Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het van alles en nog wat topic !!!!!!!!!!

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Re: Het van alles en nog wat topic !!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Ariane »

Loek schreef:
Ariane schreef:De topictitel is veranderd :scratch:
Als ik eerlijk ben kan ik me er wel iets bij voorstellen, het gaat inmiddels inderdaad over van alles en nog wat.
En jij vond het natuurlijk weer nodig om dat te vermelden :roll:
Ja.
En jij hebt blijkbaar geen andere smiley dan :piew:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Loek
Zeer actief

Re: swiffer met zijn nieuwe vriendje stoffer

Ongelezen bericht door Loek »

Punzel schreef:
Loek schreef: Haha, je zal wel volslagen gek moeten zijn om op dit forum ook maar iets over je privee leven te vertellen, er lopen hier teveel kwalleballen rond die niets leukers vinden dan je er mee om de oren te meppen als het zo uitkomt :piew:
Nou, wat fijn dat je eindelijk toegeeft dat je zo'n kwallebal bent. Hou je er nu mee op?
Hou lekker zelf op punzel, ga een ander bashen :lekkerpuh:
Ariane
Erelid

Loek schreef:
Tara schreef:
Loek schreef: Ik ben het helemaal met je eens Roompie, het is gewoon een treiterbak die schijnbaar niets anders in haar leven heeft te doen dan andermans leven zuur maken :piew:
Weet je Loek, ik ben er niet op uit om er een Loek-bash topic van te maken, maar het valt me wel op dat jij het nooit over je eigen honden hebt, maar wel overal om het hardst anderen op de vingers zit te tikken.
Ik heb zinvolle bijdragen van je voorbij zien komen hier, maar ook veel van die bovengenoemde bijdragen.
Was het je al opgevallen dat je daar niet echt volle zalen mee trekt?
Haha, je zal wel volslagen gek moeten zijn om op dit forum ook maar iets over je privee leven te vertellen, er lopen hier teveel kwalleballen rond die niets leukers vinden dan je er mee om de oren te meppen als het zo uitkomt :piew:
Hear hear :LOL: :LOL:

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Loek
Zeer actief

Ariane schreef:Hear hear :LOL: :LOL:
je bent wel een aandachtsgeil wijffie heh Ariaantje :roll:
Ariane
Erelid

Loek schreef:
Ik reageer alleen maar op jou, Loekje :8):

Loek
Zeer actief

Ariane schreef:
Loek schreef:
Ik reageer alleen maar op jou, Loekje :8):
Sorry, ik val niet op aandachtsgeile vrouwtjes :mrgreen:
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

we zijn bijna weer terug bij het onderwerp daten alleen dan voor mensen :lol1:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik snap niet dat jullie zo'n moeite met loek hebben, ik lees geregeld op hondengebied heel zinnige bijdragen van hem.
het valt me wel op dat waar loek post ariane ook even haar woordje moet doen, al is het maar met een lullige smiley.
over stalken gesproken :roll:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Nou renee, ik heb loek al maanden in de negeer staan maar het blijft me stalken :engel: best geinig hoor zo'n privefan.

Ik heb genoeg prive gedeeld op dit forum, dat mensen denken dat het niet kan ligt meer aan de houding zoals de waard is vertrouwe ie zijn gasten. En een paar persoontjes. Tot nu toe zie ik prive heel veel belangrijke dingen, heel veel speciale dingen, wat mensen voor elkaar over hebben. :ok:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

renee-uk schreef:ik snap niet dat jullie zo'n moeite met loek hebben, ik lees geregeld op hondengebied heel zinnige bijdragen van hem.
Of is het nu haar???
renee-uk
Zeer actief

sorry maar ik deel ook alleen maar wat ik kwijt wil, zie mensen gepakt worden op medelingen over privésituaties die jaren daarvoor gedaan zijn.
ik bedoel, het is toch geen verplichting hier je hele hebben en houwen voor jan en alleman op tafel te mikken :U:

ik zit niet te wachten op mensen die mij gaan vertellen hoe ik mijn priveleven in moet delen hoor, dat maak ik altijd zelf nog wel uit.
en ja, ik vind het veel te ver gaan zoals er tegen frank-bobby tekeer gegaan wordt; wat hij met zijn geld doet en hoe hij daaraan komt en of hij al dan niet kan werken gaat niemand een moer aan en daar hoeft ie hier ook aan niemand verantwoording voor af te leggen.
dat ie dat wel deed heeft hem al genoeg narigheid opgeleverd :piew:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Marion. schreef:
renee-uk schreef:ik snap niet dat jullie zo'n moeite met loek hebben, ik lees geregeld op hondengebied heel zinnige bijdragen van hem.
Of is het nu haar???
nee, hier ga ik niet in mee en daar wil ik ook niet voor gebruikt worden :neenee:
Afbeelding

Marion.

renee-uk schreef:nee, hier ga ik niet in mee en daar wil ik ook niet voor gebruikt worden :neenee:
Jij wordt helemaal nergens voor gebruikt, of je moet je gebruikt voelen :19:

Ik blijf mijn twijfels over Loek hebben, net zoals over Frank-Bobby. Die de ene dag vrolijk vertelt dat hij een maatje voor zijn Stoffer heeft gevonden, en de volgende dag net zo makkelijk er afstand van doet. Ik snap dat allemaal niet.

Neemt niet weg dat ik erg blij ben met de inzet van Ria en Tineke. Maar dan wel alleen voor de beestjes, en niet voor Frank. Die moet eens een keer leren verantwoording te nemen. Inmiddels is hij al boven de 20 jaar, volgens mij.
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

Marion. schreef:
renee-uk schreef:nee, hier ga ik niet in mee en daar wil ik ook niet voor gebruikt worden :neenee:
Jij wordt helemaal nergens voor gebruikt, of je moet je gebruikt voelen :19:

Ik blijf mijn twijfels over Loek hebben, net zoals over Frank-Bobby. Die de ene dag vrolijk vertelt dat hij een maatje voor zijn Stoffer heeft gevonden, en de volgende dag net zo makkelijk er afstand van doet. Ik snap dat allemaal niet.

Neemt niet weg dat ik erg blij ben met de inzet van Ria en Tineke. Maar dan wel alleen voor de beestjes, en niet voor Frank. Die moet eens een keer leren verantwoording te nemen. Inmiddels is hij al boven de 20 jaar, volgens mij.
het was eenmaatje voor swiffer
en die konijntjes hoefde helemaal niet weg
allen via ria konden ze wel een beter / leuker leven krijgen zou heel gemeen zijn om ze dan te houden he
net zoals ik een hond hier hebt zitten die niet op de schop stoel zit maar als zij het beter kan krijgen mag ze ook weg of dat nu volgende week over een maand of volgend jaar is maakt niet uit
Afbeelding
Marion.

frank-bobby schreef:het was eenmaatje voor swiffer
allen via ria konden ze wel een beter / leuker leven krijgen zou heel gemeen zijn om ze dan te houden he
net zoals ik een hond hier hebt zitten die niet op de schop stoel zit maar als zij het beter kan krijgen mag ze ook weg of dat nu volgende week over een maand of volgend jaar is maakt niet uit
Ik snap je "maatjes-gevoel". Denk ik. Maar al heel snel werd het duidelijk dat dat niet zo'n handige zet was. Het duurde totdat Ria kwam, dat jij je je dat realiseerde. Of het gewoon wel makkelijk vond dat Ria je voor je gaat herplaatsen.

Maar waarom had je Swiffer, en waarom vond je dat "maatje" leuk?

Frank, kappen nu! Met al dat gefok en die dieren opnemen. Dieren kosten geld. Goud geld. Niet doen. Zelfs ik met een normale baan kan net genoeg opzij leggen voor kalamiteiten met mijn 2 honden.
Je moet gewoon stoppen, en richt je op de beestenbende die je nu hebt.
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

Marion. schreef:
Ik snap je "maatjes-gevoel". Denk ik. Maar al heel snel werd het duidelijk dat dat niet zo'n handige zet was. Het duurde totdat Ria kwam, dat jij je je dat realiseerde. Of het gewoon wel makkelijk vond dat Ria je voor je gaat herplaatsen.

Frank, kappen nu! Met al dat gefok en die dieren opnemen. Dieren kosten geld. Goud geld. Niet doen. Zelfs ik met een normale baan kan net genoeg opzij leggen voor kalamiteiten met mijn 2 honden.
je begint echt onzin uitte kramen
swiffer zat met een ander mannetje die is dood gegaan dus zocht een nieuw maatje
en het is niet makelijk voor me dat ria dit wel ff gaat oplossen
maar het is het beste voor die konijnen om het leuker voor ze te maken
alleen al door jou gezeik zou ik er al weer bijna van afzien als het bovenstaande niet in mijn achter hoofd zat
Afbeelding
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

Marion. schreef:

en wie ben jij trouwens om te zeggen dat ik moet stoppen met fokken?
maar goed ik doe het zoals ik het wil en zoals ik denk dat goed is
Afbeelding
Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Wildflower »

Fizgig schreef:Ik wilde toch ook wat zeggen. Eigenlijk vind ik dat iedereen zelf moet weten wat ie met zijn/haar leven doet. Als ik het goed begrijp, zit Frank in een uitkeringssituatie die blijvend is. Ik zit in dezelfde situatie, ik ben afgekeurd voor 100% en geen uitzicht erop dat ik nog aan de slag kan. Heb geen zin om uit te leggen hoe dat precies zit, want dat gaat niemand wat aan natuurlijk. Ga er maar van uit dat er tegenwoordig niemand meer wordt afgekeurd waarbij dat niet nodig is of waarbij er maar een beetje mogelijkheden zijn. Ik heb geen werk en krijg dat ook niet meer. Ik heb geen kinderen. Ik heb geen contact met mijn familie meer, al een jaar of 20. Ik heb godzijdank wel een partner.

Een mens moet toch iets hebben om voor te leven. Ik hoop dat men dat wel kan begrijpen. En voor mij zijn dat mijn dieren. Ik heb misschien iets meer te besteden dan Frank, dat weet ik niet eens zeker, maar die indruk krijg ik door wat anderen daarover zeggen. Maar een passie heb ik heel erg nodig. Het lijkt me helemaal niet gek dat als je dan niet meer kunt werken, je een passie moet hebben die je elke dag uit je bed doet wil komen. En dat doen dieren. Dus ik begrijp heel goed dat Frank zijn passie heeft gevonden en dat ie daarin door wil gaan. En niet teveel commentaar op wil krijgen. Zijn passie is nu eenmaal ragdolls fokken.

Als het zo mocht zijn dat de katten ziek worden en Frank de behandeling niet kan betalen, maak ik me eerlijk gezegd niet zo'n zorgen dat hij ze dan laat kreperen. Dat doet een echte dierenfreak namelijk niet, dat kunnen ze niet aan zien. En dan is het waarschijnlijk zo dat hij er misschien wel mee op moet houden omdat het financieel niet meer haalbaar is. Dat zou heel erg zijn maar ik vind, het zou ook kunnen dat alles goed gaat. En stel dat het wel mis gaat, hoeft niemand Frank daarvoor te waarschuwen. Want die neemt dat risico graag, het is zijn passie. Misschien zou een andere passie verstandiger zijn en goedkoper maar je kunt niet echt kiezen voor waar je passie gaat liggen he. Dat gebeurt.

Dieren geven ook troost waar mensen dat niet kunnen bieden. Het is erg eenzaam om niet te werken namelijk. Ik heb 13 jaar gewerkt, fulltime altijd, stond midden in de wereld en kende veel mensen. Dat is allemaal anders nu, je doet niet meer ècht mee. Dus ik doe waar ik blij en rustig van wordt en me minder eenzaam door voel. Misschien moeilijk te begrijpen voor mensen die midden in de wereld staan en genieten van hun dynamische leventje. Maar er zijn dus mensen zoals Frank en ik die zich omringen met dieren en ze liefdevol verzorgen, omdat het hun passie is. Ik denk maar zo, de goeie dingen die ik altijd deed, wil ik blijven doen en dat is liefdevol verzorgen. Doe ik met mijn partner ook hoor, maar ik heb gewoon meer liefde die ik wil geven. Kun je zeggen, ga je toch vrijwilligerswerk doen? Maar dat is in mijn geval ook niet mogelijk. Ik probeer wel om voor buren wat te betekenen en hier op het forum soms een kleine bijdrage te doen om iemand te helpen. Doe ik nog iets voor iemand, vind ik belangrijk.

Dus ik snap wel dat iedereen meteen weer in de aanval wil gaan omdat dat zo gaat hier. Maar probeer je eens te verplaatsen in Frank. En hoe belangrijk is geld nou eigenlijk nog, ik heb veel verloren in mijn leven, in 2008 is zelfs mijn huis afgefikt. Wat ècht belangrijk is, ga je veel scherper zien als er veel wegvalt. En dat is liefde. Ik weet niet hoe het zit bij Frank, maar ik eet gerust weken/maanden boterhammen met pindakaas als het moet om voor mijn dieren te kunnen zorgen. Ik heb zelfs muntjes lopen zoeken op straat om kattenvoer te kopen toen ik heel erg blut was. Toen kon ik ook niet roken en eerst de dieren eten, dan wij pas. Crisis en tegenslag maken we allemaal mee, maar mijn dieren zijn voor mij net zo belangrijk als mensen. Dus als mijn dieren het elders beter hebben, zal ik ze zeker herplaatsen. En ik denk dat Frank dat ook zal doen. Dat laat ie zien door de konijnen te herplaatsen.

Maar laat de man zijn passie hebben alstumblieft. Ik vind niet dat men hier zuiver kan oordelen of Frank dat fokken wel goed aanpakt, daarvoor moet je hem beter kennen, lijkt mij. En bij hem over de vloer komen bijvoorbeeld. En wat ie doet met zijn geld en hoe? Is zijn eigen zaak. Ik zelf koop bijvoorbeeld erg weinig spullen voor mezelf en mijn vriend, eigenlijk alles is voor de dieren. Op vakantie willen we helemaal niet. We eten ook nooit in een restauarant, hebben geen abonnementen op tijdschriften of telefoons. Etc etc. Je kunt echt altijd soberder leven.

Ik vind eigenlijk, Frank, dat je niet meer in moet gaan op reacties over hoe je alles moet betalen. Praten over geld, doen Nederlanders niet graag. Tenzij het is om een ander te veroordelen. Dat vind ik niet netjes. Dan wil ik ook weten hoeveel geld anderen eigenlijk besteden aan de voeding. Dan kan iedereen wel met modder gaan gooien naar iedereen, want hoe duur zijn jouw brokken, en hoeveel kost dat tuigje? Welk merk is dat eigenlijk? O, je koopt rommel voor je honden? Dat soort dingen. Dus daar ben ik het niet mee eens. De kwaliteit van de verzorging van dieren zit het niet alléén in de portemonnee (helaas, zou je haast zeggen).

Het gekke is, ik moet me wel vaker verdedigen over opmerkingen die ik heb gemaakt die minder handig waren. Maar ik hoef me nooit te verdedigen als het gaat om of ik de zorg voor al die dieren wel kan betalen, maar Frank wel. Heeft vast ook een beetje te maken met het feit dat Frank geen zin heeft om netjes te spellen en ik een beetje te lang op school heb gezeten om dat te kunnen laten. Beschaafder spellen en taalgebruik=meer geld en beter verzorgen? Dat is geen natuurkundige zekerheid, kan ik u vertellen. Nou voor zover mijn betoog in Frank's verdediging, laten we elkaar wel een béétje netjes blijven behandelen.
:ok:
Loek
Zeer actief

Asta schreef:Nou renee, ik heb loek al maanden in de negeer staan maar het blijft me stalken :engel: best geinig hoor zo'n privefan.

Ik heb genoeg prive gedeeld op dit forum, dat mensen denken dat het niet kan ligt meer aan de houding zoals de waard is vertrouwe ie zijn gasten. En een paar persoontjes. Tot nu toe zie ik prive heel veel belangrijke dingen, heel veel speciale dingen, wat mensen voor elkaar over hebben. :ok:
Jij profileert je ten koste van anderen. Door Frank steeds zo af te zeiken zorg je er echt niet voor dat jijzelf populair wordt hoor :roll:
En tuurlijk heb je de meelopertjes op je hand met je gedrag want niks is leuker dan met zijn allen bovenop iemand te duiken toch ? Maar dat een meelopertje zoals Ariaantje net zo dieronvriendelijk bezig is wordt voor het gemak maar vergeten, nou ja totdat de volgende weer moet oprotten :oohja:
Frank komt op mij heel naief over en geeft overal netjes uitleg over en daar wordt door tiepetjes zoals jullie op een walgelijke manier misbruik van gemaakt, maar een woord voor BAH.
Waar halen jullie eigenlijk de gore moed vandaan om uit te maken wat Frank wel of niet moet doen met zijn geld, met zijn leven, met zijn dieren ? En dan zelfs nog durven bepalen dat hij best wel kan werken :piew:
Ik ben het voor het eerst helemaal eens met Fizig :ok:
En mijn complimenten voor Ria, Tineke en Alma die spontaan de helpende hand hebben geboden in plaats van Frank helemaal onder de aarde te stoppen :ok:
Dus misschien beste Asta en consorten dat enige zelfreflexie jullie niet zou misstaan :wink:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Zowel eens met Renee als met Loek :ok:

En een dikke :E: voor Tineke,Ria en Alma
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ook helemaal mee eens,
Het gaat ons niks aan wat Frank nou wel of niet te bieden heeft aan zijn beesten en hoeveel geld hij er aan besteed,
Toen mijn hond er nog was kreeg ie ook gewoon brokken van de aldi en de lidl (toen had ik nog nooit zelfs van kvv en zo gehoord en wist niet beter) en deed het er prima op, hij is nooit iets te kort gekomen en altijd een dierenarts gezien als het nodig was ook al had ik het niet breed) .
Laten we ons beter richten op iets zinvollers dan gezeur over wat Frank met zijn beesten doet, zolang hij er goed voor zorgt en ze niks te kort komen dan hebben wij daar niks mee te maken.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Asta

Fizgig schreef:Ik wilde toch ook wat zeggen. Eigenlijk vind ik dat iedereen zelf moet weten wat ie met zijn/haar leven doet. Als ik het goed begrijp, zit Frank in een uitkeringssituatie die blijvend is. Ik zit in dezelfde situatie, ik ben afgekeurd voor 100% en geen uitzicht erop dat ik nog aan de slag kan. Heb geen zin om uit te leggen hoe dat precies zit, want dat gaat niemand wat aan natuurlijk. Ga er maar van uit dat er tegenwoordig niemand meer wordt afgekeurd waarbij dat niet nodig is of waarbij er maar een beetje mogelijkheden zijn. Ik heb geen werk en krijg dat ook niet meer. Ik heb geen kinderen. Ik heb geen contact met mijn familie meer, al een jaar of 20. Ik heb godzijdank wel een partner.

Een mens moet toch iets hebben om voor te leven. Ik hoop dat men dat wel kan begrijpen. En voor mij zijn dat mijn dieren. Ik heb misschien iets meer te besteden dan Frank, dat weet ik niet eens zeker, maar die indruk krijg ik door wat anderen daarover zeggen. Maar een passie heb ik heel erg nodig. Het lijkt me helemaal niet gek dat als je dan niet meer kunt werken, je een passie moet hebben die je elke dag uit je bed doet wil komen. En dat doen dieren. Dus ik begrijp heel goed dat Frank zijn passie heeft gevonden en dat ie daarin door wil gaan. En niet teveel commentaar op wil krijgen. Zijn passie is nu eenmaal ragdolls fokken.

Als het zo mocht zijn dat de katten ziek worden en Frank de behandeling niet kan betalen, maak ik me eerlijk gezegd niet zo'n zorgen dat hij ze dan laat kreperen. Dat doet een echte dierenfreak namelijk niet, dat kunnen ze niet aan zien. En dan is het waarschijnlijk zo dat hij er misschien wel mee op moet houden omdat het financieel niet meer haalbaar is. Dat zou heel erg zijn maar ik vind, het zou ook kunnen dat alles goed gaat. En stel dat het wel mis gaat, hoeft niemand Frank daarvoor te waarschuwen. Want die neemt dat risico graag, het is zijn passie. Misschien zou een andere passie verstandiger zijn en goedkoper maar je kunt niet echt kiezen voor waar je passie gaat liggen he. Dat gebeurt.

Dieren geven ook troost waar mensen dat niet kunnen bieden. Het is erg eenzaam om niet te werken namelijk. Ik heb 13 jaar gewerkt, fulltime altijd, stond midden in de wereld en kende veel mensen. Dat is allemaal anders nu, je doet niet meer ècht mee. Dus ik doe waar ik blij en rustig van wordt en me minder eenzaam door voel. Misschien moeilijk te begrijpen voor mensen die midden in de wereld staan en genieten van hun dynamische leventje. Maar er zijn dus mensen zoals Frank en ik die zich omringen met dieren en ze liefdevol verzorgen, omdat het hun passie is. Ik denk maar zo, de goeie dingen die ik altijd deed, wil ik blijven doen en dat is liefdevol verzorgen. Doe ik met mijn partner ook hoor, maar ik heb gewoon meer liefde die ik wil geven. Kun je zeggen, ga je toch vrijwilligerswerk doen? Maar dat is in mijn geval ook niet mogelijk. Ik probeer wel om voor buren wat te betekenen en hier op het forum soms een kleine bijdrage te doen om iemand te helpen. Doe ik nog iets voor iemand, vind ik belangrijk.

Dus ik snap wel dat iedereen meteen weer in de aanval wil gaan omdat dat zo gaat hier. Maar probeer je eens te verplaatsen in Frank. En hoe belangrijk is geld nou eigenlijk nog, ik heb veel verloren in mijn leven, in 2008 is zelfs mijn huis afgefikt. Wat ècht belangrijk is, ga je veel scherper zien als er veel wegvalt. En dat is liefde. Ik weet niet hoe het zit bij Frank, maar ik eet gerust weken/maanden boterhammen met pindakaas als het moet om voor mijn dieren te kunnen zorgen. Ik heb zelfs muntjes lopen zoeken op straat om kattenvoer te kopen toen ik heel erg blut was. Toen kon ik ook niet roken en eerst de dieren eten, dan wij pas. Crisis en tegenslag maken we allemaal mee, maar mijn dieren zijn voor mij net zo belangrijk als mensen. Dus als mijn dieren het elders beter hebben, zal ik ze zeker herplaatsen. En ik denk dat Frank dat ook zal doen. Dat laat ie zien door de konijnen te herplaatsen.

Maar laat de man zijn passie hebben alstumblieft. Ik vind niet dat men hier zuiver kan oordelen of Frank dat fokken wel goed aanpakt, daarvoor moet je hem beter kennen, lijkt mij. En bij hem over de vloer komen bijvoorbeeld. En wat ie doet met zijn geld en hoe? Is zijn eigen zaak. Ik zelf koop bijvoorbeeld erg weinig spullen voor mezelf en mijn vriend, eigenlijk alles is voor de dieren. Op vakantie willen we helemaal niet. We eten ook nooit in een restauarant, hebben geen abonnementen op tijdschriften of telefoons. Etc etc. Je kunt echt altijd soberder leven.

Ik vind eigenlijk, Frank, dat je niet meer in moet gaan op reacties over hoe je alles moet betalen. Praten over geld, doen Nederlanders niet graag. Tenzij het is om een ander te veroordelen. Dat vind ik niet netjes. Dan wil ik ook weten hoeveel geld anderen eigenlijk besteden aan de voeding. Dan kan iedereen wel met modder gaan gooien naar iedereen, want hoe duur zijn jouw brokken, en hoeveel kost dat tuigje? Welk merk is dat eigenlijk? O, je koopt rommel voor je honden? Dat soort dingen. Dus daar ben ik het niet mee eens. De kwaliteit van de verzorging van dieren zit het niet alléén in de portemonnee (helaas, zou je haast zeggen).

Het gekke is, ik moet me wel vaker verdedigen over opmerkingen die ik heb gemaakt die minder handig waren. Maar ik hoef me nooit te verdedigen als het gaat om of ik de zorg voor al die dieren wel kan betalen, maar Frank wel. Heeft vast ook een beetje te maken met het feit dat Frank geen zin heeft om netjes te spellen en ik een beetje te lang op school heb gezeten om dat te kunnen laten. Beschaafder spellen en taalgebruik=meer geld en beter verzorgen? Dat is geen natuurkundige zekerheid, kan ik u vertellen. Nou voor zover mijn betoog in Frank's verdediging, laten we elkaar wel een béétje netjes blijven behandelen.
Maar figzig, bij alles wat jij typt over je beestjes straalt ervanuit dat je alles voor ze over hebt. En er alles voor doet. Ook al lijken sommige adviezen soms een beetje apart :engel:
Bij jou straalt de dierenliefde ervanaf. Bij frank niet. Tel daar fokken bij op, zoals opmerkingen over een cattery etc. Ja dan krijg je reactie. Wat ook niet zo vreemd is lijkt mij.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Asta schreef: Maar figzig, bij alles wat jij typt over je beestjes straalt ervanuit dat je alles voor ze over hebt. En er alles voor doet. Ook al lijken sommige adviezen soms een beetje apart :engel:
Bij jou straalt de dierenliefde ervanaf. Bij frank niet. Tel daar fokken bij op, zoals opmerkingen over een cattery etc. Ja dan krijg je reactie. Wat ook niet zo vreemd is lijkt mij.

Van jou is het zeker niet vreemd nee :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Asta

Ja dat lijkt me duidelijk aangezien ik gereageerd heb. :19:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Bemoeizucht met andermans leven kan zomaar opeens eindigen bij de rijdende rechter

Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Asta schreef:

Maar figzig, bij alles wat jij typt over je beestjes straalt ervanuit dat je alles voor ze over hebt. En er alles voor doet. Ook al lijken sommige adviezen soms een beetje apart :engel:
Je vind jezelf veel beter als Frank. Maar wie ben jij om zo te oordelen over iemand die je niet kent in werkelijkheid. Ik ken Frank niet, maar tot nu toe, in dit verhaal over de konijnen, vind ik dat hij blijk geeft het beste voor te hebben met de konijnen die hij heeft. Wellicht op z'n eigen manier, maar hij geeft in ieder geval de konijnen de zorg die ze nodig hebben. Ook als ze een dierenarts nodig hebben.

Als iemand zich goed weet te presenteren is hij/zij dus goed voor z'n dieren en als je wat onhandig bent in je uitspraken niet.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Goed dat je de konijnen herplaatst Frank en super dat Ri@ de konijnen een goed huis gaat bieden. Ook top dat Tineke en Alma voor het vervoer zorgen. :ok:
Loek
Zeer actief

Asta schreef: Maar figzig, bij alles wat jij typt over je beestjes straalt ervanuit dat je alles voor ze over hebt. En er alles voor doet. Ook al lijken sommige adviezen soms een beetje apart :engel:
En dat bepaal jij ? Behalve veel geschreeuw en weinig wol heb ik op dit forum nog niets zinvols van jou kunnen lezen, in ieder geval niets wat met dierenliefde te maken heeft, wel heel veel gepest en getreiter tegen mensen die wat minder weerbaar zijn :roll:
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

Ptje schreef:Ook helemaal mee eens,
Het gaat ons niks aan wat Frank nou wel of niet te bieden heeft aan zijn beesten en hoeveel geld hij er aan besteed,
Toen mijn hond er nog was kreeg ie ook gewoon brokken van de aldi en de lidl (toen had ik nog nooit zelfs van kvv en zo gehoord en wist niet beter) en deed het er prima op, hij is nooit iets te kort gekomen en altijd een dierenarts gezien als het nodig was ook al had ik het niet breed) .
Laten we ons beter richten op iets zinvollers dan gezeur over wat Frank met zijn beesten doet, zolang hij er goed voor zorgt en ze niks te kort komen dan hebben wij daar niks mee te maken.
Eens :ok:

Mijn hond en kat krijgen gewoon brokken. De hond tegenwoordig van de DA, maar daarvoor kreeg ze ook gewoon goedkope brokken. Ik ken 2 hondjes die hele goedkope brokken krijgen, en nooit ziek zijn....

Ik ben ook van mening dat je niet aan een dier moet beginnen als je het niet kunt betalen, daarom zit hier ook maar een kat ipv 2, het is mij veels te duur. Ik heb ook maar een minimum inkomen, waar ik ook maar net van rond kan komen, en heb voor Famke een verzekering afgesloten.

Maar ik vind wel dat anderen zelf uit moeten maken hoeveel dieren ze in huis halen, en hoe ver ze gaan met het dokteren van hun konijnen e.d.

Ik ging ook niet meer zo gauw de cavia's naar de DA ( ok het zijn geen konijnen). Ze kregen een vitamine prik en gingen alsnog dood, alleen als ze schurft hadden, ging ik er naar toe voor een prik.
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Top dat je de konijntje door Ria laat plaatsen, en ik hoop dat ze snel een leuk en liefdevol tehuisje vinden.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”