandschoenen aan, anders heb je gaatjes en schrammen. Ze kunnen dan bijten.
ja maar fizzig daar gaan we weer
jij doet heel veel voor ze best hoor
maar ik ga veel minder ver zeker bij een knaagdier
Waarom ga je voor een knaagdier minder ver?
Dat zijn toch ook dieren.
Elk dier wat je in huis neemt heeft recht op een dierenarts als dat nodig is.
Zelfs mijn ratten komen regelmatig bij de dierenarts, soms wel 2 keer per week.
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Afbeelding
annets
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door annets »

frank-bobby schreef:
Branka schreef:
frank-bobby schreef:
renee-uk schreef: nee dan wordt het barf!
dat nooit maar die ballen gaan er niet af
En waarom niet als dat de problemen verhelpt? Omdat je het geld daarvoor niet hebt of omdat er dan niet meer mee gefokt kan worden?
omdat ik het indd zonde vindt om daar geld aan uittegeven ja
fokken met 2 mannen lukt niet echt he
Waarom zonde om er geld aan uit te geven als dat de kans verhoogd om ze wel samen te krijgen.
Ik heb 2 weken terug een rattenventje binnen gekregen die ik morgen laat castreren zodat hij niet de laatste paar maanden van zijn leven alleen hoeft door te brengen.
Dat vind ik echt niet zonde van mijn geld om zo'n beestje een fijner leven te geven.
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Heb niet het hele topic gelezen, maar als je afstand wilt doen van de konijntjes kunnen ze bij mij terecht. Ik heb een opvang www.muffinskonijnenopvang.nl in Den Haag en we hebben ook een facebook pagina. Ze worden dan onder een aantal voorwaarden herplaatst. rammetjes laten we eerst castreren. dat is in tegenstelling tot bij honden voor konijnen wel gebruikelijk omdat ze dan samen emt een ander konijn herplaatst kunnen worden. Nooit 2 rammen bij elkaar, dat wordt oorlog, al zijn Teddy Widders wel hele zachtaardige konijntjes en heb ik 1 keer meegemaakt dat dat met 2 rammen wel goed ging maar daar kun je niet vanuit gaan.

Totdat ze herplaatst worden zitten ze hier in hokken van 2.40 x 60 x 60. en lopen ze elke dag een paar uurtjes in een grote ren. Herplaatsen is dus altijd met z'n tweeen en met voldoende losloopruimte bij de nieuwe baasjes. Ik hoor het wel als je er gebruik van wilt maken. Nogmaals heb geen tijd om het topic helemaal door te lezen dus misschien onterecht aanbod. Zal vanavond even eht hele topic doorlezen.
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

Ri@ schreef:Heb niet het hele topic gelezen, maar als je afstand wilt doen van de konijntjes kunnen ze bij mij terecht. Ik heb een opvang www.muffinskonijnenopvang.nl in Den Haag en we hebben ook een facebook pagina. Ze worden dan onder een aantal voorwaarden herplaatst. rammetjes laten we eerst castreren. dat is in tegenstelling tot bij honden voor konijnen wel gebruikelijk omdat ze dan samen emt een ander konijn herplaatst kunnen worden. Nooit 2 rammen bij elkaar, dat wordt oorlog, al zijn Teddy Widders wel hele zachtaardige konijntjes en heb ik 1 keer meegemaakt dat dat met 2 rammen wel goed ging maar daar kun je niet vanuit gaan.

Totdat ze herplaatst worden zitten ze hier in hokken van 2.40 x 60 x 60. en lopen ze elke dag een paar uurtjes in een grote ren. Herplaatsen is dus altijd met z'n tweeen en met voldoende losloopruimte bij de nieuwe baasjes. Ik hoor het wel als je er gebruik van wilt maken. Nogmaals heb geen tijd om het topic helemaal door te lezen dus misschien onterecht aanbod. Zal vanavond even eht hele topic doorlezen.
ik vindt het heel dubbel
kijk ik ga niet ontkennen dat ze het vast beter kunnen krijgen
maar ze lopen ook niet in de weg
en heb zoiets van voor deze 2 kunnen ook anderen nijnen bij jou terecht komen die het wel echt nodig hebben
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

frank, ws tegen beter weten in, maar ik zou het echt doen hoor, en als je echt serieus met je ragdolls bezig wilt, op de juiste manier, dan is het ook alleen maar beter, om daar verder niet zoveel naast te hebben, helemaal niet, als je in de toekomst toch ook wat gaat werken, je maakt het jezelf zo moeilijk joh.
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

yamie schreef:frank, ws tegen beter weten in, maar ik zou het echt doen hoor, en als je echt serieus met je ragdolls bezig wilt, op de juiste manier, dan is het ook alleen maar beter, om daar verder niet zoveel naast te hebben, helemaal niet, als je in de toekomst toch ook wat gaat werken, je maakt het jezelf zo moeilijk joh.
klopt maar dat zal nog wel een aantal jaar zo gaan denk ik
en wat ik net als zij vindt het heel lastig en dubbel
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”