Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pitbullbelasting legaal

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Re: Pitbullbelasting legaal

Ongelezen bericht door Jaap* »

Hutsje schreef:
Jaap* schreef:Hoe bedoel je?
dat ze ze zelf ombrachten om geen da kosten te hebben ;)
Ja precies. Gratis en zonder vragen :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Jaap* schreef:
Hutsje schreef:
Jaap* schreef:Hoe bedoel je?
dat ze ze zelf ombrachten om geen da kosten te hebben ;)
Ja precies. Gratis en zonder vragen :wink:
inderdaad. maar dat gebeurt in nl ook hoor, bij fokkers die honden hebben die uitgefokt zijn. want ja, steeds maar herplaatsten kost tijd en moeite en valt op.
Afbeelding
Roo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roo »

Zo'n regeling vind ik net als "rokers of mensen met overgewicht moeten hogere zorgpremie betalen". Vreselijk.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Jaap* schreef:Ik vind het klinkklare onzin.
Als de gemeente die honden zo gevaarlijk vind, verbieden ze ze maar. Want wat gaan ze dan precies doen van dat extra geld? Gaat er dan iemand meelopen die er verstand van heeft en zorgt dat er niks gebeurt?
:LOL: :LOL:

Verbieden kan blijkbaar niet (publieke opinie of ander gezever) dus voeren ze een ontmoedigingspremie in .... een simpele maatregel om de allersimpelsten in de samenleving te ontmoedigen een klapkaak aan te schaffen :19:
Het is tenminste iets :ok:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: Ach ja. Verantwoordelijkheid komt niet met een dikke portemonnee.
Hutsje
Zeer actief

Badu schreef:
Jaap* schreef:Ik vind het klinkklare onzin.
Als de gemeente die honden zo gevaarlijk vind, verbieden ze ze maar. Want wat gaan ze dan precies doen van dat extra geld? Gaat er dan iemand meelopen die er verstand van heeft en zorgt dat er niks gebeurt?
:LOL: :LOL:

Verbieden kan blijkbaar niet (publieke opinie of ander gezever) dus voeren ze een ontmoedigingspremie in .... een simpele maatregel om de allersimpelsten in de samenleving te ontmoedigen een klapkaak aan te schaffen :19:
Het is tenminste iets :ok:
jawel, de pitbull is verboden in dld en kruisingen daarvan ook. en ook in nl is de pb verboden geweest en het heeft niets uitgemaakt.
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Brrr, wat een horror. Als ze dan zoiets invoeren, laten ze dan het euthaniseren van dat soort honden gratis maken alstublieft.

Trouwens, volgens mij kom ik met Bruno ook bepaalde landen niet door. Zou best kunnen dat ie een kruising is tussen een Sint Bernard en een Ierse setter ofzo, geen idee, maar hij lijkt op een hond die kan vechten. En dat is volgens mij al genoeg, dan mag ie het land niet in, of alleen gemuilkorfd.
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Hutsje schreef:overal in dld geldt dat honden groter dan 40 cm (en zwaarder dan 20 kg geloof ik) een muilkorf moeten hebben dus die regel is er al. blij dat ik daar niet meer woon hoor. er zijn heel wat honden verbrand of op een andere nare manier om het leven gebracht door deze regels.

Niet overal hoor. Bij ons in Niedersachsen hoeft dat niet en kennen ze de verhoogde belasting voor Kampfhunde niet.
AfbeeldingAfbeelding
Hutsje
Zeer actief

tbeast schreef:
Hutsje schreef:overal in dld geldt dat honden groter dan 40 cm (en zwaarder dan 20 kg geloof ik) een muilkorf moeten hebben dus die regel is er al. blij dat ik daar niet meer woon hoor. er zijn heel wat honden verbrand of op een andere nare manier om het leven gebracht door deze regels.

Niet overal hoor. Bij ons in Niedersachsen hoeft dat niet en kennen ze de verhoogde belasting voor Kampfhunde niet.
zeker wel, ik heb er zelf 9 jaar gewoond. daarom had ik dus geen bullmastiffs maar boxermischungen. en daarvoor betaalde ik voor de eerste hond 18 euro per jaar.
Afbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua

Ongelezen bericht door tbeast »

Echt niet, niet in Niedersachsen. Kijk maar eens:

http://de.wikipedia.org/wiki/Rasseliste#Niedersachsen
AfbeeldingAfbeelding
gemhounds
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Galgo, Whippet, BC, X Terrier

Ongelezen bericht door gemhounds »

Fizgig schreef:De typjes waarbij ik een staff/pittbul echt niet vertrouw, zijn juist de typjes die lachen om een paar honderd euro belasting. Moet je ze eerst een rekening sturen, als ze die niet betalen een deurwaarder. En die kan dan rennen voor zijn leven. Als ie al aan durft te bellen.
In delen van Spanje moet je een vergunning kopen (is ook een soort verkapte hondenbelasting) op het stadhuis wanneer je bepaalde rassen of kruisingen wil houden, een voorwaarde om die vergunning te krijgt is geen strafblad (ivm geweldsdelicten) hebben denk dat dit hier ook wel eens zou kunnen schelen wanneer je die groep niet teveel ruimte geeft om te uit te wijken naar andere rassen.
gemhounds
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Galgo, Whippet, BC, X Terrier

Ongelezen bericht door gemhounds »

Hutsje schreef:
Fizgig schreef:
Hutsje schreef:het geldt niet alleen voor pitbulls (die zijn verboden, wat nog rondloopt moet onvruchtbaar gemaakt worden en een wesentest ondergaan) maar ook voor rottweilers, bullmastiffs, etc. etc.
heel veel hondenrassen. ik had in dld ook boxermischungen ;).
maar het lost dus niks op. ja, dat de pittbull uitsterft maar dat is niet de grootste groep met bijtincidenten. het gaat meer om de naam.
overal in dld geldt dat honden groter dan 40 cm (en zwaarder dan 20 kg geloof ik) een muilkorf moeten hebben dus die regel is er al. blij dat ik daar niet meer woon hoor. er zijn heel wat honden verbrand of op een andere nare manier om het leven gebracht door deze regels.
Verbrand? Dat snap ik niet. Hoe dan? Je bedoelt afgemaakt ofzo en in de fik gestoken? Waarom?
verbrand, opgehangen, doordgeschoten, etc, etc. (leuk he? moeten ze hier ook doen, zo'n regeling :ok: )
omdat veel mensen waaronder fokkers het niet meer konden betalen. ter vergelijk, toen ik in dld woonde waren er nog maar 3 bm fokkers, en in nl 40 (officiele aangesloten bij de club).
mijn buren (melkveehouders) hadden 2 rottweilers en ze hebben er eentje doodgeschoten want die wilden ze niet herplaatsen. omdat ze er 2 hadden konden ze de belasting niet meer betalen.
Maar om nu om daarom zo'n maatregel niet in te voeren .. ?? Dit soort mensen vindt toch wel een reden om op een rotte kosteloze manier van hun hond af te komen als er iets niet naar wens is, is het niet zo'n maatregel die hun geld kost dan zijn het wel de tegenvallende fokresultaten , werkcapaciteiten , gezondheid of het gedrag van de hond.
Wanneer ze vanwege de centen geen nieuwe nemen of minder honden houden geeft dat op termijn toch minder hondenellende.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

En als de typjes die graag een stoere hond hebben om mee te patsen het houden van een Pitbull niet meer kunnen betalen vinden ze wel een ander type hond wat die functie gaat overnemen, dan gaan we leuk kruisen met wolven en noem het maar op, ik zie hier alleen een niet zo verkapte vorm van belasting innen onder het mom van 'veiligheid' :19:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Herders hebben de meeste bijtincidenten in Duitsland, zei iemand toch, ik dacht Muk. Vind ik toch raar dan dat de pitbulls alleen meer belasting moeten betalen.
primera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier

Ongelezen bericht door primera »

Onzin, de dieren zitten al aan meer regels vast waaronder de muilkorf plicht, aanlijnplicht enz. Worden al door iedereen met de nek aangekeken, schijten niet meer dan andere honden.
Puur om de schatkist extra te vullen. En wat krijg je dan? Zijn nog genoeg hondenrassen over die flinke schade kunnen toebrengen mocht de eigenaar het willen.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Fizgig schreef:Herders hebben de meeste bijtincidenten in Duitsland, zei iemand toch, ik dacht Muk. Vind ik toch raar dan dat de pitbulls alleen meer belasting moeten betalen.
Er zijn ook meer herders en herderachtigen dan klapkaken in Duitsland.
Hutsje
Zeer actief

tbeast schreef:Echt niet, niet in Niedersachsen. Kijk maar eens:

http://de.wikipedia.org/wiki/Rasseliste#Niedersachsen
ik heb er 9 jaar gewoond en weet wat ik betaald heb en wat ik zou moeten betalen hoor. en mijn buren ook met hun rottweilers.
maar het kan best veranderd zijn, ik ben er nu 3 jaar weg.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”