Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke hondenverzekering?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Welke hondenverzekering?
Hallo ,
Nu kwam het laatst hier bij mij ter sprake dat het misschien beter is om een hondenverzekering af te sluiten voor mijn hond. Ik heb al even bij Kruidvat gekeken en zag dat ze het daar ook hebben. Nu wou ik even kijken wat het kost maar er staan dus geen kruisingen tussen? Is dit alleen voor rashonden? Zo'n verzekering? Wat nou als je een asbak ras hebt waarvan je niet weet wat er in zit?
Nu kwam het laatst hier bij mij ter sprake dat het misschien beter is om een hondenverzekering af te sluiten voor mijn hond. Ik heb al even bij Kruidvat gekeken en zag dat ze het daar ook hebben. Nu wou ik even kijken wat het kost maar er staan dus geen kruisingen tussen? Is dit alleen voor rashonden? Zo'n verzekering? Wat nou als je een asbak ras hebt waarvan je niet weet wat er in zit?

- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Re: Welke hondenverzekering?
Even door de lijst heen scrollen. Dan zie je bastaard ertussen staan. Je kan een kruising dus ook gewoon verzekeren.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik heb gekozen voor Petplan, omdat ik het prettig vond dat de dierenarts daarbij de rekening direct bij de verzekeraar declareert, en je pas achteraf voor je eigen bijdrage een rekening ontvangt.
En volgens mij kan je overal wel kruisingen verzekeren.
En volgens mij kan je overal wel kruisingen verzekeren.
Laatst gewijzigd door runninggirl op 08 nov 2012 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
- Aantal honden: 1
Ik heb ook een bastaard, en verzekerd bij kruidvat...
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Dan moet je elke keer als de Da een rekening declareert, toch je eigen bijdrage betalen?runninggirl schreef:Ik heb gekozen voor Petplan, omdat ik het prettig vond dat de dierenarts daarbij de rekening direct bij de verzekeraar declareert, en je pas achteraf voor je eigen bijdrage een rekening ontvangt.

Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

Ik heb Petplan net opgezegd. Ik ga nu iedere maand een bedrag opzij zetten. Je zou ook eens kunnen kijken bij de Hema, volgens mij is die verzekering ook prima.
Ik had Yentle bij de Hema verzekerd, en kan er alleen maar goeds over spreken. Je hoeft maar 1x per jaar te declareren en dan is je eigen bijdrage (toen) €45. Het geld binnen 3 weken binnen. Ook met het overlijden is het allemaal goed gegaan.
- wolfwoman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tsjechoslowaakse Wolfhonden
& Tamaskan Dog - Locatie: Andel (NBr.) NL.
- Contacteer:
Ik ben bij de Proteq, en ben daar goed tevreden over.
Alleen moet je daar wel de BTW zelf betalen,
de rest krijg je terug.
Alleen moet je daar wel de BTW zelf betalen,
de rest krijg je terug.
http://www.vantaelsesluske.nl __ groeten Stefanie
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Ik zit ook bij Proteq. Ze hanteren de hoogste premie en de eigen bijdrage kan hoger uitpakken dan bij bijv. Petplan, maar ik heb ze gedurende tien jaar tijd waarin ik (helaas) vele nota's heb ingediend nog nooit op minder dan een uitstekende service kunnen betrappen en dat is me toch wel wat waard. Bedragen boven de 500 euro hoef je niet voor te schieten, en lagere bedragen staan binnen een week na declaratie alweer op je rekening is mijn ervaring.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
- Contacteer:
Van de Hema wist ik niet dat ze dat hadden. Zit er veel verschil tussen die verzekeringen?

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Als je de zoekfunctie gebruikt, kom je tientallen topics tegen over dierverzekeringen. Hoeven mensen niet opnieuw het wiel uit te vindenTheraposa schreef:Van de Hema wist ik niet dat ze dat hadden. Zit er veel verschil tussen die verzekeringen?

- runninggirl
- Zeer actief
Ja en die rekening van de eigen bijdrages krijg je dus 1 x per jaar. Vind het wel makkelijk zo hoor!Gon schreef:Dan moet je elke keer als de Da een rekening declareert, toch je eigen bijdrage betalen?runninggirl schreef:Ik heb gekozen voor Petplan, omdat ik het prettig vond dat de dierenarts daarbij de rekening direct bij de verzekeraar declareert, en je pas achteraf voor je eigen bijdrage een rekening ontvangt.Ik spaar nu de rekeningen een half jaar op, en stuur alles in 1x op, waardoor ik maar 1x per half jaar, mijn eigen bijdrage hoef te betalen.
- Marley1
- Vaste gebruiker
Altijd bij Proteq verzekerd geweest. Altijd prima service en snelle afhandeling. Had Border Terrier met jeugdschurft en alles vergoed gekregen.
Als je via deze website offerte en polis afsluit krijg je een VVV Cadeaubon van € 10, ook als je een bastaard hebt: www.raadvanbeheer.nl/dierzorg
Als je via deze website offerte en polis afsluit krijg je een VVV Cadeaubon van € 10, ook als je een bastaard hebt: www.raadvanbeheer.nl/dierzorg
Groet,
Bob
Bob
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Welke eigen bijdrage bedoel je? Vanaf 1 april dit jaar geldt die van 35 euro per declaratie niet meer. Dan betaal je een eigen bijdrage per bezoek aan de dierenarts.runninggirl schreef:Ja en die rekening van de eigen bijdrages krijg je dus 1 x per jaar. Vind het wel makkelijk zo hoor!Gon schreef:Dan moet je elke keer als de Da een rekening declareert, toch je eigen bijdrage betalen?runninggirl schreef:Ik heb gekozen voor Petplan, omdat ik het prettig vond dat de dierenarts daarbij de rekening direct bij de verzekeraar declareert, en je pas achteraf voor je eigen bijdrage een rekening ontvangt.Ik spaar nu de rekeningen een half jaar op, en stuur alles in 1x op, waardoor ik maar 1x per half jaar, mijn eigen bijdrage hoef te betalen.
Groetjes van Charlotte

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik had er naar gezocht maar kon niks vinden.alm@ schreef:Als je de zoekfunctie gebruikt, kom je tientallen topics tegen over dierverzekeringen. Hoeven mensen niet opnieuw het wiel uit te vindenTheraposa schreef:Van de Hema wist ik niet dat ze dat hadden. Zit er veel verschil tussen die verzekeringen?
Maar kruidvat is dus ook prima? Want dat zit hier wel in mijn dorp. Lijkt me toch wel handig zo'n verzekering.

- runninggirl
- Zeer actief
Die bedoel ik dus, is bij ons 17.50 per behandeldatum.Sjalot schreef:Welke eigen bijdrage bedoel je? Vanaf 1 april dit jaar geldt die van 35 euro per declaratie niet meer. Dan betaal je een eigen bijdrage per bezoek aan de dierenarts.runninggirl schreef:Ja en die rekening van de eigen bijdrages krijg je dus 1 x per jaar. Vind het wel makkelijk zo hoor!Gon schreef:Dan moet je elke keer als de Da een rekening declareert, toch je eigen bijdrage betalen?runninggirl schreef:Ik heb gekozen voor Petplan, omdat ik het prettig vond dat de dierenarts daarbij de rekening direct bij de verzekeraar declareert, en je pas achteraf voor je eigen bijdrage een rekening ontvangt.Ik spaar nu de rekeningen een half jaar op, en stuur alles in 1x op, waardoor ik maar 1x per half jaar, mijn eigen bijdrage hoef te betalen.
Ik was net terecht gekomen op de website van Jumper dierenspeciaalzaak en zag dat die ook een verzekering hebben. Wat ik zo snel heb gelezen sluiten ze vrij weinig uit en ik kon zo snel ook niets vinden over een eigen bijdrage.
Ik zou zoiets toch altijd goed uitpluizen, vooral de kleine lettertjes, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.Safari schreef:Ik was net terecht gekomen op de website van Jumper dierenspeciaalzaak en zag dat die ook een verzekering hebben. Wat ik zo snel heb gelezen sluiten ze vrij weinig uit en ik kon zo snel ook niets vinden over een eigen bijdrage.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Jumper is eigenlijk nog niet zo gek alleen:
Diagnostiek en behandeling van alle aandoeningen aan heupen en ellebogen bij honden, ongeacht de aanleiding.
Bij een aandoening aan deze gewrichten vergoedt de verzekering alleen het eerste consult.
Het kost wel een derde van de verzekering bij Proteq. Had ik dit geweten was het voor mij een goede optie geweest...
Voor 13 euro per maand wil ik nl best verzekeren ; 30 euro vind ik het erg veel.
Diagnostiek en behandeling van alle aandoeningen aan heupen en ellebogen bij honden, ongeacht de aanleiding.
Bij een aandoening aan deze gewrichten vergoedt de verzekering alleen het eerste consult.
Het kost wel een derde van de verzekering bij Proteq. Had ik dit geweten was het voor mij een goede optie geweest...
Voor 13 euro per maand wil ik nl best verzekeren ; 30 euro vind ik het erg veel.
- dagmar88
- Zeer actief
Theraposa schreef:Ik had er naar gezocht maar kon niks vinden.alm@ schreef:Als je de zoekfunctie gebruikt, kom je tientallen topics tegen over dierverzekeringen. Hoeven mensen niet opnieuw het wiel uit te vindenTheraposa schreef:Van de Hema wist ik niet dat ze dat hadden. Zit er veel verschil tussen die verzekeringen?
Maar kruidvat is dus ook prima? Want dat zit hier wel in mijn dorp. Lijkt me toch wel handig zo'n verzekering.

Ik ben met mijn honden tevreden over Kruidvat.
In jouw geval zou ik er goed over nadenken of je aandoeningen aan de heupen vergoed wilt hebben.
-
- Zeer actief
Wat ik bij Kruidvat niet prettig vind overkomen is dat er bij heel veel staat 'dit ter beoordeling van ons'
Kruidvat is OHRA
Jumper is SNS, dezelfde als Proteq die goed uitkeren hoor ik van mensen die daar hun verzekering hebben lopen.
Verschil is inderdaad vaak heupen/ellebogen en de enorme premieverschillen.
Kruidvat is OHRA
Jumper is SNS, dezelfde als Proteq die goed uitkeren hoor ik van mensen die daar hun verzekering hebben lopen.
- dagmar88
- Zeer actief
AnneMarie schreef:Wat ik bij Kruidvat niet prettig vind overkomen is dat er bij heel veel staat 'dit ter beoordeling van ons'
Kruidvat is OHRA

-
- Zeer actief
Inderdaad je hebt gelijk.dagmar88 schreef:AnneMarie schreef:Wat ik bij Kruidvat niet prettig vind overkomen is dat er bij heel veel staat 'dit ter beoordeling van ons'
Kruidvat is OHRA
Aegon volgens mij.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik wist niet dat het ook via internet kondagmar88 schreef:Theraposa schreef:Ik had er naar gezocht maar kon niks vinden.alm@ schreef:Als je de zoekfunctie gebruikt, kom je tientallen topics tegen over dierverzekeringen. Hoeven mensen niet opnieuw het wiel uit te vindenTheraposa schreef:Van de Hema wist ik niet dat ze dat hadden. Zit er veel verschil tussen die verzekeringen?
Maar kruidvat is dus ook prima? Want dat zit hier wel in mijn dorp. Lijkt me toch wel handig zo'n verzekering.Wat doet dat er toe? Afsluiten en declareren gaat gewoon via internet.
Ik ben met mijn honden tevreden over Kruidvat.
In jouw geval zou ik er goed over nadenken of je aandoeningen aan de heupen vergoed wilt hebben.

- dagmar88
- Zeer actief
Theraposa schreef: Ik wist niet dat het ook via internet kon. Lijkt me wel handig met het soort hond wat ik heb voor de heupen of niet?

Met zo'n kruising zou ik er in ieder geval goed over nadenken.
Maar goed, dat is natuurlijk een persoonlijke afweging.